Liian kiireinen parisuhteeseen?
Hei.
Olen toista vuotta miehen kanssa ollut etäsuhteessa ja viimeiset 3kk miehellä on ollut jatkuvia kiireitä ja yhteinen aika on kortilla. Kerran viikkoon soitellaan vartin puhelu ja muuten tulee pari viestiä päivän, parin välein. Tapaaminenkin onnistuu ehkä kerran kuussa. Mies väittää että työt, kotityöt ja sairaiden vanhempien hoito vie kaiken hänen aikansa ja ei ole varma, milloin liikenee aikaa panostaa suhteeseen. Miehellä on toki ennenkin ollut muutaman viikon kiirejaksoja, mutta tuntuu, että tälle ei nyt näytä tulevan loppua. Minulla on aika sekavat fiilikset, jäädäkö odottamaan, että asiat paranee vai lähteäkö. Kaipailen jotain vertaistukea tai vinkkejä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
^ Miltä nämä kommentit sinusta tuntuu aloittaja?
Muuttojutut? Ei ole ollut puhetta samalle paikkakunnalle muutosta, niin mies ehkä ihmettelisi mitä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä ihmisiä jotka olettaa että mies töiden, kotitöiden ja vanhempien hoitamisen lisäksi vielä matkustaa 150km päähän "hoitamaan" sinua ja sinä vain odottelet itse panematta tikkua ristiin?
Itsekin joskus tunsin tuollaisen kumppanin ja sinne sai jäädä sohvalleen odottelemaan.
Minä kuule tässä olen yrittänyt panna tikkua ristiin ja kysynyt, milloin voisin ajella hänen luokseen vaikka viikonlopuksi. Ei tunnu järjestyvän aikaa.
Kyllä minä oleskelin jo muutaman kuukauden jälkeen miehen kämpässä yksinäni, jos miehellä oli muuta menoa. Kuulostaa oudolta, jos et voi mennä sinne viikonlopuksi oleilemaan, vaikka mies ei ehtisi kotona koko aikaa ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttojutut? Ei ole ollut puhetta samalle paikkakunnalle muutosta, niin mies ehkä ihmettelisi mitä puhun.
Ei, vaan tämän ketjun kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tämän ketjun kommentit.
Aivan järkeenkäypiä kommentteja. Itsekin olen miettinyt, salaako mies minulta jotain, jos ei saa aikaa järjestettyä. Tai jos suhde ei kiinnosta, niin miksi ei vaan lopeta sitä. Omalta osaltani tunteet viilenee hyvin äkkiä, jos minua ei kohdella enää prioriteettina ja ollaan yhteydessä vaan silloin, kun minun olemassaolo muistuu mieleen. Luulenpa, että tässä on vakavamman keskustelun paikka, niin osaan tehdä paremmin päätöksen jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä ihmisiä jotka olettaa että mies töiden, kotitöiden ja vanhempien hoitamisen lisäksi vielä matkustaa 150km päähän "hoitamaan" sinua ja sinä vain odottelet itse panematta tikkua ristiin?
Itsekin joskus tunsin tuollaisen kumppanin ja sinne sai jäädä sohvalleen odottelemaan.
Minä kuule tässä olen yrittänyt panna tikkua ristiin ja kysynyt, milloin voisin ajella hänen luokseen vaikka viikonlopuksi. Ei tunnu järjestyvän aikaa.
Kyllä minä oleskelin jo muutaman kuukauden jälkeen miehen kämpässä yksinäni, jos miehellä oli muuta menoa. Kuulostaa oudolta, jos et voi mennä sinne viikonlopuksi oleilemaan, vaikka mies ei ehtisi kotona koko aikaa ollakaan.
Tämä. Mä sain oman avaimenkin, kun oltiin seurusteltu muutama kuukausi.
Mies ei ole kovin kiinnostunut. Tai sitten sillä on joku harhakäsitys, että kun tyttöystävä on kylässä, pitää kaikki aika viettää yhdessä tehden jotain kivaa, että nainen olisi tyytyväinen tai ei suutu.
Taidat ap olla vähän höpsö. Puhutte puhelimessa kerran viikossa vartin ja luulet, että teillä on parisuhde? Joku satunnainen juttukaveri tuo on, ei muuta.
🇺🇦🇮🇱
Höpö höpö höpö höpö.
Ootko tarkistanut onko se tinderissä?
Upeaa naista etsivillä on AINA pari fwb siinä rinnalla, että voi purkautua. Kukaan ei ole niin hullu että tämän sille naiselle kertoisi.
Jos haluat todisteen, pyydä jotain kivannäköistä kaveriasi laittamaan virsti tai ter itse feikkiprofiili. Menee kuin kuuma veitsi voihin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö höpö.
