Kuinka usein riitelette parisuhteessa ja mistä aiheesta?
Kuinka usein riitelette parisuhteessa ja mistä aiheesta?
Kommentit (42)
Kotitöistä, toisen huomioimisesta/kuuntelemisesta. Viikoittain riidellään.
Ehkä kerran vuodessa tulee sanaharkaa mutta todella harvoin
32 vee naimisissa
Olemme riidelleet kerran kahdeksan vuoden aikana, aiheena oli arvokysymys. Sen pienemmistä asioista ei ole tullut riitaa ehkä siksi, että emme asu saman katon alla.
Itse jättäisin naisen jos olisi riidanhaastaja tai muuten vain nalkuttaja
Muutaman kerran vuodessa, politiikasta.
Ei me oikeastaan riidellä. Joskus, jos olen väsynyt tai mies on nälkäinen, tulee sanottua epäystävällisellä äänellä, mutta pyydämme nopeasti anteeksi.
Yhdessä olemme olleet 35 vuotta.
Emme riitele. Riitely on alhaista ja esiteinimäistä. En voisi arvostaa ihmistä joka ei pysty kontrolloimaan impulssejaan ja keskustelemaan normaalisti.
Ääni nousee joskus väitellessä, mutta ei mistään oleellisesta asiasta. Ollaan oikeestaan riidelty yhden kerran, tapailuvaiheessa, kumpikaan ei lähtenyt tilanteesta poiskaan ja siitä sitten tajuttiin että tässä suhteenalussa on tunteita mukana. Tuosta on 24 vuotta aikaa.
Ei riidellä, kinastellaan joskus, mutta se on lähinnä ystävällismielistä väittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Emme riitele. Riitely on alhaista ja esiteinimäistä. En voisi arvostaa ihmistä joka ei pysty kontrolloimaan impulssejaan ja keskustelemaan normaalisti.
Taidat ymmärtää riidan eri tavalla kuin muut vastaajat. Riita ei tarkoita kontrolloimattomia impulsseja tai sitä, ettei kykenisi keskustelemaan normaalisti. Riita tarkoittaa sitä, että pariskunnalla on erimielisyys jostain asiasta ja se herättää ärsyyntymistä tai pahaa mieltä. Kukaan ei voi näitä tunteita välttää kokonaan parisuhteessa.
Viimeksi riitelimme vuonna 2018 siitä, onko parempi lähteä reissuun perjantaina vai lauantaina. Riita oli pieni, se herätti ärtymystä lähinnä siksi, että molemmilla on hyviä perusteluja päätökselleen ja lopulta minä lähdin lauantaina, mies jo perjantaina. Kun on oltu yhdessä yli 25 vuotta, ei oikein riidanaiheita löydy kuin keksimällä ellei sitten ole niitä, joiden mielestä riitely on rakkautta.
Romani perheissä on erikoista että sielä naiset eivät ole hajottamassa perinteistä perhedynamiikkaa vaan romani naiset päinvastoin puolustaa aika voimakkaastikkin perinteistä perhe järjestystä. Esim nainen ei istu koskaan etupenkillä jos samassa autossa matkustaa mies, mitä itse pidän liittoitteluna, mutta herroittelu saa kyllä kunnioitusta mikä on nyky ajan feminismin kyllästämässä kulttuurissa äärimmäisen harvinaista. Romani kulttuurissa vaikka moni muu asia on vinksallaan nin toistaiseksi perhe ja vanhempien kunnioitus on asia josta kantaväestö saisi ottaa oppia.
Emme riitele koskaan. Ei ole mitään aihetta riitaan. Eipä sellaista viitsi huvikseen keksiä.
Mies on muuten täysin puhumaton mutta jos teen jonkun virheen niin huutaa kun hinaaja. Siitä kyllä ärsyynnyn. Rakentavaan tunneperäiseen keskusteluun se ei pysty.
Päivittäin ja aiheena vaimon löysähtäneet reiät.
Vierailija kirjoitti:
Itse jättäisin naisen jos olisi riidanhaastaja tai muuten vain nalkuttaja
Tosimies kestää nalkutuksen, voipi jopa oppia pitämään siitä sopivasti annosteltuna.
Tulee kotoinen olo, kun vaimo "potkii persuuksille" ja yrittää laittaa miestä liikkeelle. Mies sen sijaan ihmettelee, että eikö tuo nyt huomaa, että olen levon tarpeessa, enhän muuten makaisi sohvalla.
Kaikki tuo ilman vauvapalstamaista tosikkoutta ja parisuhdedraamaa.
Mies yrittää välillä riidellä, mutta minä en riitele vaikka mikä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olemme riidelleet kerran kahdeksan vuoden aikana, aiheena oli arvokysymys. Sen pienemmistä asioista ei ole tullut riitaa ehkä siksi, että emme asu saman katon alla.
Tuo on kevytsuhde.
Mies inhosi kotitöitä ja minähän olin siksi nalkuttaja koska asiasta sanoinliiton lopulla ei jaksettu edes tapella.