Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko sinä olla "heikko nainen" suhteessasi? Minä en!

Vierailija
22.11.2024 |

Tajusin juuri jotain järkyttävää. minun täytyy aina jaksaa, jaksaa ja jaksaa. olla se vahva, heikkoutta ei saa näyttää muuten mies "ärtyy" (kokee siis taakkana ).

Mutta mies saa olla väsynyt, kipeä, suuttunut jne jne...

Minä kuskaan, suoritan, huomioin, hoidan ja toimitan. Kun mies saa valita.

Kun joskus toivoisin huomiota, saan arvostelua.

Toiveeni eivät ole isoja: empatiaa jos on jotain vastoinkäymistä, herrasmiehen eleet (pidä ovea auki, ole kohtelias, tee jotain hänen puolesta, hiero joskus, yllätä pienillä asioilla..)

Enkä tarkoita mitään palvelua ja prinsessa kohtelua. Itse huomioin miestä, toivoisin saavani takaisin itsekin.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisit olla, jos haluaisit. Jostain syystä saat kuitenkin enemmän kiksejä tuosta marttyyrin roolista. 

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin.

Niin, millainen kuva mieleesi piirtyy, kun kuulet sanan narsisti? Huomion keskipisteenä paistatteleva tyyppi, joka leuhkii kovaan ääneen omilla saavutuksillaan? Todennäköisesti. Ujo ja vetäytyvä tyyppi? Tuskin. 

Piilonarsisti keskittyy täyttämään muiden tarpeita. Hän tuntee olevansa jonkin arvoinen, kun saa palvella. Hän kuljettaa naapurienkin lapset harrastuksiin ja leipoo eniten mokkapaloja myyjäisiin. Piilonarsisti saa alistumisestaan myös tyydytystä. Kun piilonarsistin kumppani tulee kotiin työpäivästä kärttyisenä, piilonarsisti ottaa niskoilleen tämän tunteen, koska hän tuntee olevansa vastuussa kumppaninsa tunteesta.

Vierailija
22/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan olla heikko tai vahva, koska en enää puhu miehelleni mistään. 

Niin, kahden ääripään narsistien suhteessa ei yleensä uskalleta puhua säästä tai uutisista kummemmista asioista. Parisuhde on  jo liian arkoja aiheita keskusteltavaksi, koska niissä jouduttaisiin puhumaan tunteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä paasannut jo vuosia että naiset ei osaa valita miehiä mutta naiset ei sitä ikinä myönnä. Tässä taas hyvä esimerkki.  

Vierailija
24/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika 

Vierailija
25/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei selvästikään pidä sinusta. Nyt kun olet sen ymmärtänyt, mitä aiot tehdä?

Vierailija
26/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä paasannut jo vuosia että naiset ei osaa valita miehiä mutta naiset ei sitä ikinä myönnä. Tässä taas hyvä esimerkki.  

Pitäisikö sun hankkia elämä? Montako vuotta aiot kuluttaa täällä?

Vierailija
27/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä harjoittaa naisen seksuaalisuutta eli äitiyttä. Vain miehen seksuaalisuus mahtuu suhteeseen

Vierailija
28/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun hankkia elämä? Montako vuotta aiot kuluttaa täällä?

Koko lopun elämäni.  Tämä on tehtäväni.

Vierailija
29/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpota elämääsi. Tilaa kaupasta ostokset kotiovelle. Kaikkea pakastetta ja leiväntekotarviketta. Käy suihkussa ja pukeudu yöpukuun ja aamutakkiin. Laita itsesi nätiksi ja mene sitten sänkyyn lepäämään kun olet niin uupunut. Sieltä voi voipuneella äänellä kuiskia muita hoitamaan omat syömisensä.

Tilaa itsellesi hieroja ja kampaaja. Kiinnitä erityistä huomiota ulkonäköösi muun kustannuksella. Ole kaikille herttainen ja kohtelias. Saat näin tarvitsemaasi huomiota myös perheen ulkopuolelta.

Älä vaan valita että joudut hoitaman kaiken. Kun et vaan hoida.Voi olla että tästä seuraa räjähdys. Mutta näin pääset pois tuosta kaiken suorittajan roolista ja vielä viehkeästi.

Vierailija
30/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaista oli mulla. Eron jälkeen tunsin ihan fyysisesti kuinka taakka putosi niskasta. Kestää vuosia toipua narsistin uhrina olosta.

Vierailija
31/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis kannattaisi jo lopettaa? Ajattele, mitä olisit voinut saavuttaa, jos olisit käyttänyt nuo vuodet johonkin järkevään.

Vierailija
32/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on paskaa, mikä siinä pakottaa roikkumaan. 

Vierailija
33/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis kannattaisi jo lopettaa? Ajattele, mitä olisit voinut saavuttaa, jos olisit käyttänyt nuo vuodet johonkin järkevään.

Tai edes hauskaan 

Vierailija
34/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsekäs mies. Mitä vanhemmaksi hän tulee, sitä itsekkäämmäksi muuttuu. Hänen tunteensa, tarpeensa, leponsa, unensa, aikataulunsa, harrastuksensa ja työnsä on tärkeämpää kuin muun perheen. Hän valtaa tilan kotona, muu perhe sitten tekee siinä ohessa mitä pystyy.

Olen aikoinaan itse mieheni valinnut ja naimisiin mennyt, lapset synnyttänyt. En tästä helpolla lähde. Mutta välillä kyllä väsyttää olla vastuussa kaikesta ja antaa kuitenkin miehelle kaikki se tila, minkä hän ottaa.

Vierailija
35/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive, toivoa, toivoisin esiintyi tiheästi aloituksessa. Entä puhe, puhuminen tai jopa keskustelu tai neuvottelu?

Vierailija
36/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsekäs mies. Mitä vanhemmaksi hän tulee, sitä itsekkäämmäksi muuttuu. Hänen tunteensa, tarpeensa, leponsa, unensa, aikataulunsa, harrastuksensa ja työnsä on tärkeämpää kuin muun perheen. Hän valtaa tilan kotona, muu perhe sitten tekee siinä ohessa mitä pystyy.

Olen aikoinaan itse mieheni valinnut ja naimisiin mennyt, lapset synnyttänyt. En tästä helpolla lähde. Mutta välillä kyllä väsyttää olla vastuussa kaikesta ja antaa kuitenkin miehelle kaikki se tila, minkä hän ottaa.

Ihmiset on kyllä karmeissa suhteissa. Otan osaa. 

Vierailija
37/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali suomalainen liitto. Nainen hoitaa sekä tukee ja on perheen vahva perusta.

Sitähän pienille tytöille opetetaan jo päiväkodeissa, kun laitetaan ikäisiään poikia avustamaan: oman taakan lisäksi tulee kantaa myös miesten taakat.

Katsotaanpa, miten suomalaiset miehet tähän naisten sortamiseen pystyisivät. Tilastoissa miehet ovat kaikilla sosioekonomisilla ja henkisillä mittareilla mitattuina naisia huonommassa asemassa. Syrjäytymisriski miehen kohdalla on paljon suurempi kuin naisen. Alkoholismi, riski kuolla väkivaltaisesti tai oman käden kautta kaikissa näissä miehet ovat yliedustettuina. Näistä tosiasioista huolimatta valtaosa feministeiksi itseään kutsuvista kuluttaa kaiken energiansa taisteluun naisten olojen parantamiseksi. Olojen, jotka ovat tilastojen valossa suorastaan loistavat.

Miesten mielenterveys ja päihdeongelmat on naisten vastuulla?

Päihde-, ja mt-palvelut on käytettävissä kummallekin sukupuolelle. Kumpi sukupuoli niihin herkemmin ohjautuu?

Vaikka mies on suhteessa ja omaa mt-ongelmia niin se on ammattilaisen autettava ja itse se työ on tehtävä. Kyllä, kumppanin pitää tukea ja huolehtia, mutta surullisen moni pitää sitä toista likasankona ja terapeuttina ja syyttää omasta olostaan, mutta hoitoon ei mennä vaikka kumppani miten auttaa ja anelee.

Kerrotkos, kuinka mielestäsi miesten oloja parannetaan jos heitä ei saa käyttämään olemassa olevia palveluja?

Siis muutenkin kuin pakottamalla joku nainen suhteeseen korjaamaan maagisesti kaikki ongelmat.

Vierailija
38/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetenkään ei voi olla heikko. Pitää kantaa mies, lapset, itsensä täysin yksin ilman minkäänlaista tukea. Ja juuri sen vuoksi moni nainen valitsee parisuhteen päätyttyä ikisinkkuuden, koska itsensä kantaminen on paljon helpompaa kuin miehen siihen päälle.

Vierailija
39/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla väsynyt, kipeä ja suuttunut, niin saa mieskin... en koe noiden liittyvän millään tavoin heikkoon naiseen tai mieheen. 

Vierailija
40/136 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuvat. Parisuhteessa pitäisi muuttua samaan suuntaan. Yleensä siinä mies taantuu ja laiskistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan