Käyn suihkussa vähintään kahdesti päivässä ja pidän vähän nuhjuisina harvoin peseytyviä
Tuntuu oudolta, ettei jollain muka ole tarvetta käydä edes kerran päivässä suihkussa. Miten oikein elätte?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kielsi minulta päivittäisen suihkun. Nyt peseydyn kokonaan joka kolmas päivä ja muuten vain pienet pesut: kasvot, kainalot, pylly ja varpaat.
Kun joudun liikkumaan 30-40 asteen lämmössä käy 3 kertaa päivässä viileässä, nopeassa suihkussa.
Ei kieltänyt :D
Kyllä kielsi. Oli työterveyslääkäri ja sanoi, ettei ihmisen ole tarkoitus käydä kokosuihkussa joka päivä. Menen ns. mustalaislapsen pesulla ja nyt minulla ei ole iho-ongelmia. Fiksu lekuri.
Miten lääkäri voi toimia käypä hoito -ohjeistuksen vastaisesti?
En tiedä. Ehkä oli pitkän uransa aikana huomannut, että käypähoito-ohjeistus on perseestä?
Mulle sattui onneksi tämä fiksu lääkäri ja iho-ongelmat ovat poissa.
Ylipeseytyminen on yhdenlainen mielisairaus kuten vaikkapa skitsofrenikon epähygienisyys. Ei ehkä yhtä vakava, mutta yleisempi sairaus.
Tunnut kyllä niin likaiselta tyypiltä, että suosittelen kolmattakin suihkua per päivä. Ehkä se siitä alkaa haihtua tuo pinttynyt lika, sisäpuoleltahan ei tietty saa näillä konsteilla puhtaaksi, varsinkaan aivojen sisäpuolisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on atopia ja teininä kun pelkäsin haisevani ja joka päivä vietin 50 min kuumassa suihkussa niin sitten loppupäivä meni kirkuessa kun kutittaa ja kynsiessä nahkaa puhki. Äitini aina moitti ja muistutti lääkäriin sanoneen,etten saa käydä pesulla joka päivä. Nyt kun olen keski-ikäinen,mulla toimii täydellisesti se että kolmesti viikossa peseydyn. Ihokin tykkää. Ei ne vanhat rasvat alla haittaa jos kyse on parista päivästä eikä parista viikosta.
Aika sekaisin pitää olla, jos viettää kuumassa suihkussa 50 minuuttia kerrallaan! Itse olen 10+2 minuuttia päivässä, enkä pidä suihkua koko ajan päällä. Ei minkäänlaisia iho-ongelmia, hiivoja tai silsoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on atopia ja teininä kun pelkäsin haisevani ja joka päivä vietin 50 min kuumassa suihkussa niin sitten loppupäivä meni kirkuessa kun kutittaa ja kynsiessä nahkaa puhki. Äitini aina moitti ja muistutti lääkäriin sanoneen,etten saa käydä pesulla joka päivä. Nyt kun olen keski-ikäinen,mulla toimii täydellisesti se että kolmesti viikossa peseydyn. Ihokin tykkää. Ei ne vanhat rasvat alla haittaa jos kyse on parista päivästä eikä parista viikosta.
Aika sekaisin pitää olla, jos viettää kuumassa suihkussa 50 minuuttia kerrallaan! Itse olen 10+2 minuuttia päivässä, enkä pidä suihkua koko ajan päällä. Ei minkäänlaisia iho-ongelmia, hiivoja tai silsoja.
Ap
Suihkussa kuuluu nautiskella lämmöstä eikä rynniä kymmenen minuutin päästä pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suihkussa kuuluu nautiskella lämmöstä eikä rynniä kymmenen minuutin päästä pois!
Suihkussa käydään ensisijaisesti peseytymässä, nautiskelupaikat on erikseen.
Ap
Kerran pari VIIKOSSA riittää tavalliselle ihmiselle.
Minun ei tarvitse käydä tänään suihkussa. Asun nimittäin yksin ja nyt ulkona riehuu Jari-myrsky. Ei ole mitään tarvetta mennä ulos, eikä kukaan tule vieraakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla ei ole omaa vesimittaria vaan vesilasku on aina 25 € käytti sitä tai ei. Sitten kun se oma vesimittari ilmestyy niin suihkussa käynnitkin mystisesti vähenee.
Eipä se nyt mistään yhtäkkiä ilmesty.
Ap
Kyllä se vaan ilmestyy ihan yhtäkkiä niin kun minulle kävi. Harmi vaan että naapuri joka lorotti sitä vettä niin pääsi maksamaan ja kunnolla siitä käytöstään (nimenomaan suihkussa käynnin vuoksi jossa hän lotrasi jostakin syystä 40 minuuttia - tunnin päivässä) ja minulla vesilasku laski aika lailla. Se on nimittäin taloyhtiöltä pelkkä ilmoitusasia että tällaiset tulee sitten parin viikon kuluttua kaikille ja aikataulusta asentamisen (jossa ei mene kovinkaan pitkään) sovitaan päivä ja aika myöhemmin. Sitäkään aikaa et voi paria viikkoa kauempaa viivytellä niin kun juuri tuo naapuri teki) vaan ilmestyi lappu oveen että sinä ja sinä päivää siihen ja siihen aikaan tullaan se asentamaan (luultavasti sai myös kirjeen ja sähköpostin asiasta). Joissakin taloissa tämän voi myös tehdä asuntokohtaisesti pannuhuoneesta käsin jolloin sisälle ei tarvitse edes tulla. Ilmoitetaan vaan milloin vesikatkos on ja kauanko se kestää. Naapurilla suihkuhalut hävisivät parin viikon jälkeen kummasti.