Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karitsan selkä ilman kylkiluita - kuinka kauan uunissa?

Vierailija
30.03.2024 |

Saimme tuttavalta *kiitos vieläkin* karitsan selkää, josta kylkiluut leikattu pois. Nyt marinadissa ja kohta uuniin.

Kerro kuinka kauan itse kypsentäisit n. 2 x 700 g pätkää?

t. ei olisi ollut itsellä varaa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvg

Vierailija
2/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole googlesta kuullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin hämmentävää kuinka vielä vuonna 2024 niin monet ihmiset käyttävät tätä palstaa sellaisen tiedon kyselemiseen jonka viisivuotias autistinen lapsikin löytäisi sekunneissa hakukoneella.

Vierailija
4/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvg

Ei löydy pelkälle selälle ohjetta! Koska tässä on luuta enemmän kuin kylkiluissa, epäilen hieman kareen paisto-ohjetta eli en usko sen toimivan tässä.t

Vierailija
5/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsitte suihinne vauvalampaan?

Vierailija
6/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: olen itse kasvissyöjä, joten siksi(kin) olen hieman hämmentynyt asian edessä eikä kvg-kettuilu auta. Poika ja kumppaninsa ovat tulossa syömään.

Vierailija
7/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: olen itse kasvissyöjä, joten siksi(kin) olen hieman hämmentynyt asian edessä eikä kvg-kettuilu auta. Poika ja kumppaninsa ovat tulossa syömään.

Miksi et kysy siltä, joka sen antoi? Sillä on varmasti enemmän kokemusta kuin täällä jollain random vastaajalla.

Vierailija
8/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta päivää. Meillä on 2kg karitsan sisäfilettä varattuna tälle illalle. Siinä on n. 30 filettä.

Kiitos vauvalampaille että halusivat parhaan fileensä luovuttaa meidän perheen pannulle.

Vierailija
9/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkää siihen lihalämpömittari ja seuraa sitä.

Vierailija
10/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa tällä

deboned lamb ribs repice

Vierailija
11/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

googlaa tällä

deboned lamb ribs repice

Ei ole deboned, se onkin se ongelma!

Vierailija
12/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kvg

Ei löydy pelkälle selälle ohjetta! Koska tässä on luuta enemmän kuin kylkiluissa, epäilen hieman kareen paisto-ohjetta eli en usko sen toimivan tässä.t

Googlaa vaikka luuton lammas tai karitsa, eli käytä järkeäsi, jos et ole täysi tolvana.

Vierailija
13/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lihaan mittarin, siinä on lampaan kuva.

Vierailija
14/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kvg

Googlaa vaikka luuton lammas tai karitsa, eli käytä järkeäsi, jos et ole täysi tolvana.

Lue ja ymmärrä: selkä, josta kylkiluut leikattu (eli ne ns. tikkarit) eli selkäranka (ja ilmeisesti filee siinä kyljessä) jäljellä -> on siis luuta, ei luuton! Tälle ei löydy ohjetta eikä taloudessa ole lihalämpömittaria, koska sille ei ole ollut tarvetta. Siksi tämä idiootti tässä kyselee...

t. AP, joka tunki äsken kyseisen komeuden uuniin toivoen parasta

Vierailija
15/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoit sitten vauvalampaan. 

Vierailija
16/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kvg

Teen kaiken luisen/paistilihan mieluiten yön yli 75 asteessa. Vähempikin riittää:

paista lihasta pinnat kiinni tai paahda voidellussa astiassa uunissa 250 asteessa 15 minuuttia. 

Lisää mahdolliset juurekset yms ja vähän tai paljon nestettä, esim valkoviiniä. Laske lämpötila 150 asteeseen. Kun neste kiehuu, peitä kevyesti foliolla tai kannella ja anna hautua 100 asteessa kolme tuntia tai yön yli 75 asteessa. 

Vierailija
17/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kvg

Teen kaiken luisen/paistilihan mieluiten yön yli 75 asteessa. Vähempikin riittää:

paista lihasta pinnat kiinni tai paahda voidellussa astiassa uunissa 250 asteessa 15 minuuttia. 

Lisää mahdolliset juurekset yms ja vähän tai paljon nestettä, esim valkoviiniä. Laske lämpötila 150 asteeseen. Kun neste kiehuu, peitä kevyesti foliolla tai kannella ja anna hautua 100 asteessa kolme tuntia tai yön yli 75 asteessa. 

No eikö tuosta tule jo ylikypsää. Eikö karitsa pidä olla sopivan pinkki. Ostaisin lämpömittarin kuitenkin. 

Googlasin että 700 g karitsan paahtopaisti 200 asteessa 30 minuuttia. 

Vierailija
18/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapoit sitten vauvalampaan. 

Niih...

Vierailija
19/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on LAPSI-eläin uhrattuna uunissa. Kauheaa. Vaikka karitsa pääsikin taivaaseen. Kauhistuttaa. Itse söin joskus kananpojanjauhelihaa, en aluksi ehkä tajunnut kunnolla syöväni tipuja ja sitä oli kaupassa. Lapsilintuja.

Vierailija
20/21 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlasten ja niiden vanhempien syöminen on hauskaa, ja hyvää!