Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Temu on yli 50-vuotiaiden keskuudessa ylivoimaisesti suosituin verkkokauppa, ja ero kasvaa edelleen

Vierailija
19.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20125597

Eniten tilaajia oli maaseudulla, mutta myös kaupungeissa yli 30% 50-74+ vuotiaista oli tilannut tai tilaa säännöllisesti Temusta.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se Temuttaminen ei lopu, se pistetään loppumaan. 

Terveiset Arkadianmäeltä.

Koskeeko Kiinasta tilaamisen estäminen myös suomalaisia kauppiaita?

Vierailija
122/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se Temuttaminen ei lopu, se pistetään loppumaan. 

Terveiset Arkadianmäeltä.

Koskeeko Kiinasta tilaamisen estäminen myös suomalaisia kauppiaita?

Ei tietenkään, he ovat se ryhmä mitä sekoomus kuuntelee herkällä korvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ostatte temusta? Olen yli viisikymppinen ja roinaa sekä rättiä on yli oman tarpeen. Sauvasekoitin hajosi ja totesin että tulen toimeen ilmankin. Jos tekee mieli vaan ostaa jotakin käyn kirpparilla, joskus käännän omia komeroita ja sen jälkeen ei huvita enää ostaa yhtään mitään. Ja tietty olen aina ollut pienituloinen.

Vierailija
124/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ostatte temusta? Olen yli viisikymppinen ja roinaa sekä rättiä on yli oman tarpeen. Sauvasekoitin hajosi ja totesin että tulen toimeen ilmankin. Jos tekee mieli vaan ostaa jotakin käyn kirpparilla, joskus käännän omia komeroita ja sen jälkeen ei huvita enää ostaa yhtään mitään. Ja tietty olen aina ollut pienituloinen.

Mm. laserleikkuri, 3d tulostin ja CNC-jyrsin. Myös kaikenlaista pientä mm. muistikortteja, tikkuja ja autovahvistin.

Vierailija
125/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. laserleikkuri, 3d tulostin ja CNC-jyrsin. Myös kaikenlaista pientä mm. muistikortteja, tikkuja ja autovahvistin.

Minä en kyllä uskaltaisi lyödä yhtäkään temusta ostettua sähkölaitetta virtoihin.

Vierailija
126/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä uskaltaisi lyödä yhtäkään temusta ostettua sähkölaitetta virtoihin.

Eikä varsinkaan muistikortteja ja tikkuja tietokoneeseen eikä varsinkaan työnantajan tietokoneisiin.

Vierailija
127/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on ollut varaa ostella asunto täyteen tavaraa, niin miksi Temusta mitään tilaisit?

Vähän älyä taas kehiin.

Vierailija
128/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa enää ikinä sieltä mitään. Tuotteet ovat  surkuhupaisia.

Vierailija
129/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bikinit (isorintaiselle löytyy Suomesta vain erikoisliikkeestä kolminumeroiseen hintaan), lapselle synttärilahjaksi Cinnamoroll-tavaroita (reppu, penaali, kyniä) joita ei Suomesta saa, tiettyjä askartelutarvikkeita joita Suomessa myydään yli kymmenkertaiseen hintaan ja joita lapsen harrastuksen vuoksi menee paljon, ns. kandihelmiä joita ensin etsin 6 kivijalkakaupasta tuloksetta. Ja tarttui siinä sivussa mukaan kissanmuotoisia klemmareitakin joiden innostamana toiminnanohjauksen vaikeuksista kärsivän lapsen läksyjen aloittaminen helpottui kummasti. Tähän olisi varmasti kelvannut Suomestakin ostetut klemmarit, mutta ne kissat oli söpöjä. 

Vierailija
130/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin erään tunnetun suomalaisen kukkakuvion tuotteen sieltä. Se mikä olisi maksanut Suomessa 250e+ sain sen 25e:llä.

Vierailija
131/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tilaa enää ikinä sieltä mitään. Tuotteet ovat  surkuhupaisia.

Hieman toisi uskottavuutta, jos olisit laittanut esimerkkejä näistä surkuhupaisista tuotteista!

Vierailija
132/135 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on todella paljon eläkeläisiä joilla on esim. 900-1100€ eläke. Kun ottaa lääkkeiden omavastuun pois, ruuat, vakuutukset ja auton kulut pois (auto on pakollinen syrjäseuduilla), niin mitään työkaluja, tarvikkeita jne. ei voi ostaa K-Raudoista tms. paikoista jotka myyvät kiinaromujaan 20x katteilla.

On pakko tilata sieltä alkulähteeltä ja jättää välistävetäjät nuolemaan näppejään.

Kunhan tuolta ei tilaa mitään iholle laitettavaa, niin ongelmaa ei ole.

Esim. teräksisen rappauslastan saa tuolta eurolla. Suomalainen kauppa haluaa samasta tuotteesta 37,95€. Arvaa kumman tilaa eläkeläinen jolla on pelivaraa kuukaudessa 150 euroa.

Olen  täällä sanonut, ettei köyhät voi asua maalla, koska se ei ole halvempaa vaan kalliimpaa. Pelkästään postikulut on syy, etten voisi asua ns. syvällä maaseudulla ja toinen syy on, että sinne oikeil

Mitä sellaista ihmisen edes kuukausittain tarvitsee ostaa, mitä ei saa tavallisesta marketista? Mä asun itse mielestäni maaseudulla, lähimpään kunnon kaupunkiin (Rovaniemi) ajaa yli 3 tuntia, ja ainakin täällä kotikylällä esim. S-marketin valikoima on kodintarvikkeiden ja vaatteiden osalta jonkin verran laajempi kuin mitä se oli etelässä asuessani. Rautakauppaan ajaa 20 minuuttia ja paikalliselta kirppikseltä tekee todella hyviä vaatelöytöjä käytännössä ilmaiseksi, olen esim. Meindlin hyväkuntoiset vaelluskengät ostanut 4 eurolla ja Fjällrävenin housut 1 eurolla. Jos tämä sama kirppis olisi pk-seudulla niin joku trokari olisi tyhjentänyt sen merkkivaatteista ajat sitten tai hinnat olisivat 10-kertaiset. Käyn Rovaniemellä asioimassa muutaman kuukauden välein, ja se riittää hyvin, usein silloinkin tärkeimmät ostokseni ovat Lidlin kinkku-juustocroissantit ja suklaapopcornit.

Sairaalle tämä olisi kyllä vaikea paikka asua, koska monessa erikoissairaanhoitoa vaativassa asiassa lähin hoitopaikka on 6 tunnin ajomatkan päässä. Mutta se ei taas liity kiinakauppoihin, vaikka varmaan jossakin joku valopää Temu-tuotteilla korvaa lääketieteellistä hoitoakin.

Vierailija
133/135 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet, korut, tekstilliset tuotteet. Noissa on ollut sellaisia mitä laitoin viime tilaukseen. Temun tuotteissa löytyy yllättävän paljon visuaalista kauneutta ja nokkelaa huumoria eli piristäviä juttuja. Ja kukapa ei haluaisi näinä synkkinä aikoina pientä halpaa piristystä.

Tuota vasten ymmärrän hyvin suosion.

Vierailija
134/135 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistisen valtion rahoittaminen rahoittaa Venäjän hyökkäyssotaa Joka tappaa Vapaaehtoisia kansalaisiamme Ukrainassa jotka puolustavat Venäjän Agressiivista hyökkäystä !!

Pitäisi jo tajuta että, asia ei ole ollenkaan oikein ja Median kuuluu kirjoittaa asiasta kuten asia on !!!

Vierailija
135/135 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismia tukeviin viimeaikaisiin yrityksiin lukeutuu Stubb ja hänen juuri presidenttiyden jälkeen tekemänsä lausunnot !!

Kaikki tuki Kiinalle, Vietnamille ja Venäjälle pitää saada loppumaan !!

Median pitää kyetä oikeasti arvostelemaan tekoja jotka hyödyttävät venäjää !!