Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?
Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.
Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?
Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään ollut enää viiteen vuoteen sosiaalisissa medioissa, ja olen rauhoittunut sen myötä. :D Ja psyykkinen hyvinvointi on kyllä huomattavasti parantunut.
Tästä vastauksestani jäi näköjään lainaus pois, oli siis vastaus kysyjälle, joka ei itse ole ollut somepalveluissa ja ihmetteli, mitä siellä puuhataan rasismin lisäksi.
Vauva-palstakin on some, joten olet itsekin juuri nyt somessa.
Juu on tavallaan, tarkoitin sellaisia somepalveluita, joihin luodaan tili, en keskustelupalstoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään ollut enää viiteen vuoteen sosiaalisissa medioissa, ja olen rauhoittunut sen myötä. :D Ja psyykkinen hyvinvointi on kyllä huomattavasti parantunut.
Pastakin on some. Ja muissa someissa voi pitää myös aidosti yhteyttä ihmisiin.
Juu on on, minulle 80-luvulla syntyneelle vaan keskustelupalstat on keskustelupalstoja ja sosiaaliset mediat on sitten niitä, mihin pitää luoda tili ja missä ollaan omalla nimellä ja kuvalla. En ollut täällä keskustelupalstoillakaan moneen vuoteen, mutta nyt olen tänne palannut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miehenä olen samaa mieltä siinä että ei se paska mitä on nähnyt ja kokenut naissukupuolen tekevän muutu hetkessä. Monien tekojen ketju. Mustat puhuu naisista lu tkina. Tietävät valkoisia paremmin.
Miten se siihen vaikuttaa, että minä en ole koskaan nussinut ketään, koska en voi sietää miehiä :D
Sinä ainoastaan osoitat omalla kommentillasi, että on +1 syy vihata miehiä, lol
Ihan kaikessa rauhassa. Yksilönä sä voit olla mitä tahansa haluat. Ongelma tulee siinä, jos sä alat tuota sappeasi sylkemään muille jonkinlaisena hyveenä ja tavoiteltavana mielentilana, kuten moni nykyään tekee.
-eri
Vierailija kirjoitti: Samaan aikaan en ymmärrä naisia jotka liittoutuvat miesten puolelle naisia vastaan.
Miehet ovat huomanneet, että silloin he ovat enemmistö. Miehet kaikkensa, että saavat mm. oman kumppaninsa puhuttua naisia vastaan. Osa naisista taas hakee miesten suosiota sillä, että ovat naisia vastaan. Se on yksi syy siihen, miksi muutos on niin hidasta. Siskoni on juuri tuollainen, jonka mies on vienyt miesten maailmaan ja miesten puolelle. Hän oli täysin erilainen, ennen kuin aloitti seurustelun ko. miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän nykyhallituksen aikana on turha edes toivoa mitään yhteenkuuluvaisuutta tai vetämään mitään köyttä. Vihamielisuus, aggressiivisuus, vastakkainasettelu lisääntyvät. Itse olin ennen rauhallinen, positiivinen ihminen, mutta ilmapiiti on vaikuttanut niin, että minusta on tullut vihainen, rasistinen ja vihamielinen ihminen.
Sama linja kuin edellisen fasistihallituksen kanssa, tätä te olette toivoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäminen irti, luovuttaminen pidäkkeettömän vihervasemmistolaisen hulluuden edessä vaikuttaa päivä päivältä olevan se ainoa voittava strategia.
Minä en aio päästää. Olen nainen, olen äänestänyt vaaleissa vihreitä ympäriston takia, olen feministi (kannatan tasa-arvoa ja suutun naisten syrjinnästä ja kaksinaismoralistisista käytännöistä), mutta en kannata näitä woken ilmentymiä enkä naiivia suhtautumista maahanmuuttoon. Mielestäni ihmiset eivät ole perillä kaikesta asiaan liittyvästä.
PS. Olen ärsyttävä nainen.
Täällä toinen samanlainen 🙋. N50
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen mielestä on tärkeämpää maksaa mehiläisille kela-korvaukset kuin pitää julkisen puolen hoitajat ja kätilöt töissä. Raivostuttaa niin paljon, että meillä on tällaiset päättäjät.
Meitä veronmaksajia taas raivostuttaa että te siellä julkisella ette tee töitä tehokkaasti vaan hukkaatte rahat punatukkaisten palaveripullaan kun sairaat jäävät hoitamatta. Parempaan käyttöön se raha mehiläisillä menee kuin teidän turpeutenne tukemisella.
Voisin mennä roikkumaan köyteen.
Voitaisiin aloittaa positiivisesta ja kansasta välittävästä johtajuudesta, joka näyttää esimerkkiä. Sellainen tiukka, mutta, ennen kaikkea, reilu voisi olla jo tässä vaiheessa tarpeen.
Sen sijaan olemme saaneet hiekkalaatikkokiusaajia, jotka aiheuttavat eripuraa ja ilkkuvat vähäosaisille, hajottavat kansan yhtenäisyyttä, eivätkä vahingossakaan uhraa omia etujaan, vaikka vaativat sitä massoilta.
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä sen köyden päähän hirttosilmukan ja laittamalla sen silmukan esim. Purran tai Orpon kaulan ympärille.
Tein rikosilmoituksen yllyttämisestä mur haan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäminen irti, luovuttaminen pidäkkeettömän vihervasemmistolaisen hulluuden edessä vaikuttaa päivä päivältä olevan se ainoa voittava strategia.
Minä en aio päästää. Olen nainen, olen äänestänyt vaaleissa vihreitä ympäriston takia, olen feministi (kannatan tasa-arvoa ja suutun naisten syrjinnästä ja kaksinaismoralistisista käytännöistä), mutta en kannata näitä woken ilmentymiä enkä naiivia suhtautumista maahanmuuttoon. Mielestäni ihmiset eivät ole perillä kaikesta asiaan liittyvästä.
PS. Olen ärsyttävä nainen.
Feminismi ei liity mitenkään tasa-arvoon.
Kyllä se liittyy miesten ja naisten tasa-arvoon. Itse en ole jokaista yksityiskohtaan myöten feministi, mutta saatan saada raivareita tämän asian tiimoilta. Siis oikeasti kiihdyn, mutta se ei johdu feminismistä vaan luonteestani. Eniten ärsyttää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi sanoa näin, mutta sota.
Höpön pöpön. Toivottavasti kaikki eroavat reservistä ja tekevät selväksi, että sotaa ei ole tulossa. Sotahullut voivat mennä jonnekkin pellolle ampumaan toisiaan, ei tarvitse mennä ulkomaille tai tuoda ulkomaalaisia tänne
Sodan syttyessä sillä ei ole mitään merkitystä kuuluuko reserviin vai ei.
Sukupuolella on. Vaihdan itseni naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Perustelisitko vähän? Itse ainakin tiedän maltillisia islamin harjoittajia, jotka eivät tuputa uskontoaan muille tai vaadi muita elämään sen oppien mukaan, vaan uskonto on henkilökohtainen juttu. Ovat tasa-arvoa kannattavia feministejä, jotka käyttävät huivia silloin, kun itseä huvittaa tai eivät käytä ollenkaan."
Mutta kun suurin osa ei ole tuollaisia. Ne elintasosurffarit mitä tänne pääasiallisesti tulee, ei nakkaa paskan vertaa feminismistä saati tasa-arvosta.
Ja mitä luulet, saisiko nuo ystäväsi kameran eteen tuomitsemaan jihadistit yms? Tuskinpa vaan, ja siinä on se ongelma.
Eivät ole itse asiassa ystäviäni, vaan netin kautta tietämiäni henkilöitä, joten en osaa sanoa. Voi olla, että ovat tosiaan vähemmistössä näkemyksineen. Kaikki maahantulijat pitäisi saada kiinnostumaan tasa-arvosta. Siinä on työtä myös monien kantasuomalaisten nuorten miesten saralla, jotka ovat somen myötä muuttuneet äärikonservatiivisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Karkoittamalla ne jotka ei ole suomalaisia ja lopettamalla julkisen sektorin joka on valtio valtiossa kuin vatikaani. Lopettamalla valemedian.
Eikö niitä vihollisia joudu silloin etsimään nimenomaan toisista suomalaista, kun ei ole enää "ulkomaalaispaskoja", joita syyttää omasta pahasta olosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miehenä olen samaa mieltä siinä että ei se paska mitä on nähnyt ja kokenut naissukupuolen tekevän muutu hetkessä. Monien tekojen ketju. Mustat puhuu naisista lu tkina. Tietävät valkoisia paremmin.
Miten se siihen vaikuttaa, että minä en ole koskaan nussinut ketään, koska en voi sietää miehiä :D
Sinä ainoastaan osoitat omalla kommentillasi, että on +1 syy vihata miehiä, lol
Ihan kaikessa rauhassa. Yksilönä sä voit olla mitä tahansa haluat. Ongelma tulee siinä, jos sä alat tuota sappeasi sylkemään muille jonkinlaisena hyveenä ja tavoiteltavana mielentilana, kuten moni nykyään tekee.
-eri
Totta kai minulla on oikeus kertoa niistä ongelmista, joita olen kohdannut miesten aiheuttamana. Niistähän on yritetty vaieta ja nämä naisvihamiehet yrittävät estää ongelmista puhumista. Onneksi Orpo sanoi, että ongelmista pitää puhua (vaikka samalla leikkasikin rahat naisilta ja naisia auttavilta järjestöiltä. Tyttöjä ahdistellaan seksuaalisesti kouluissa, nuoria tyttöjä ahdistellaan seksuaalisesti työharjoittelussa, YTHS on tilastoinut huolestuttavan määrän väkivaltaisia kuristusseksitilanteita, joihin tyttö itse ei ole halunnut osallistua jne. Meillä on valtava ongelmavyyhti käsissämme ja ongelmista puhuminen ei ole mitään sapen vuodattamista. On outoa, että sinäkin toivot tyttöjen ja naisten kärsivän vuosituhannesta toiseen miesten teoista. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin aloittaa positiivisesta ja kansasta välittävästä johtajuudesta, joka näyttää esimerkkiä. Sellainen tiukka, mutta, ennen kaikkea, reilu voisi olla jo tässä vaiheessa tarpeen.
Sen sijaan olemme saaneet hiekkalaatikkokiusaajia, jotka aiheuttavat eripuraa ja ilkkuvat vähäosaisille, hajottavat kansan yhtenäisyyttä, eivätkä vahingossakaan uhraa omia etujaan, vaikka vaativat sitä massoilta.
Olen taipuvainen olemaan tästä samaa mieltä. Se junahanke esimerkiksi on mielestäni tässä tilanteessa järjetön. Ja jonkun pitäisi perustaa jokin aivoriihi, miten tästä selvitään. Miettiä sitä perse ruvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi sanoa näin, mutta sota.
Höpön pöpön. Toivottavasti kaikki eroavat reservistä ja tekevät selväksi, että sotaa ei ole tulossa. Sotahullut voivat mennä jonnekkin pellolle ampumaan toisiaan, ei tarvitse mennä ulkomaille tai tuoda ulkomaalaisia tänne
Sodan syttyessä sillä ei ole mitään merkitystä kuuluuko reserviin vai ei.
Sukupuolella on. Vaihdan itseni naiseksi.
Anna pillua?
Vierailija kirjoitti:
Tämän nykyhallituksen aikana on turha edes toivoa mitään yhteenkuuluvaisuutta tai vetämään mitään köyttä. Vihamielisuus, aggressiivisuus, vastakkainasettelu lisääntyvät. Itse olin ennen rauhallinen, positiivinen ihminen, mutta ilmapiiti on vaikuttanut niin, että minusta on tullut vihainen, rasistinen ja vihamielinen ihminen.
Turha syyttää tätä hallitusta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Persut pois niin käänne parempaan tapahtuu
Siinä kunnon kansojen yhdistäjä taas. Ollaan niinku Venäjällä eli yksipuolue (vasemmisto) järjestelmä?
Niin, eikä yksi ihminen niitä pysty parantamaan. Toivon, että jonkin ihmeen kaltaisen asian seurauksena naiset ja miehet voisivat ymmärtää toisiaan paremmin. Mulla on sellainen perstuntuma, että miehet eivät ymmärrä, miten naiset ajattelevat. Samaan aikaan en ymmärrä naisia jotka liittoutuvat miesten puolelle naisia vastaan. Mielestäni se on perseestä.