Tinderissä pyörineenä ihmetyttää kovasti miten niin moni mies on pa
Treffaillessa huomaa monenlaista, mm. sen miten harva mies pitää taloutensa edes jossain kuosissa. Ja puhun nyt suht hyväpalkkaisista asiallisista uraihmisistä.
Joku hikinen 100-150te asunto ja sekin puolet maksamatta.🙄 Ei kunnon sijoituksia tai pelivaraa taloudessa.
Sori vaan mutta mulle on totaalinen red flag jos ihminen ei pidä huolta talousasioistaan tai hänellä menee huonommin kuin minulla. Siis jos palkka ja tilanne muuten samaa tasoa.
Itsellä on tasokas asunto jo melkein maksettu, kohtalainen osakesalkku yms. Ja pidän tätä ihan normina nelikymppiselle.
Kommentit (84)
Toiset panostaa sijoituksiin ja nuneroihin. Toiset elämän sisältöön ja huveihin kuten matkailuun. Tiedän henkilöitä joilla on kovat sijoitukset ja omistuksia mutta ovat rajan käytössä hiton nuukia eivätkä siten osaa nauttia elämästä. Sisältö ratkaisee, ei omaisuus!
Elämässä voi tapahtua vaikka mitä inhottavaa ja silloin ei varallisuus kartu. Voi sairastua vakavasti ja joutua työkyvyttömäksi, voi joutua työttömäksi ja uutta työtä ei löydy jos asuu jossain perä- kainuussa jne.
Voi tulla avioero nelikymppisenä ja kaikki alkaa alusta. Taas pitää ottaa asuntolainaa vaikka avioliitossa yhteinen asunto oli velaton jne. Näin kävi minullekin. Olen N50, asuntolainaa melkein 200 000 enkä ehdi maksaa sitä ennen eläkeikää pois. Ei ollut minun valinta kun ex- miehen pitkä salasuhde paljastui ja hän jätti minut ja kolme lastamme. Ap voi ottaa pään pois puskasta ja todeta että kaikki ei ole mustavalkoista.
Se saa olla sinulle red flag. Se on ihan ok.
Sen ei tarvitse olla iso harmitus meille kenellekään että sinulla on tuollaiset kriteerit. Kaikkea hyvää sinulle tulevaan.
Et taida ymmärtää taloudesta kauheasti, jos asuntolainan maksaminen pois on sinulle prioriteetti.
Seukkasin joskus jonkin aikaa hyvin varakkaan, ex-vaimostaan eronneen miehen kanssa. Hän oli niin nuuka, ettei edes lapsiaan voinut viedä mihinkään reissuun ikinä, koska "koulujen loma-aikoina matkat on niin kalliita."
Muutenkaan hän ei voinut tehdä muuta kuin käytännössä kököttää kotona ja joskus vetää kännit. Kaikki muu oli liian kallista.
Mutta olipahan rahaa....
Mitä merkitystä on tapailu miehen/naiset talous? Ei tapailemalla ole aina tarkoitus mennä naimisiin.
Ilmankos pyörit tinderissä kun kukaan ei tuollaista halua.
Maallinen mammona ei paljon kiinnosta. Talot, autot ja rahat voi mennä hetkessä, elämäkin päättyä huomenna, mutta muistot on ikuisia. Törsään mieluummin elämään kuin tavaraan.
M47
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos pyörit tinderissä kun kukaan ei tuollaista halua.
Olisi paljon ottajia, koska olen fiksu ja mukava, vaikka haluan että mies on vastuullinen ja hänen elämänsä taloudellisesti vakaa.
Ja tosiaan ei kaikilla ole huono talousosaaminen, kunhan nyt jaoin yhden ihmetyksen aiheen jota en ennen Tinderiä ymmärtänyt.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Elämässä voi tapahtua vaikka mitä inhottavaa ja silloin ei varallisuus kartu. Voi sairastua vakavasti ja joutua työkyvyttömäksi, voi joutua työttömäksi ja uutta työtä ei löydy jos asuu jossain perä- kainuussa jne.
Voi tulla avioero nelikymppisenä ja kaikki alkaa alusta. Taas pitää ottaa asuntolainaa vaikka avioliitossa yhteinen asunto oli velaton jne. Näin kävi minullekin. Olen N50, asuntolainaa melkein 200 000 enkä ehdi maksaa sitä ennen eläkeikää pois. Ei ollut minun valinta kun ex- miehen pitkä salasuhde paljastui ja hän jätti minut ja kolme lastamme. Ap voi ottaa pään pois puskasta ja todeta että kaikki ei ole mustavalkoista.
Ei se säästöjen määrä ole tärkein vaan miten sitä rahaa käyttää. Ostetaanko esim kulutusluotolla vain säästetäänkö tai ostetaan tarpeettoman kallis auto tms.
Vierailija kirjoitti:
Seukkasin joskus jonkin aikaa hyvin varakkaan, ex-vaimostaan eronneen miehen kanssa. Hän oli niin nuuka, ettei edes lapsiaan voinut viedä mihinkään reissuun ikinä, koska "koulujen loma-aikoina matkat on niin kalliita."
Muutenkaan hän ei voinut tehdä muuta kuin käytännössä kököttää kotona ja joskus vetää kännit. Kaikki muu oli liian kallista.
Mutta olipahan rahaa....
Fiksu mies Kuhan viinan jättäisi pois
Mikä on kohtalainen osakesalkku? Kiinnostaa!
KOHTALAINEN = Peukku ylös yli 50000 e ja peukku alas 20000-50000e.
Juuri eilen oli juttu, että naiset pelkäävät yrittämistä, ja sen takia ylivoimainen enemmistö yrittäjistä on miehiä. Sama juttu sijoittamisessa: naiset eivät uskalla ottaa riskiä, minkä vuoksi rikkaimmat ovat aina miehiä. Sama juttu sotimisessa: naiset eivät uskalla uhrata henkeään ja terveyttään Isänmaan vuoksi kuten miehet, ja siksi sotimisvelvollisuus rintamalla koskee vain miehiä. Naiset haluavat helpon elämän ja suojatyöpaikan julkiselta sektorilta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen oli juttu, että naiset pelkäävät yrittämistä, ja sen takia ylivoimainen enemmistö yrittäjistä on miehiä. Sama juttu sijoittamisessa: naiset eivät uskalla ottaa riskiä, minkä vuoksi rikkaimmat ovat aina miehiä. Sama juttu sotimisessa: naiset eivät uskalla uhrata henkeään ja terveyttään Isänmaan vuoksi kuten miehet, ja siksi sotimisvelvollisuus rintamalla koskee vain miehiä. Naiset haluavat helpon elämän ja suojatyöpaikan julkiselta sektorilta.
Miehillä siis on "kaikki tai ei mitään" -asenne, ja naiset ovat enemmän järjellisiä toiminnoissaan?
Todennäköisesti et vaan ole sitä tasoa että tapaisit muita kuin peeaa miehiä. Ottaen huomioon että keskimäärin miehillä on enemmän mm sijoituksia kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti et vaan ole sitä tasoa että tapaisit muita kuin peeaa miehiä. Ottaen huomioon että keskimäärin miehillä on enemmän mm sijoituksia kuin naisilla.
Keskimääräinen mies ei tapaile AP:n kaltaista huruhuuhkajaa.
Minulla on kaksi taloa ja 200 000€ osakesalkku, joko annat persettä?
Voi voi. Aika kapea on sun maailma.