Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Voisitko auttaa minua?" Video kaatuneesta ruokarobotista särkee sydämen

Vierailija
20.11.2024 |

https://www.iltalehti.fi/palat/3d9486d2-34b9-487b-8a63-3fc199a1bc23

Voi raukkaparka, onneksi sai apua. 🤣

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Eikö sulla oo yhtään empatiakykyä.😄 Ap

Empatiaa robotteja kohtaan? Kaikkea sitä kuulee. Kyllä on maailma mennyt sekaisin kun roboteista välitetään enemmän kuin vanhuksista tai lapsista.

Vierailija
122/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vastuutonta päästää ruokarobotti jatkamaan matkaansa, jos sen huomiokeppi on vahingoittunut tuolla tavalla. Tuliko lainkaan mieleen millaisia vaaroja tuollaisesta robotista voi aiheutua, jos sen lähellä liikkuvat ihmiset ei havaitse sitä kunnolla? 

Minusta ei. Se tekee sen yhden matkan noin, ja palaa sitten kotikaupalleen. Siellä ne kyllä huomaavat huomiokepin vian ja laittavat robotin telakalle kunnes on korjattu. 

Onko rattijuopumuskin ok, jos ajaa vain yhden lyhyen matkan kännissä? Eihän siinä aiheuta vaaraa kuin hetken. Sama logiikka.

Eri. Tavallaan noissa on sama asia. Rattijuoppo on tehnyt päätöksen ajaa humalassa autolla. Robotin hankkinut on tehnyt päätöksen laittaa sen ajamaan pitkin katuja ilman ihmisen valvontaa. Mitä jos robotti menee oikeasti rikki ja aiheuttaa kolarin? Onko vika robotin vai robotin omistajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on robotteja. Nämä Alepan versiot vieläpä suht karuja sellaisia. Ymmärtäisin "söpö"-reaktion jos kyseessä olisi esim. kivasti puhuva ja digikasvot omistava yksilö, mutta näitä minimönkijöitä en sellaisiksi koe. Japanissa pelkällä roomballa oli hymyilevät kasvot ja se myös pyyteli anteeksi jos tuli liian lähelle ihmistä. 

Vierailija
124/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robotteja säälitte ja ihmiskuskilta vaaditte kontaktitonta toimitusta. O tempora O mores. 

Mieluummin kohtelias robo kuin ihmiskuski, joka ei katso silmiin ja hyvä jos edes örähtää "tervehdykseksi".

Eikö tämä selitä jotain ihmisten nykyisestä epäempaattisuudesta. Konetta pidetään inhimillisempinä kuin ihmistä.

Vierailija
125/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kyllä söpöjä. 

Ne on söpöjä just niin kauan ennenkuin kompastut turvallesi robotin tullessa lumipenkan takaa yllättäen. Vielä valkoisia Suomen talveen, jee jee

Niissä on kyllä hyvät valot ja se huomiokeppi, ei jää huomaamatta. 

Kyllä sellainen minut yllätti kun tuli takaapäin. Seisoin paikallani ja kun käännyin niin siinä se oli aivan vieressä. En tiedä miten pitkään se oli siinä ollut. Jos siellä joku pervo sitten halusi kuvata minun p*rsettä tai jotain.

Vierailija
126/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä Espoossa alkoi näkyä, niin oli sanoinkuvaamaton ihastus niihin. Seisoivat liikennevaloissa ja suojatielle odottivat. Täällä ulkomailla ei sallaisa ole, ei varmaan tule, kun rikkoisivat ja varastaisivat laitteen tai sisällön. Hoeno juttu. Mutta se kai toimii pilaus, nimittäin smartphonella. Vanhoille yksinäisille olisi toimintaa.

Näin luin jostain lehdestä, ettei tämä konsepti toimisi monessakaan maassa. Ruoat varastettaisiin. Olikohan juttu Usasta?

Vierailija
127/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan särje sydäntä. Mereen nuo pitäisi työntää. Taas viedään suorittavan tason töitä ihmisiltä.

10 km merenrantaan, tuukko työntämään?

Liikunta tekee hyvää.

Vierailija
128/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww, pikku robotti pulassa.

Vierailija
129/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen sympatiat herää kun toinen on pieni ja avuton. Toisaalta jos sama on taksirobotti ja tarvii apua kun tekee liikenteessä virheitä niin sympatiat voi nopeasti karista.

Isot sotadroonit ja ne vahtikoirarobotit ovat oikeasti pelittavia.

Vierailija
130/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaisin minäkin :). 

En pysty lukemaan esim. Mars Rovereista tai Voyagereista tai ylipäätään luotaimista itkemättä, en yksinkertaisesti kestä että ne pienet urheat koneet matkaavat yksin tuolla avaruudessa. Ja joo, olen aina ollut tällainen - suren myös kun puun oksalle on nostettu yksinäinen lapanen :D.

