Mikä villapaidoissa maksaa?
Olen miettinyt laadukkaan villapaidan ostamista. Mutta hinnat jotain 200 euron molemmin puolin. Mistä niin korkea hinta muodostuu?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Langat villapaitaan maksaa jotain satasen. En ikinä missään tapauksessa myisi aikaa, mikä mulla mennyt villapaidan kutomiseen alle 500 euron. Tåstå syystä en koskaan enkä ikinä myy ainuttakaan kutomaani käsityötä :D
Ja ne tekemäni ovat muuten aika hienoja :) Itselleni ja läheisilleni . Ei koskaan myyntiin, käsityötä ei arvosteta vaan polkumyynti-pilkkahinta-aliarvioidaan. Olen taitava osaaja ja käden jälki ensiluokkaista.
En minäkään osaisi hinnoitella itse kutomiani villapaitoja. Langat yksistään maksaa paljon, ja työhön uppoaa melkein kaikki vapaa-aika. Annankin niitä lahjaksi niin kuin myös sukkia, lapasia, pipoja, kaulaliinoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläniitä saa alle 50€ jos ei tarvitse olla joku merkki villapaita. Kohta tulee joulualet, kannattaa odottaa sinne tai jos black friday saisi halvalla myös.
Ai muka aitoa villaa? Älä unta näe. Rumia akryylineuleita saa siihen hintaan.
Saa aitoja villapaitojakin. Ne ovat joko viimeisiä kappaleita tai sitten koneellisesti ommeltuja huonommasta villalaadusta.
Vierailija kirjoitti:
Kylläniitä saa alle 50€ jos ei tarvitse olla joku merkki villapaita. Kohta tulee joulualet, kannattaa odottaa sinne tai jos black friday saisi halvalla myös.
Neule ja villapaita ovat kaksi eri asiaa. Villaa sen olla pitää !
Kunnon langasta hyvin neulottuna 200 on halpa hinta.
Hyvät konekudotutkin maksaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kauan sitten nelottanut pörröhuivin yhdellä mummelilla joka on suht iso reikämallinen, langat maksoi 60e. Kävin itse ostamassa Anttilasta.
Suht iso ja reikämallinen mummo?
Mulla hajos villapaidat vähän aikaa sitten ja etsin uusia. Alesta en ole hyviä täysvillapaitoja (alpakka) paljoa alle satasen saanut. Ja ne on kevyitä ja ohuita, ei mitään saaristolaisneuleita. Siihen hintaan ostin useamman että on pitkäksi aikaa.
Yhteen halvempaan sekoitekuituiseen haksahdin kun oli nätti ja sehän lähti heti nyppyyntymään ja on nyt mökkikäytössä.
Jos jossain on 200 eurolla alpakkavillapaita myytävänä, menen ostamaan herti useamman. On sen verran halpa hinta paidasta, joka tyypillisesti maksaa 400-500e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli mutta kuitenkin. 79,95€
SA villapaita, oliivinvihreä, Made In Finland
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulon juuri villapuseroa ja merinovilla maksaa 6.95€/50g ja puseron langojen hinta 130€.
Langojen??
Onko opetus koulussa mennyt yli hilseen?
Tiesitkö että tänne kirjoittaa myös se osa kansasta joka opiskellut maamme toisella kotimaisella?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten villapaita on ommeltu. Jos käsin niin maksaa paljon enemmän kuin koneellinen. Sitten on tietysti merkkipaidat joihin tulee merkkilisä.
OMMELTU?!! jUST, Neuleet neulotaan lapsukaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kauan sitten nelottanut pörröhuivin yhdellä mummelilla joka on suht iso reikämallinen, langat maksoi 60e. Kävin itse ostamassa Anttilasta.
Suht iso ja reikämallinen mummo?
Kahvamallinen mummo on transupappa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tehdä itse.
Päätä sitten millä hinnalla myisit sen, jos nyt kukaan tekelettäsi ostaisi.
Tämä. Mulla menisi vuosi sen tekemiseen, se näkyisi hinnassa. MUTTA eihän nuo Fjällrävenit, Alpat yms ole käsin tehtyjä.
-ap
Varmaan neulekoneita on vielä Suomessa myynnissä. Itse sellaisella aikoinani vaatteita tehneenä voin vakuuttaa, ettei kyseessä ole mikään helppo homma. Suurin työ on osia yhteen silmukka silmukalta kasatessa. Neulekonelanka on ohutta ja kuitenkin neulekonelangalla tehty jakardineule on paksua. Lopuksi neulevaate vielä höyrytetään muotoonsa. Tuota kaikea ei tapahdu hikityöpajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten villapaita on ommeltu. Jos käsin niin maksaa paljon enemmän kuin koneellinen. Sitten on tietysti merkkipaidat joihin tulee merkkilisä.
Villapaidat kudotaan, tätiliiniseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulon juuri villapuseroa ja merinovilla maksaa 6.95€/50g ja puseron langojen hinta 130€.
Langojen??
Onko opetus koulussa mennyt yli hilseen?
Tiesitkö että tänne kirjoittaa myös se osa kansasta joka opiskellut maamme toisella kotimaisella?
Opetus kuitenkin mennyt harakoille.
Vierailija kirjoitti:
Voit laskea paljoinko villapaitaan lankaa menee ja paljonko laadukkaat langat maksaa.
Jos villapaita kudotaan käsin sitä ei yhdessä päivässä kudota, ehkä kutojallekin kuuluu muutama euro tekemästään työstä.
Itse en osaa kutoa, tilasin norjasta villapaidan noin 10 vuotta sitten, kyllä sen hinta oli lähellä 200 euroa silloinkin.
Ostin viisi vuotta sitten Islannista aikuisen ihmisen tekemän neuleen ja se maksoi noin 170€. Se on islannninlampaan villasta, joka on lanoliinipitoisempaa ja hylkii paremmin vettä kuin muut villalaadut. Sen ansiosta islantilainen villaneule kuivuu suunnilleen ravistamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on näitä kaksi kappaletta. Hyviä villapaitoja. Ja kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villapaidat kudotaan, tätiliiniseni.
Ei kultaseni, kutomista tehdään kangapuilla. :)
kauppiaan kate on kaikissa tavaroissa suurempi kuin valmistajan osuus. lisäksi siinä on veroja ja kuljetuskustannuksia