Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pääsee sisälle?
Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.
Keksi itsellesi harrastuksia ja tekemistä jotta et aina ole kotona avaamass miehelle ovea.
Jos kyselee viesteillä missä olet, niin vastaisi "olen treffeillä. Alkoivat jo eilen, mutta nämä treffit taitavat jatkua vielä pitkään, niin ihana tuo on <3 ps. Häivy sieltä oveltani naapureita häiriköimästä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko henkilö paikallinen kirkkoherra ja sinä diakoni? Minähän taidan tietää tämän tapauksen. Ymmärrän, että on sinulle noloa, kun kirkkoherra pitää rapussa meteliä. Niin on meille naapureillesikin.
Arvon naapuri voi sitten ensi kerralla soittaa poliisille.
Tämä. Hävetä sietäisi tuollaisen naapurin, joka näkee mikä on homman nimi ja vaan katselee vierestä, kun toista vainotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.
Keksi itsellesi harrastuksia ja tekemistä jotta et aina ole kotona avaamass miehelle ovea.
Jos kyselee viesteillä missä olet, niin vastaisi "olen treffeillä. Alkoivat jo eilen, mutta nämä treffit taitavat jatkua vielä pitkään, niin ihana tuo on <3 ps. Häivy sieltä oveltani naapureita häiriköimästä"
Tuollainen mies laitetaan estoon. Rappukäytävään kuvallinen ilmoitus "älä avaa tälle hullulle, voit soittaa poliisin jos näkyy kulmilla"
Ei sinulle tule siitä mitään ongelmia, jos sinä tai exäsi soittaa hätäkeskukseen, jos hän ilmaantuu rimputtelemaan ovikelloasi. Poliisi soittaa sinulle ja voit kertoa, miten asiat ovat. Ala kirjoittaa ylös tarkat päivät, kellonajat, yhteydenotot ja mitä on tapahtunut, jos tulee myöhemmin tarve tehdä rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä tai vainoamisesta.
Piilota sosiaalisen median kaverilistasi, poista hänet kavereistasi ja estä kaikilla kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tuollaista paskaa sepustaa, kun kaikesta näkee, että tuo on valhetta. Ja häirikkö vain yltyy, kun huomaa, että on saanut uhrinsa niin tolaltaa, että uhri yrittää lapsellisen läpinäkyvällä valheella päästä hänestä eroon.
Kiitos tosiaan kaikille jotka kommentoitte älykkäästi ja asiallisesti. Olen tosiaan hämmästynyt, että tällainen keskustelu voi avata silmiä.
Taustalle 9 vuoden vakava suhde, jota monimutkaisti se, että työasiat sekoittuivat yksityisasioihin. Joten siksi pelkään miestä, että hänellä on valta puhua minusta pahaa työelämässä ja kiistää työelämäni saavutuksia usean vuoden ajalta jos haluaa. Siksi olen yrittänyt päästä eroon diplomaattisesti ja pitää yllä kohteliaita välejä.
Olen yrittänyt irrottautua miehestä nyt noin 1,5 vuoden ajan, jolloin muutin uuteen asuntooni. Se on jatkuvasti ollut haastavaa, sillä toinen on syyllistänyt, uhkaillut, halventanut, pelotellut, roikkunut, halunnut takaisin. Ja välillä sitten ollut mukava, jolloin olen ajatellut että voimme olla kavereita.
Mutta joo, hölmöhän minä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun mies tulee ovelle et avaa ovea ja kerrot oven läpi että että hänen kannattaa lähteä koska et aio päästää häntä sisään et nyt etkä enää koskaan. Jos hän jatkaa ovikellon rämpytystä niin sanot että jos hän ei lähde niin soitat poliisit paikalle. Jos hän ei lähde niin teet näin. Et enää päästä häntä sisälle kertaakaan vaan toimit aina samalla tavalla.
Lähestymiskieltoa on turha hakea niin kauan kun itse päästät hänet aina sisälle eikä poliisiakaan ole ikinä edes yritetty saada paikalle.
Tämä. Ei tässä muu valitettavasti auta ja tässäkin voi mennä hetki ennen kuin raja menee perille.
Jaksamista.
Muista: älä ole yksin. Kerro luotetuillesi, mitä on meneillään ja ota vastaan henkistä ja konkreettista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosiaan kaikille jotka kommentoitte älykkäästi ja asiallisesti. Olen tosiaan hämmästynyt, että tällainen keskustelu voi avata silmiä.
Taustalle 9 vuoden vakava suhde, jota monimutkaisti se, että työasiat sekoittuivat yksityisasioihin. Joten siksi pelkään miestä, että hänellä on valta puhua minusta pahaa työelämässä ja kiistää työelämäni saavutuksia usean vuoden ajalta jos haluaa. Siksi olen yrittänyt päästä eroon diplomaattisesti ja pitää yllä kohteliaita välejä.
Olen yrittänyt irrottautua miehestä nyt noin 1,5 vuoden ajan, jolloin muutin uuteen asuntooni. Se on jatkuvasti ollut haastavaa, sillä toinen on syyllistänyt, uhkaillut, halventanut, pelotellut, roikkunut, halunnut takaisin. Ja välillä sitten ollut mukava, jolloin olen ajatellut että voimme olla kavereita.
Mies on tässä se, jolla on pelättävää. Hänen työelämänsä menee pilalle, jos selviää että hän on exää ahdisteleva hullu. Levitä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudu uuteen vaiheeseen myös työelämässä. Miten pääsisit sellaisille vesille, että hänellä ei olisi enää valtaa sinuun? Hae tukea laajasti eri palveluiden kautta, joita sinulle on työelämässä tarjolla, esim. urasuunnitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä hölmö ole. Sinä olet henkisen väkivalla uhri. Nyt, kun tiedät, mistä on kyse, osaat toimia ainoalla oikealla tavalla. Olet rehellinen työpaikalla, sukulaisille, ystäville jne. Sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies on. Ja nyt on aika kaikkien nähdä, mistä on kyse. Ymmärrän, että se pelottaa ja saattaa hävettääkin, mutta kukaan muu ei nyt voi asialle tehdä mitään kuin sinä. Lähipiirisi avulla toki. Ja ennen kaikkea Naistenlinjan ammattilaisten avulla. He osaavat antaa konkreettisia työkaluja sekä henkistä tukea, jos meinaat sortua taas avaamaan oven.
Ap, elät aikaa jolloin ahdistelijat ovat niitä joilla on työelämässä pelättävää. Kerro että jos ei lopeta, paljastat hänen toimintansa aivan kaikille. Julkisesti vaikka.
Kyllä suuri yleisö tulee olemaan sinun puolellasi.
Laita oveen lappu että exä ei ole tervetullut ja en aio avata ovea . Suhde on ohi. Sitten irrotat ovikellosta patterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita pannulappu ovikellon kuvun sisälle tai ota patteri irti. Siinähän painelee nappulaa niin kauan kuin jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana mulla oli työssäkäyvä miesystävä, isoruokainen. Tuli mun luokse käymään niin alkoi vaatia jos jonkinlaista ruokaa. Kysyi esimerkiksi miksei ole juustoa. Opiskelijalta, joka laski senttejä siihen että syökö tänään makaroonia vai onko varaa peräti laittaa jotain sekaan.
Pienten keskustelujen jälkeen aloimme käymään sitten yhdessä kaupassa niin että hän maksoi ruokia.. olisi pitänyt itsekin ymmärtää kun oli ollut suhteellisen äskettäin opiskelija itsekin
No ylipäätään kenenkään jääkaapille ei mennä vaatien, että miksi täällä ei ole sitä ja tätä.
Itse olen omat ruokani ja välipalani toisen jää- ja kuivakaappiin seurustelusuhteessa tuonut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, elät aikaa jolloin ahdistelijat ovat niitä joilla on työelämässä pelättävää. Kerro että jos ei lopeta, paljastat hänen toimintansa aivan kaikille. Julkisesti vaikka.
Tämä. Hesari tekisi varmaan mielellään jutun.
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa persoonallisuushäiriöiselle vitipäälle. Jätetty narsisti? Ei tuollainen käytös ole normaalia. Siitä ovikellosta saa pois joko sulakkeen tai sitten sen mekaanisesti kilisevät osion.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota mitään tuollaista. Mies ei ansaitse mahdollisuutta manipuloida ihmiset ap:ta vastaan ennen kuin ap uskaltaa toimia. Toiminta on paljastettava heti ja mahdollisimman laajalti, jotta mies ei ehdi puhua mustaa valkoiseksi. Poliisit avoimesti paikalle jne. jne. Ei minkäänlaisia ennakkovaroituksia miehelle. Hän on jo saanut ihan liian paljon valtaa ja nyt on aika katkaista se kierre.
Laita ovikelloon mekaniikka, joka ruiskauttaa mustetta kasvoille
Millainen nainen on kasvattanut tuollaisen naisen ilman selkärankaa. Tuolla tyylillä saat vaikka kuinka monta miestä passattavaksi ja syömään ruokasi. Lopeta heti.
Uskovaisissa piireissä rajat sakkaa ja naisten asema on ymmärtää loputtomasti ja palvella miestä. Eli sikäli ymmärrän, jos ap on sellaisissa kasvanut, että on vieläkin vaikeampi tilanne. Jos miehellä on valtaa yhteisössä, muutkaan eivät tue ap:n normaaleja rajoja, jotka olisivat normaalissa ympäristössä itsestäänselviä.
Sama jos on joku muu partriarkaalinen kulttuuri.