Menethän jouluviikon maanantaina ja perjantaina töihin?
Vai miten meinaatte että Suomen talous tästä paskasta nousee?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
12 päivän putki vapaata 21.12-1.1
Ja parasta on että joutui käyttämään vain 5 lomapäivää joista yksi lauantai.
Voi olla, katotaan mitä työvuorosuunnittelijan on keksineet.
En tiedä vielä. Voi olla, että olen vapaalla, kun toivoin aattoa, joulupäivää ja tapania aamuvuoroa.
En todellakaan mene. Pidän 2 viikkoa lomaa. T. Kelan täti.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Jouluaattona ei kulje yhtään linja-autoa eikä meillä työttömillä ole autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
En mene, työnantaja myönsi ylimääräisen vapaan kaikille.
En mene kun ei ole työpaikkaa eikä työkykyä sen enempää.
Ap ei taida olla töissä minään muunakaan päivänä.
En mene, päivystän tiistaiaamusta perjantaiaamuun, mutta maanantai on vapaa.
Kyllä vain, ja todennäköisesti olen töissä vielä aattoaamunakin. Odotan innolla. Viimeiset tavarat hyllyistä ulos ja autojen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluaattona ei kulje yhtään linja-autoa eikä meillä työttömillä ole autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
Juhannuksenakaan ei kulje linja-autoa.
Vuorotyö edellyttää nykyisin vakituista työpaikkaa.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli moni ei saa ansiosidonnaista enää kerättyä ja 595 työmarkkinatuella ei autoa pidetä.
Oon yli 3 viikkoa reissussa. Aluksi länsirannikolle häihin, siellä asun morsiamen vanhempien kotona, tai asumme. Sieltä Honoluluun ja asumme airbnb.ssä.
Majoitus menee saldosta, meillä on 1 huone air bnb.n kautta vuokralla. Lennotkin maksetaan pisteilä ja lahjat vaihdoissa tulleilla lahjakorteilla.
Ostoslistassa on lähinnä kosmetiikkaa, jonkin verran vaatteita. Koska vien Amerikkaan aika paljon tuliaisia, veikkaan laukku paikaa kotiin tullessa vähemmän, kuin lähtiessä Suomesta.
En nyt osallistu tähän kulutusjuhlaan millään lailla
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Jos ottaisi vielä torstain 2.1. ja perjantain 3.1. vapaaksi, siitä tulisi 6 päivää lisää vapaata, koska loppiainen eli 6.1. on maanantai.
Töissä sen ma. Vapaalla aattona ja joulupäivänä . Tapanina töihin. Edellis vuonna olin töissä aaton ja joulupäivän.