Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskuntien mökkireissu. Saunaan miestenvuoro ja naistenvuoro vai pariskunnat vuorollaan?

Vierailija
21.11.2024 |

Me tehdään välillä ystäväpariskuntien kanssa mökkireissuja, jotka kestää pe-su tai vaikka 3 pvää uudenvuoden tai juhannuksen viettoa. Se vähän vaihtelee ketä pariskuntia on mukana, yleensä 4-5, mutta kaikki ollaan tuttuja ja ystäviä keskenämme. Minua vain rassaa se, että rakastan mökkeilyssä eniten saunomista, etenkin puusaunaa järven rannalla, ja kun meillä kotona ei ole saunaa, niin saunaan pääsee muutenkin harvoin. Muut haluaisi tehdä niin, että on miesten saunavuoro, joka kestää sellaiset kuusi tuntia. Ja sitten on naisten saunavuoro, joka kestää puoli tuntia, eikä muut naiset saunaan edes halua, kun haluavat laittaa ruokaa, pelata seurapelejä, ettei hiukset kastu jne. Eli minä joutuisin menemään yksin ja saisin saunomiseen aikaa 30 min pukeutumisineen. Naisten vuoro on ennen miehiä, koska miehillä ei saa tulla kiire saunasta pois. Eikä ne koskaan tule muutenkaan niin pian kuin piti. Eli minulle yksin pikasauna 30 min ja heti tuon ajan loputtua miehet jo rynnii saunalle. Ärsyttää! Sanokaa mikä teistä olisi oikea käytäntö tähän? Miksi ei voisi olla joka pariskunnalle tunnin saunavuoroa, etten joutuisi aina olemaan se yksinäinen? Ja saisin edes joskus edes tunnin. 

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene saunaan ja sano miehelle, että tulee seuraksi "kun kerran naisista kukaan ei innostunut kaveriksi". Asunto rauhassa kohtuudella (tunti kuulostaa ihan kohtuulliselta ajalta). Sitten miehesi voi jäädä vielä jatkamaan muiden äijien kanssa.

Selkeästi voit kertoa,että teillä kotona ei ole saunaa ja haluat siksi nauttia saunasta edes kohtuudella ja että miehet ehtii hyvin sen jälkeen saunoa vielä useamman tunnin keskenään. 

Vierailija
22/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luovuttiin mökillä tuosta keskiaikaisesta miehet saunoo pitkän kaavan mukaan, kun naiset kokkaa ja naiset nopeasti-kaavasta jo aikoja sitten. Mummini aikaan oli voimassa tuo kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu samaan aikaan kaikki. Uikkarit päällä toki. Peseydyn sitten sillä aikaa kun muut on paljussa tai vilvottelemassa.

Vierailija
24/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno, mutta jos saunoisin niin korkeintaan ukon kanssa, en naisten.

Vierailija
25/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet miesten kanssa saunaan ja nostat jalat lauteille niin että pillu näkyy kaikille. Kyllä kiinnostaa.

Vierailija
26/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ap äijien kanssa saunaan. Why not?

Vierailija
27/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaan tässä mökkeilemässä Suomessa jossain rantamökillä? Ja tapana on, että naiset eivät koskaan käy saunassa tai järvessä/meressä pulahtamassa JA hiusten täytyy olla aina viimeisen päälle laitettuja.

Ohhoh, nyt liikutaan hienoissa piireissä, jos olette kaikki suomalaisia. 

Vierailija
28/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikkarit päällä voi kaikki saunoa samaan aikaan. Uiminen ja paljuilu koko porukan kesken myös parempaa kuin eri porukoissa. Pesemisen ajaksi toisen sukupuolen edustajat sitten vilvoittelee ulkona tai sisällä. 

Vierailija
29/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne ajat määrää? En menisi tuommoisten kellokallejen kanssa mökille vaan hankkisin/vuokraisin oman.

Porvoon mökin isäntä.

Vierailija
30/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa minusta jo sekin, että yhteinen illanvietto jaetaan tuolla lailla kahtia - jos miehet ovat keskenään saunassa kuusi tuntia, silloinhan koko ilta on käytännössä jaettu kahtia. Mitä järkeä mennä porukassa, jos kuitenkin se porukka jaetaan kahtia? Eikö olisi fiksumpaa, että miehet menisivät keskenään mökille?  Oikeasti tuossa pitäisi olla miesten vuoro n. 1-15h maksimissaan, ja sitten sinä käyt sitä ennen tai sen jälkeen saunassa ja olet sen ajan minkä haluat olla.

Itse en menisi koko mökkireissulle, jos se on tuollaista. Inhoan tosin muutenkin pariskuntaillanviettoja ja ETENKIN sitä, että illanvietoissa jaetaan porukka sukupuolen mukaan. Usein näissä porukoissa vieläpä jomman kumman sukupuolen tyypit ovat niitä, jotka olivat alunperin kavereita, jolloin puolisoiden oletetaan viihtyvän keskenään vain, koska kumppanit ovat kavereita. Ja ainakin itse koen nämä aina todella keinotekoisiksi kokoonpanoiksi.

Vierailija
31/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ollaan tässä mökkeilemässä Suomessa jossain rantamökillä? Ja tapana on, että naiset eivät koskaan käy saunassa tai järvessä/meressä pulahtamassa JA hiusten täytyy olla aina viimeisen päälle laitettuja.

Aika tavanomaista nykyään myös vähemmän hienoissa piireissä.

Vierailija
32/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on paljon porukkaa, niin miesten ja naisten vuorot on selkein jako. Mutta todellakin naisten vuoro kestää pidempään kuin puoli tuntia.

Sille annetaan edes se puoli tuntia ihan armosta. Eli koska olen ainoa nainen, joka haluaa sinne saunaan ylipäätään eli se naistenvuoro on minun privaattivuoro. Miehet taas saunovat aina sen kuusi tuntia, koska tykkäävät ja koska, niin no, kukapa heitä estäisi. Sille minun privaattivuorolle taas ei haluta antaa enempää aikaa, koska miehillä on kiire saunaan. Ap

No, et vaan tuu pois sieltä saunasta. Kuka sua estää. Sano, että saa tänne tulla. Katsotaan uskaltavatko? 

Vierailija
33/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me luovuttiin mökillä tuosta keskiaikaisesta miehet saunoo pitkän kaavan mukaan, kun naiset kokkaa ja naiset nopeasti-kaavasta jo aikoja sitten. Mummini aikaan oli voimassa tuo kyllä. 

Missä mökkiporukassa naisten annetaan kokkailla? Homoílussa ja keittiö-/ grillihommissa naiset ovat vain tiellä.

Meillä miehet saunovat ensin, ja alkavat sitten valmistaa ruokaa. Naiset tulevat sitten saunasta valmiiseen pöytään. 

Vierailija
34/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonon saunominen tehty vaikeaksi. Mutta niinhän kaikessa käy jos on naisia paikalla.

Miehethän tuossa hankalia ovat. Eihän tuon porukan naiset edes mene saunaan, mutta miehille tuntuu olevan tärkeää se, ettei ainoa saunaan haluava nainen vaan saisi sinne mennä, vaikka itse aikovat lojua lauteilla tuntikausia.

Vierailija
35/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jo päivällä sinne saunaan. Silloin kun miehet ei halua.

Voisin niinkin tehdä. Mutta sitten olisin taas se yksin yksinäinen, kun ensin lähden yksin rantasaunalle lämmittämään sitä ja olen siellä sytyttämässä saunan pesää, lisäämässä puita jne, ja sitten saunon siihen päälle yksin. Niin jään paitsi kaikesta siitä yhteisestä mitä muut tekevät yhdessä silloin, syövät, viettävät kivaa aikaa. Ap

Vierailija
36/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene jo päivällä sinne saunaan. Silloin kun miehet ei halua.

Voisin niinkin tehdä. Mutta sitten olisin taas se yksin yksinäinen, kun ensin lähden yksin rantasaunalle lämmittämään sitä ja olen siellä sytyttämässä saunan pesää, lisäämässä puita jne, ja sitten saunon siihen päälle yksin. Niin jään paitsi kaikesta siitä yhteisestä mitä muut tekevät yhdessä silloin, syövät, viettävät kivaa aikaa. Ap

Otat sheriffin ja pari-kolme everstiä saunanlämmitykseen mukaan niin johan on kaikki kunnossa. 

Vierailija
37/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaadi se tunti ainakin.

Saanhan minä tunnin, jos vaatimalla vaadin. Ja samalla hankalan ja ikävän ihmisen maineen, jolle valitetaan suoraan että miks oot tollanen ja miks oot nyt noin hankala. Se ei tunnu kivalta, kun tarkoitus on kuitenkin viettää mukavaa aikaa yhdessä. Ap

Laita sauna aiemmin lämpimäksi! Jos miehet haluaa saunaan esim. kuudelta, ala lämmittää saunaa neljältä. Sitten vain ilmoitat, että sun saunavuoro on viidestä kuuteen. 

Vierailija
38/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu hankalalta tuommoinen mökkeily. Miksette tee asioita kaikki yhdessä vaan osa porukasta häviää puoleksi illaksi saunaan?

Vierailija
39/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka ihmettelee, miten kukaan voi saunoa noin kauan? Itse jaksan hädin tuskin 5 minuuttia istua saunassa ja sitten on jo niin kuuma, etten voi mennä uudestaan vaikka vilvoittelisin välillä. Samoin kaikki tietämäni ihmiset piipahtavat saunassa + suihkussa noin vartissa. 

Vierailija
40/95 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rantamökillä, ystäväpariskunnan toisen osapuolen vanhempien mökki. Ei ne muut naiset ole hienohelmoja vaan mukavuudenhaluisia. Eivätkä juuri tykkää saunomisesta. Kesällä käyvät päivällä uimassa ilman saunaa. Syksyllä ja talvella ja kevällä ei. Ap