Miten ihmiset viitsii tehdä työkseen esim. siivousta ja renkaiden vaihtoa?
Itsellä siivouksen aloittaminen on kovan työn takana ja iso epämiellyttävä homma, samoin renkaiden vaihto on tympeetä hommaa, miten jotku ihmiset viitsii tehdä näitä töitä joka päivä. Moppi ja rätti kädessä heiluvat yritysten vessoissa ja käytävillä ja samaa raskasta renkaiden vaihtoa liukuhihnalta.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä renkaita vaihtamaan, mutta jostain syystä eivät noihin hommiin palkkaa keski-ikäisiä tätejä.
Vois olla ettei kunto riitä.
Ilmeisesti tällainen ennakkoluulo on. Ei saa edes mahdollisuutta päästä murtamaan ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut kotioloissa laiska siivooja.
Olen tehnyt n. 10vuotta siivoojan työtä ja tykkään työstäni.
Juu ei kannata viedä töitä kotiin :)
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ihmettelet, toisia kiinnosta tehdä töitä.
Nämä molemmat ammatit on paljon tärkeämpiä kuin jonkun humanistihuuhaan pölinät.
Heh. Olen humanisti FM ja siivooja, toinenkin vastaava on palstalla. Molemmat työalat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä renkaita vaihtamaan, mutta jostain syystä eivät noihin hommiin palkkaa keski-ikäisiä tätejä.
Ilmeisesti tällainen ennakkoluulo on. Ei saa edes mahdollisuutta päästä murtamaan ennakkoluuloja.
Ei se ole ennakkoluulo se on fakta. Tarvii oikeasti olla todella paljon treenannut nainen että pystyy tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Se on inhottavaa tuo syrjintä. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on inhottavaa tuo syrjintä. Oikeasti.
No joskus on vaan järkevää syrjiä. Miksi palkata ihmisiä ketkä ei tule pärjäämään?
Siivota saa yleensä yksin, siksi viihdyin alalla kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ihmettelet, toisia kiinnosta tehdä töitä.
Nämä molemmat ammatit on paljon tärkeämpiä kuin jonkun humanistihuuhaan pölinät.
Heh. Olen humanisti FM ja siivooja, toinenkin vastaava on palstalla. Molemmat työalat tärkeitä.
Olenkohan se minä, ensimmäiseltä ammatiltani laitoshuoltaja. Heitin muuten taannoin keikan astrofysiikan opiskelijan kanssa, nykyään on mielenkiintoisia kohtaamisia. - se sairaalassa treenaava :D
Ihmettelen samaa. Fyysisessä työssä isolla osalla on paikat hajalla jo viisikymppisenä.
Minä tykkään tehdä työkseni fyysistä aktiivisuutta sisältävää työtä. Vapaa-ajalla sitten laiskottelen ja kulutan aivonystyröitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on vähän enemmän itsekunnioitusta ja resilienssiä kuin sinulla.
Mielestäni itsensä kunnioittaminen taas on sitä, että ihminen ei suostu tekemään töitä, joita ei itse nauti tai jotka eivät tue omaa hyvinvointia ja elämänlaatua. Lisäksi itsensä kunnioittaminen liittyy siihen, että vaatii itselleen reilua palkkaa ja kunnollisia työolosuhteita.
T. Eri
Reilua palkkaa? Eikö laitossiivoojilla liene tariffien mukaiset palkat eikä noissa työolosuhteissakaan näytä olevan erikoisemmin valittamista. Jos pitää elättää itsensä ja perheensä, miten voi ruveta valitsemaan sellaista työtä josta NAUTTII jos ei ole edes kummoistakaan koulutusta. On kyllä outoja ajatuksia,ettei SUOSTU tekemään töitä joista ei nauti. Mieluummin tukia kelalta, niistä sit nauttii ja elämänlaatu pysyy sekä kunnioittaa itseään kun ei tarvitse tehdä mitään ja rahaa tulee joka kk elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ennakkoluulo se on fakta. Tarvii oikeasti olla todella paljon treenannut nainen että pystyy tuohon.