Upeaa naista etsivillä on AINA pari fwb siinä rinnalla, että voi purkautua. Kukaan ei ole niin hullu että tämän sille naiselle kertoisi.
Jos haluat todisteen, pyydä jotain kivannäköistä kaveriasi laittamaan virsti tai ter itse feikkiprofiili. Menee kuin kuuma veitsi voihin.
Tiedän, että hänellä oli FWB ennen minua. Liekö jatkuu edelleen. Saa touhuilla kiireisenä mitä lystää ja kassit tyhjennettyä tämän naisen kanssa, niin mihin siinä enää parisuhdetta tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö höpö.
Kyllä muuten on miehiä jotka kertovat :D Minulle on tapailumies joskus suoraan sanonut naispuolisen kaverinsa käyneen hänellä kylässä ja en todellakaan ole niin tyhmä etten tajuaisi heillä olleen myös seksiä, vaikka mies kaverista puhuukin. Jos naisella vähänkin jotain liikkuu pään sisällä niin tajuaa, mikäli miehellä on sivussa jotain fwb-tyyppisiä kuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö höpö.
Tiedän, että hänellä oli FWB ennen minua. Liekö jatkuu edelleen. Saa touhuilla kiireisenä mitä lystää ja kassit tyhjennettyä tämän naisen kanssa, niin mihin siinä enää parisuhdetta tarvitsee.
Joo. Unohda tuollainen tyyppi. On myös miehiä jotka haluaa rakastua. Ja kyllähän sullakin saa olla mitä haluat eikä niistä tartte kertoa. Osa miehistä on nykyään niin kieroutuneita että naiset joutuu olemaan yhtä laskelmoivia.
Sano että oot vähän kuullut juttuja ja sua ei enää kiinnosta, että sua huvittaa nyt etsiä joku kiinnostavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö höpö.
Joo. Unohda tuollainen tyyppi. On myös miehiä jotka haluaa rakastua. Ja kyllähän sullakin saa olla mitä haluat eikä niistä tartte kertoa. Osa miehistä on nykyään niin kieroutuneita että naiset joutuu ol
Sama mies piiritti minua jatkuvasti suhteen alussa, järjesti tapaamisia innokkaasti ja soiteltiin joka ilta. Nyt on kiinnostus loppunut täysin, eli varmaan pyörittää muita naisia. En tosin ymmärrä, miksi ei sitten osaa suoraan jo jättää minua.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö höpö.
Miksi nähdä tällaista vaivaa? Jos suhde ei itseä miellytä, eli jos mies ei vaikuta tarpeeksi kiinnostuneelta eikä itse saa suhteelta, mitä haluaisi, niin mitä väliä, onko mies Tinderissä? Helpointa ja nopeintahan on vaan itse lopettaa juttu ja ITSE mennä sinne Tinderiin, sen sijaan että alkaa leikkiä salapoliisia jonkun kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi? Siis minunko kaltaiset vai ap:n? Olen tuo, jolle vastasit, ja en ole ap, eikä minulla ole ollut kuvatunlaista ongelmaa. Mutta mitä olen tavallisten, mukavien ja fiksujen keski-ikäisten seuranhakua ja seurustelua katsellut, niin aika usein seuraa joutuu etsimään pitkään, ennen kuin sopiva löytyy, ja kun ihmisillä on työt. harrastukset, joillain lapset ja/tai iäkkäät autettavat vanhemmat, on jo yhdelle suhteelle välillä haastavaa löytää aikaa. Monella ei todellakaan edes aika riittäisi kahden suhteen pyörittämiseen - saati jaksaminen, kun ei sitä keski-iässä jaksa enää samalla lailla kuin joskus nuorena, kun piti koko ajan jossain bilettää.
Kyllä, kaltaisesi jotka uskovat heti kun toinen sanoo hoitavansa iäkkäitä vanhempiaan. Ajattelit heti että "Enpä usko iäkkäitä vanhempia hoitavan miehen ihan hirveästi ehtivät ja jaksavan", vaikka tuo on hyvin yleinen keks
Noh, minun kaltaisillani ei tosiaan ole tapana epäillä lähtökohtaisesti kaikkea, mitä toinen sanoo. Toisaalta sitten minun kaltaiseni eivät ehkä muutenkaan mieti, mitä mies haluaa ja onko miehellä muita, vaan minun kaltaiseni miettivät, mitä itse haluavat ja miellyttääkö suhde. Eli jos ap nyt on tyytymätön suhteeseen, sen pitäisi olla se, mikä painaa vaakakupissa, ei mitkään keksityt skenaariot miehen salaisesta perheestä tms.
Olen itse aika tavalla samassa tilanteessa kuin ap:n seurustelukumppani. En ole edes harkinnut seurustelun aloittamista siitä syystä. Aikaa ja energiaa ei enää riitä sellaiseen. Tuntuisi hölmöltä roikottaa toista ihmistä kun ei ehtisi tapaamaan edes viikonloppuisin. Ja tuskin kukaan jaksaisi sellaista suhdetta, en itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleilemaan toisen kämppään kun se toinen on töissä ja sen jälkeen hoitamassa muita esim. sairaisiin vanhempiinsa liittyviä velvotteita? Siinä vaiheessa kun pääsee kotiin haluaa olla vain ja ainoastaan yksin ja mennä ajoissa nukkumaan, jotta jaksaa saman rumban seuraavana päivänä. Mutta siinäpä se onkin, ei tuollaisessa ap:n kuvaamassa tilanteessa ole aikaa normaaliin parisuhteeseen.
Kyllä tuo kuulostaa että on vakavan keskustelun paikka. Itse kiinnittäisin erityisesti huomiota millaisen roolin mies ottaa keskustelussa. Jos hän on ympäripyöreä, välttelevä tms niin ne ovat merkkejä ettei kiire ole todellista eikä se ole hellittämässä.
On kuitenkin totta että kiireisiä aikoja on. Silloin mies yrittää aidosti keksiä ratkaisuja asiaan jos haluaa kanssasi olla.
Parisuhteelle asetetaan usein todella kovia vaatimuksia. Mitä kaikkea sen tulee antaa.
Tietenkin puhutaan monikosta, mutta aikuisten oikeasti se pohdinta liittyy itseen.
Olenko minä itse tyytyväinen, onnellinen? Riittääkö tämä kumppani, tämä parisuhde minulle?
Ei ole merkitystä käytännössä sillä, että kumppani voi olla hyvinkin tyytyväinen ja mahdolliset lapset onnellisia.
Kaikki seisoo ja kaatuu sen varassa, mitä minä itse saan tästä.
Tällä tavalla asennoituvan kanssa on hyvin raskasta elää, mutta "onneksi" usein parisuhteen molemmat osapuolet ovat yhtä itsekkäitä.
Ja suoranaista itsepetosta on tällöin puhua rakkaudesta toiseen.
Mennä kalliissa naamiaisasuissa papin eteen tahtomaan, muutamaksi hormonimyrskyn ylläpitämiksi vuosiksi.
Velvoittaa kirkko ja läheiset osallistumaan myös taloudellisesti siihen omaan kulissiin.
Rehellisintä olisi todeta, että parisuhde on hyödyke, jonka hankin itselleni. Sen hinta on minulle tämä ja tämä.
Ja aivan kuten kaikki muutkin hyödykkeet, vaihdan sen toimivampaan, itselleni edullisempaan tai ulkoisesti edustavampaan heti kun haluan.
Yleisesti ajatellen, ihmisillä on aina aikaa itselleen tärkeille asioille eli et ole tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua tuollaista suhdetta, niin sinuna päättäisin sen kokonaan. Jos miehelle sitten ilmestyykin sitä aikaa sinulle myöhemmin, voi tilannetta miettiä halutessaan uudelleen. Valitettavasti tuosta tulee myös sellaiset fiilikset että onkohan kuitenkin varattu? Ei välttämättä, mutta näin on lähipiirissä ollut, kun miehellä tuollaiset selitykset.
Joo kiireeseen on hyvä vedota näiden säätöjen kanssa ku ei mee aina kotona seilitykset läpi työmatkoista ja ylitöistä varsinkaan kun ei näy tilillä mitenkään positiivisesti vaan päinvastoin xd
Kun lopulta hoksaa, mitä on rakkaus, asiat ovat yksinkertaisia.
Siihen asti pitää takoa päätään erilaisiin seiniin. Kun ei onnistu suhteet - kun ei rakasta, vaikka luulee.
Rakkautta ei ole monenlaista, niin kuin tämä itsekäs aika väittää.
Rakkaus ei ole kaupankäyntiä. Rakastaminen ei edellytä kohteelta mitään.
Jos et rakasta kumppaniasi kuten lastasi tai vanhempaasi (jos vanhempasi on kohdellut sinua hyvin eli rakkaudella), et sinä rakasta kumppaniasi.
Ja sitten vielä kun sen parisuhdekumppanin tulee rakastaa toista juuri samoin, että olisi taivas maan päällä.
Mutta kun usein ihminen ei kykene rakastamaan kuin ihan maksimissaan omaa lastaan. Sekään ei monella onnistu.
Onko ihme, että eroja on paljon? Kannattaisi olla vieläkin enemmän.
Ap, sinä et rakasta. Sinua ei rakasteta. Totuus tekee vapaaksi.