Ihmiset ovat lumitöissä täysin avuttomia!
Vinkki: Jos ne lumet eivät mahdu etupihalle niin tehkää lumikolalla talon vierestä reitti takapihalle, jonne sitä lunta voi kasata!
Tonttirajojen kunnioittaminen on myös mennyt ala-arvoiseksi. Teidän lumet kuuluu säilöä teidän tontilla, meidän lumet meidän tontilla. Näin sanoo laki.
Kommentit (87)
Meidän taloyhtiössä eräs henkilö ei putsannut parkkipaikkaansa koko talvena. Ei myöskään noudattanut p-paikan tyhjennystä, että talohuolto saisi putsattua kerran pari talvessa. Lumet kasaantuivat pikkuhiljaa auton ympärille, kunnes tuli suojakeli ja valtava lätäkkö tuolle autopaikalle. Seuraavana yönä pakastui ja autoon renkaat olivat kiinni jäässä. Hymyilytti ohi kulkiessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös jo siinä "pihasuunnittelussa" ottaa huomioon, että mihin ne lumet aikoo saada kolattua.
Helsingin ja Espoon ok-tonteilla ei ole tyhjää sen vertaa, että lumikola mahtuu talojen välistä takapihalle. Se pitää kantaa talon läpi sisäkautta.
Se ei oikeuta kolaan lumia muiden tonteille.
Taloyhtiön muulit putsaa.
- stadi -
Tulevaisuudessa kliinisen tarkasti ohjemoitu tekoälyrobotti tekee lumityöt ja ihmisistä tulee vieläkin avuttovampia.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kolaa lumia kadun toisella puolella olevalle tontille "koska sitä ei vielä ole rakennettu". Niinkö se menee, että silloin saa? Entäs sitten kun se on rakennettu? Moni tietysti tähänkin kommentoi, että "ei se mitään haittaa". Juuri tämän korruptio-hälläväliä-minäminä-porukan takia Suomi on siinä tilassa missä on. Kaikki on aina jonkun muun ongelma, eikä oma ongelma.
Älä mene naapuriksi DI:lle.
Asuimme aikanaan rivitalossa, jossa naapurihuoneiston nuoripari ei kolannut lumia koko talvena. Mönkivät kämppäänsä lopulta sellaista kinttupolkua kinosten yli. Elämäntavat oli tosin muutenkin sellaiset, etteivät oikein sopineet omistusasuntojen sekaan.
Mitä se " laki" sanoo siihen jos tuuli heittää naapurin katolta lunta mun pihalle? No tosin kannattaa pitää naapuri suhteet kunnossa. Meillä naapuri kysy,voiko hän heittää aidan yli lunta meidän puolelle, heillä loppuu kasaus alueet. Tottakai. Siinä on nurmikko aluetta jota mä en talvella käytä ja mäkin heitän lumet sinne. Koska mä en halua olla sellainen naapuri, joka haluaa hankaloittaa naapurin elämää. Ja sitä nurmikko aluetta riittää, sinne mahtuu lunta.