Liian kiireinen parisuhteeseen?
Hei.
Olen toista vuotta miehen kanssa ollut etäsuhteessa ja viimeiset 3kk miehellä on ollut jatkuvia kiireitä ja yhteinen aika on kortilla. Kerran viikkoon soitellaan vartin puhelu ja muuten tulee pari viestiä päivän, parin välein. Tapaaminenkin onnistuu ehkä kerran kuussa. Mies väittää että työt, kotityöt ja sairaiden vanhempien hoito vie kaiken hänen aikansa ja ei ole varma, milloin liikenee aikaa panostaa suhteeseen. Miehellä on toki ennenkin ollut muutaman viikon kiirejaksoja, mutta tuntuu, että tälle ei nyt näytä tulevan loppua. Minulla on aika sekavat fiilikset, jäädäkö odottamaan, että asiat paranee vai lähteäkö. Kaipailen jotain vertaistukea tai vinkkejä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä ihmisiä jotka olettaa että mies töiden, kotitöiden ja vanhempien hoitamisen lisäksi vielä matkustaa 150km päähän "hoitamaan" sinua ja sinä vain odottelet itse panematta tikkua ristiin?
Itsekin joskus tunsin tuollaisen kumppanin ja sinne sai jäädä sohvalleen odottelemaan.
Miksei ap matkusta itse miehen luo? Jos haluaa olla toisen kanssa, ei sen ajan tarvi olla 100% toiseen keskittymistä ja silmiin tuijottelua. Voisi siinä yhdessä niitä kotitöitä tehdä ja vaikka jutella niiden vanhempien kanssa.
Sanoin jo, että olen tätäkin ehdottanut. Mies tuntuu priorisoivan muut tekemiset viikonlopulle tärkeämmäksi, kun minun tapaamisen. Nyt viikonloppuna auttoi kaverinsa muutossa, ensi viikonloppu jäi vielä auki. Eiköhän siihenkin tule jotain tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Monella ei todellakaan edes aika riittäisi kahden suhteen pyörittämiseen - saati jaksaminen, kun ei sitä keski-iässä jaksa enää samalla lailla kuin joskus nuorena
Ja mikä olikaan aloituksessa se ongelma? Se, että miehellä ei ole aikaa hänelle...
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ongelma helpotu koskaan. Oma pitkäaikainen miesystäväni laittaa kaikkien muiden tarpeet itsensä edelle.
Ei ole kyse miehen elämäntilanteesta vaan persoonallisuudesta.
Syyt miksi ei ole aikaa tulevat aina olemaan tosi hyviä, ihanteellisia suorastaan, joten ei niistä voi sanoa.
Eikä kannata, koska mies ei tule valitsemaan itseään ja minua. Kaikki muu tulee ensin. Sinä olet se, joka päätät omasta elämästäsi.
Mieti tarkkaan, mitä haluat. Ketä rakastat - vai rakastatko.
Muun kuin aidon rakkauden vuoksi ei kannata jäädä, koska mitään muuta kuin hänen rakastamisensa tästä ei käteen jää.
Ei yhdessä asumista, ei avioliittoa, ei juuri yhteistä aikaa. Kalenterin kanssa nähdään, joskus ja jouluna.
Eli lopulta on kaksi, jotka kumpikin laittavat ne kaikki muut itsensä edelle. Ei välttämättä onnellista elämää. Mutta rakkautta.
Mulla oli myös tuollainen ex. Jos sattui sivukorvalla kuulemaan, että naapurin kummitytön kaverin äiti tarvitsisi kyydin keskussairaalalle ensi keskiviikkona, niin oli välittömästi tarjoutumassa avuksi. Oli suurisydäminen mies ja aina apuna ja järjestämässä asioita. Kaikille oli aina aikaa, vaikka ei oikeasti olisi ehtinyt itse edes nukkua työn ja noiden itse hankittujen avustamistehtävien välissä. Kaikille, paitsi minulle ja suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä ihmisiä jotka olettaa että mies töiden, kotitöiden ja vanhempien hoitamisen lisäksi vielä matkustaa 150km päähän "hoitamaan" sinua ja sinä vain odottelet itse panematta tikkua ristiin?
Itsekin joskus tunsin tuollaisen kumppanin ja sinne sai jäädä sohvalleen odottelemaan.
Miksei ap matkusta itse miehen luo? Jos haluaa olla toisen kanssa, ei sen ajan tarvi olla 100% toiseen keskittymistä ja silmiin tuijottelua. Voisi siinä yhdessä niitä kotitöitä tehdä ja vaikka jutella niiden vanhempien kanssa.
Sanoin jo, että olen tätäkin ehdottanut. Mies tuntuu priorisoivan muut tekemiset viikonlopulle tärkeämmäksi, kun minun tapaamisen. Nyt viikonloppuna auttoi kaverinsa muutossa, ensi viikonloppu jäi vielä auki. Eiköhän siihenkin tule jotain tärkeämpää.
Kaveri muuttaa harvoin, joten sen ymmärrän. Mutta jos ensi viikonloppu on vielä auki, niin mikset "varaa" sitä itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ongelma helpotu koskaan. Oma pitkäaikainen miesystäväni laittaa kaikkien muiden tarpeet itsensä edelle.
Ei ole kyse miehen elämäntilanteesta vaan persoonallisuudesta.
Syyt miksi ei ole aikaa tulevat aina olemaan tosi hyviä, ihanteellisia suorastaan, joten ei niistä voi sanoa.
Eikä kannata, koska mies ei tule valitsemaan itseään ja minua. Kaikki muu tulee ensin. Sinä olet se, joka päätät omasta elämästäsi.
Mieti tarkkaan, mitä haluat. Ketä rakastat - vai rakastatko.
Muun kuin aidon rakkauden vuoksi ei kannata jäädä, koska mitään muuta kuin hänen rakastamisensa tästä ei käteen jää.
Ei yhdessä asumista, ei avioliittoa, ei juuri yhteistä aikaa. Kalenterin kanssa nähdään, joskus ja jouluna.
Eli lopulta on kaksi, jotka kumpikin laittavat ne kaikki muut itsensä edelle. Ei välttämättä onnellista elämää. Mutta
Tämä on minunkin miehen ongelma. Jonkun pitäisi vaihtaa autoon renkaat, no hän vaihtaa. Siskolle pitäisi suunnitella synttäribileet, no hän järkkää. Kaveri tarvitsee muuttoapua, no hän on ensimmäisenä auttamassa. Kaikille muille sitä aikaa löytyy, paitsi omalle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hyvä nainen tuo suhde. Ihan varmasti on olemassa miehiä, joille sinä et olisi itsestäänselvyys. Hänelle olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastasi jo, eli koska mies "ei ehdi". Ei ehdi ottaa aloittajaa vieraakseen. Todellakin kellot soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa kyllä kuvia aina näistä projekteista, mitä hänellä on milloinkin työn alla. Olen myös tavannut hänen vanhempansa, joten heidän sairautta ei voi keksiä tekosyyksi.
No silloinhan voisitte hyvinkin viettää vuorokauden tai viikonlopun yhdessä niin, että menisit miehen mukaan vanhemmilleen silloin kun hän siellä käy auttamassa. Olla näennäisesti apuna itsekin. Ja sieltä jakamaan miehen tavallinen arkinen päivä kotona. Jos halua olisi, niin ei olisi ongelma eikä mikään.
Onhan aloittajalla halua, mutta mies ei halua häntä luokseen koska "ei ehdi". Etkö vieläkään näe tässä ongelmaa?
Onhan tuossa jotain mätää. Jos yhdessä oltu kuitenkin jo yli vuoden niin luulisi olevan helppoa, normaalisuhteessa menisit mukaan miehen kaverin muuttoavuksi, apukäsille on muutossa aina tarvetta ja samalla tutustutte kaverinkin kanssa! Myös niitä projekteja voisi tehdä yhdessä, ja myös vanhukset yleensä tykkää juttuseurasta, samalla kun mies auttaa heitä esim. talon töissä...
Kun ei mies näe mitään tuollaisia minään vaihtoehtona niin on mätää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei voi pyytää sinua kotiinsa siksi aikaa kun hän tekee kotitöitä? Tai voisitteko tehdä niitä yhdessä. Olette kuitenkin seurustelleet jo pitkään.
Asutaan 150km päässä toisistamme, joten tämä ei oikein extempore onnistu.
Kun aloin seurustella mieheni kanssa asuimme 150 km päässä toisistamme ja näimme toisiamme joka viikonloppu. Vuoroviikonloppuina matkustimme toistemme luokse. Jos miehelläni oli viikonloppuna, jolloin olin hänen luonaan myös muuta menoa, olin hänen kotonaan yksin, tiskailin, siivosin ja kulutin aikaa.
Vaikuttaa siltä, että ette kumpikaan ole kovin rakastuneita toisiinne. Olisko suhde jo väljähtänyt?
"Kerran viikkoon soitellaan vartin puhelu ja muuten tulee pari viestiä päivän, parin välein. Tapaaminenkin onnistuu ehkä kerran kuussa."
Tapaamisen vaikeuden voin vielä jotenkin ymmärtää noilla miehen kiireillä mutta jos ei ehdi soittaa kuin vartin puhelun kerran viikossa niin se on vain ja ainoastaan kiinni siitä että ei kiinnosta tarpeeksi.
Tämä nyt on vain kylmä totuus että miehellä ei ole halua panostaa yhtään enempää kuin aivan täydellinen minimi. Jos se sinulle riittää niin sitten mutta ei tuo mies kyllä kauhean kiinnostunut sinusta ole. Valitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa kyllä kuvia aina näistä projekteista, mitä hänellä on milloinkin työn alla. Olen myös tavannut hänen vanhempansa, joten heidän sairautta ei voi keksiä tekosyyksi.
No silloinhan voisitte hyvinkin viettää vuorokauden tai viikonlopun yhdessä niin, että menisit miehen mukaan vanhemmilleen silloin kun hän siellä käy auttamassa. Olla näennäisesti apuna itsekin. Ja sieltä jakamaan miehen tavallinen arkinen päivä kotona. Jos halua olisi, niin ei olisi ongelma eikä mikään.
Onhan aloittajalla halua, mutta mies ei halua häntä luokseen koska "ei ehdi". Etkö vieläkään näe tässä ongelmaa?
Anteeksi, ymmärsin vasta tästä kommentista että tämänhän saattoi tulkita näinkin päin. Itsekin siis tarkoitin sanoa, että jos miehellä olisi halua, niin hän kyllä saisi Ap:n tapaamisen sovitettua elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei voi pyytää sinua kotiinsa siksi aikaa kun hän tekee kotitöitä? Tai voisitteko tehdä niitä yhdessä. Olette kuitenkin seurustelleet jo pitkään.
Kun aloin seurustella mieheni kanssa asuimme 150 km päässä toisistamme ja näimme toisiamme joka viikonloppu. Vuoroviikonloppuina matkustimme toistemme luokse. Jos miehelläni oli viikonloppuna, jolloin olin hänen luonaan myös muuta menoa, olin hänen kotonaan yksin, tiskailin, siivosin ja kulutin aikaa.
Vaikuttaa siltä, että ette kumpikaan ole kovin rakastuneita toisiinne. Olisko suhde jo väljähtänyt?
Samaa mieltä. Minun mieheni saattoi ajaa töiden jälkeen parin tunnin matkan keskellä viikkoa minun luokseni että ehdimme nähdä illalla. SItten ajoi kotiin ja kuudelta taas töihin. Tätä teki monta kertaa viikossa kun oli kuulemma niin ikävä muuten.
No yhdessä ollaan oltu jo 25 vuotta joten taisi kyllä olla oikeasti rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onko ap rakastunut mieheen itse? Jos itse olisin rakastunut, koittaisin puhua asiasta ja keksiä ratkaisua. Jos en olisi rakastunut, en varmaankaan jaksaisi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minun mieheni saattoi ajaa töiden jälkeen parin tunnin matkan keskellä viikkoa minun luokseni että ehdimme nähdä illalla. SItten ajoi kotiin ja kuudelta taas töihin. Tätä teki monta kertaa viikossa kun oli kuulemma niin ikävä muuten.
No yhdessä ollaan oltu jo 25 vuotta joten taisi kyllä olla oikeasti rakastunut.
Ihana mies :)
Ap:n miehelle on liikaa laittaa edes yksi tekstari päivässä. Oletan, että ap viestittelee itse miehelle enemmän, eikä vain odottele viestejä.
Olisipa mielenkiintoista kuulla miehen reaktio kun aloittaja ilmoittaisi muuttavansa samalle paikkakunnalle, että voidaan nähdä useammin.. tai ehdottaa jopa muuttavansa miehen luo. Ihan vaan testimielessä.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mielenkiintoista kuulla miehen reaktio kun aloittaja ilmoittaisi muuttavansa samalle paikkakunnalle, että voidaan nähdä useammin.. tai ehdottaa jopa muuttavansa miehen luo. Ihan vaan testimielessä.
Olisipa kyllä! Jos kertoisi hakeneensa töitä samalta paikkakunnalta, muttei muka olisi puhunut asiasta mitään ettei mies innostuisi turhaan. Ja nyt olisi tärpännyt, ai kun ihanaa!
Mitähän sepustuksia mieheltä sitten tulisi? "Ei sun varmaan kannata muuttaa, kun minäkään en tiedä aionko täällä pitkään asua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minun mieheni saattoi ajaa t
Viestittelen kyllä, varmaan vähän liikaakin. Alkaa syödä naista, kun yritän omalta osaltani pitää tätä kasassa ja mieheltä ei näytä tulevan samaa panostusta.
^ Miltä nämä kommentit sinusta tuntuu aloittaja?
Kyllä, kaltaisesi jotka uskovat heti kun toinen sanoo hoitavansa iäkkäitä vanhempiaan. Ajattelit heti että "Enpä usko iäkkäitä vanhempia hoitavan miehen ihan hirveästi ehtivät ja jaksavan", vaikka tuo on hyvin yleinen keksitty syy ja selitys sille miksei esim. salarakasta ehdi nähdä.
En minä tiedä vaikka aloittajan mies olisi vilpitön ja oikeasti huolehtisi vanhemmistaan päivittäin, mutta tässä kun on meidän keski-ikäisten parisuhdesotkuja seurannut, niin etenkin etäsuhteissa näitä "kysetyksiä" kuulee paljon. Että en millään ehdi kun pitää hoitaa äidin asioita, vaikka tosiasiassa ihminen on varattu, eikä "ehdi", koska oma puoliso alkaisi ihmetellä.
Itse olen keski-ikäisenä edelleen pitkässä suhteessa, ja voin olla väärässäkin. Sinisilmäinen ei silti pidä olla ja kyllä, kellojen kuuluu soida jos etäsuhteessa toinen ei ehdi juuri koskaan tavata.