Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskuntien mökkireissu. Saunaan miestenvuoro ja naistenvuoro vai pariskunnat vuorollaan?

Vierailija
21.11.2024 |

Me tehdään välillä ystäväpariskuntien kanssa mökkireissuja, jotka kestää pe-su tai vaikka 3 pvää uudenvuoden tai juhannuksen viettoa. Se vähän vaihtelee ketä pariskuntia on mukana, yleensä 4-5, mutta kaikki ollaan tuttuja ja ystäviä keskenämme. Minua vain rassaa se, että rakastan mökkeilyssä eniten saunomista, etenkin puusaunaa järven rannalla, ja kun meillä kotona ei ole saunaa, niin saunaan pääsee muutenkin harvoin. Muut haluaisi tehdä niin, että on miesten saunavuoro, joka kestää sellaiset kuusi tuntia. Ja sitten on naisten saunavuoro, joka kestää puoli tuntia, eikä muut naiset saunaan edes halua, kun haluavat laittaa ruokaa, pelata seurapelejä, ettei hiukset kastu jne. Eli minä joutuisin menemään yksin ja saisin saunomiseen aikaa 30 min pukeutumisineen. Naisten vuoro on ennen miehiä, koska miehillä ei saa tulla kiire saunasta pois. Eikä ne koskaan tule muutenkaan niin pian kuin piti. Eli minulle yksin pikasauna 30 min ja heti tuon ajan loputtua miehet jo rynnii saunalle. Ärsyttää! Sanokaa mikä teistä olisi oikea käytäntö tähän? Miksi ei voisi olla joka pariskunnalle tunnin saunavuoroa, etten joutuisi aina olemaan se yksinäinen? Ja saisin edes joskus edes tunnin. 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene jo päivällä sinne saunaan. Silloin kun miehet ei halua.

Voisin niinkin tehdä. Mutta sitten olisin taas se yksin yksinäinen, kun ensin lähden yksin rantasaunalle lämmittämään sitä ja olen siellä sytyttämässä saunan pesää, lisäämässä puita jne, ja sitten saunon siihen päälle yksin. Niin jään paitsi kaikesta siitä yhteisestä mitä muut tekevät yhdessä silloin, syövät, viettävät kivaa aikaa. Ap

Miksi sinun miehesi tekisi sinulle tuommoista? Olette menneet yhdessä sinne mökille. Onko hän mieluummin siellä kaveriensa ja heidän vaimojen kanssa ja jättää sinut ihan yksin? 

Tausta tässä on se, että nämä miehet oli alunperin keskenään se kaveriporukka. Ja me tyttöystävät ja vaimot ollaan niitä porukkaan m

No niin, selvisihän se. Eli kyseessä ei ole pariskuntien mökkireissu vaan miesten saunailta, johon vaimot pääsevät mukaan, kunhan antavat miesten saunoa rauhassa.

Vierailija
62/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin kuulostaa parhaalta ratkaisulta että sä saunoisit tunnin oman miehesi kanssa jos kaipaat seuraa tai sit yksin, ja sitten loput miehet tulevat. Kyllä kai ne nyt tajuavat jos kerran itsekin haluavat saunoa kuusi tuntia! Ja menkää nyt ihmeessä jollain porukalla yhdessä lämmittämään saunaa aiemmin jos kyse on siitä että saunomisen aloitus viivästyy. 

Suu auki vaan. "Oisko mahdollista et olisin tunnin kun tuntuu et aina on tullut hirveä kiire löylyistä pois? Voidaan vaikka aloittaa lämmitys aikaisemmin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne muut naiset saunoisi myös, niin kyllä silloin naisten vuoro varmasti olisi vaikka pari kolme tuntia. Miesten edelleen silti se kuusi. Ongelma tässä on lähinnä se että olen ainoa nainen joka haluaa sinne saunaan. Siksi naisten vuorosta on tehty tynkä. Ap

Vierailija
64/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ongelma ole vain se puoli tuntia vaan se, että joudun aina olemaan se ainoa yksinäinen, joka yksin lähtee kesken kaiken yhteisen kivan ajanvieton viettämään aikaa yksin saunalle. Se on jotenkin outoa. Muu porukka jatkaa ja minä katoan. Ap

Vierailija
65/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne muut naiset saunoisi myös, niin kyllä silloin naisten vuoro varmasti olisi vaikka pari kolme tuntia. Miesten edelleen silti se kuusi. Ongelma tässä on lähinnä se että olen ainoa nainen joka haluaa sinne saunaan. Siksi naisten vuorosta on tehty tynkä. Ap

Ja sinä olet tossukka jos siihen suostut. Mitä muiden naisten saunomattomuus sinuun liittyy? Kyllä he ymmärtävät että sinäkin haluat saunoa pitkän kaavan mukaan, jos he itsekin ovat kuusi tuntia. Jos eivät ymmärrä, ei voi olla kavereista tai ystävistä kyse.

Vierailija
66/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasauna ja jos muita naisia ei tule, saanet hyvät kyydit kun otat yksin miehet.

Vierailija
67/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika nainen, pidä puolesi! Ilmoitat vain, että tällä kertaa saunot tunnin etkä kuuntele vastaväitteitä.

Vierailija
68/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika typeriltä nuo miehet. Meidän kaveriporukassa on ihan täysin selvää, että kaikki ihmiset pyritään ottamaan huomioon. Ei tulisi mieleenkään, että yhdelle annetaan joku surkea puolen tunnin vuoro, jos itsellä kuusi tuntia. 

Se on myös vähän outoa mielestäni, että lähdetään porukalla mökille, mutta siihen sisältyy kuuden tunnin pätkä, jolloin miesten kuuluu antaa olla keskenään, eikä heitä saa häiritä. 

Vierailija
69/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ongelma ole vain se puoli tuntia vaan se, että joudun aina olemaan se ainoa yksinäinen, joka yksin lähtee kesken kaiken yhteisen kivan ajanvieton viettämään aikaa yksin saunalle. Se on jotenkin outoa. Muu porukka jatkaa ja minä katoan. Ap

Okei. Siinä tapauksessa äijien vuorolle vaan mukaan. Et sille kukaan mitään voi, että muut naiset eivät sauno. Eikä ole reilua vaatia miestä saunomaan kahdestaan, jos hänelle koko reissun suola on kaverien kanssa saunominen.

Vierailija
70/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että miehesi on totaalinen juntti, jolla on yhtä käytöstavattomat kaverit. Ikävää. 

Vierailija
71/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jätä sitten sauna väliin.

Vierailija
72/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa sopii sekasauna, ei sinne ole pakko mennä.

Vierailija
73/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Siinä tapauksessa äijien vuorolle vaan mukaan. Et sille kukaan mitään voi, että muut naiset eivät sauno. Eikä ole reilua vaatia miestä saunomaan kahdestaan, jos hänelle koko reissun suola on kaverien kanssa saunominen.

Omasta puolesta voisin mennäkin heidän kanssa, mutta ei ne halua sinne ketään naista mukaan kuuntelemaan heidän juttuja. Ap

Vierailija
74/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia yksin? Eikö se miehesi voi tulla saunalle puoleksi tunniksi notkumaan sinun kanssasi? 

Ja muun ajan olette sitten koko porukalla yhdessä ja kaikkea yhteistä kivaa ajanviettoa on koko ajan? Kuulostaa teiniporukalta. 

Vierailija
75/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paricombot vuorotellen läpi. Välillä uuteen kortsuun vaihtaen. Lopuksi koko laumalla unnuttaminen.

Vierailija
76/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanottuna tuo teidän mökkireissukonsepti tuntuu todella omituiselta. Eihän se ole mitään yhteistä ajanviettoa, jos miehet ovat suurimman osan illasta keskenään eikä naisia huolita mukaan.

Vierailija
77/95 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä pitkältä ajalta saunoa kuusi tuntia. Onko tup yleistäkin?

Vierailija
78/95 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit miesten kanssa saunoa niin pitkään kuin haluat. Jos miehet eivät halua olla saunassa naisen/naisten kanssa niin eivät tule. Ja mökillä sekä muutenkin uikkareissa saunominen on täysin pölhöä.

Vierailija
79/95 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettu helpoimmaksi yhteinen sauna. Lämmitetään sauna ja sen jälkeen kukin saa mennä millon haluaa ja olla niin kauan kuin haluaa. Jos puusauna kaikilla yhteisvastuu huolehtia tulipesän ylläpidosta. Käytännössä todettu turhan monimutkaseks vuorojako. Ja ite saavalita käyttääkö uikkareita (toistaseks kaikki käyttäny) vai onko alasti.

Vierailija
80/95 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kova saunomaan, miehen kanssa yleensä saunotaan kotonakin se 4-5h. Kaveriporukassa muut naiset on niitä, joilla menee iho ja hiukset pilalle saunomisesta. Onneksi olen ollut pienestä pitäen tämmönen saunoja niin kaikki on tottuneet siihen et "Minna" ja muut miehet menee saunaan.

"Minna" 48v

Minä taas en näe saunomisessa mitään hohtoa, niinpä  aikuisikäisenä en sitten ole saunonutkaan. Miksi istuskella lauteilla ihmisten kanssa, joita ei usein edes tunne? Peseytyä taas voi muutenkin...