Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2006)

Vierailija
1561/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotin innolla tuorenäkkäriä, mutta se onkin ihan erilainen kuin ohjelmassa. EN TYKKÄÄ! LIIAN KOVA!

Odotin sitä myös sen alkuperäisen ulkonäön takia, näyttää nyt taas ihan erilaiselta, normaalilta kuivalta leivänkäntyltä. :(

Miksi te kuuntelette niitä tuomareita ja pilaatte hyvät tuotteenne?????

Paketissa on 8 kuivaa leivän käntyn puolikasta, se 8 kpl siis.

Samaan pääsee kun ostaa jonkun tuoreemman leivän ja antaa kuivahtaa.

Vierailija
1562/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Silpan pinaattijuustopiiraita, eikä ollu kummosia. Jotenkin äklön makuisia, pitää kokeilla uppoisko toi taikina paremmin jonkun muun maun kanssa. Ei tartte tätä makua uudestaan ostaa. Aika tyyriitäkin, joku n. 4.40e ja 4 kpl. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdoin muuten itse hyviä ruisnäkkäreitä, kun laitoin reissumiehen ohutta leipää paahtimeen ja kun otin pois ja annoin hetken levätä, niin oli just ihanan rapsakka. Olisko noi samanlaisia, pitää testata.

Vierailija
1564/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahdoin muuten itse hyviä ruisnäkkäreitä, kun laitoin reissumiehen ohutta leipää paahtimeen ja kun otin pois ja annoin hetken levätä, niin oli just ihanan rapsakka. Olisko noi samanlaisia, pitää testata.

Ei ole yhtä hyviä kuin tuore leipä paahdettuna.

Vierailija
1565/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään rapeita, vaan kuivia ja melko kovia.

Vierailija
1566/2006 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silpan piirasten pakkauksen ravintoarvotaulukossa on maininta, että laktoosia on 0 g/100g

AV-mammalle pitää olla siitä erikoismerkintä myös maidon kohdalla.

Vierailija
1567/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzamuffinsi testattu. Mozzarellamuffinissa aivan liian makea tomattikastike. Ei jatkoon!

Sitkasnäkkäri. Näkkäriä tämä ei ole nähnytkään. Ihan samanlaista kuin esim, Vaasan ohut ruispala tai Oululaisten jälkiuinileipä. Maku parempi Vaasan leivässä. Ei jatkoon!

Vierailija
1568/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzamuffinsi testattu. Mozzarellamuffinissa aivan liian makea tomattikastike. Ei jatkoon!

Sitkasnäkkäri. Näkkäriä tämä ei ole nähnytkään. Ihan samanlaista kuin esim, Vaasan ohut ruispala tai Oululaisten jälkiuinileipä. Maku parempi Vaasan leivässä. Ei jatkoon!

Totta! Pizzamuffinsin tomaattipyre on tavallaan häiritsevän makeaa ja sitä on liikaa, puolet vähemmän riittäisi tai sitten jokin pesto tilalle, mutta muuten kyllä tykkään näistä muffineista. Ehdottomasti paras tuote tällä kaudella.

Vierailija
1569/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen Sitkaksen tuotekehittelyvaihetta. Siellä tuntui olevan paljon ongelmia, jotta tuotteesta saadaan halutun kaltainen. Ja lopputulos oli kuitenkin sama kuin laittaisi tuoretta ruisleipää kuivumaan. Mikä tuossa oli ongelmallista?

Ja ihan vastaavat kritiikit röstivåhvelille. Täällä ei moni ole vielä ehtinyt sitä maistaa, mutta kyseessä on pakastettu raaka perunaraaste, ja suola ja mustapippuri. Ei mitään muuta.

Pirtelöstä en viitsi sanoa mitään.

Silpan piiraset ihan ok, mutta en ostaisi jatkossa.

Sienikauravuoka oli hyvää, mutta jotenkin tuhtia.

Mozzarellapizzamuffinit kauden paras tuote. Voisin ostaa toistekin.

Vierailija
1570/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi tarkoitus järjestää tuotteiden maistelutilaisuus. Raadissa nainen 60v, nainen 35v, tytöt 11v ja 13v, sekä mies 38v.

Kaikki tuotteet tulisivat yhteensä maksamaan 50€. 

Ajattelin toistaiseksi karsia kommenttien perusteella maistelulistalta röstivåhvelin, mahdollisesti myös sitkaksen ja pirtelöt, ns. uutuusarvon puutteen vuoksi.

Vierailija
1571/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita joilla pirtelö on ollut pohjalta limakokkareista? maku ihan hyvä, tosin proteiinipirtelöt paremman makuisia ja terveellisiä kaiken päälle.

ei ollut mahdollisuutta maistaa muita tuotteita kun olin menossa, mutta myöhemmin sitten 

Vierailija
1572/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muita joilla pirtelö on ollut pohjalta limakokkareista? maku ihan hyvä, tosin proteiinipirtelöt paremman makuisia ja terveellisiä kaiken päälle.

ei ollut mahdollisuutta maistaa muita tuotteita kun olin menossa, mutta myöhemmin sitten 

Proteiinipirtelöt terveellisisä? Sinäkin olet näköjään mainonnan uhri, pidät lisäainepommia terveellisenä. Lähes kaikissa makeutuksena aspartaami kaiken muun lisäaineen lisäksi.

Vierailija
1573/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silpan piirasten pakkauksen ravintoarvotaulukossa on maininta, että laktoosia on 0 g/100g

Oikeesti gluteenittomuus ja laktoosittomuus ovat myyntivaltteja, jotka kannattaa mainita selkeästi ja helposti havaittava STI pakkauksen etupuolella. Silpa oli jotenkin hukassa kilpailun loppupuolen. Näinkin tärkeä asia hukkui jonnekin.

Vierailija
1574/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä kuulu ravistaa hyvin ennen käyttöä? Nimi ainakin viittaisi siihen. Muutenhan ne raskaat ainesosat jäävät pohjalle.

Vierailija
1575/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti gluteenittomuus ja laktoosittomuus ovat myyntivaltteja, jotka kannattaa mainita selkeästi ja helposti havaittava STI pakkauksen etupuolella. Silpa oli jotenkin hukassa kilpailun loppupuolen. Näinkin tärkeä asia hukkui jonnekin.

Tuo STI ei kuulu tuohon tekstiin. :D

Vierailija
1576/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole helpompaa ja nopeampaa vaan raastaa itse se peruna ja laittaa suolaa ja pippuria?

Muffini maistui ihan pannupizzalta minikoossa.

Vierailija
1577/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkas on mun makuun, nam. Joku sanoi että liian kova? Kyllä hampaat tarvitsevat kovaa purtavaa! 😅

Vierailija
1578/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, luulin et on pilaantunut. Mut en osaa sanoa oliko tarkoituksella.

Vierailija
1579/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkas on mun makuun, nam. Joku sanoi että liian kova? Kyllä hampaat tarvitsevat kovaa purtavaa! 😅

Maku oli hyvä, mutta ainakin mun ostamat oli ihan tavallista leipää. Ei ollut kovaa eikä sitkeää eikä rapeaa. Leipää siis, ei näkkäriä.

Vierailija
1580/2006 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole helpompaa ja nopeampaa vaan raastaa itse se peruna ja laittaa suolaa ja pippuria?

Muffini maistui ihan pannupizzalta minikoossa.

On helpompaa, nopeampaa ja ennenkaikkea halvempaa. Paketin hinnalla ostaa aika monta kiloa pottuja eikä tarvitse pelätä  kalan jäämiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan