Sosiaalityöntekijä! Onko huostaanottopäätös tehty jo ennen palaveria vai oikeastiko siinä neuvotellaan vanhemman kanssa?
Meillä autistin sijoituksesta lastensuojelulaitokseen neuvotellaan huomenna. Onko tuossa oikeasti mitään neuvoteltavaa? Vai onko päätös tehty vanhemman selän takana jo valmiiksi, sitten vain järjestetään ns neuvottelu jossa ei oikeasti olekaan mitään neuvoteltavaa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin kerran näin: Minulla ei ole oikeutta edes nähdä lastani. Mutta lapsella on oikeus tavata minua. Eli ei tosiaankaan ole mitään oikeutta omaan lapseensa jos he niin päättävät.
Näinhän se menee avioerossakin. Lapsella on oikeus nähdä etävanhempaa, mutta etävanhemmalla ei ole, jos lapsi ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi vammaispalvelulaki astuu voimaan vuodenvaihteessa, ja se takaa kotiin avun vaikeisiinkin tilanteisiin. Uskon kuitenkin että tätä ei huomioida. Olen yh ja minulla ei ole läheisverkostoa joten minut on käytännössä helppo pakottaa mihin vain.
Ap
Osaatko ajatella mitään muuta kuin itseäsi?
Tuo yksinäisyys on vakava riski lapselle. Lähdet kauppaan, jäät auton alle/menet baariin, lapsi kuolee hoidon puutteeseen.
Yksin omainen on parempi kuin 50 ei-omaista. Millainen saasta voi edes syyllistää tuollaisella, ei varmasti ole tämän naisen oma valinta olla tuossa tilanteessa. Hyi helvetti millainen olet, häpeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin kerran näin: Minulla ei ole oikeutta edes nähdä lastani. Mutta lapsella on oikeus tavata minua. Eli ei tosiaankaan ole mitään oikeutta omaan lapseensa jos he niin päättävät.
Eiköhän tämä ole selvä homma, että sossut ja lääkärit synnyttävät sitten jatkossa kaikki suomen lapset
He eivät ole lakeja säätäneet, mutta heidän on niitä noudatettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi vammaispalvelulaki astuu voimaan vuodenvaihteessa, ja se takaa kotiin avun vaikeisiinkin tilanteisiin. Uskon kuitenkin että tätä ei huomioida. Olen yh ja minulla ei ole läheisverkostoa joten minut on käytännössä helppo pakottaa mihin vain.
Ap
Osaatko ajatella mitään muuta kuin itseäsi?
Tuo yksinäisyys on vakava riski lapselle. Lähdet kauppaan, jäät auton alle/menet baariin, lapsi kuolee hoidon puutteeseen.
Lapsi ei ole tyhmä, sairas, kehitysvammainen, vaan autisti joka tarvitsee kuntoutusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole selvä homma, että sossut ja lääkärit synnyttävät sitten jatkossa kaikki suomen lapset
Kukaan terve yksilö ei tottele käskyä, joka ei ole oman arvomaailman mukainen. Jokainen sossu on juuri niin paha miten toimii, lakia tai ei. Kukaan ei hänen kättään pakota, vaan hän itse valitsee tehdä pahuutta rahasta. Päivä toisensa jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut sossua joka noudattaa lakia. Enkä sossua joka ei valehtele eikä väärennä asiakirjoja. Oikeusavustajana näitä joutuu lukemaan. Mitä älyttömimmät jutut menee kumileimasimella läpi vaikka pystyy todistamaan vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut sossua joka noudattaa lakia. Enkä sossua joka ei valehtele eikä väärennä asiakirjoja. Oikeusavustajana näitä joutuu lukemaan. Mitä älyttömimmät jutut menee kumileimasimella läpi vaikka pystyy todistamaan vääräksi.
Onhan se nyt päivänselvää, että tuollaiseen ammattiin hakeutuva yksilö on päästään syvästi sairas. Laki on moraalin alhaisin muoto ja nämä hirviöt alittavat senkin riman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan terve yksilö ei tottele käskyä, joka ei ole oman arvomaailman mukainen. Jokainen sossu on juuri niin paha miten toimii, lakia tai ei. Kukaan ei hänen kättään pakota, vaan hän itse valitsee tehdä pahuutta rahasta. Päivä toisensa jälkeen
Ei ne voi toimia avoimesti lainvastaisesti. Siksi on oltava hyvin tarkkana siitä että puhelut tallennetaan.
Sosialityöntekijöille on varattu oma pimeä nurkka helvetissä, jossa itku ja hammastenkiristys on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan väittää mitä vain, mutta tuossa tapauksessa lapsi ei ole halunnut sinua nähdä tai sitten on syytä suojella lasta sinulta. Siinä tapauksessa on siis tehty yhteydenpidonrajoittamis - päätös ja se on kyllä sitten sinulle toimitettu.
Siis minähän tapasin lasta säännöllisesti, mutta silloin kun lapsi huostaanotettiin niin Minulle sanottiin noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huostaanottopäätöstä ei voi tehdä johtava sosiaalityöntekijä, jos joku kuultava sitä vastustaa. Jos vastustat päätöstä, se menee hallinto-oikeuteen. Päätöksenteon rakenne on yritetty tehdä sellaiseksi, että eri taho valmistelee päätöksen kuin se, joka päättää. Huostaanottoa säätelee laki ja jos sosiaalityöntekijä arvioi, että olosuhteet tai lapsen oma käytös vaarantavat vakavasti lapsen terveyden tai kehityksen, avohuollon tukitoimet eivät ole riittäviä, mahdollisia tai sopivia ja sijoitus on lapsen edun mukainen, niin hyvinvointialueella on velvollisuus, ei oikein, tehdä huostaanotto. Jos epäilet ettei sosiaalityöntekijän arvio ole perusteltu, kannattaa päätöstä aina vastustaa. Sitten jos hallinto-oikeus päättää huostaanotosta, voit purkaa rauhassa katkeruutesi hallinto-oikeuden tuomareihin.
Hallin
Lahkolaissijoituskoti tekee ateistin lapsesta kristityn ja tienaa sillä mukavasti siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee avioerossakin. Lapsella on oikeus nähdä etävanhempaa, mutta etävanhemmalla ei ole, jos lapsi ei halua.
Käytännössä just päinvastoin. Vaikka lapsi,ei haluaisi etälle, niin kyllä hänet vaan toistuvasti sinne viedään. Lapsi ei voi asialle mitään. Jos taas etä kieltäytyy tapaamasta lasta, niin se on sitten niin. Ei kukaan voi häntä pakottaa ottamaan lasta luokseen.
Tekevät myös röyhkeästi selän takana asioita valmiiksi ja sitten vain esittävät asiakkaille asioita muodon vuoksi.
Ja jos vastustaa tätä, lääkäri katsoo, että vanhempi on vaaraksi lapselle ja vie lapsen väkisinr aiskattavaksi sijoitusvanhemmalle, joka ei välitä tietysti yhtään sen enempää lapsen hyvinvoinnista...