Voiko yksin asuva mies saada jonkinlaista apua joulun viettoon joltakin järjestöltä? Ainakin lapsiperheille tarjotaan lahjakortteja
Jos ei ole lapsia, ja asuu yksin....35v mies. Voiko tällainen henkilö saada joltain järjestöltä jouluavustusta?
Kokemuksia? Vinkkejä?
Työtön olen siis, ja elän leikatulla perustoimeentulotuela.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
"Minulla jää vuokran ja laskujen jälkeen 50€/kk, tuosta maksan puhelimen, ruoan, vaatteet, hygienia yms. Ei jää senttiäkään
ap"
Ostat joka kuukausi uusia vaatteita? Ihmekkös rahat menee.
Puhelimeen halpis prepaid = säästyy rahaa.
Ruoka? Halpoja aineksia ja isoja satseja ruokaa = rahaa säästyy.
Hygienia? Lyön vaikka vetoa että ei mene hygieniatuotteistiin tuhottomasti rahaa
Mut kun et vaan osaa kun vaan valivalivali
Tuo oli minua esittävä trollaaja.
oikea-ap
Yksinasuvana mummona kysyin viime vuonna apuja espoon seurakunnilta, niin kohtelu oli todella tylyä ja syyllistävää, kuinka en ole hoitanut asioitani oikein..opinpahan olemaan pyytämättä. Olisin halunnut kutsua lapset ja lapsenlapset kylään, mutta en kehdannut, kun ei ollut varaa ja en halunnut paljastaa koko köyhyyttäni lapsille. Ehkä joku vielä huolii töihin, niin menee tämäkin vaihe yt-potkujen jälkeen ohi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menehän pelastusarmeijan sivuille ja täytä hakemus jouluavustukseen. Myös diakoniasta kannattaa kysyä.
Okei, kiitos tiedosta. Kirjoitan nämä ylös
ap
Hah hah hah....vai oikein pitää kirjoittaa ylös, että kysy pelastusarmeijasta ja diakoniasta! Voi jessus, siinä sitä onkin muistamista varsinkin kun sinulle annetaan tämä neuvo päivittäin. Eikös ne viime kerrallakin keksineet jotain ilkeää, että just sulle ei riittänyt niitä ilmaisia ruokia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikatulla toimeentulotuella? Eli oot kieltäytynyt kaikesta mahdollisesta aktivoitumisesta?
Ei, vaan oon tehnyt kaiken mitä on pyydetty. Liian kalliin asunnon takia leikkaavat.
apMuutto halvempaan.
Kerro mihin muutan? Olen hakenut yli 300 asuntoon mutta kukaan ei vuokraa minulle
ap
Eilen kerroit, että 400 hakemusta. Ja että et saa asuntoa koska sinulla ei ole luottotietoja ja se on kuulema KELAn syy.
Tuo holtiton rahankäyttösi on aina jonkun muun toimijan syy, sinussa ei ole ikinä vikaa.
Joulupukkina ehdit tienata vielä mukavasti rahaa. Miksi pitää aina odottaa muiden auttavan?
Vierailija kirjoitti:
Joulupukkina ehdit tienata vielä mukavasti rahaa. Miksi pitää aina odottaa muiden auttavan?
Toimeentulotuella ollessa ei saa tienata, tai toimeentulotuki vähenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikatulla toimeentulotuella? Eli oot kieltäytynyt kaikesta mahdollisesta aktivoitumisesta?
Ei, vaan oon tehnyt kaiken mitä on pyydetty. Liian kalliin asunnon takia leikkaavat.
apMuutto halvempaan.
Kerro mihin muutan? Olen hakenut yli 300 asuntoon mutta kukaan ei vuokraa minulle
ap
Muutat pois sieltä pääkaupunkiseudulta halvemmalle paikkakunnalle. JA siellä Helsingissähän on se Hurstin jouluruokailu työttömille ja muille köyhille. Koita nyt vähän itse ottaa asioista selvää ja tee jotain. En usko että olet mitään 300 asuntoa hakenut, jos olisit, olisit itsekin tajunnut että pitää lähteä pois koko maan kalleimmalta alueelta. Sulla kun ei ole siellä perhettä tai mitään, niin mikä sua estää lähtemästä?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Ei kaikki ole vain lapsiperheille, lelut on lapsille, mutta ruoka-apu menee kyllä kaikille köyhille.
Tämä köyhäpuhe on kuin jostain 1800-luvulta. Surullista miten kehittymätön suomen kansa on
Mä olen yksin asuva nainen joka on opintovapaalla. Rahasta on tiukkaa ja joulukuulla saan vain opintorahan ja opintolainan. Yksin maksan omakotitalon kuluja niin ei vain tahdo rahat riittää. Laitoin hakemuksen Pelastusarmeijalle josko saisi edes pienen avustuksen. Voi olla, että tyssää tuohon omakotitalossa asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein nyt ymmärrä, että miten aikuinen tarvitsee lisää rahaa jouluksi. Jouluruoka on oikeasti halpaa, jos ei mitään mätiä ja arvokalaa osta. Jos on aikaa, niin laatikot on itse tehtyinä todella halpoja ja ei ne ostettuinakaan paljoa maksa. Siihen perunoita ja kinkkusiivuja, niin ihan saman verran maksaa kuin ruoka arkenakin. On ihan eri asia viettää joulua lasten kanssa, ja miettiä heille lahjoja.
Jos on tilliä 1.50€ niin kerro miten teen jouluruokaa?
ap
Joulu on vasta reilun kuukauden päästä. Laitat kymmenen euroa sivuun, niin siinä on jo jouluruokaan raha. Anteeksi, nyt ei sääliä oikein tule, kun itselläni on alle euro nyt tilillä, mutta kyllä sitä rahaa tulee ennen joulua vielä, ja sillä se joulu tulee vietettyä ihan hyvin. 
Lopeta siellä ylihintaisella kuntosalilla käyminen.
Kysy seurakunnalta. Diakoni auttaa.
Hox. Joulupostin lajitteluun tarvitaan väkeä lisää marras-tammikuulle. Käy kysyy, saisit palkkaa. Se on ihan ok. homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, täähän olikin se sarjajankuttaja. Mietinkin että miten tästä tulee kovin tutut vibat mut selvisihän se kun ap:n vastauksia luki.
Just se sama hullu. Pari päivää sitten kysyi miten sairaalaan pääsee syömään kun on niin nälkä (Long story short)
ja sitten oli se juttu mitä seuraamuksia tulee kun hän menee kauppaan imuroimaan kaupan paistopisteeltä mässyä eikä aiokaan maksaa.
Ja nyt tämä.
Lopputulema hänen jankkauksissaan on se, että MEIDÄN MUIDEN pitäisi tuoda hänelle ruokaa ilmaiseksi tai sitten ihan reilusti käteistä.
Edelleenkin, millä perusteella on sama henkilö? Tänne kirjoittaa sat
Kyllä tyypin tunnistaa. Reppana koittaa vaihtaa ikäänsä, mutta ei se auta. Kyllä me hänet tunnistetaan.
Miesasiamiehet sai Purralta puoli miljoonaa. Varmaan niiltä lohkeaa sinkkumiehelle joulutonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Ei kaikki ole vain lapsiperheille, lelut on lapsille, mutta ruoka-apu menee kyllä kaikille köyhille.
Tämä köyhäpuhe on kuin jostain 1800-luvulta. Surullista miten kehittymätön suomen kansa on
Voit ihan vapaasti vaeltaa Venäjälle ihailemaan kehittynyttä kansaasi. Ei sinun ole pakko täällä olla.
Suomessa on virallisesti köyhä, jos tulot jää alle puoleen mediaanitulosta 1621 €/kk (v. 2024). Tuolla tulotasolla ei pysty elämään ihmisarvoista elämää SUOMESSA Suomen kustannustasolla.
En tiedä, miten köyhyys Venäjällä määritellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menehän pelastusarmeijan sivuille ja täytä hakemus jouluavustukseen. Myös diakoniasta kannattaa kysyä.
Okei, kiitos tiedosta. Kirjoitan nämä ylös
ap
Hah hah hah....vai oikein pitää kirjoittaa ylös, että kysy pelastusarmeijasta ja diakoniasta! Voi jessus, siinä sitä onkin muistamista varsinkin kun sinulle annetaan tämä neuvo päivittäin. Eikös ne viime kerrallakin keksineet jotain ilkeää, että just sulle ei riittänyt niitä ilmaisia ruokia....
Mitä saat tuosta lapsellisesta nälvimisestä? Nouseeko muna?
Pelottaako, ett olet kohta itse tyhjän päällä.
Onpa AP sasnut ilkeitä vastauksia. Täälläkin huomaa, että yhteiskunnan arvot on koventuneet. Ei ihme, että Kokoomus ja Persut hallituksessa.
Hesanen taas itkee,on se niin kallista .
Mikä ihme luulo, että lapsiperheet saisivat automaattisesti avustuksia jouluna? Olen työtön omaishoitaja, eikä meille ikinä ole mistään mitään lahjakortteja tai muuta tarjottu. En tiedä pitääkö olla lastensuojelun tai diakonian asiakas.
"Minulla jää vuokran ja laskujen jälkeen 50€/kk, tuosta maksan puhelimen, ruoan, vaatteet, hygienia yms. Ei jää senttiäkään
ap"
Ostat joka kuukausi uusia vaatteita? Ihmekkös rahat menee.
Puhelimeen halpis prepaid = säästyy rahaa.
Ruoka? Halpoja aineksia ja isoja satseja ruokaa = rahaa säästyy.
Hygienia? Lyön vaikka vetoa että ei mene hygieniatuotteistiin tuhottomasti rahaa
Mut kun et vaan osaa kun vaan valivalivali