Vähän tuntus dorkalta laittaa työhakemukseen jotain coopertulosta, kk-pp-mv tuloksia tai leuanvetoenkkoja, mutta kai se on jatkossa pakko kun ääliöt ei tajua et kyllä nainen jaksaa muutaki nostaa ku kynän lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pystyykö heiveröinen treenamaton mies sitten yhtään paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pystyykö heiveröinen treenamaton mies sitten yhtään paremmin?
Yleensä kyllä. Yleensä mies on voimakkaampi kuin nainen. Mutta ei kyllä me yleensä mietitään fysiikan pohjalta ketä kannattaa palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntus dorkalta laittaa työhakemukseen jotain coopertulosta, kk-pp-mv tuloksia tai leuanvetoenkkoja, mutta kai se on jatkossa pakko kun ääliöt ei tajua et kyllä nainen jaksaa muutaki nostaa ku kynän lattialta.
No sanotaanko näin että 95% naisista ei vaihda renkaita 12h päivässä. Parilla vapaa päivällä. Yksinkertaisesti ei fysiikka riitä. Siksi me syrjitään ja otetaan nuoria treenanneita ukkoja töihin.
Ei työtä tehdä nautinnon vuoksi. Sitä tehdään rahan vuoksi. Olen itsekin ajellut kaupungin nurmikoita kun ei muuta ollut tarjolla vaikka olen koulutukseltani sähköinsinööri. Helppoa työtä eikä tarvinnut miettiä mitä seuraavaksi tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanotaa
Sit on turha ulista et "mene töihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntus dorkalta laittaa työhakemukseen jotain coopertulosta, kk-pp-mv tuloksia tai leuanvetoenkkoja, mutta kai se on jatkossa pakko kun ääliöt ei tajua et kyllä nainen jaksaa muutaki nostaa ku kynän
Ei täällä kukaan ole niin ulissut. Sua selvästi nyt harmittaa että on joitain töitä jossa naiset ei pärjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on vähän enemmän itsekunnioitusta ja resilienssiä kuin sinulla.
Mielestäni itsensä kunnioittaminen taas on sitä, että ihminen ei suostu tekemään töitä, joita ei itse nauti tai jotka eivät tue omaa hyvinvointia ja elämänlaatua. Lisäksi itsensä kunnioittaminen liittyy siihen, että vaatii itselleen reilua palkkaa ja kunnollisia työolosuhteita.
T. Eri
Reilua palkkaa? Eikö laitossiivoojilla liene tariffien mukaiset palkat eikä noissa työolosuhteissakaan näytä olevan erikoisemmin valittamista. Jos pitää elättää itsensä ja perheensä, miten voi ruveta valitsemaan sellaista työtä josta NAUTTII jos ei ole edes kummoistakaan koulutusta. On kyllä outoja ajatuksia,ettei SUOSTU tekemään töitä joista ei nauti. Mieluummin tukia kelalta, niistä sit nauttii ja elämänlaatu pysyy sekä kunnioittaa itseään kun ei tarvitse tehdä mitään ja rahaa tulee joka kk elämiseen.
Miksi siivoustyö ja Kelan tuilla eläminen olisivat ainoat vaihtoehdot? Jos sitä koulutusta ei ole, niin sellaisen voi hankkia, jotta voisi saada tulevaisuudessa työn, josta saa palkkaa moninkertaisesti sen summan, mitä siivooja saa, ja myös nauttii siitä työstä. Jos oikeasti nauttii siivoojan työstä ja on tyytyväinen siihen palkkaan, niin siitä vaan, mutta muuten tuo on kyllä elämän ja oman potentiaalin hukkaan heittämistä.
Totta. Toisaalta voisi ajatella asiaa, että se olisi kuntoa kohottava harrastus. Jos vaikka voisi siivota vain iltaisin tai viikonloppuisin. Silloin sinulle maksettaisiin kunnon ylläpitämisestä.