Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy

Vierailija
22.11.2024 |

Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.

Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?

Kommentit (311)

Vierailija
81/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun mies tulee ovelle et avaa ovea ja kerrot oven läpi että että hänen kannattaa lähteä koska et aio päästää häntä sisään et nyt etkä enää koskaan. Jos hän jatkaa ovikellon rämpytystä niin sanot että jos hän ei lähde niin soitat poliisit paikalle. Jos hän ei lähde niin teet näin. Et enää päästä häntä sisälle kertaakaan vaan toimit aina samalla tavalla. 

Lähestymiskieltoa on turha hakea niin kauan kun itse päästät hänet aina sisälle eikä poliisiakaan ole ikinä edes yritetty saada paikalle.

Vierailija
82/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hämmästyttävä keskustelu. Mutta avasi silmiä. Olen kokenut tilanteen ahdistavaksi, mutta ajatellut että kyseessä on vain huono käytös, koska mitään fyysisen väkivallan uhkaa ei ole koskaan ollut. Sai minut kyllä ajattelemaan asioita uudestaan, että niin moni ihminen tunnisti tilanteessa niin epäterveitä piirteitä. Olette oikeassa ja todellakin minun pitää lopettaa olemasta kiltti ja kohtelias ja toivomasta, että toinen olisi sitten myös.

Tuo on henkistä väkivaltaa (pakottamista, manipulointia ja uhkailua) sekä taloudelista väkivaltaa (syö sun ruuat). Siksi Naisten linja on oikea paikka hakea apua, jos et omin keinoin selviä, he tunnistavat väkivallan eri muodot ja osaavat neuvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana mulla oli työssäkäyvä miesystävä, isoruokainen. Tuli mun luokse käymään niin alkoi vaatia jos jonkinlaista ruokaa. Kysyi esimerkiksi miksei ole juustoa. Opiskelijalta, joka laski senttejä siihen että syökö tänään makaroonia vai onko varaa peräti laittaa jotain sekaan.

Pienten keskustelujen jälkeen aloimme käymään sitten yhdessä kaupassa niin että hän maksoi ruokia.. olisi pitänyt itsekin ymmärtää kun oli ollut suhteellisen äskettäin opiskelija itsekin

Vierailija
84/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ruveta suhteeseen naimisissa olevan esimiehensä kanssa. 

Vierailija
85/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paska miesvastainen trolli. En kestä .

Vierailija
86/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pääsee sisälle?

Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.

Keksi itsellesi harrastuksia ja tekemistä jotta et aina ole kotona avaamass miehelle ovea. 

Vierailija
87/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes kairaa pyllykoloasi raivokkaasti, saat jotain vaivanpalkkaa panostuksestasi.

Vierailija
88/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hämmästyttävä keskustelu. Mutta avasi silmiä. Olen kokenut tilanteen ahdistavaksi, mutta ajatellut että kyseessä on vain huono käytös, koska mitään fyysisen väkivallan uhkaa ei ole koskaan ollut. Sai minut kyllä ajattelemaan asioita uudestaan, että niin moni ihminen tunnisti tilanteessa niin epäterveitä piirteitä. Olette oikeassa ja todellakin minun pitää lopettaa olemasta kiltti ja kohtelias ja toivomasta, että toinen olisi sitten myös.

Kun on itse keskellä, niin voi olla vaikeaa huomata epäterveitä piirteitä.

Vierailija
89/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Muista myös pysyä lujana, vaikka mies yrittäisi mitä kikkoja. Tutustu termiin henkinen väkivalta, jos vielä jäi epäilyksiä siitä, onko tilanteessa kyse huonosta käytöksestä vai jostain pahemmasta. Voimia! Sinun ei tarvitse sietää tuollaista. 

Nyt kun luin tuosta linkistä henkisestä väkivallasta, niin se tuntuu pelottavan osuvalta. Ainoa mitä jäin miettimään on, että tekstissä sanottiin, että se on tahallista. En usko, että tällä miehellä kyse on tietoisesta ja tahallisesta toiminnasta. Tai tietysti en tiedä. Mutta se on tässä hämmentävää, että voiko joku toimia noin ilman, että tekee niin tahallisesti?

Vierailija
90/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mies tulee ovelle et avaa ovea ja kerrot oven läpi että että hänen kannattaa lähteä koska et aio päästää häntä sisään et nyt etkä enää koskaan. Jos hän jatkaa ovikellon rämpytystä niin sanot että jos hän ei lähde niin soitat poliisit paikalle. Jos hän ei lähde niin teet näin. Et enää päästä häntä sisälle kertaakaan vaan toimit aina samalla tavalla. 

Lähestymiskieltoa on turha hakea niin kauan kun itse päästät hänet aina sisälle eikä poliisiakaan ole ikinä edes yritetty saada paikalle.

Ei enää mitään kertomisia, vaan suoraan soitto poliisille. Tuolle toiminnalle pitää saada loppu ja se ei  tapahdu puhumalla. Nyt on tekojen aika. Miehelle on jo kerrottu kaikki olennainen, joten turha tuhalta aikaa seinälle puhumiseen. 

