Voiko yksin asuva mies saada jonkinlaista apua joulun viettoon joltakin järjestöltä? Ainakin lapsiperheille tarjotaan lahjakortteja
Jos ei ole lapsia, ja asuu yksin....35v mies. Voiko tällainen henkilö saada joltain järjestöltä jouluavustusta?
Kokemuksia? Vinkkejä?
Työtön olen siis, ja elän leikatulla perustoimeentulotuela.
Kommentit (99)
En oikein nyt ymmärrä, että miten aikuinen tarvitsee lisää rahaa jouluksi. Jouluruoka on oikeasti halpaa, jos ei mitään mätiä ja arvokalaa osta. Jos on aikaa, niin laatikot on itse tehtyinä todella halpoja ja ei ne ostettuinakaan paljoa maksa. Siihen perunoita ja kinkkusiivuja, niin ihan saman verran maksaa kuin ruoka arkenakin. On ihan eri asia viettää joulua lasten kanssa, ja miettiä heille lahjoja.
Ei helevetti! Nyt tämä sarjajankkaaja on keksinyt jo kolmannen "mulle kaikki ilmaiseksi heti kotiin tuotuna"-ketjun.
Älkää ihan oikeasti vastatko hänelle, hän torppaa IHAN KAIKKI oikeat hyvät neuvonne selittämällä miten hän ei jaksa, kykene, pysty...jne .
Ainoa mikä hänelle kelpaa on se, että toisitte hänelle rahaa ja ruokakasseja kotiin toimitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikatulla toimeentulotuella? Eli oot kieltäytynyt kaikesta mahdollisesta aktivoitumisesta?
Ei, vaan oon tehnyt kaiken mitä on pyydetty. Liian kalliin asunnon takia leikkaavat.
apMuutto halvempaan.
Kerro mihin muutan? Olen hakenut yli 300 asuntoon mutta kukaan ei vuokraa minulle
ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein nyt ymmärrä, että miten aikuinen tarvitsee lisää rahaa jouluksi. Jouluruoka on oikeasti halpaa, jos ei mitään mätiä ja arvokalaa osta. Jos on aikaa, niin laatikot on itse tehtyinä todella halpoja ja ei ne ostettuinakaan paljoa maksa. Siihen perunoita ja kinkkusiivuja, niin ihan saman verran maksaa kuin ruoka arkenakin. On ihan eri asia viettää joulua lasten kanssa, ja miettiä heille lahjoja.
Jos on tilliä 1.50€ niin kerro miten teen jouluruokaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lapsiperheet tarvitsee erikseen avustuksia jouluruokaan? Kuten sanoit, se on halpaa. Näitä vinkunoita on joulun alla pilvin pimein, missä selitetään ettei ole varaa lapsille jouluruokaan ja se on todellakin aivan saman hintaista kuin normaalina arkenakin syötävä sapuska ellei jopa edullisempaa.
Elämänhallintaongelmaisia ovat nämä lapsiperheet, joissa ei ikinä ole varaa mihinkään juhlapyhiin.
Hah, täähän olikin se sarjajankuttaja. Mietinkin että miten tästä tulee kovin tutut vibat mut selvisihän se kun ap:n vastauksia luki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joulu on vasta reilun kuukauden päästä. Laitat kymmenen euroa sivuun, niin siinä on jo jouluruokaan raha. Anteeksi, nyt ei sääliä oikein tule, kun itselläni on alle euro nyt tilillä, mutta kyllä sitä rahaa tulee ennen joulua vielä, ja sillä se joulu tulee vietettyä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikatulla toimeentulotuella? Eli oot kieltäytynyt kaikesta mahdollisesta aktivoitumisesta?
Ei, vaan oon tehnyt kaiken mitä on pyydetty. Liian kalliin asunnon takia leikkaavat.
apMuutto halvempaan.
Olen hakenut, mutta en ole saanut. Joten olen tehnyt voitavani, ja todistanut sen kelalle. Mutta silti leikkasivat
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lapsiperheet tarvitsee erikseen avustuksia jouluruokaan? Kuten sanoit, se on halpaa. Näitä vinkunoita on joulun alla pilvin pimein, missä selitetään ettei ole varaa lapsille jouluruokaan ja se on todellakin aivan saman hintaista kuin normaalina arkenakin syötävä sapuska ellei jopa edullisempaa.
Elämänhallintaongelmaisia ovat nämä lapsiperheet, joissa ei ikinä ole varaa mihinkään juhlapyhiin.
Ruoka on halpaa, mutta kyllä lasten pitää saada joitakin lahjoja.
