Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?

Vierailija
16.11.2024 |

Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.

Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?

Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?

Kommentit (733)

Vierailija
161/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun anti kertoo, että tämän palstan kirjottajista moni on tosi turhautunut eikä tunne tulevansa ymmärretyksi. Se on kauhea tunne. Monelta kuitenkin syystä tai toisesta puuttuu myös halu ymmärtää vastapuolta piirunkaan vertaa. Silloin molemmat pysyvät poteroissaan, eikä mitään yhteistä säveltå löydy.

Minä voin myöntää, että olen osallistunut miesvihan ylläpitoon. Pitää yrittää muuttaa sitä suhteessa suomalaisiin miehiin. Yrittävätkö he sitten samaa eli että vähentäisivät naisvihaansa? Ei motivoi jos yksin yrittää.

On lapsellista luulla, että miesviha katoaisi jotenkin "päättämällä" tai "lopettamalla". Se on vuosikymmenten mieskokemusten tulos, eikä se katoa noin vain. Vähäkin psykologiaa lukeneet tietävät, että yhtä huonoa kokemusta parantamaan tarvitaan useita hyviä kokemuksia. Siinäpä parantelet esim. 30 vuoden aika

Miehenä olen samaa mieltä siinä että ei se paska mitä on nähnyt ja kokenut naissukupuolen tekevän muutu hetkessä. Monien tekojen ketju. Mustat puhuu naisista lu tkina. Tietävät valkoisia paremmin.

Vierailija
162/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustelisitko vähän? Itse ainakin tiedän maltillisia islamin harjoittajia, jotka eivät tuputa uskontoaan muille tai vaadi muita elämään sen oppien mukaan, vaan uskonto on henkilökohtainen juttu. Ovat tasa-arvoa kannattavia feministejä, jotka käyttävät huivia silloin, kun itseä huvittaa tai eivät käytä ollenkaan."

Mutta kun suurin osa ei ole tuollaisia. Ne elintasosurffarit mitä tänne pääasiallisesti tulee, ei nakkaa paskan vertaa feminismistä saati tasa-arvosta.

Ja mitä luulet, saisiko nuo ystäväsi kameran eteen tuomitsemaan jihadistit yms? Tuskinpa vaan, ja siinä on se ongelma. 

Yksi Mona-niminen nainen yritti tätä Ruotsissa, oli siis itse alkujaan tai siis sukujuuriltaan muslimi. Joutui ympärivuorokautiseen poliisivalvontaan/suojeluun, koska sai niin paljon tappouhkauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta lääkettä ei ole keksitty, eikä tulla 

koskaan keksimään.

Vierailija
164/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäminen irti, luovuttaminen pidäkkeettömän vihervasemmistolaisen hulluuden edessä vaikuttaa päivä päivältä olevan se ainoa voittava strategia. 

Vierailija
165/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viherpunikit vetävät vain woke-antifan punottua köyttä. Viherpunikit vastustavat länsimaiden luomaa sivistystä ja unelmoivat islamisaatiosta. Viherpunikit eivät kuitenkaan halua ymmärtää, että islam on heidän pahin vihollinen. 

No itse en ainakaan unelmoi islamisaatiosta enkä vastusta länsimaiden luomaa sivistystä. Islam ei ole vihollinen, ellei puhuta ääri-islamista. Maltillinen uskonnonharjoitus on ok, fundamentalismi ei. Koskee kaikkia uskontoja. -vasuri

"Maltillinen islam" ja maltillinen kristinusko ovat asioita joita mitataan kokonaan erilaisilla asteikoilla.

Nuo "maltillisethan" on meille paljon suurempi ongelma kuin jotkut jihadistit. Ne itse ei sinällään a

Suomi turvallisena lintukotona on mahdollistanut sen, että olemme voineet olla riippumattomia yksilöitä ja perhekeskeisiä. Suomessa harva on läheinen sukunsakaan kanssa, saati naapuriensa kanssa. Maailmalla ollaan jo valmiksi jengiytyneitä liitolaisia tai kivasti yhteisöllisiä. Aasialaiset ovat myös ryhmäytyneet. He liittoutuvat yhteisönä samalle puolelle, vaikka asia olisi moraalitonta, väärin tai heillä olisi riitoja keskenään. Silti se porukka lyöttäytyy yhtenäiseksi siksi aikaa kun tarvitsee ja jatkavat sitten taas henk.koht. riitojaan. Suomalaisten olisi äärimmäisen tärkeätä opetella porukoitumaan.

Vierailija
166/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilta puuttuu aito halu auttaa muita, koska toisista eivät välitä

Vierailija
167/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?"

Itsetuntemus.

Vierailija
168/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miehenä olen samaa mieltä siinä että ei se paska mitä on nähnyt ja kokenut naissukupuolen tekevän muutu hetkessä. Monien tekojen ketju. Mustat puhuu naisista lu tkina. Tietävät valkoisia paremmin.

Miten se siihen vaikuttaa, että minä en ole koskaan nussinut ketään, koska en voi sietää miehiä :D

Sinä ainoastaan osoitat omalla kommentillasi, että on +1 syy vihata miehiä, lol

Vierailija
169/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäminen irti, luovuttaminen pidäkkeettömän vihervasemmistolaisen hulluuden edessä vaikuttaa päivä päivältä olevan se ainoa voittava strategia. 

Minä en aio päästää. Olen nainen, olen äänestänyt vaaleissa vihreitä ympäriston takia, olen feministi (kannatan tasa-arvoa ja suutun naisten syrjinnästä ja kaksinaismoralistisista käytännöistä), mutta en kannata näitä woken ilmentymiä enkä naiivia suhtautumista maahanmuuttoon. Mielestäni ihmiset eivät ole perillä kaikesta asiaan liittyvästä.

PS. Olen ärsyttävä nainen.

Vierailija
170/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän nykyhallituksen aikana on turha edes toivoa mitään yhteenkuuluvaisuutta tai vetämään mitään köyttä. Vihamielisuus, aggressiivisuus, vastakkainasettelu lisääntyvät. Itse olin ennen  rauhallinen, positiivinen ihminen, mutta ilmapiiti on vaikuttanut niin, että minusta on tullut vihainen, rasistinen  ja vihamielinen ihminen. 

Vierailija
171/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio päästää. Olen nainen, olen äänestänyt vaaleissa vihreitä ympäriston takia, olen feministi (kannatan tasa-arvoa ja suutun naisten syrjinnästä ja kaksinaismoralistisista käytännöistä), mutta en kannata näitä woken ilmentymiä enkä naiivia suhtautumista maahanmuuttoon. Mielestäni ihmiset eivät ole perillä kaikesta asiaan liittyvästä.

Aika lailla sama. Kun olisikin sellainen ympäristönsuojelupuolue, joka olisi pro-suomi ja tasa-arvoa edistävä järkevä puolue. Lakkasin jo äänestämästä vihreitä, koska heitä ei Suomi kiinnosta.

Vierailija
172/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän nykyhallituksen aikana on turha edes toivoa mitään yhteenkuuluvaisuutta tai vetämään mitään köyttä. Vihamielisuus, aggressiivisuus, vastakkainasettelu lisääntyvät. Itse olin ennen  rauhallinen, positiivinen ihminen, mutta ilmapiiti on vaikuttanut niin, että minusta on tullut vihainen, rasistinen  ja vihamielinen ihminen. 

Mutta tiedätkö, kun historiassa aika ajoin IHMISET ovat yhdistyneet juuri sen vuoksi. Ulkomailla on kaadettu ylimystöä jne. ihan vain siksi, että kansa on yhdistynyt. Ihmisillä on voimaa yhdessä, ei yksin.

Vierailija
173/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustelisitko vähän? Itse ainakin tiedän maltillisia islamin harjoittajia, jotka eivät tuputa uskontoaan muille tai vaadi muita elämään sen oppien mukaan, vaan uskonto on henkilökohtainen juttu. Ovat tasa-arvoa kannattavia feministejä, jotka käyttävät huivia silloin, kun itseä huvittaa tai eivät käytä ollenkaan."

Mutta kun suurin osa ei ole tuollaisia. Ne elintasosurffarit mitä tänne pääasiallisesti tulee, ei nakkaa paskan vertaa feminismistä saati tasa-arvosta.

Ja mitä luulet, saisiko nuo ystäväsi kameran eteen tuomitsemaan jihadistit yms? Tuskinpa vaan, ja siinä on se ongelma. 

Onko Gazan konfliktin alettua kukaan gazalainen äänekkäästi vaatinut panttivankien vapauttamista?

Vierailija
174/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berse

Vierailija
175/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1918, vassarit takas leireille mutta homma pitäisi hoitaa kunnolla tällä kertaa.

Vierailija
176/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ei liity mitenkään tasa-arvoon.

Vierailija
177/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen mielestä on tärkeämpää maksaa mehiläisille kela-korvaukset kuin pitää julkisen puolen hoitajat ja kätilöt töissä. Raivostuttaa niin paljon, että meillä on tällaiset päättäjät.

Vierailija
178/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Gazan konfliktin alettua kukaan gazalainen äänekkäästi vaatinut panttivankien vapauttamista?

"My Fellow Gazans: We Must Demand the Release of the Israeli Hostages"

By Hamza Howidy

Palestinian from Gaza City

https://www.newsweek.com/my-fellow-gazans-we-must-demand-release-israel…

Vierailija
179/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdoton yhtälö niin kauan, kun ihmiset kuvittelevat toisenlaisten ihmisten olevan vihollisia ja vahvistavat tätä uskoaan internetin kautta.

Vierailija
180/733 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat fasistisella vasemmistoaatteella? Siis miten vasemmisto voisi edes teoriassa olla fasistinen, kun fasismi on aina äärioikeistolaista?

Kaikkea pitää pystyä mielestäni kyseenalaistamaan, myös vasemmistoaatetta. On totta, että netissä keskustelu menee helposti nimittelyksi puolin ja toisin.

Tuosta en tiedä, onko kotouttaminen onnistunut kunnolla missään. Mielestäni jos länsimaalaiset liberaalit arvot eivät kelpaa, niin sitten henkilö voi lähteä Suomesta.

Joo, käytin fasismista puhekielistä merkitystä, eli puhutaan totalitarismista. Siinähän vasemmisto on historiassa kunnostautunut aivan erityisesti. Ja nykyinen mustavalkoinen intersektionaali-radikalisoitunut cancel-vasemmisto ei muodosta poikkeusta.

"Mielestäni jos länsimaalaiset liberaalit arvot eivät kelpaa, niin sitten henkilö voi lähteä Suomesta." no tässäpä sitä ollaan, tervet

En tarkoita, etteikö cancel-kulttuuria saisi kritisoida, mutta mielestäni sitä ei nyt ihan kumminkaan totalitarismiin voi verrata. Historian totalitaristiset sosialistiset yhteiskunnat ovat melko kaukana nykyvasemmiston politiikasta, jonka lähtökohtana ovat ihmisoikeudet, joita siis noissa totalitaristisissa valtioissa surutta sorrettiin.

Kunniaväkivalta, pakkoavioliitot jne. ovat tietenkin kysymyksiä, mitä ei voida sivuuttaa maahan1muuttokeskustelussa. Samaten kuin sitäkään, mitä seurauksia runsaalla maahan1muutolla on muissa maissa ollut. Voi hyvin olla, että vasemmistossa suhtaudutaan maahan1muuttoon joiltakin osin liian naiviisti. Se onkin vaikea kysymys, miten saataisiin maahan1tulijoiden joukosta seulottua ne, joilla ei ole tarkoituksenakaan kunnioittaa liberaaleja länsimaisia arvoja, mutta kumminkin samalla autettua hädänalaisia ihmisiä. Itse haluaisin uskoa ihmisistä hyvää, ja että radikalisoituneimmankin henkilön taustalla on hoidettavissa oleva traumatisoituminen. Resursseja tuskin Suomessa vaan tällaiseen olisi, kun ei niitä tunnu olevan enää suomalaistenkaan mielenterveysongelmien hoitamiseen.

Edit: Kommentti ei meinaa mennä läpi, siksi nuo muokkaukset tuolla tietyissä sanoissa.