Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako silmänpohjakuvauksen jälkeen Kela-taksin?

Vierailija
20.11.2024 |

Kun ei voi ajaa itse ja julkisillakin on yli tunnin matka-aika vaihtoineen ja kävelyineen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisitkö sieltä kuvauspaikasta? Siellä kyllä tiedetään Kela-asiatkin.

Olet kysynyt tätä jo monta kertaa, onko unohtunut.

Vierailija
2/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne laittaa niitä tippoja silmiin ettei näe, ne kirjoittaa siellä kuvauspaikalla kelataksin. Koska en nähnyt edes soittaa, hoitaja soitti sen taksin. Tuossa tippatutkimuksessa ne kyllä kieltää jo saapumisenkin omalla autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisitkö sieltä kuvauspaikasta? Siellä kyllä tiedetään Kela-asiatkin.

Olet kysynyt tätä jo monta kertaa, onko unohtunut.

En ole kysynyt, ensimmäisen kerran menossa kuvaukseen.

-
4/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut bussilla kotiin. Ihan hyvin näin.

Vierailija
5/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tilaa taksin siitä ilmoittautumisesta, jos tai kun tarvitset, hoidon jälkeen.

Vierailija
6/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lääkäriaika niin tippoja voidaan laittaa. Pelkkään kuvaukseen ei laiteta. 

Vierailija
7/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busdi on aina ensisijainen kulkuväline. 

Vierailija
8/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaha muutajat saa. Kanta suomalaiset ei saa.

Vierailija
9/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arskat vaan silmille ja baanalle.

Vierailija
10/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lääkäriaika niin tippoja voidaan laittaa. Pelkkään kuvaukseen ei laiteta. 

Kylläpä laitetaan tipat pelkkään kuvaukseenkin. Se kuvaus ei nimittäin onnistu ollenkaan ilman näitä tippoja.

Vierailija
11/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä laitetaan tipat pelkkään kuvaukseenkin. Se kuvaus ei nimittäin onnistu ollenkaan ilman näitä tippoja.

Tip tap tip tap tipe tipe tip tap tip tip TIP

Vierailija
12/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeastihan se näkö palautuu siinä, käy vaikka kahvilla istuskelemassa.

Vierailija
13/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

Turun suunnalla saa aina kela -taksin. Maksaa edestakaisin 50e. Et täällä mitään syytä tarvitse.

Vierailija
14/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty silmäleikkausten, tutkimusten ja hoitojen yhteydessä useita erilaisia silmien kuvantamisia. On kuvattu sekä silmien verisuonia että silmänpohjia moneen kertaan. Olen aina tullut kotiin julkisilla.

Vierailija
15/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vajaa puoli tuntia ja pystyin ajamaan.

Vierailija
16/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Vierailija
17/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat. 

Pyydä vain hoitolaitoksesta lähete. - Jos olet jo kotona: soita hoitopaikkaan, ja kerro, että et huomannut sanoa. Jos ja kun sinulla on kuitti, asia on ok! 

Kela-taksi tarkoittaa, että maksat itse 25 € asti. Sen jälkeen Kela korvaa loput. Pienistäkin kyydeistä kannattaa tilatessa pyytää Kela - siinä on eri tilausnumero? Mutta siis: hommaa nyt kuitti, jos sinulla ei jo ole.

Ota yhteys hoitolaitokseen: he kirjoittavat sinulle jälkikäteenkin sen Kela-lausunnon. - Sen lääkärilausunnon tarvitset, ja ilman muuta sinä sen saat! Verikokeesta kirjoitetaan se Kela-taksi- lausunto, oikeasti! 

Ja jos mitään dokumenttia ei matkasta ole: soita taksifirmaan. Aluetaksiin. Ala purkaa siitä päästä. Saat erotuksen aikanaan tilillesi.

Mutta, kuten sanoin, omavastuu on aina 25 €/mmatka.Erotuksen maksat aina itse.

Pikaista paranemista! 🙂

Vierailija
18/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksi silmätippojen vuoksi? Eipä ihme, että sotessa on rahat vähissä jos aikuisia itsenäisiä toimintakykyisiä ihmisiä paapotaan. Aikuinen ihminen voi odottaa tippojen vaikutuksen vähenemistä. Sinä aikana ehtii juomaan kupin kahvia. Näkö vain sumenee. Ei se katoa kokonaan. Lähestyvän bussin näkee saapuvan. Linjan numeron näkee vasta lähempänä kuin ennen. Silmäklinikan (Helsinki) lähellä busseja tulee pysäkeille tauotta. Siitä huolimatta olen aina päässyt tutkimuksista julkisilla kotiin. 

Vierailija
19/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa ilmaiseksi mitään, parahin nro 18! 

Jos ihminen haluaa mistä syystä hyvänsä mennä lääkäristä kotiin Kela-taksilla, hän pulittaa sen max 25 €.

Siinä se. 

Miten tässä nyt yhteiskuntaa huijataan? Autoton tarvitsee kyydin kotiin? 

Hän maksaa siitä! 25 € asti, itse! 

Vierailija
20/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi silmätippojen vuoksi? Eipä ihme, että sotessa on rahat vähissä jos aikuisia itsenäisiä toimintakykyisiä ihmisiä paapotaan. Aikuinen ihminen voi odottaa tippojen vaikutuksen vähenemistä. Sinä aikana ehtii juomaan kupin kahvia. Näkö vain sumenee. Ei se katoa kokonaan. Lähestyvän bussin näkee saapuvan. Linjan numeron näkee vasta lähempänä kuin ennen. Silmäklinikan (Helsinki) lähellä busseja tulee pysäkeille tauotta. Siitä huolimatta olen aina päässyt tutkimuksista julkisilla kotiin. 

Niitä kuvauksia tehdään muuallakin kuin Helsingissä, pölkkypää. Niitä tehdään myös sellaisissa terveyskeskuksissa, joissa on pidempi matka bussipysäkille ja busseissa voi olla pidempiä vuorovälejä kuin tunti. Onko sinun muuten helppo elää, kun on noin vajavainen ymmärrys yksinkertaisissa perusasioissa? Luulisi tulevan vaikka mitä hankaluuksia useita kertoja päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän