Menisitkö töihin 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa.
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, taas joku mielikuvitukseton trolli on vaan kopioinut aloituksen vuodelta nakki.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4431078/menisitko-toihin-pesulaan-743eh…
Trollisieni ei parempaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on luksuspalkka. Normaali työttömien töiden palkka on 9 euroa päivässä.
se vain tulee parin tonnin tukien päälle
Työmarkkinatuki on 595 e kk netto.
"Menisitkö töihin 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa."
Onko noin alhainen tuntipalkka edes laillinen?
Vierailija kirjoitti:
En mene alle 20 euron tuntipalkalla mihinkään. Sen tienaa Bitcoinilla helposti tekemättä mitään.
Paskat tienaa, sulla menee sama summa jo vaihtomaksuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin. Mikä työ ja missä?
Mattopesulassa
Ap
Jessus, siistijänäkin on ollut 14 tuntiipalkka ja lisät päällä
Voisin lähteä espanjaan kokeilemaan työntekoa tuolla summalla. Suomessa en edes vaivautuisi sinne haastatteluun. Ilmoittaisin, että pääse tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
varmaan joskus matkka-aikana kasarilla on tuonverran ollut palkka
Mun palkka oli 1075 euroa v. 2008, kun aloitin perhepäivähoitajana. Kokopäiväisiä hoitolapsia oli kolme, heistä kaksi vuoden ikäisiä, ja työaika oli n. 43 tuntia viikossa.
En, jos työ edellyttää heräämään ennen puoltapäivää. Ilta- tai yötyö ei käy myöskään.
Menisin ihan oman kokemukseni perusteella. Olin työttömänä vuonna 2004 ja menin sitten ns. paremman puutteessa tehtaaseen töihin. Tuntipalkkani oli 6,69 €/h. Tuo palkka oli siihenkin aikaan surkea. Olisin saanut ansiosidonnaista enemmän. Siltikin menin töihin ja se kannatti. En ole sen jälkeen ollut päivääkään työttömänä, kaksi työpaikan vaihdosta olen tehnyt sen jälkeen, tehtävät ovat muuttuneet ja palkka noussut reippaasti. Asuntolaina on maksettu viisi vuotta sitten yms, mitään ei puutu, ei tarvitse pihistellä mistään. Taloudellinen tilanne on loistava. Monesti tulee kiitettyä itseäni, että osasin katsoa pidemmälle kuin siihen hetkeen, jossa sain ansiosidonnaista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi, kun nyt teen pätevänä 9 eurolla päivässä hommia.
Oma moka. Sano nyt vielä, että olet sitoutunut vuodeksi ja tehnyt jo kolme vuotta samoja töitä. Mikset hae vastaavia oikeita töitä, koska ilmeisesti osaat ja pystyt? Miksi roikut tukitöissä?
Onhan se helppoa jämähtää sinne, kun tulot on kuitenkin peruspäivärahaa paremmat.
Tein oman alan hommiin kahden kuukauden (2 kk) työkokeilusopimuksen, koska tarvitsin sitä ja halusin sitä. Ehkä olisin voinut tehdä toisetkin kaksi kuukautta, mutta vuoteen en olisi sitoutunut missään nimessä.
Työkokeilu on työkokeilu, ei työsuhde.
Oikeisiin töihin ei pääse jos cv:ssä on aukko. Niinpä henkilö jämähtää työkokeiluun tai muihin aktivointitoimenpiteisiin. Ja aukon pituus kasvaa kuukausista vuosiin...
Mitä hiton pelleilyä nuo aktivoinneiksi sanotut asiat oikein on. Ei noilla ainakaan kukaan työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tuon. Työllistymiselleni ei siis ole esteitä. Tosin työnantaja ei sitä tiedä ja valinta ei edelleenkään ole kohdistunut minuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen töitä 7,57 e tuntipalkalla.
miks oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tuon. Työllistymiselleni ei siis ole esteitä. Tosin työnantaja ei sitä tiedä ja valinta ei edelleenkään ole kohdistunut minuun.
Jatkan vielä. Kohdallani työnantaja näkee jakkupukuun pukeutuvan ja ammattislangia puhuvan naisen, joka ajoi vierasparkkiin uudehkolla Bemarilla, joka ei ole pankin nimissä.
Ilmeisesti joku määräaikainen harjoittelijan paikka, koska on noin paljon alle normaalien työehtosopimusten.
Onko jatkoa tiedossa normaalilla palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin. Mikä työ ja missä?
Mattopesulassa
Ap
Miten voi olla noin huono palkka? Olen ollut pesulassa töissä 10 vuotta sitten ja silloin oli palkka n. 11€/h
20 vuotta sitten olisin mennyt, nykyään tuollainen palkka on vähintään työntekijän halveksuntaa.
Mä aloitin 3 kk sitten sairaanhoitajaopinnot. Nyt olen ekassa harjoittelussa 5 vk, 185 tuntia täysin ilman mitään korvauksia. Opintotukea saan 279 euroa kuussa. Että revi aloittaja siitä. Jos sinä tekisit töitä 185 tuntia tuolla palkalla, tienaisit 1374,55 euroa. Minä tienaan tasan 0. Bensat, eväät sun muut menee omasta pussista. Ja seuraava palkaton harjoittelu 6 vk, 222 tuntia minulla on edessä 4 kk päästä. Että tosi kivaa tämä.
Ai että meinaat että työttömät ja pitkäaikaistyöttömät työllistyvät paremmin?