Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on keksinyt, että ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein?

Vierailija
16.11.2024 |

Ja tämä mussuttaminen pitää aloittaa heti, kun saa silmänsä auki ja kauhea heikotus tulee, jos ei saa välipalaa ja ruokaa jatkuvalla syötöllä.

T. Hoikka

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalapropagandan on kirjaimellisesti keksinyt Kellogg's. Siis tämä ei ole mikään heitto nyt vaan aito tosiasia. 

Niissä maissa, joissa syödään kunnon aamupala, ihmiset ovat selvästi lihavampia kuin maissa, joissa syödään iltapainotteisesti.

Vierailija
22/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen se on senkin keksinyt.  Sinä itse päätät, miten toimit omassa elämässäsi - niin me muutkin tehdään.

Kaikkivaltia Jumala viisaudessaan on senkin keksinyt.

Painu uskis vidduun

Ilkeä ja turha kommentti sinulta. Enkä edes ole uskiksesi :)

Itse olet ilkeä ja turha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ohjeen on saanut aikaan se ruokakulttuuri jossa syödään hirveästi vähintään 80% hiilihydraatteja. Tällöin verensokeri heittelehtii rajusti ylös ja alas ja jotta ei tule sitä verensokerin laskun heikotusta, ohjeistetaan syömään jotain jopa parin - kolmen tunnin välein. Liika hiilari, joka nostaa insuliinitasot liian korkealle myös ruokkii aivoissa ajatusta siitä että tekee kokoajan mieli jotain.

Ne jotka syövät vhh tai jopa ketoilevat, eli 60-75 (80)% energiasta tulee proteiinistä ja rasvoista, syövät ehkä n 5h välein, jotkut hardcoret vain 2x päivässä (mitä en kyllä suositteleisi).

Edelleen ravitsemussuositukset ja lääkäreidenkin ohjeet ruokailuun ovat kovin hiilaripainotteisia: leipää, puuroa, marjoja, perunaa, riisiä, jopa pastaa(pelkkää vehnäjauhoa), vähärasvaisia tai jopa rasvattomia maitotuotteita joissa paljon hiilaria. Varotellaan lihan ja kananmunien syömisestä, kuin muutamana päivänä viikossa. Tämä on ihan väärin.  Eteenkin lapset, nuoret , kasvavat, paljon liikkuvat ei pärjää näillä ohjeilla.

Vierailija
24/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessoitu ruokateollisuus , THL , kaikenmaailman ravintoterapeutit , lääkärit , lääketeollisuus.

Syö paskaa prosessoitua ruuan korviketta , paisu, huono olo, suolisto paskana, saat kaupanpäälle diabeteksen .

Vierailija
25/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut ymmärtää jotain väärin. Vain alle 2,5-kiloisena syntynyttä vauvaa piti ruokkia kolmen tunnin välein.

Aikuinen pärjää kyllä aivan hyvin vaikka 12-tuntisen työpäivän syömättä, jos ei ole mitään terveysongelmaa. Joillakin verensokerin lasku aiheuttaa migreeniä tai muuta harmia. He ovat niitä, jotka tarvitsevat välipaloja.

Vierailija
26/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalapropagandan on kirjaimellisesti keksinyt Kellogg's. Siis tämä ei ole mikään heitto nyt vaan aito tosiasia. 

Niissä maissa, joissa syödään kunnon aamupala, ihmiset ovat selvästi lihavampia kuin maissa, joissa syödään iltapainotteisesti.

Miten selität sen, että lihavimmat suomalaiset, joiden syömisestä olen jotain tiennyt, ovat syöneet iltapainotteisesti?

Vierailija
27/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala se vetäisi tällaisen ässän hihasta siinä aivan viime metreillä.

Vierailija
28/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarutmin sanelee kyllä ihan se miten paljon kuluttaa. Minun kaltainen vähän liikkuva tsto työtä tekevä voi hyvin pitää 4-5 h väliä (ehkä tuohon väliin otan kupin kahvia jossa hyvin vähän maitoa). Mutta 23v poikani joka kulkee oppilaitokseen fillarilla 3 km sivu, treenaa lentopalloa oheisharjotteineen 3-4x viikossa ja ei loju sohvalla /kotosalla yhtäkään päivää viikossa, tarvii varmasti jotain suuhunpantavaa vähintään 2-3h välein. Ja hän syö triplasti enemmän kuin minä. Se hänelle ok.

Emme me kaikki ole samanlaisia, kuten sen jo jokainen tietääkin. 

Vierailija
29/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ohjeen on saanut aikaan se ruokakulttuuri jossa syödään hirveästi vähintään 80% hiilihydraatteja. Tällöin verensokeri heittelehtii rajusti ylös ja alas ja jotta ei tule sitä verensokerin laskun heikotusta, ohjeistetaan syömään jotain jopa parin - kolmen tunnin välein. Liika hiilari, joka nostaa insuliinitasot liian korkealle myös ruokkii aivoissa ajatusta siitä että tekee kokoajan mieli jotain.

Ne jotka syövät vhh tai jopa ketoilevat, eli 60-75 (80)% energiasta tulee proteiinistä ja rasvoista, syövät ehkä n 5h välein, jotkut hardcoret vain 2x päivässä (mitä en kyllä suositteleisi).

Edelleen ravitsemussuositukset ja lääkäreidenkin ohjeet ruokailuun ovat kovin hiilaripainotteisia: leipää, puuroa, marjoja, perunaa, riisiä, jopa pastaa(pelkkää vehnäjauhoa), vähärasvaisia tai jopa rasvattomia maitotuotteita joissa paljon hiilaria. Varotellaan lihan ja kananmunien syömisestä, kuin muutamana päivänä viikossa. Tämä

En ole tähän päivään mennessä nähnyt ensimmäistäkään ravitsemussuositusta, jossa olisi ehdotettu pastaa tai muutakaan vaaleaa vehnää. Enkä ole osannut koskaan edes kuvitella, että on olemassa paljon hiilaria sisältäviä maitotuotteita. Piti ihan tarkistaa: piimässä 4,4%, raejuustossa 2,2%, oivariinissa 0,7%, juustossa 0%. Sekö on sinun mielestäsi paljon? Maustetussa jugurtissa oli 13%, mutta meillä sitä ei syödä edes joka päivä.

Vierailija
30/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen, että lihavimmat suomalaiset, joiden syömisestä olen jotain tiennyt, ovat syöneet iltapainotteisesti?

Eikös se riipu siitä mitä kuluttaa? Liikkuva voi syödäkin runsaammin.

Sohvikset vetää iltamussuttelua ja saunan jälkeen makkaraa ja pottusalaattia jne.

Annoskoot on myös persoonakohtaiset. 

Eikä unohdeta miettiä juomista. Sokeriset juomat ja alkoholi sisältävät runsaasti energiaa. Moni laihtuu jo, kun jättää alkon pois. Ja vettä moni juo liian vähän. eri

Vierailija
31/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehnyt aina hankalaa ymmärtää käsitettä välipala. Miksi sellainen pitäisi olla ja miksi sellaiseen pitäisi ostaa jotain aineksia kaupasta. 

Vierailija
32/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 12h välein ja olen lihava.

Vierailija
33/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopassa jätetään tyypillisesti aamuruoka pois. Muslimimaissa syödään iltapainotteisesti. Esim. Ramadapaaston aikaan vasta iltamyöhään. 

Vierailija
34/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kasvissosekeitto syövät voi ollakkin nälkäisiä jo kolmen tunnin päästä ruoasta.

Vierailija
35/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakkaan olevani alkotta yli 3h päivässä. Töistäkään ei tulis mitään selvin päin.

t. bussikuski hesasta

Vierailija
36/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. En ole alan erikoisasiantuntija, mutta paljon asiaan perehtynyt ja väittäisimpä että ne jotka syö proteiini ja rasvapitoisen huom! tukevan aamiaisen ovat keskiverrosti hoikempia --> ts normaalivartaloisia. 

Lihavuuteen on muitakin syitä kuin vuorokautinen kalorimäärä tai mihin aikaan syödään. Meillä keskiverrosti lyhyillä ja tukevarakenteisilla kylmässä elävillä on ihan erilaiset geenit jotka altistaa rasvan kertymiselle jos energiaa saadaan liikaa, kuin esim eteläeurooppalaisille lämpimässä elävillä.

Vierailija
37/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa syödään kunnon aamupala? Mutta se ei vaan ole vehnäpainotteinen, vaan usein sisältää esim. riisiä, kalaa ja kasviksia.

Vierailija
38/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehnyt aina hankalaa ymmärtää käsitettä välipala. Miksi sellainen pitäisi olla ja miksi sellaiseen pitäisi ostaa jotain aineksia kaupasta.

Mä olen kuullut, että välipalan ansiosta ei ehdi tulla mitään kovaa nälkää ja siitä johtuvaa ahmimista. Ei sen tarvitse olla kuin yksi mandariini.

Klo 6-8 aamiainen, klo 11-13 lounas, klo 14-15 välipala (hedelmä tai kahvin kanssa joku pieni suolainen jne), klo 17-19 (tai myöhemmin, tapoja on monia) päivällinen ja iltapalaa jos vielä jotain tarvitsee. 

Mitä minä olen eri työpaikoilla ollut, niin klo 9 on ollut kahvitauko ja silloin olen huomannut, ainakin naisvaltaisella alalla, syötävän ihan reilusti. leipää ja jogurttia jne. Olisko ne sitten jättäneet aamiaisen pois tai kiireessä eivät ehtineet?

Vierailija
39/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellog edesautti pelkästään sitä, että aamullas syötäisiin venhapainotteista ja sokerista. Kyllä "aampaloja" on syöty ennen tuota.

Aamulla kannattaa syödä jotain proteiinipitoista niin nälkä pysyy paremmin kurissa.

Vierailija
40/64 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri leikkauksessa, toipumisohjeeksi sanottiin tuo usein syöminen painottaen proteiineja. Määrä pitää pohtia itse kunkin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän