Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte, kun sovitte työehtonne henkilökohtaisesti työnantajanne kanssa?Minulla on tämä edessä

Vierailija
20.11.2024 |

Toivottavasti ammattiliitot tullaan kieltämään rikollismafiana tämän hallituskauden aikana, kuten lakotkin. Tätä siis toivon, 

mutta miten edetään, kun sovin itse työehtoni? menen pieneen firmaan töihin, jossa saa itse neuvotella kaiken. 

Eikö kuitenkin palkat ja lomat, lisät ole lakiin kirjattu ja siitä edetään ylöspäin? nythän liitot on vain jarruttanet parempia sopimuksia

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä välität sitten ammattiliittojen aikaansaamista laista. Sen kun vaan yrität saada hyvän sopparin. 

Vierailija
2/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freelancerina ja kevytyrittäjänä olen saanut kaupan kassana ja hyllyttäjänä kolme kertaa enemmän palkkaa satunnaisista keikoista kuin kaupan palkkalistoilla olevat työntekijät koska sen sijaan että minulle maksetaan siitä että olisin palkattu työntekijä minä määrään freelancerina ja kevytyrittäjänä sen mikä minun työni hinta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä omalaatuinen provo ja pitäis pistää jokaisen miettimään että onkohan niistä liitoista sittenkin jotain hyötyä..? Nykynuoret ovat tulleet valmiiseen pöytään ja tokaisevat vain mihin me liittoja! 

Vierailija
4/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti sinun ei tarvitse neuvotella säännöllisiä työaikojasi ja lomiasi, kuten ammattiliitot ovat aikanaan tehneet.

Vierailija
5/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freelancerina ja kevytyrittäjänä olen saanut kaupan kassana ja hyllyttäjänä kolme kertaa enemmän palkkaa satunnaisista keikoista kuin kaupan palkkalistoilla olevat työntekijät koska sen sijaan että minulle maksetaan siitä että olisin palkattu työntekijä minä määrään freelancerina ja kevytyrittäjänä sen mikä minun työni hinta on.

Vuoden lopussa huomaat, että huomaat, että mela- ja tel-maksut vievät tuosta palkaksei luulemastasi summasta puolet.

Vierailija
6/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha joo siinähän "sovit". Kyllä se sieltä pitkälti ilmoittaa että mitkä ne ehdot on ja sinä otat tai jätät, ellet ole joku harvinainen huippuosaaja, mitä en oikein usko. 

Vierailija
7/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ainakin sanotaan että *työhösi on jonoksi asti tulijiita* jos vähänkin yrität jotain. Tämä on 2020-luvun johtamista Suomessa. 

Voi olla että filippiiniläiset tekevät halvemmalla työsi?!

Vierailija
8/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole läkisääteisiä palkkoja ja minimipalkkoja toisin kuin Yhdysvalloissa. Lain mukaan liitot ja työnantajajärjestöt sopivat keskenään työntekijöiden palkoista jotka ilmoitetaan yleissitovissa työehtosopimuksissa.

Vierailija
9/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden lopussa huomaat, että huomaat, että mela- ja tel-maksut vievät tuosta palkaksei luulemastasi summasta puolet.

Mitä ovat mela ja tel?

Tai no, vastaan itselleni, kun sinä et kuitenkaan osaa. Mela on maatalousyrittäjien eläkejärjestö ja tel nykyään TyEL.

Vierailija
10/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan semihyvä provo, annan 3/5.

Vierailija
11/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, he kuuluvat ihan saman lainsäädännön piiriin kuin suomalaisetkin. 

Vierailija
12/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin tuollaisessa niin huonosti, etten töihin mene. 

Vierailija
13/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainsäädäntö ei sanele palkkoja. Tämän takia on liitot. Opetelkaa nyt hyvä ihme edes perusasiat. 

Vierailija
14/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti olen liian kiltti, täysi ovimatto. Onneksi on nykyisin reilu työnantaja, joka ymmärtää nostaa palkkaa vaikka itse en kehtaisi ikinä ottaa asiaa esille.

Vierailija
15/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole läkisääteisiä palkkoja ja minimipalkkoja toisin kuin Yhdysvalloissa. Lain mukaan liitot ja työnantajajärjestöt sopivat keskenään työntekijöiden palkoista jotka ilmoitetaan yleissitovissa työehtosopimuksissa.

Ei minimipalkkaa? Ei ole siis mikään ihme että samat tahot jotka vaativat paikallistasopimista valittavat että Suomessa on liian korkeat palkat, liian kallis työvoima, liian ahneet työntekijät ja että suomalaista työtä pitäisi halpuuttaa jotta kiritäisiin kilpailukyvyssä halvemman työn maita kiinni. Kaikki palaset alkavat nyt loksahtamaan paikoilleen ja valjeta että misttä tässä kaikessa on todellisuudessa kyse.

Vierailija
16/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä "sovittiin" paikallisesti että työntekijät ei pidä ruokataukoa edes 8 tunnin vuorossa. Näin mulle ilmoitettiin kun aloitin. Että tuollaista se ns. sopiminen useimpien osalta on. 

Vierailija
17/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeisen 15 vuoden ajan sopinut omat työehtoni ja hyvin se on sujunut. Mulla on tietyt asiat joista en jousta ja tietyt asiat joissa olen hyvinkin joustava. Nämä ovat aina sopineet työnantajille koska se asia missä joustan on sellainen asia mistä muut eivät jousta ja työnantajat pitävät siitä että on olemassa joku jonka kanssa ei tarvitse tapella asiasta. Sen avulla olen saanut tosiaan muut ehdot sekä palkat mieleisekseni.

Vierailija
18/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja sanoo sulle varmaan siinä kahden kesken neuvottelussa, että pidetään tämä sovittu palkka sitten ihan meidän välisenä tietona. Nimittäin ettei sulle heti selviä, että palkkasi on paljon vähemmän kuin muilla talossa.

Vierailija
19/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin neuvottelemaan ymmärsin että lähden neuvottelemaan siltä pohjalta joka on ns joskus taisteltu työntekijöiden eduksi. Sooloilu ei ole koskaan oma etu. 

- vanhana työntekijänä, heti täydet lomat

- etätyösopimus

- 40h viikko, työajanlyhennysvapaat

- mahdollisuus tehdä joustotunteja

- bonuspalkkiomalli

Toki myös määrittelin palkan jolla en liiku silloisesta työstäni mihinkään.

Vierailija
20/73 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainsäädäntö ei sanele palkkoja. Tämän takia on liitot. Opetelkaa nyt hyvä ihme edes perusasiat. 

Suomessa ei ole orjia vasemmiston väittämistä huolimatta,ellei palkkataso riitä,ei ole mikään pakko mennä töihin,ellei makseta,et mene.Suomessa edelleen pysyy korvauksilla hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi