Miksi lopetit alkoholin käytön?
Miksi, milloin ja miten lopetit alkoholin käyttämisen? Mikä motivoi jatkamaan alkoholitonta elämää? Haasteet ja onnistumiset? Mitä kaikkea elämässäsi muuttui? Miltä tuntuu? Miten onnistuit tekemään muutoksen?
Join edellisen kerran viiniä heinäkuussa ja sitten laitoin korkin kiinni. Toistaiseksi olen ollut kokonaan, koska haluan päivittää aivoni uusiin asetuksiin. En halua juoda tietyissä tilanteissa, joihin ”kuuluu” alkoholi. Eilen olin juhlissa, joissa oli tarjolla hyviä viinejä ja hyvää ruokaa. Ei tehnyt lainkaan tiukkaa pysyä vesilinjalla. Olin tosi ylpeä itsestäni.
Miten sinä olet raitistunut ja miten on mennyt? Kerro oma tarinasi!
Kommentit (10)
Toivon voivani lopettaa. Ärsyttävää aivokemiakoukkua. Haluaisin olla virkeä ja nukkua hyvin vapailla. Toivottavasti onnistun.
Jouduin onnettomuuteen mistä selviäminen johti trauman kautta henkiseen heräämiseen. Koko maailmankuva muuttui ja sitä kautta myös omat elämäntavat, tottakai alko oli se ensimmäinen mikä oli jätettävä ja päivääkää en oo katunu.
Alkoholi on este henkiselle kehittymiselle. Se pitää mielen kahleissa, junnaamassa samassa.
28.6.2002 join viimesen alkoholiannokseni. Totesin, että alkoholi ei tuo mitään hyvää elämääni ja päätin lopettaa. Elämäni paras päätös. Ensimmäisinä kuukausina oli aika vaikeaa, mutta vuosia on jo mennyt niin, etten osaa edes kuvitella juovani alkoholia. Selvinpäin on parempi kaikin tavoin.
Lopetin kaikenlaisen alkoholinkäytön, lähinnä viinin noin 6 vuotta sitten, nykyisin en oikeastaan nauti mitään alkoholia, lukuunottamatta juhannusaattona join 2 lasia skumppaa ja sitä ennen jouluna 2022 2 lasia punaviiniglögiä. En tarvitse viiniä oikeastaan mihinkään, en pidä humaltuneesta olotilasta, teennäinen fiilis ja suorastaan typeräksi tulee, vähän kuin luulisi että osaa lentää ja kaikki on nastaa vaikkei olisikaan. Helvetin typerää touhua, en kertakaikkiaan ole menettänyt yhtään mitään. Jos en selvinpäin pysty järkkäämään mitään mielekästä en sitä viininkään avulla saavuta. Enkä edes ollut suurkuluttaja!
Vierailija wrote:
Toivon voivani lopettaa. Ärsyttävää aivokemiakoukkua. Haluaisin olla virkeä ja nukkua hyvin vapailla. Toivottavasti onnistun.
Tsemppiä! Itselläni meni aika pitkään ajatustyötä tehdessä. Sitten, kun olin valmis, lopetin. Ei ole ollut vaikeaa.
Ei siihen ollut mitään erityistä syytä. En tehnyt mitään päätöstä, että "nyt en enää juo". Alkoholi jäi pois elämästä ikään kuin itsekseen noin kolme vuotta sitten. Voisin hyvin juoda esim. lasin viiniä, mutta vielä ei ole tullut tilannetta, että tekisi mieli. Mitään en ole elämässäni muuttanut alkoholittomuuden takia.
Jo paria saunakaljaa seuraa parin päivän päästä "vitutus".
Ei jaksa enää. Ei ole sen arvoista.
Miten teillä on sosiaaliset suhteet muuttunu lopettamisen jälkeen? Parantuneet? Vai onko ihmisiä karsiutunut pois?
Oli pakko lopettaa kun heräsin aina kapakkaillan jälkeen tussu sen verran hellänä, että juuri ja juuri pystyin kävelemään.