Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn suihkussa vähintään kahdesti päivässä ja pidän vähän nuhjuisina harvoin peseytyviä

Vierailija
18.11.2024 |

Tuntuu oudolta, ettei jollain muka ole tarvetta käydä edes kerran päivässä suihkussa. Miten oikein elätte? 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tosiaan haisevat herkästi pahalta. Silloin on toki tarpeenkiin peseytyä vähintään kahdesti päivässä.

En mä haise, hikenikään ei ole sellaista ällön pistävää mitä joillain on. En vaan tykkää siitä pesemättömyyden tunteesta ja iholle kuivahtaneesta hiestä.

Ap

Sulla ei taida sitten olla muita harrastuksia kuin suihkussa löträäminen. Mulla on rasvoittuva iho ja imettäessä sellainen hormonitoiminta, että olen koko ajan hikinen ja varsinkin päänahasta. Käyn silti vain kerran päivässä suihkussa. 

Jos olisin kuivaihoinen tai en tekisi mitään hikoiluttavaa kävisin suihkussa ehkä joka toinen päivä ja erikseen pesisin nivuset, takapuolen ja kainalot. Kuivaihoinenhan voi vaikka pitää pitkää hiistenpesuväliä kun mun on pestävä kerran päivässä tai päänahka kutisee älyttömästi.

Vierailija
42/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ole omaa vesimittaria vaan vesilasku on aina 25 € käytti sitä tai ei. Sitten kun se oma vesimittari ilmestyy niin suihkussa käynnitkin mystisesti vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla ei ole omaa vesimittaria vaan vesilasku on aina 25 € käytti sitä tai ei. Sitten kun se oma vesimittari ilmestyy niin suihkussa käynnitkin mystisesti vähenee.

Eipä se nyt mistään yhtäkkiä ilmesty. 

Ap

Vierailija
44/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tosiaan haisevat herkästi pahalta. Silloin on toki tarpeenkiin peseytyä vähintään kahdesti päivässä.

En mä haise, hikenikään ei ole sellaista ällön pistävää mitä joillain on. En vaan tykkää siitä pesemättömyyden tunteesta ja iholle kuivahtaneesta hiestä.

Ap

Sulla ei taida sitten olla muita harrastuksia kuin suihkussa löträäminen. Mulla on rasvoittuva iho ja imettäessä sellainen hormonitoiminta, että olen koko ajan hikinen ja varsinkin päänahasta. Käyn silti vain kerran päivässä suihkussa. 

Jos olisin kuivaihoinen tai en tekisi mitään hikoiluttavaa kävisin suihkussa ehkä joka toinen päivä ja erikseen pesisin nivuset, takapuolen ja kainalot. Kuivaihoinenhan voi vaikka pitää pitkää hiistenpesuväliä kun mun on pestävä kerran päivässä tai päänahka kuti

Ei siellä suihkussa tarvitse asua ja ehdin kyllä päivän aikana tehdä vaikka mitä. Ehdin jopa palstailla ja niin näköjään ehdit sinäkin vaikka olet olevinaan niin kiireinen.

Ap

Vierailija
45/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko koskaan keskustellut iholle kuivahtavasta hiestä lääkärin kanssa? Päälääkäri voisi auttaa paremmin kuin joku muu.

Vierailija
46/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapani toimia on ainoa oikea! Minäminäminä

Vierailija
47/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap:llä melkoinen neuroosi. Pitää ihan kuuluttaa suihkussa käyntissä ja paskaiset housunsa.

Vierailija
48/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ap:llä melkoinen neuroosi. Pitää ihan kuuluttaa suihkussa käyntissä ja paskaiset housunsa.

Ja kakkaleikit on se pervo.

Vierailija
49/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut paljonko nuo sun päivän suihkut maksaa? Lämminvesi on kalleinta.

Itse laskun että omat suihkut maksaa vuodessa 500 e ja teinin suihkut 2 x pv maksoi 1200 e.

Vierailija
50/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisistä syistä käyn koko pesulla kerran viikossa ja vaihdan vaatteet kerran viikossa. Tietty haisen mutta ei kiinnosta.

Vierailija
51/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kielsi minulta päivittäisen suihkun. Nyt peseydyn kokonaan joka kolmas päivä ja muuten vain pienet pesut: kasvot, kainalot, pylly ja varpaat.

Kun joudun liikkumaan 30-40 asteen lämmössä käy 3 kertaa päivässä viileässä, nopeassa suihkussa.

Ei kieltänyt :D

Kyllä kielsi. Oli työterveyslääkäri ja sanoi, ettei ihmisen ole tarkoitus käydä kokosuihkussa joka päivä. Menen ns. mustalaislapsen pesulla ja nyt minulla ei ole iho-ongelmia. Fiksu lekuri.

Vierailija
52/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laskenut paljonko nuo sun päivän suihkut maksaa? Lämminvesi on kalleinta.

Itse laskun että omat suihkut maksaa vuodessa 500 e ja teinin suihkut 2 x pv maksoi 1200 e.

Ne maksaa 300 euroa vuodessa.

Ap

Vierailija
53/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kielsi minulta päivittäisen suihkun. Nyt peseydyn kokonaan joka kolmas päivä ja muuten vain pienet pesut: kasvot, kainalot, pylly ja varpaat.

Kun joudun liikkumaan 30-40 asteen lämmössä käy 3 kertaa päivässä viileässä, nopeassa suihkussa.

Kyllä kielsi. Oli työterveyslääkäri ja sanoi, ettei ihmisen ole tarkoitus käydä kokosuihkussa joka päivä. Menen ns. mustalaislapsen pesulla ja nyt minulla ei ole iho-ongelmia. Fiksu lekuri.

Miten lääkäri voi toimia käypä hoito -ohjeistuksen vastaisesti?

Vierailija
54/90 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka toinen päivä ellen hikoile. Atooppinen ihoni varmaan murenisi pois jos kävisin päivittäin tai kaksi kertaa päivässä.

Voide, kuolleet ihosolukot ja iholla oleva lika sekä bakteerit on hyvä saada päivittäin pois ärsyttämästä atooppista ihoa. Et myöskään sitten rasvaa ihoa päivittäin? 

Ap

Vain atooppi ymmärtää, ettei asia ole näin yksinkertainen. Lapsena, äitini oli tätä mieltä ja pitkään saatana ihmetteli, kun lapsi kauttaaltaan vereslihalla. Jatkuvasta pesuaineiden ja veden kuivaavan vaikutuksen yhteisvaikutusta, huolimatta vaikka rasvattiin kaikilla maailman atooppiseen ihoon tarkoitetuilla salvoilla ja voiteilla. Sitä ihoa ei yksinkertaisesti saa kuivattaa jatkuvasti, se on niin herkkä.

Vierailija
55/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käypä hoito on suositus. Ihan hyvä että lääkäri ajattelee omilla aivoilla.

Moni käypä hoito joutaisi romukoppaan.

Vierailija
56/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä muuta tulevaisuuteen jää kuin suihkussa käynti usein, kun kela pakottaa pieneen asuntoon ja lisäksi tulee uudet palomääräykset eikä tavaroita saa olla.

Vierailija
57/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki! Ei tarvita lääkäreitä kun kaikki voivat lukea käypähoito suosituksia ja palstalla sen mukaan sitten lääkäröidä. Eikä todellakaan mitään ihotautilääkäreitä kun eivät tajua näitä käypähoito suosituksia. 

Vierailija
58/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuo uusi suositus on aivan täyttä sontaa. Jokaikinen atoopikko tietää sen.

Ohis

Vierailija
59/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska atoopikkona olisin vereslihalla jos seisoisin suihkussa joka päivä.

Johan sen näkee käsistäkin,ovat punaiset ja kipeät kun vessassa käyntien jälkeen pesee. Välillä oikein itkettää kun pissahätä ja tietää että pitää sen jälkeen pestä kädet. 

Vierailija
60/90 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun itse kuulut siihen joukkoon, joka ei saa itseään raikkaaksi kuin jatkuvalla pesemisellä, on kuitenkin paljon ihmisiä, joilla ei ole tällaista hygieniaongelmaa. Itse käy suihkussa korkeintaan kerran päivässä, se riittää ihan hyvin.