Voiko yksin asuva mies saada jonkinlaista apua joulun viettoon joltakin järjestöltä? Ainakin lapsiperheille tarjotaan lahjakortteja
Jos ei ole lapsia, ja asuu yksin....35v mies. Voiko tällainen henkilö saada joltain järjestöltä jouluavustusta?
Kokemuksia? Vinkkejä?
Työtön olen siis, ja elän leikatulla perustoimeentulotuela.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukkina ehdit tienata vielä mukavasti rahaa. Miksi pitää aina odottaa muiden auttavan?
Toimeentulotuella ollessa ei saa tienata, tai toimeentulotuki vähenee
Joulupukille maksetaan korvaus ihan setelirahalla käteen. Kun se ei kierrä pankkitilin kautta, mikään taho ei sitä saa selville.
Köyhiä Suomessa v. 2022 15,9% (julkaistu 3/2024)
Köyhiä Suomessa v. 2023 ? (Julkaistaan 3/2025)
Köyhiä Suomessa v. 2024 ? (Julkaistaan 3/2026)
Orpon hallituksen kausi päättyy viimeistään 2027, jolloin tiedetään köyhien määrä 2025. Väitän, että luku kasvaa koko hallituskauden ja köyhiä vihaavien köyhien persujen mölinäkin jatkuu.
(15,9 x 5 500 000):100 = 874 500 köyhää Suomessa v. 2022. Ylitetäänkö Orpon kaudella 20% raja?
"Pienituloisiksi henkilöiksi määritellään kansainvälisten suositusten mukaisesti ne henkilöt, jotka kuuluvat kotitalouteen, jonka ekvivalentit tulot ovat pienemmät kuin 60 prosenttia ekvivalentista mediaanitulosta. Mediaanitulo on keskimmäisen henkilön tulo, kun kotitalousväestö asetetaan tulojen mukaan suuruusjärjestykseen.
Näin määriteltyjen pienituloisten henkilöiden osuutta väestöstä kutsutaan pienituloisuusasteeksi (myös köyhyysriskiksi tai suhteelliseksi köyhyydeksi). "
Luvut ja määritelmä Tilastokeskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yksin asuva nainen joka on opintovapaalla. Rahasta on tiukkaa ja joulukuulla saan vain opintorahan ja opintolainan. Yksin maksan omakotitalon kuluja niin ei vain tahdo rahat riittää. Laitoin hakemuksen Pelastusarmeijalle josko saisi edes pienen avustuksen. Voi olla, että tyssää tuohon omakotitalossa asumiseen.
Omakotitalon???? Entä jos luopuisit ihan ensimmäiseksi siitä?
No missä hän sitten asuisi. Vuokralla on usein kalliimpi tapa asua kuin omassa talossa, jos ei ole enää lainaa. Eikä niitä taloja nykyään noin vain myydä, pitkä on myyntiaika ja jos ennen 2000 lukua rakennettu, niin pitää remontoida uusiksi ennen kuin saa myytyä. Jos jotain on, esim vaikka laatoitettu pesuhuone toisen laatan päälle, niin purkaa pitää ja tehdä uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukkina ehdit tienata vielä mukavasti rahaa. Miksi pitää aina odottaa muiden auttavan?
Joulupukille maksetaan korvaus ihan setelirahalla käteen. Kun se ei kierrä pankkitilin kautta, mikään taho ei sitä saa selville.
Yleensä paheksun veronkiertoa, mutta silloin en, kun sitä tekevät kaikkein pienituloisimmat. Meillähän ei ole edes verovähennysoikeutta, vaikka alv+tulovero vie yli 34% tuloista.
Olen alkanut leikkauttaa hiukseni verottomasti. Korjautin autoni verottomasti.
Kun valtionjohdossa istuu kyynisiä, rikkaita veronkiertäjiä, miksi vtussa kaikkein köyhimpien pitäisi olla pilkuntarkkoja?
Sitä saa mitä tilaa ja tämän OrpoPurra tilasi.
Odotamme edelleen niitä Satosen lupaamia
100 000+39 000=139 000 kokoaikaista työpaikkaa.
Joulunvietto ei ole mikään pakollinen tapahtuma. Sinä lokkeilet jo valmiiksi. Etsi töitä ja kustanna itse juhlasi, samoin kuin kaikki muutkin. Lokkisuomi on kiinni.
Ei siinä mitään järjestöjä tarvita. Mene suoraan kysymään apuja naapurilta. Sehän ne 'järjestöt' maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yksin asuva nainen joka on opintovapaalla. Rahasta on tiukkaa ja joulukuulla saan vain opintorahan ja opintolainan. Yksin maksan omakotitalon kuluja niin ei vain tahdo rahat riittää. Laitoin hakemuksen Pelastusarmeijalle josko saisi edes pienen avustuksen. Voi olla, että tyssää tuohon omakotitalossa asumiseen.
Kauppa ei käy. Asunnot ei tällä hetkellä ole rahaksi muutettavissa. Kukaan ei luota hallituksen talouspolitiikkaan joten lainoja ei nosteta eikä pätkätyöläisille edes myönnetä.
Ok-talossa asuinkustannus on pienempi kuin missään as. Oy:ssä, asui omassa tai vuokralla.
Vilkaisepa etuovi.com: valtakunnassa on myynnissä 56653 asuntoa. Ylikin, koska kaikkia ei ilmoiteta siellä.
Muuttovoittoisessa 40000 asukkaan uusimaalaiskaupungissa on myynnissä yli 500 asuntoa, pienessä muuttotappiokunnassa Keski-Suomessa yli 100.
Omalla postinumeroalueellani tehtiin viime vuonna kolme asuntokauppaa. Tässä asuu 6000 ihmistä.
Sijoittajatkin liemessä kun asunnot jäävät tyhjilleen.
Vierailija kirjoitti:
Joulunvietto ei ole mikään pakollinen tapahtuma. Sinä lokkeilet jo valmiiksi. Etsi töitä ja kustanna itse juhlasi, samoin kuin kaikki muutkin. Lokkisuomi on kiinni.
Lokit valtionjohdossa kieltäytyvät itse säästämästä.
"Eduskunta kieltäytyi hallituksen säästötalkoista
Säästöt|Hallitus pyysi eduskuntaa säästämään ensi vuonna 4,5 miljoonaa euroa, mutta eduskunta on säästämässä vain murto-osan siitä ja sen menot kasvavat."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010816465.html
Kommenttisi kuulostaa persu-uskovaisen sossuelätin vollotukselta. Syytät muita siitä minkä sallit itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Tänäkään vuonna en lahjoita joulukeräyksiin ettei vahingossakaan tulisi tukeneeksi yhtäkään feministiä. Feministit pitää tappaa.
T. 25% suomalaismiehistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvää tienestiä. 2000€ voi tienata kahden päivän aikana.
Jännä juttu, miten paljon tunteita köyhyys herättää.
Veikkaan, että aggressio johtuu mölisijöiden aiheellisesta pelosta suistua itse köyhyyteen.
Tsemppiä köyhille. Me ollaan ne vahvat tässä, meiltä on enää paha mitään viedä.
Köyhä
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee joulu huomaamatta ohi kuten tämäkin työpäivä: juopottelun ja vihaoksennusten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkään vuonna en lahjoita joulukeräyksiin ettei vahingossakaan tulisi tukeneeksi yhtäkään feministiä. Feministit pitää tappaa.
T. 25% suomalaismiehistä
Pitäisi olla 100%. Feministit pitää tappaa.
Pitäiskö tästä tehdä ilmoitus poliisille? Voiko olla samanlainen uhkaus kuin se ylikselle kirjoitettu naisen kuristusjuttu mikä sitten toteutui?:/
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Hyväntekeväisyys on usein tekopyhää, koska ensin on luotu hätä ihmisille ja uskotaan silti samaan politiikkaan, äänestämiseen. Sitten kauhistellaan ja jaellaan kasseja. Ja nostetaan palkkaa järjestöstä ja paheksutaan jopa köyhiä. Mitä ihmettä tapahtuu.
"Ensin on luotu hätä ihmisille... " ne samat ihmisetkö auttaa toisia ja luo hädän toisille, vai mitä meinaat tekopyhällä? Hyväntekeväisyyttä tekevät ovat myös jonkun leikkauspolitiikan kannalla? Vai toisinpäin, leikkauslistoja suunnitelleet virkamiehet tekevät vapaapäivänä hyväntekeväisyyttä soppajonoissa?
No toivottavasti et saa, mene töihin.
Eikö Hursti järjestä jouluaterian köyhille? Olen joskus ollut siellä avustajana ruuanjaossa. Heille tarjotaan jotain jouluruokaa, kunhan suostuu kuuntelemaan joulun sanomaa. Ruokailun jälkeen jaetaan ruokakasseja. Tämä on ollut yleensä kisahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 25% suomalaismiehistä
Pitäiskö tästä tehdä ilmoitus poliisille? Voiko olla samanlainen uhkaus kuin se ylikselle kirjoitettu naisen kuristusjuttu mikä sitten toteutui?:/
Pitäisi, niinkuin feministit pitäisi tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 25% suomalaismiehistä
Koska sinä et saa olla universumin yksinvaltias, vaikka sulla on ulkoneva pissaputki. Ok.
Mikä on näkemyksesi mielenterveydestäsi, täysin työkykyinen?
Mikset sitten ole töissä.
Mihin sinä siinä tarvitset apua? Jouluruuat ei maksa sen enempää, kuin ihan normaalit eväät. Vai haluatko jonnekin juhliin tms. kokoontumiseen osallistua?