Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä kihloihin, jos ek aio mennä naimisiin?

Vierailija
20.11.2024 |

Niin?

Kommentit (490)

Vierailija
201/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mä haluuun olla kihloissa! Mulla on kihlasormus! Ei ole pakko mennä naimisiin, antakaa mun nyt päättää ite. 😭

Vierailija
202/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki ei tosiaan ymmärrä tätä että kihlat on sopimus naimisiin menosta! Yksi tuttavani oli juuri kihlautunut ja kaunis sormus sormessa. Onnittelin ja kysyin että milloin on hääpäivä mutta hän ärsyyntyi ja ihmetteli että miksi kaikki kysyvät häneltä tulevista häistä kun ei asia ole vielä ollenkaan parille ajankohtaista :D 

Ei sitä hääpäivää tarvitse sopia. Aikomus avioitua joskus tulevaisuudessa riittää kihloissa olemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki ei tosiaan ymmärrä tätä että kihlat on sopimus naimisiin menosta! Yksi tuttavani oli juuri kihlautunut ja kaunis sormus sormessa. Onnittelin ja kysyin että milloin on hääpäivä mutta hän ärsyyntyi ja ihmetteli että miksi kaikki kysyvät häneltä tulevista häistä kun ei asia ole vielä ollenkaan parille ajankohtaista :D 

Ei sitä hääpäivää tarvitse sopia. Aikomus avioitua joskus tulevaisuudessa riittää kihloissa olemiseen.

Näinpä juuri ja mieli voi muuttua matkan varrella mihin suuntaan vaan.

Vierailija
204/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus on muinainen tapa, joka juontaa juurensa Raamatun ajoilta, jolloin vanhemmat tai huoltajat järjestivät avioliitot. Keskiajalla järjestettyjä kihlajaisia käytettiin kuninkaallisten dynastioiden vahvistamiseksi, diplomaattisten liittoutumien solmimiseksi sekä omaisuuden kartuttamiseksi.

Kihlaus määritellään Suomen laissa tilanteeksi, jossa pariskunta sopii menevänsä avioliittoon keskenään. Kihlauksella ei kuitenkaan ole nykyään juridisia seuraamuksia.

Ennen oli avioliittokin miehen ja naisen välinen. No onko enää?

Vierailija
205/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Ja jos näin käy, kihlaus purkautuu. Ihan sama jatkaako kivan sormuksen pitämistä vai ei. 

Vierailija
206/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlat ilman lupausta avioliitosta ovat ns teinikihlat.

Tai mukakihlat.

Hyvin on meikäläinenkin mukakihloista päässyt naimisiin.

Vierailija
207/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Ja jos näin käy, kihlaus purkautuu. Ihan sama jatkaako kivan sormuksen pitämistä vai ei. 

Se varmaan vaikuttaa myös että tietääkö mielen muuttumisesta molemmat. Aina ei.

Vierailija
208/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntahan sen suhteensa laadun itse päättää. Ei av-mamma.

Näin se on. Pariskunta itse päättää.

Vähän tyhmää ilmoittaa: Meillä on avioaie ilman aietta avioitua. Sitähän se tarkoittaa kun ilmoittaa olevansa kihloissa ilman avioaietta.

Toki pariskunta saa päättää näin ilmoittaa. 

Vierailija
209/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku mä haluuun olla kihloissa! Mulla on kihlasormus! Ei ole pakko mennä naimisiin, antakaa mun nyt päättää ite. 😭

Saat päättää olevasi kihloissa. Voit valehdella niin vaikka muillekin, jos se tuntuu tärkeältä. Mutta älä väitä kihlauksen tarkoittavan jotain muuta kuin se on. Se on noloa.

Vierailija
210/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulu kenellekään aikovatko avioitua. Oma lapseni on ollut kihloissa 21 vuotta. Ystäväni lapsi oli kihloissa 30 vuotta ennen kuin avioituivat. Minä ja mieheni olimme kihloissa 2 kk. Kuka mitenkin.

Vierailija
211/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat päättää olevasi kihloissa. Voit valehdella niin vaikka muillekin, jos se tuntuu tärkeältä. Mutta älä väitä kihlauksen tarkoittavan jotain muuta kuin se on. Se on noloa.

Noloa se on vain sille joka tekee omia oletuksiaan toisten suhteen laadusta.

Vierailija
212/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmää ilmoittaa: Meillä on avioaie ilman aietta avioitua. Sitähän se tarkoittaa kun ilmoittaa olevansa kihloissa ilman avioaietta.

Jep, kukapa noin ilmoittaa, varsinkaan nykyaikana, jolloin kihlauksen merkitys on jo muuttunut.

Vierailija
213/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä itke :( Saat pitää sormuksia ihan niin paljon kuin haluat. Ja sen poikaystävänkin kanssa voitte leikkiä kotia ja olla rakastuneita. Ei ole mikään pakko mennä koskaan naimisiin, jos et halua. Mutta kihloissa olet vasta, kun yhteisellä sopimuksella aiot mennä naimisiin sen poikkelisi kanssa. 

Vierailija
214/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Surprisee, me ollaan nyt päätetty mennä tulevaisuudessa naimisiin. Iiik miten ihanaa, meillä on siitä merkkinä sormuksetkin. Tai siis oikeastihan ei olla koskaan menossa naimisiin, mutta haluttiin näin ilmoittaa kaikille että oltaisiin. Saa onnitella!"

Vierailija
215/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kihlat eivät velvoita astelemaan alttarille vuoden sisään, vaan kihloissa saatetaan olla vuodenpäivät. Ennen ajateltiin, että oli soveliasta olla kihloissa kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen ennen kuin hääkellot soivat ja papin aamen kirkossa kuulutettaisiin.

Monet eivät kuitenkaan pidä kihlausta lupauksena avioliitosta, vaan merkkinä suhteen vakavoitumisesta.

Vierailija
216/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun me menimme kihloihin, emme sopineet naimisiin menosta. PISTE

Kun yhteisesti sovimme menevämme naimisiin, emme sopineet naimisiinmenosta. Tätä tuo kommenttisi tarkoittaa.

Vierailija
217/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan avoliitossa.

Vierailija
218/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlat ilman lupausta avioliitosta ovat ns teinikihlat.

Tai mukakihlat.

Hyvin on meikäläinenkin mukakihloista päässyt naimisiin.

Mukakihloja voi toki seurata aidotkin kihlat. Mutta kihlasormuksen päivämäärä ei tietenkään ole kihlauspäivä. Toivottavasti oikeakin on tiedossa. <3

Vierailija
219/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laittakaa nyt ihmeessä tähän se uuden "kihlauksen" määritelmä. 

Jaa se että ollaan kihloissa ilman että on sen kummemmin sovittu hääpäivää? Vai minkälaista määritelmää kaipaat?

Ei kihlaus edellytä päivämäärän sopimista. 

Minulle ei ole edelleenkään valjennut, että mikä olisi tämän "uudenaikaisen" kihlauksen merkitys. Miten se eroaa muista suhteista? Mikä on tämän kihloissa olemisen sisältö? Mitä teille tarkoittaisi kihlaus? Vakavaa suhdetta? Miten se sitten eroaa niistä vakavista suhteista, joissa ei olla kihloissa? 

Jos vähän miettii, huomaa, ettei noihin kysymyksiin ole mitään järkevää vastausta. Tällä uudella kihlauksella ei ole sisältöä. Näin ollen siinä ei ole mieltä.

Ja tosiaan jos kihlaus ei e

Kihlaus on astetta vakavampi suhde. Pariskunta itse päättää miten suhteessaan etenevät.

Vierailija
220/490 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa se on vain sille joka tekee omia oletuksiaan toisten suhteen laadusta.

Voi olla huonolaatuinen suhde tai sitten hyvälaatuinen suhde. Saattaa olla keskinkertainenkin. Joku voi tehdä siitä oletuksia ja toiset ei sitten taas vaivaudu. Mutta kihloissa oleminen ei liity suhteen laatuun millään tavalla. Se ainoastaan kertoo, että henkilöillä on aikomus mennä naimisiin, jonka johdosta on mahdollisesti hankittu kihlat. eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme