Mitä hyötyä on 1000 e älypuhelimesta? Eikö 300e riitä?
Kommentit (180)
Ei mitään eroa. Ymmärtäisin jos kallis puhelin edes näyttäisi kalliilta että sillä voisi elvistellä, mutta kaikki näyttävät toistensa kopioilta.
Tyhmiltä saa rahat pois jostain aineettomasta ilosta tässäkin tapauksessa. (Joo joo, voi olla marginaalisia eroja kameran tarkkuudessa tai toimintojen nopeudessa mutta ei 1000€ arvoista kyllä.)
Vierailija kirjoitti:
150 euroa älypuhelimesta riittää. Toimii yhtä hyvin kuin kalliimmatkin.
Totta, mulla on ja miehellä 500 e ja se on ihan paska. Onneksi se alkaa olla sen verran vanha että vaihtaa sen 150 puhelimeen😅
Vierailija kirjoitti:
Kolmella huntilla saa kolmen huntin käytettävyyden. Se ostaa, joka tarvitsee parempaa käytettävyyttä.
Eikö 300€ puhelimella voi pitää yhteyttä? Vai pitääkö maksaa enemmän jos haluaa lähettää viestejä tai vaikka puhua yli 10min puheluita?
Tämä on hyvä kysymys, jota olen miettinyt.
Oma puhelimeni taisi maksaa jonkun 150-170€ kaksi vuotta sitten. Tällä voin surffata täällä, muualla netissä, käyttää tarvittuja sovelluksia, ottaa riittävän hyviä kuvia, whatsappailla, maksaa laskuja, sekä toki soittaakin.
Jos maksaisin 800e enemmän, en tosiaan ymmärrä mitä tuon raha edestä ja arvosta saisin. Tonnin puhelin lienee lähinnä lesottamiseen, mikä sitten taas kertonee ihmisestä enemmänki
Kalliimman ostin siksi, että päivityksiä tulee vielä vuosienkin kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko puhelimeesi vaihtaa akun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Hyvä. Kaikkiin kun ei voi. Silloin ei kannata edes miettiä kovin pitkälle noiden kestävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tonnin puhelimen 5,5 vuotta sitten, ja alkaa vasta nyt olemaan sellaisessa kunnossa, että pitänee harkita uutta. Muisti ei ole vieläkään tullut täyteen. Aiemmissa muutaman sadan puhelimissa oli käyttöikä parin vuoden luokkaa, aina muisti täynnä, kaikki jumissa ja akku surkea. Halpaa puhelinta en enää osta, käytettävyys ja elinikä on ihan eri luokkaa kalliimmassa.
Tuon hintatason puhelimen soisi kestävän 10 vuotta eikä vain viisi.
Oma puhelin on Samsung A55 5g ja työpuhelin Samsung 24+. Molemmat toimii hienosti omassa käytössäni, mutta hinta on noin kaksinkertainen työpuhelimessa. Omalla rahalla ostettuna maksaisin ehkä satasen paremmista ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
150 euroa älypuhelimesta riittää. Toimii yhtä hyvin kuin kalliimmatkin.
Noin sanoo kotamikko tukipelle. Minun puhelimeni on kallis, koska mulla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa mutta mun täytyy kerran kuukaudessa vetää käteen Kelan aulassa kaikkien nähden.
T. Ahmed
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksaisi edes 300 puhelimesta, sillähän saa 10 laattaa keppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Hyvä. Kaikkiin kun ei voi. Silloin ei kannata edes miettiä kovin pitkälle noiden kestävyyttä.
Kyllähän sen kaikkiin voi, mutta Itse et sitä ilman osaamista voi vaihtaa. Akun vaihto maksaa alkaen varmaan 50e ja kun puhelimella on ikää sen kolmisen vuotta, niin eihän sitä siihen kannata vaihtaa. Täysin laskelmoitu juttu valmistajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasellakin saa loistavan puhelimen. Tonnin puhelimen ostavat ne jotka kehuvat ostaneensa tonnin puhelimen.
Aivan varmasti satasella ei saa loistavaa puhelinta.
Voi sitä heijastimena käyttää, jos se loistaa tarpeeksi.
Aloituksen todellinen tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Aivan näin. Noihin android-paskoihin ei saa päivityksiä kuin pari vuotta.
Edellinen luuri maksoi yli tonnin ja nykyinen sen 300 euroa. Kiroilen halvemmalla kännyllä saatavia suttuisia kamerakuvia.
Premium-puhelin on pitkäikäisempi ja mukavampi käyttää. Nopeampi, parempi näyttö, parempi kamera jne.
Itse ostan aina premium-luokan puhelimen, mutta vasta kun sen hinta tippunut. Syyskuussa ostin Samsung S24 256gb hintaan 699e, uutena alkuvuodesta tuo oli varmaan tonnin luokkaa.
Päivityksiä 7v ajaksi, tehoa vuosikausiksi ilman että alkaa hidastelemaan, kameralla saa upeita kuvia, loistava näyttö, uusinta gorilla glass kovalasia ja IP68 luokitus.
En näe järkeä ostaa halpaa, alkaa nopeasti hidastelemaan, näytön ja kameran takia ei yhtä mukava käyttää, joutuu kuitenkin aiemmin uusimaan joten rahaa menee yhtä paljon.