Kuka on keksinyt, että ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein?
Ja tämä mussuttaminen pitää aloittaa heti, kun saa silmänsä auki ja kauhea heikotus tulee, jos ei saa välipalaa ja ruokaa jatkuvalla syötöllä.
T. Hoikka
Kommentit (64)
Kelloggs-muroja kampanjoitiin sillä että ne estävät itsesaastutuksen.
Painoin päälle 100kg kun söin kellon mukaan, oli nälkä tai ei. Nykyään syön kehon mukaan (kun on nälkä) ja olen ollut normaalipainossa jo vuosia. Useimmiten syön aamupalan, lounaan ja päivällisen. Satunnaisesti jonkun välipalan lounaan ja päivällisen välissä. En napostele käytännössä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kasvissosekeitto syövät voi ollakkin nälkäisiä jo kolmen tunnin päästä ruoasta.
Täysjyvärukiista leipää siivu ja soppaan raejuustoa, ihan on tuhti ateria. Ja leivälle vaikka keitettyä kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ohjeen on saanut aikaan se ruokakulttuuri jossa syödään hirveästi vähintään 80% hiilihydraatteja. Tällöin verensokeri heittelehtii rajusti ylös ja alas ja jotta ei tule sitä verensokerin laskun heikotusta, ohjeistetaan syömään jotain jopa parin - kolmen tunnin välein. Liika hiilari, joka nostaa insuliinitasot liian korkealle myös ruokkii aivoissa ajatusta siitä että tekee kokoajan mieli jotain.
Ne jotka syövät vhh tai jopa ketoilevat, eli 60-75 (80)% energiasta tulee proteiinistä ja rasvoista, syövät ehkä n 5h välein, jotkut hardcoret vain 2x päivässä (mitä en kyllä suositteleisi).
Edelleen ravitsemussuositukset ja lääkäreidenkin ohjeet ruokailuun ovat kovin hiilaripainotteisia: leipää, puuroa, marjoja, perunaa, riisiä, jopa pastaa(pelkkää vehnäjauhoa), vähärasvaisia tai jopa rasvattomia maitotuotteita joissa paljon hiilaria. Varotellaan lihan ja kananmunien syöm
No tarkistappa rasvaisen jogurgin ja rasvattoman hh % ero. Mainitsemasi juusto ei ole rasvaton maitotuote. Ilmeisesti sinä et taida tietää että esim erittäin vähähiilarista tai ketoa noudattavat välttävät rasvattomia maitotuotteita. Kun maitotuotteessa on rasvaa, hiilarin osuus energiasta pienenee.
Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Järkyttävää.
Normaalipainoiset.
Kun syö terveellisesti ja säännöllisesti (kolmen tunnin välein) pienin annoksin, verensokeri pysyy tasaisena.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tehnyt aina hankalaa ymmärtää käsitettä välipala. Miksi sellainen pitäisi olla ja miksi sellaiseen pitäisi ostaa jotain aineksia kaupasta.
Sanakin on jo ällö, välipala. Syökää talkkunaa kuten ennenkin tehtiin jotka nk.välipalaa tarvitsevat. Kaupoissa myydään tietty niitä sokerisia välipalapatukoita jotka lihottavat palloksi kun niitä päivittäin syö. En ole edes maistanut. Maustetut jugurtitkin ovat sokeripommeja mutta hyvin näyttävät maistuvan ihmisille.
En ymmärrä tätä väitettä että välipalat auttavat annoskokojen kanssa. Mulla on saman kokoinen annos ruokaa siitä riippumatta kuinka nälkä mulla on. Ehkä tuo välipalojen napostelu on ahmimiseen taipuvien itsepetosta siitä että kaikilla on sama ongelma.
Muistakaa laittaa yöllä herätyskello soimaan, ja mennä syömään. Verensokeri voi muuten laskea, ettekä jaksa kunnolla nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen se on senkin keksinyt. Sinä itse päätät, miten toimit omassa elämässäsi - niin me muutkin tehdään.
Kaikkivaltia Jumala viisaudessaan on senkin keksinyt.
Painu uskis vidduun
Ilkeä ja turha kommentti sinulta. Enkä edes ole uskiksesi :)
Itse olet ilkeä ja turha
Nimittelet omasta päästäsi minua uskikseksi: ilkeää ja turhaa. Kapis?
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoiset.
Kun syö terveellisesti ja säännöllisesti (kolmen tunnin välein) pienin annoksin, verensokeri pysyy tasaisena.
Ei j-laut kukaan terve ihminen voi kolmen tunnin välein syödä. Ehtiikö koko päivänä muuta sitten tehdäkään. En ole eläissäni syönyt edes aamupalaa koskaan. Lounas oli kello 13 ja se riitti iltaan asti, välillä tietty kupillinen kahvia. Iltapalaa en ole myöskään koskaan syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan syötiin periaatteessa 1 kunnon ateria päivässä johtuen siitä syystä, että ruoan tekeminen ja laittaminen oli nykyistä huomattavasti hankalampaa ja toisaalta siitä, että ruokaa oli niukasti saatavilla. On siis täysin luonnotonta syödä ruokaa muutaman tunnin välein.
Kyllä maaseudulla maanviljelijäkodissa kasvanut sanoo, että kaksi kertaa syötiin, klo 12 oli puolinen ja illalla syötiin klo 17-18 välillä keittoja ja leipää, joskus puurojakin kuitenkin yksinkertaisempaa kuin puolisella. Kahvia juotiin tuossa välissä pullasiivun kanssa. Hyvin riitti vaikka työ oli raskaampaa kuin toimistoissa. Hoikkia oltiin ja ollaan edelleenkin.
Maaseudulla syötiin kyllä jotain aamulla ennen kuin lähdettiin päivän töihin, siis aamukahvilla. Sitten oli puolinen, päiväkahvit usein pullan kanssa, päivällinen ja vielä jotain illalla.
Vierailija kirjoitti:
Painoin päälle 100kg kun söin kellon mukaan, oli nälkä tai ei. Nykyään syön kehon mukaan (kun on nälkä) ja olen ollut normaalipainossa jo vuosia. Useimmiten syön aamupalan, lounaan ja päivällisen. Satunnaisesti jonkun välipalan lounaan ja päivällisen välissä. En napostele käytännössä mitään.
Silloin pitää syödä, kun vatsa niin vaatii kellosta riippumatta. Muutaman tunnin välein syöminen on tapasyömistä, jota kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan syötiin periaatteessa 1 kunnon ateria päivässä johtuen siitä syystä, että ruoan tekeminen ja laittaminen oli nykyistä huomattavasti hankalampaa ja toisaalta siitä, että ruokaa oli niukasti saatavilla. On siis täysin luonnotonta syödä ruokaa muutaman tunnin välein.
Niin ja miettikää niitä pienten lasten vanhempia jotka laittavat 5 kertaa päivässä ruuat, kattavat lautaset, asettelevat kurkut ja tomaatit ja oikeoppiset margariinit ja leikkeleet ja ruokakuoman ja sitten kerätään astiat ja pyyhitään pöytä ja purtaan ja mennään ulos 2 tunniksi ka tullaan takaisin kattamaan pöytä ja niin edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalapropagandan on kirjaimellisesti keksinyt Kellogg's. Siis tämä ei ole mikään heitto nyt vaan aito tosiasia.
Niissä maissa, joissa syödään kunnon aamupala, ihmiset ovat selvästi lihavampia kuin maissa, joissa syödään iltapainotteisesti.
Miten selität sen, että lihavimmat suomalaiset, joiden syömisestä olen jotain tiennyt, ovat syöneet iltapainotteisesti?
Olen eri. Ne ovat syöneet koko päivän mussuttaen ja sitten illalla oikein paljon kaiken lisäksi. Et sä niitten kanssa aamusta iltaan ollu kotrolloimassa mitä syövät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää syödä, kun vatsa niin vaatii kellosta riippumatta. Muutaman tunnin välein syöminen on tapasyömistä, jota kannattaa välttää.
Eikä siihen hetkelliseen näläntunteeseen kuole. Muistaakseni jossain sanottiin, että moni länsimaalainen ei edes tiedä, miltä nälkä tuntuu.
En monesti syö iltapalaa, vaikka olisi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miettikää niitä pienten lasten vanhempia jotka laittavat 5 kertaa päivässä ruuat, kattavat lautaset, asettelevat kurkut ja tomaatit ja oikeoppiset margariinit ja leikkeleet ja ruokajuoman, ja sitten kerätään astiat ja pyyhitään pöytä ja puetaan ja mennään ulos 2 tunniksi ja tullaan takaisin kattamaan pöytä ja niin edelleen
Tietäjät tietää. Loput saavat tehdä miten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kasvissosekeitto syövät voi ollakkin nälkäisiä jo kolmen tunnin päästä ruoasta.
Täysjyvärukiista leipää siivu ja soppaan raejuustoa, ihan on tuhti ateria. Ja leivälle vaikka keitettyä kananmunaa.
Ei ole tuhti ateria vaan nostaa verensokerin pilviin ja hetken kuluttua se tulee romahtaen alas.
Kyllä maaseudulla maanviljelijäkodissa kasvanut sanoo, että kaksi kertaa syötiin, klo 12 oli puolinen ja illalla syötiin klo 17-18 välillä keittoja ja leipää, joskus puurojakin kuitenkin yksinkertaisempaa kuin puolisella. Kahvia juotiin tuossa välissä pullasiivun kanssa. Hyvin riitti vaikka työ oli raskaampaa kuin toimistoissa. Hoikkia oltiin ja ollaan edelleenkin.