Miesystävä tulee käymään, syö ruoat ja häipyy
Olen sanonut monta kertaa, että minua ei huvita jatkuvasti ruokkia häntä omilla rahoillani ja kokata hänelle. Tulee siis paikalle, syö välillä jopa salaa ruoat keittiöstäni, lueskelee iltalehtien otsikoita kännykästä, sitten lähtee. Ja ihmettelee kun olen kiukkuinen enkä halua jatkaa suhdetta.
Millainen nainen on tuollaisen miehen kasvattanut täysin ilman käytöstapoja?
Kommentit (311)
Vakka ja kansi ja lupsaus päälle. Siinä on oikein kaksi sekoa ap ja ukko.
No et avaa sitä ovea ja piste. Muuten se käy siellä pyörimässä hamaan tappiin asti. Älä ole avuton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pääsee sisälle?
Tyhmähän minä olen kun päästän kun toinen tulee roikkumaan oven taakse soittamaan ovikelloa kunnes avaan.
kun seuraavaksi tulee, soita poliisit ja selitä mikä on tilanne. ei muu auta. jatkaa häirintää ja vainoa kunnes joku puuttuu.
samoin kero sukulaisille, naapureille jne mikä tilanne ja etteivät auta miestä pääsemään sun kanssa kontaktiin.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmettä? Anna miehen soittaa poliisit. En nyt oikein ymmärrä, että miksi ne poliisit paikalle tulisivat, jos mies soittaa ja sanoo, ettei naisystävä päästä sisälle naisystävän kotiin.
Vai onko kotisi virallisesti miehen koti?"
Ei, ei ole, tämä asunto ei ole koskaan ollutkaan. Ei minulla ole tietoa tällaisista asioista. Kai poliisi tulee paikalle jos joku soittaa ja ilmoittaa, ettei henkilöön saada yhteyttä ja epäilee tämän saaneen sairauskohtauksen? En minä tiedä. En halua poliiseja paikalle ja vielä vähemmän haluan, että hän alkaa häiriköimään sukulaisiani kuten uhkailee jos en vastaa viesteihin ja soittoihin ja avaa ovea.
Ja kyllä, ilmoitin hänelle että jos ei lopeta niin haen lähestymiskieltoa.
Ei, poliisi ei tule paikalle, jos ex-miesystävä kertoo, että ex-naisystävä ei päästä häntä kotiin, joka ei ole miehen oma. Poliisi sanoo miehelle, että jätäpä se exä rauhaan. Poliisit osaavat lukea ihmisiä paremmin kuin sinä ja näkevät tuollaisen toiminnan läpi. Eivätkä he pelkää rassukkaa, joka piinaa exäänsä tuolla tavoin. Nyt ei ole kyse sinun haluistasi, vaan siitä, että toiminnalle on saatava loppu. Mikään lähestymiskiellolla uhkailu ei auta, jos et ole oikeasti valmis niitä poliiseja soittamaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmettä? Anna miehen soittaa poliisit. En nyt oikein ymmärrä, että miksi ne poliisit paikalle tulisivat, jos mies soittaa ja sanoo, ettei naisystävä päästä sisälle naisystävän kotiin.
Ei, ei ole, tämä asunto ei ole koskaan ollutkaan. Ei minulla ole tietoa tällaisista asioista. Kai poliisi tulee paikalle jos joku soittaa ja ilmoittaa, ettei henkilöön saada yhteyttä ja epäilee tämän saaneen sairauskohtauksen? En minä tiedä. En halua poliiseja paikalle ja vielä vähemmän haluan, että hän alkaa häiriköimään sukulaisiani kuten uhkailee jos en vastaa viesteihin ja soittoihin ja avaa ovea.
Ei ole kokemusta, mutta luulisi ettei poliisit noin vain käy ovella jos joku ilmoittaa, ettei tuttava avaa ovea.
Sukulaisille olisin asiasta avoin, jos suinkin vaan voi, ja kehottaisin laittamaan heti estoille jos alkaa häiriköidä.
Tuo mies ei pelaa täydellä pakalla. Jos hän uhkailee sinua, hanki lähestymiskielto ja pysy lujana, ettet kumoa sitä aloittamalla samaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähestymiskieltoon ymmärtääkseni tarvitsisit todisteita. Niitä todisteita tulisi, kun antaisit hänen soitella poliisille yms turhaan.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sinulla on tietoa. Seuraavalla kerralla, kun mies tulee soittelemaan ovikelloa, soitat heti 112 ja ilmoitat, että vainoajasi on tullut taas häiriköimään rappukäytävään. Selität asiallisesti, mikä on tilanne ja kerrot, että vainoamista on jatkunut pidempään ja haluat sen loppuvan. Nyt ei ole aika ruveta kainostelemaan, vaan nyt pitää toimia tai saat lopun elämääsi hyppiä miehen pillin tahdissa. Sukulaisille kerrot rehellisesti, mikä on tilanne niin osaavat pistää ukolle rajat.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi todennäköisesti korkeintaan soittaa sinulle ja sitten voit heille sanoa olevasi kunnossa ja ex-mies häiriköi sinua. Miksi sinua haittaisi, jos poliisit tulisi paikalle? Ei siitä sinulle tule ongelmia. Olisi myös näyttöä, jos tarvitsee lähestymiskieltoa hakea.
Mitä helkkaria? 😅 Tunnen yhden tuollaisen miehen. Hänellä on selkeitä narsistisia piirteitä ja lapsuudesta puuttunut miehen malli kokonaan.
Olipa hämmästyttävä keskustelu. Mutta avasi silmiä. Olen kokenut tilanteen ahdistavaksi, mutta ajatellut että kyseessä on vain huono käytös, koska mitään fyysisen väkivallan uhkaa ei ole koskaan ollut. Sai minut kyllä ajattelemaan asioita uudestaan, että niin moni ihminen tunnisti tilanteessa niin epäterveitä piirteitä. Olette oikeassa ja todellakin minun pitää lopettaa olemasta kiltti ja kohtelias ja toivomasta, että toinen olisi sitten myös.
Perus hyväksikäyttäjä ukko, oletko niin yksinäinen että siedät tuollaista käytöstä?
Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies ei pelaa täydellä pakalla. Jos hän uhkailee sinua, hanki lähestymiskielto ja pysy lujana, ettet kumoa sitä aloittamalla samaa uudestaan.
Lähestymiskieltoa ei tuosta vaan hankita. Sitä varten tarvitaan todisteita siitä, että henkilö on vaaraksi tai haitaksi ap:lle. Ap tekee nyt omalla toiminnallaan mahdottomaksi saada niitä todisteita, kun päästää miehen kotiinsa sen sijaan, että soittaisi poliisit hakemaan tämän pois. Myös sukulaisille soittelu olisi hyvä todiste lähestysmiskieltoa varten, koska sillä saisi näyttöä, että ap ei ole vain keksinyt koko juttua, vaan sekoilu on todellista.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla naistenlinjassa neuvotaan ihan kädestä pitäen mitä kannattaa tehdä. Soita sinne, niin saat apua.
Kiitos.
Ja tuolle yhdelle kysyjälle, niin olen varmaan liian kiltti ja kohtelias. En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Miehellä on valtaa edelleen jossain määrin minuun työelämän kautta, joten siksi olen yrittänyt pitää välit kohteliaina.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hämmästyttävä keskustelu. Mutta avasi silmiä. Olen kokenut tilanteen ahdistavaksi, mutta ajatellut että kyseessä on vain huono käytös, koska mitään fyysisen väkivallan uhkaa ei ole koskaan ollut. Sai minut kyllä ajattelemaan asioita uudestaan, että niin moni ihminen tunnisti tilanteessa niin epäterveitä piirteitä. Olette oikeassa ja todellakin minun pitää lopettaa olemasta kiltti ja kohtelias ja toivomasta, että toinen olisi sitten myös.
Hyvä! Muista myös pysyä lujana, vaikka mies yrittäisi mitä kikkoja. Tutustu termiin henkinen väkivalta, jos vielä jäi epäilyksiä siitä, onko tilanteessa kyse huonosta käytöksestä vai jostain pahemmasta. Voimia! Sinun ei tarvitse sietää tuollaista.
Onko henkilö paikallinen kirkkoherra ja sinä diakoni? Minähän taidan tietää tämän tapauksen. Ymmärrän, että on sinulle noloa, kun kirkkoherra pitää rapussa meteliä. Niin on meille naapureillesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Muista myös pysyä lujana, vaikka mies yrittäisi mitä kikkoja. Tutustu termiin henkinen väkivalta, jos vielä jäi epäilyksiä siitä, onko tilanteessa kyse huonosta käytöksestä vai jostain pahemmasta. Voimia! Sinun ei tarvitse sietää tuollaista.
Kiitos.
Ymmärrän, ettet halua aiheuttaa jäiriötä, mutta se et ole sinä joka aiheutat. Se on naapurit, jotka päästää sisään ja mies, joka soittaa ovikelloa. Et päästä sisään, vaikka 2h pimputtaisi.
Jos ottaa yhteyttä sukulaisiasi ja tuttaviisi, niin kerro heille, että suhde on loppu, ja mies kiusaa sinua.