Vierailija
91/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Muista myös pysyä lujana, vaikka mies yrittäisi mitä kikkoja. Tutustu termiin henkinen väkivalta, jos vielä jäi epäilyksiä siitä, onko tilanteessa kyse huonosta käytöksestä vai jostain pahemmasta. Voimia! Sinun ei tarvitse sietää tuollaista. 

Nyt kun luin tuosta linkistä henkisestä väkivallasta, niin se tuntuu pelottavan osuvalta. Ainoa mitä

No totta helvetissä se on tietoista ja tahallista. Ei kukaan tule vahingossa rimputtelemaan exän ovikelloa. Nyt silmät auki nainen ja lopetat sen häirikön ymmärtämisen ja puolustelun. 

Vierailija
92/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilö paikallinen kirkkoherra ja sinä diakoni? Minähän taidan tietää tämän tapauksen. Ymmärrän, että on sinulle noloa, kun kirkkoherra pitää rapussa meteliä. Niin on meille naapureillesikin. 

Jos olisi näin, niin kyllä ainoa, jolle se olisi noloa olisi tuo kirkkoherra.

Vierailija
93/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua. 

Kiitos. 

Ja tuolle yhdelle kysyjälle, niin olen varmaan liian kiltti ja kohtelias. En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Miehellä on valtaa edelleen jossain määrin minuun työelämän kautta, joten siksi olen yrittänyt pitää välit kohteliaina. 

Joudut myös kertomaan ainakin osalle työkavereista ja ehkä pomolle, mikä on asian laita, että olette eronneet ja hän ei jätä rauhaan. Näin vähenee mahdollisuus, että hän käyttää sinuun valtaa työn kautta. Riippuu mikä se yhteys on. On hyvä, että ainakin joku tietää.

voi myös olla että et saa enää keikkoja jos mies voi siitä päättää, mutta jaksamista tähän kaikkeen. 

Vierailija
94/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ AVAA OVEA, OLET IDIOOTTI LAPANEN.

Vierailija
95/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun luin tuosta linkistä henkisestä väkivallasta, niin se tuntuu pelottavan osuvalta. Ainoa mitä jäin miettimään on, että tekstissä sanottiin, että se on tahallista. En usko, että tällä miehellä kyse on tietoisesta ja tahallisesta toiminnasta. Tai tietysti en tiedä. Mutta se on tässä hämmentävää, että voiko joku toimia noin ilman, että tekee niin tahallisesti?

--

Mitä hittoa sekoilet? Tottakai se on  tietoista ja tahallista. Mieti nyt vähän itsekin. Pystytkö sinä vahingossa kävelemään exäsi oven taakse toistuvasti ja ihan vahingossa vailla tietoista päätöstä soittamaan hänen ovikelloaan ja syömään hänen ruokansa? 

Vierailija
96/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilö paikallinen kirkkoherra ja sinä diakoni? Minähän taidan tietää tämän tapauksen. Ymmärrän, että on sinulle noloa, kun kirkkoherra pitää rapussa meteliä. Niin on meille naapureillesikin. 

Arvon naapuri voi sitten ensi kerralla soittaa poliisille.

Vierailija
97/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pääsee sisälle?

Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.

Mene hoitoon tai hanki itsellesi virkaholhooja.

Vierailija
98/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Nimenomaan. Koska ei välitä kun omasta hyvästään. Osa ihmisistä on niin itsekkäitä. Sinun on sitä vaikea ymmärtää, koska olet kiltti ja ajatelet aina ensin muiden hyvää niin että olet unohtanut itsesi kokonaan. Terveitä rajoja ei ole päässyt kehittymään. 

Voimia. Kyllä sinä pääset tuosta eroon. Ole vain rohkea. Ansaitset kotirauhan. Kaikki häpeä on tuolla miehellä. Kaikki. Vaikka hän ei sitä kantaisikaan. Kaikki muut ympärillä kyllä ymmärtävät. 

Vierailija
99/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua. 

Kiitos. 

Ja tuolle yhdelle kysyjälle, niin olen varmaan liian kiltti ja kohtelias. En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Miehellä on valtaa edelleen jossain määrin minuun työelämän kautta, joten siksi olen yrittänyt pitää välit kohteliaina. 

Joudut myös kertomaan ainakin osalle työkavereista ja ehkä pomolle, mikä on asian laita, että olette eronneet ja hän ei jätä rauhaan. Näin vähenee mahdollisuus, että hän käyttää sinuun valtaa työn kautta. Riippuu mikä se yhteys on. On hyvä, että ainakin joku tietää.

voi myös olla että et saa enää keikkoja jos mies voi siitä päättää, mutta jaksamista tähän kaikkeen. 

Kiitos

Vierailija
100/311 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla käy välillä panemassa, ei edes hoida mua aina loppuun. Käy suihkussa, paskalla, lataa kännyn, jättää pyykkiä ja syö suurimman osan ruuasta. Luulen et pelkkä hyöty miehellä mielessä.