Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2006)

Vierailija
1601/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tarkoitus kokeilla röstivohveleita. Tee kyytipojaksi skagenia. Odotan tältä tuotteelta eniten, koska se on raakapakaste. Muut teollisesti lopputuotteeksi asti valmistettuja. Ei maistu mulle. 

Vierailija
1602/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin Kinnarilan tilan lihaversiota ja se kyllä upposi meihin ihan täysillä, todella hyvää, mehukasta ja maukasta.

Samoin pizzamuffineista, kokeilussa oli mozzarella, myös täysin jäähtyneenä älyttömän maukasta.

Mutta voih, Silpan piiras (pinaatti) oli aivan yhtä pahaa kuin lähes kaikki muutkin gluteenittomat leivonnaiset :( Harmi! Toivoin niin että olisi vihdoin hyvä kaikille kelpaava vaihtoehto kun keliaakikko tulee kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelöpoika julisti, että kaikki rakastavat pirtelöitä. No, en minä ainakaan. Olen vähän yli kuusikymppinen enkä ole elämässäni koskaan maistanut tai juonut yhtäkään pirtelöä.

Vierailija
1604/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzamuffinit menossa kohta uuniin, molemmat maut yhtäaikaa.

Vierailija
1605/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä pizzamuffinsit airfryerissä, mutta ohjeessa lukee, että ei kiertoilmaa eli uunissa teen.

Vierailija
1606/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirtelöpoika julisti, että kaikki rakastavat pirtelöitä. No, en minä ainakaan. Olen vähän yli kuusikymppinen enkä ole elämässäni koskaan maistanut tai juonut yhtäkään pirtelöä.

Kandee kokeilla Shakeyn herkuttelupirtelöö ni ehkä rakastut. Koskaan ei oo liian myöhäst.

Vierailija
1607/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirtelöt ovat hyviä, mutta ne makuvaihtoehdot ovat samaa ällömakeaa linjaa kuin nykyjäätelöt, eikä innosta maistamaan. Suolakaramelli ja brownie. :(

Säästyypä rahat, ei tarvitse ostaa niitä.

Vierailija
1608/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen Triplassa tutkimassa tarjonnan (seurattuani myös ohjelmaa) ja päädyin ostamaan vain kauraruokia. Harkitsin myös pizzamuffineja, mutta ne vaikuttivat rasvaisilta enkä viitsinyt ostaa niin isoa pakkausta yhdelle, jos en tykkääkään. Tänään söin lounaaksi metsäsienikaura-aterian. Plussaa helposta valmistustavasta, kun laatikon pystyi laittamaan suoraan uuniin. Kaura oli erittäin miellyttävää suussa, sopivan rapsakka ja maku hyvä, joskin annos oli aika tuhti. Lisäksi jouduin lisäämään suolaa ja maku oli pidemmän päälle aika yksiulotteinen, mutta näin usein käy sieniruoissa kun itse sienten maku tulee voimakkaasti esiin. Ostan varmaan jatkossakin tätä ja odotan innolla toista makua, jonka ostin eli jauhelihaversiota. Ostan ehkä vielä pizzamuffineja, mutta muut jäävät kauppaan.

Kaurasienivuoka oli todella suolainen, vähempikin riittäisi. Onkohan mausteet sekottuneet jotenkin epätasaisesti ja eri annosvuokiin on päätynyt eri tavalla maustuneita annoksia?

Vierailija
1609/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänänä paistoin muffinsseja 175 asteessa 20 min. Eilen tein ohjeen ukaan ja jäi sisältä haaleaksi. Nyt onnostui paremmin

Vierailija
1610/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandee kokeilla Shakeyn herkuttelupirtelöö ni ehkä rakastut. Koskaan ei oo liian myöhäst.

Onko tämä koostumukseltaan samanlaista kuin Lidlin Amerikka-viikoilla myymät McEnnedy pirtelöt, vai onko koostumus samanlainen kuin esim. mäkkärin pirtelöissä? Vai jotain ihan muuta? 

Vierailija
1611/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testattu! Röstivohveli: hankala valmistaa, tarvii paljon voita. Ihan hyvä maku, mutta ei valitettavasti tule ostettua toiste.

Silpan chorizopiiras: ihan hirveä, ei tunnista mikä on pääraaka-aine, rakenne ällöttävä. Ei ikinä enää.

Kaura-kanavuoka: yllättävän hyvä, hyvä rakenne ja makukin ok. Suolaa oli todella vähän. Jos söisin valmisruokia, voisin ostaa.

Pirtelöt: suklaa 2,5/5 ja Carmel 3/5. Kuin löysää vanukasta, ei pirtelömäinen.

Leipää ja muffineita ei enää ollutkaan, olivat loppuneet.

Vierailija
1612/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä koostumukseltaan samanlaista kuin Lidlin Amerikka-viikoilla myymät McEnnedy pirtelöt, vai onko koostumus samanlainen kuin esim. mäkkärin pirtelöissä? Vai jotain ihan muuta? 

Noitten kahen välil vertautuu enemmän Mcennedysii. Koostumus on sanotaanko että vanukasmainen.

Vierailija
1613/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu nyt Kinnarin Metsäsienet ja juusto, Röstivåhveli ja Silpan piiraset pinaatti-juusto.

Röstivåhveli: Paras näistä, maku 9-10/10, mutta valmistaminen arkikäyttöön vähän työlästä, pitää sulattaa pakastetaikina, sitten kaivaa esiin vohvelirauta ja paistaa, ja paiston jälkeen vohveliraudan puhdistuksessa riittää työtä koska tarttuu kovasti rautaan. Mieluummin olisin ostanut tällaisen perunaröstivohvelituotteen täysin valmiina, valmiksi paistettuna, niin että sen voi vaan mikrottaa ja syödä.

Kinnarin Metsäsienet ja juusto. Todella luotaantyöntävä ulkonäkö, kuin läjä ripulia lautasella. Ei oikein minkään makuinen, liian mieto omaan makuun. Meni alas runsaalla chilikastikkeella, mutta toiste en osa.

Silpan pinaatti-juusto.Ei ollut kyllä mun makuun tämä yhtään. Ei jatkoon.

Vierailija
1614/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testattu nyt Kinnarin Metsäsienet ja juusto, Röstivåhveli ja Silpan piiraset pinaatti-juusto.

Röstivåhveli: Paras näistä, maku 9-10/10, mutta valmistaminen arkikäyttöön vähän työlästä, pitää sulattaa pakastetaikina, sitten kaivaa esiin vohvelirauta ja paistaa, ja paiston jälkeen vohveliraudan puhdistuksessa riittää työtä koska tarttuu kovasti rautaan. Mieluummin olisin ostanut tällaisen perunaröstivohvelituotteen täysin valmiina, valmiksi paistettuna, niin että sen voi vaan mikrottaa ja syödä.

Tämä just, miksi ihmeessä tuotetta ei tehty valmiiksi vohveliksi jolle olisi riittänyt lämmitys mikrossa tai pannulla!? Olisi ollut paljon parempi tuote. 

Vierailija
1615/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, joku tuolla aikaisemmin on puhunut maitotipasta iholla anafylaksian aiheuttajana.  Ei näin raflaavaa, kyllä niin äärest harvinainen tietää tilanteensa, ja siedätetään sairaalassa juuri maitotipoilla. Enimmäkseenhän maitoallergia on lapsena ja sitten hiljalleen siedättyy aikuisuuteen.  Ja jos oireita on, aikuinen saa sitten oireitten rajoissa maitoproteiinia käyttää.  Ei tippa tapa. 

Se sitkeä ruisleipä on kevyen leivänpaahdinkäsittelyn jälkeen rapeaa ja sitkasta. Maukasta, tykkään; mutta ei hampaattomalle.   Pizzamuffinit maukkaita paistopisteellä. Ravintoarvoltaan vähän höttöruokaa, ehkä juuri tuollaiset jenkkiläisiä lihottavat. Muffinin koko on noin kaksi suupalaa, paistopistehinta 1.25€. 

Vierailija
1616/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tehdä pizzamuffinsit airfryerissä, mutta ohjeessa lukee, että ei kiertoilmaa eli uunissa teen.

Kiertoilmalla ei saa rapeutta.

Vierailija
1617/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just, miksi ihmeessä tuotetta ei tehty valmiiksi vohveliksi jolle olisi riittänyt lämmitys mikrossa tai pannulla!? Olisi ollut paljon parempi tuote. 

Rapeus ei säily etukäteen paistetulla, menee letuksi.

Vierailija
1618/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän sen selittääkin, ettet rakasta, kun et ole sellaista koskaan maistanut. Tiedä miten repsahtaisit jos kerran maistaisit. 

Vierailija
1619/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa oli aikaisemmin myyniissä sellaisia röstejä jotka olivat varmaan 15 cm halkaisijaltaan ja tosi ohuita, puoli senttiä jos sitäkään. Nämä olivat tosi rapsakoita ja hyviä paistinpannulla käytettynä. Harmi ettei enää kuulu valikoimaan vaan myynnissä on sellainen muffinin kokoinen paksu ja korkea rösti. Ei mitään samaa entisen kanssa.

Vierailija
1620/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse valmistamalla röstiä saa juuri niin rapeita kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi