PS:n Mäenpää "lastensuojelussa pitäisi olla vain sellaisia joilla on omia lapsia ", Krista Kiuru veti pultit
Kommentit (471)
Kyllä sossu voi järjestää siivouspalvelun perhee kotiin, mutta siivousyritys lähettää siitä laskun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sossu voi järjestää siivouspalvelun perhee kotiin, mutta siivousyritys lähettää siitä laskun.
Sama se sitten on, että tilaako itse siivouksen kotiin yritykseltä.
Jos sairastut syöpään niin ei tule mitään henkilöä kotiin joka siivoaa sun kodin.
Koska ei valtion palkkalistoilla ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti tee huoli-ilmoitusta koska hänen lapsesta tehdään silloin lasu.
Ja kaikki lasut tutkitaan ja niistä tulee merkintä hoidit lasta hyvin tai et.
Moni fiksu väsynyt äiti tekee nykyään itse lastensuojeluilmoituksen, koska tällä tavalla voi saada apua koska viranomaiset ovat velvollisia selvittämään avuntarvetta. Noi pelot lasu-merkinnöistä eivät ole enää tätä päivää. Ehkä joskus 80-luvulla pelättiin sossun merkintöjä.
Siivousapua ei saa tai jos saa niin se on maksullista.
Sossu istuu sohvalla ja keskustelee kanssasi ja voi leikkiä lapsen kanssa, mutta kotitöitä he ei tee.
Kotityöt ostetaan niitä tarjoavilta yrityksiltä, niiltä saa kaiken mahdollusen lastenhoitoa myöten.
Ei siihen normaali perhe tarvitse sossua että ostaa palvelut. Ja ne lapsethan saa päivähoitoon, jos äidin jaksaminen sallii sillä aikaa ehtii siivota, laittaa ruokaa, pestä pyykit.
Mutta lasuperheissä viedään lapset hoitoon, otetaan huumaavat aineet esille ja mennään lähijuottolaan istumaan. Sit ihmetellään miksei sossu tuu meille siivoamaan,puhuu vaan elämänhallinnasta ja kolmikantaneuvotteluista, kela, lääkäri, sossu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut syöpään niin ei tule mitään henkilöä kotiin joka siivoaa sun kodin.
Koska ei valtion palkkalistoilla ole sellaisia.
Osa voi tietyin perustein saada avustajan, mutta esim. eläkeläiset on rajattu ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos äiti on väsynyt niin sossu tulee kyllä kotiin ja keskustelee. Äidille tulee enemmän stressiä, kun joku tulee katsomaan onko koti siivottu.
Suomessahan saa lapsen päivähoitoon. Miksi tää väsynyt äiti ei vie lasta päivähoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti tee huoli-ilmoitusta koska hänen lapsesta tehdään silloin lasu.
Ja kaikki lasut tutkitaan ja niistä tulee merkintä hoidit lasta hyvin tai et.
Moni fiksu väsynyt äiti tekee nykyään itse lastensuojeluilmoituksen, koska tällä tavalla voi saada apua koska viranomaiset ovat velvollisia selvittämään avuntarvetta. Noi pelot lasu-merkinnöistä eivät ole enää tätä päivää. Ehkä joskus 80-luvulla pelättiin sossun merkintöjä.
Siivousapua ei saa tai jos saa niin se on maksullista.
Sossu istuu sohvalla ja keskustelee kanssasi ja voi leikkiä lapsen kanssa, mutta kotitöitä he ei tee.

Niin, yleistyksiä.
Itse en juo alkoholia enkä polta tupakkaa.
Ainoastaan univaikeuksia oli anopin ja miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos äiti on väsynyt niin sossu tulee kyllä kotiin ja keskustelee. Äidille tulee enemmän stressiä, kun joku tulee katsomaan onko koti siivottu.
Suomessahan saa lapsen päivähoitoon. Miksi tää väsynyt äiti ei vie lasta päivähoitoon?
Hoitoa ollaan taas vähentämässä.
Kun minun lapset oli pieniä lapsen sai päiväkotiin vain, jos oli töissä tai sossun asiakas.
Nyt ollaan kai palaamassa samaan, kun säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minun lapset oli pieniä lapsen sai päiväkotiin vain, jos oli töissä tai sossun asiakas.
Eli vain lastensuojelun asiakas sai lapsen päiväkotiin, jos äiti ei ollut töissä.
Ja nyky hallitus kai palauttaa tuon samaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huostaanottopäätöstä tee kukaan yksinään, siinä on tiimi taustalla. Mäenpää toi tällä puheellaan esille oman tietämättömyytensä lastensuojelutyöstä. Puhumattakaan siitä, miten yksinkertaistettu mielipide on. Ei vanhemmuus ole tae siitä, että olisit ymmärtäväisempi tai viisaampi. Kyllä työhön pitää valita muilla meriiteillä.
Kyllä niitä kireellisiä päätöksiä tekee päivystävät sosiaalityöntekijät ei siinä keritä mitään tiimejä etsiä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti siihen aikaan jäi kotiin jos ei jaksanut lastaan? Työtäkin oli 80-luvulla kyllä saatavissa. Mutta jos ei jaksanut töitä eikä koto akaan niin se on voi, voi.
Tämähän on ristiriidassa sen kanssa, että kaikilla pitää olla oikeus tehdä mitä työtä tykkää. Sillähän hallitus perusteli lastensuojelun pätevyysvaatimusten laskua, koulutusvaatimus rikkoo perusoikeutta valita ammatti. Miten tuo lapsentekovaatimus suhtautuu tähän?
No, periaatteessa hyvä, jos palataan vanhaan eli taaperon saa päivökotiin vain, jos on lastensuojelun asiakas eli äiti ei voi nukkua vauvan kanssa kotona ja viedä taaperoa päiväkotiin, paitsi jos ilmoittautuu lastensuojelun asiakkaaksi. Niin oli silloin, kun anoppi kiusasi minua ja lapsia ja mies raivosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti siihen aikaan jäi kotiin jos ei jaksanut lastaan? Työtäkin oli 80-luvulla kyllä saatavis
Minun lapsi on syntynyt 2000 - luvulla ja sai päiväkotiin vain, jos oli töissä tai sossun asiakas. Ei tuo, että saa viedä päiväkotiin lapsen ole ollut kuin jokusen vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huostaanottopäätöstä tee kukaan yksinään, siinä on tiimi taustalla. Mäenpää toi tällä puheellaan esille oman tietämättömyytensä lastensuojelutyöstä. Puhumattakaan siitä, miten yksinkertaistettu mielipide on. Ei vanhemmuus ole tae siitä, että olisit ymmärtäväisempi tai viisaampi. Kyllä työhön pitää valita muilla meriiteillä.
Kyllä niitä kireellisiä päätöksiä tekee päivystävät sosiaalityöntekijät ei siinä keritä mitään tiimejä etsiä paikalle.
Huostaanotto päätös ei ole sama asia kuin kiireellinen sijoitus. Sosiaalipäivystyksen työntekijät, jotka ovat virassa siellä, eivät tee huostaanottopäätöksiä.
vain empatiakyvytön ihminen voi kuvitella, että pitää olla lapsellinen, jotta voisi ymmärtää lapsia tai lapsiperheiden elämää. Tai että pitää olla mies, jotta osaisi ajaa raskaita ajoneuvoja. Tai että ei voisi ymmärtää miltä syöpäsairas ystävä kokee ja käy läpi vaikkei itse ole syöpää koskaan kokenut.
Monella ihmisellä kun on empatiakykyä, niin sen turvin voi oikeasti ymmärtää asioita vaikkei itse ole niitä läpikäynyt.
Vierailija kirjoitti:
No, periaatteessa hyvä, jos palataan vanhaan eli taaperon saa päivökotiin vain, jos on lastensuojelun asiakas eli äiti ei voi nukkua vauvan kanssa kotona ja viedä taaperoa päiväkotiin, paitsi jos ilmoittautuu lastensuojelun asiakkaaksi. Niin oli silloin, kun anoppi kiusasi minua ja lapsia ja mies raivosi.
Ja mies ei osallistunut lasten eikä kodin hoitoon ja anopin luona piti käydä joka viikko, jopa sillä viikolla, kun oli norovirus, anopin mies sai sen noroviruksen.
Suomi on kyllä menossa hienoon suuntaan, jos tällaiset mielipiteet yleistyvät. Millään koulutuksella ei ole kohta enää mitä väliä ja kuka vaan voi työskennellä missä vaan tehtävässä ilman koulutusta. Miksi kukaan siis kouluttautuisi jatkossa millekään alalle? Sote-alalla on pula työntekijöistä, niin otetaan jatkossa sairaanhoitajiksi ja lääkäreiksi ketä vaan, riittää jos on jotain kokemusta sairauksista. Ja jos otetaan lääkäreiksi ja sosiaalityöntekijöiksi epäpäteviä ihmisiä, niin sillähän saadaan kulut alas ja kunnon säästötvai miten se nyt menikään?
Millähän perusteella tämä koneinsinööri on päässyt tutustumaan salassa pidettäviä asiakirjoja
Suomessa ei ole valtiolla töissä ihmisiä jotka siivoaisivat on koteja, sellaisia työnteko ei ole.
Yksityiseltä siivousyritykseltä voi ostaa siivouspalveluita.
Aikaisemmin oli mahdollisuus saada palveluseteli jolla saa alennusta, mutta se menee tulojen perusteella.