Joopa joo nyt sitten " mies 35" eikö enää mies 38 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tiedät siis jo valmiiksi että jouluna vaan ton verran tilillä? Just joo.
Mo sit pistät rahaa kymopin tai pari jemmaan että saat jouluna jotain, lopetat sen salilla käymisen maksamisen ja kävelet lähikauppaan.
Mut ai niin kun ei voi, ei pystyyyyyyy.
Sori pupunen, ei tipu sääliä vaikka itsekin olen tosi vähävarainen. Mä en sentään keksi tekisyltä toisin kuin sä ja pidän paremmin taloudestani huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joulu on vasta reilun kuukauden päästä. Laitat kymmenen euroa sivuun, niin siinä on jo jouluruokaan raha. Anteeksi, nyt ei sääliä oikein tule, kun itselläni on alle euro nyt tilillä, mutta kyllä sitä rahaa tulee ennen joulua vielä, ja sillä se joulu tulee vietettyä ihan hyvin.
Ei ole mitään 10€ laittaa sivuun, jo nyt olen tili tyhjänä 3 viikkona kuussa
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti! Nyt tämä sarjajankkaaja on keksinyt jo kolmannen "mulle kaikki ilmaiseksi heti kotiin tuotuna"-ketjun.
Älkää ihan oikeasti vastatko hänelle, hän torppaa IHAN KAIKKI oikeat hyvät neuvonne selittämällä miten hän ei jaksa, kykene, pysty...jne .
Ainoa mikä hänelle kelpaa on se, että toisitte hänelle rahaa ja ruokakasseja kotiin toimitettuna.
Minkälaiset psykoosit pitää olla päällä, jotta luulee että kaikki työttömien ja köyhien kirjoitukset olisivat yhdeltä ja samalta henkillöltä?
Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä joihin nykyisen hallituksen leikkaukset ovat osuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänhallintaongelmaisia ovat nämä lapsiperheet, joissa ei ikinä ole varaa mihinkään juhlapyh
Vanhempien tehtävä hankkia lahjat, niitä voi ostaa pitkin vuotta jo mutta nämä avustusten pyytelijät on kaikin tavoin täysin kykenemättömiä ottamaan vastuuta omista asioistaan. Useimmiten pitkäaikaisia toimeentulotukiasiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tiedät siis jo valmiiksi että jouluna vaan ton verran tilillä? Just joo.
Mo sit pistät rahaa kymopin tai pari jemmaan että saat jouluna jotain, lopetat sen salilla käymisen maksamisen ja kävelet lähikauppaan.
Mut ai niin kun ei voi, ei pystyyyyyyy.
Sori pupunen, ei tipu sääliä vaikka itsek
Minulla jää vuokran ja laskujen jälkeen 50€/kk, tuosta maksan puhelimen, ruoan, vaatteet, hygienia yms. Ei jää senttiäkään
ap
Vierailija kirjoitti:
Hah, täähän olikin se sarjajankuttaja. Mietinkin että miten tästä tulee kovin tutut vibat mut selvisihän se kun ap:n vastauksia luki.
Just se sama hullu. Pari päivää sitten kysyi miten sairaalaan pääsee syömään kun on niin nälkä (Long story short)
ja sitten oli se juttu mitä seuraamuksia tulee kun hän menee kauppaan imuroimaan kaupan paistopisteeltä mässyä eikä aiokaan maksaa.
Ja nyt tämä.
Lopputulema hänen jankkauksissaan on se, että MEIDÄN MUIDEN pitäisi tuoda hänelle ruokaa ilmaiseksi tai sitten ihan reilusti käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just se sama hullu. Pari päivää sitten kysyi miten sairaalaan pääsee syömään kun on niin nälkä (Long story short)
ja sitten oli se juttu mitä seuraamuksia tulee kun hän menee kauppaan imuroimaan kaupan paistopisteeltä mässyä eikä aiokaan maksaa.
Ja nyt tämä.
Lopputulema hänen jankkauksissaan on se, että MEIDÄN MUIDEN pitäisi tuoda hänelle ruokaa ilmaiseksi tai sitten ihan reilusti käteistä.
Edelleenkin, millä perusteella on sama henkilö? Tänne kirjoittaa satoja tuhansia ihmisiä anonyymisti. Tässäkin ketjussa on jo selkeästi oikea ap, ja sitten joku joka esittää häntä
Tuet tuli ja tuet meni. Kuka auttaa?
Ei ole minun syytä 🥱
9 euroa päivässä kuntouttavaan työtoimintaan ja sossu maksaa vielä ilmaisen kuukausilipun.
Muutto halvempaan.