Vierailija
131/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo, että robotit ei herätä mitään tunteita. Mutta mä kun kävin pojan kanssa katsomassa sen Villi Robotti-elokuvan, liikutuin ja itkin kyllä sen elokuvan aikana useaan otteeseen, oli niin ihanaksi tehty siinä se robotti. 🥰

Eiiii mä en todellakaan pysty katsomaan tätä elokuvaa kuin ehkä sit joskus kotona yksin niin että voin vollottaa rauhassa. T. Tuo Mars Rovereistakin syvästi liikuttuva 😅.

Vierailija
132/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo, että robotit ei herätä mitään tunteita. Mutta mä kun kävin pojan kanssa katsomassa sen Villi Robotti-elokuvan, liikutuin ja itkin kyllä sen elokuvan aikana useaan otteeseen, oli niin ihanaksi tehty siinä se robotti. 🥰

Eiiii mä en todellakaan pysty katsomaan tätä elokuvaa kuin ehkä sit joskus kotona yksin niin että voin vollottaa rauhassa. T. Tuo Mars Rovereistakin syvästi liikuttuva 😅.

Itkettekö myös uutisia katsoessa? Silloin kun näette ihmisten kärsimystä ja hätää? Vai onko tämä empatia ainoastaan niitä söpöjä kohtaan?

Vierailija
133/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettekö myös uutisia katsoessa? Silloin kun näette ihmisten kärsimystä ja hätää? Vai onko tämä empatia ainoastaan niitä söpöjä kohtaan?

Kyllä. Nyt oli kyse roboteista eikä se kerro mitään siitä koskettaako minua myös ihmisten ja eläinten kärsimys. Kyllä koskettaa ja teen oman osani auttaakseni heitä. Robotteja ei tarvi avustaa muuten kuin auttamalla tarvittaessa ojasta ylös, silti niitä voi pitää liikuttavina.

Vierailija
134/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on juuri tällaisia, joku sanoo "voi kun surettaa pienet orvot kissanpennut", niin toinen tulee huutamaan siihe että no entäs lapset, entäs koirat, entäs kodittomat, entäs se ja tämä. Kaikkeen pitää tulla kommentoimaan että väärin tehty ja väärin tunnettu, vaikka kyse olisi vain ruokarobotista.

Vierailija
135/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on juuri tällaisia, joku sanoo "voi kun surettaa pienet orvot kissanpennut", niin toinen tulee huutamaan siihe että no entäs lapset, entäs koirat, entäs kodittomat, entäs se ja tämä. Kaikkeen pitää tulla kommentoimaan että väärin tehty ja väärin tunnettu, vaikka kyse olisi vain ruokarobotista.

Niinpä. Minä olen kutonut tänä vuonna 30 paria sukkia kodittomille- saanko nyt sympata tätä kaatunutta robottia vai eikö riitä? Pitääkö kutoa 50 paria lisää ennen kuin todistan välittäväni myös ihmisistä? 

Vierailija
136/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan särje sydäntä. Mereen nuo pitäisi työntää. Taas viedään suorittavan tason töitä ihmisiltä.

Ihan hyvä vaan, jos saadaan edes osa ruokaläheteistä korvattua roboteilla, niin loppuisi sekin riisto ja orjuus. 

Olen samaa mieltä orjuudesta ja toistosta, mutta mistä nuo saa sitten tilalle töitä? Moni ei puhu suomen kieltä, joten aika rajalliset on mahdollisuudet löytää muuta työtä. Ehdottaisin ennemmin isompaa palkkaa kuin että ihmiset korvataan robotilla.

Vierailija
137/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kyllä söpöjä. 

Ne on söpöjä just niin kauan ennenkuin kompastut turvallesi robotin tullessa lumipenkan takaa yllättäen. Vielä valkoisia Suomen talveen, jee jee

Niissä on kyllä hyvät valot ja se huomiokeppi, ei jää huomaamatta. 

Katsoitko aloituksessa linkitetyn videon? Tuon robotin huomiokeppi oli taittunut niin, että sitä ei todellakaan näe esim. silloin kun robo tulee sopivasti nurkan takaa suoraan jalkojen eteen. 

Vierailija
138/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi.

Eikö sulla oo yhtään empatiakykyä.😄 Ap

Olkiluoto 3 jatkuvasti rikki, missä empatia.

Turun funikulaari se vasta säälittääkin. Voi raukkaparkaa, tekisi niin mieli halata mutta kädet ei yllä. :,(

Vierailija
139/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kertoi tuollasta auttaneensa ja ällistyi kun se kiitti kauniisti. Yksi päivä näin itse tuollasen seisomassa jalkakäytävällä, en sitten tiedä oliko jotain ongelmaa, muttei ainakaan mitään näkyvää.

Varmaankin seisoskeli huumepäissään, oppivat näet ihmisiltä.

Vierailija
140/177 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vastuutonta päästää ruokarobotti jatkamaan matkaansa, jos sen huomiokeppi on vahingoittunut tuolla tavalla. Tuliko lainkaan mieleen millaisia vaaroja tuollaisesta robotista voi aiheutua, jos sen lähellä liikkuvat ihmiset ei havaitse sitä kunnolla? 

Ja huomiokepin vaurioituminen voi laittaa robotin tappomoodiin ja sitten se koittaa hävittää kaikki ulottuvillaan olevat ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi