Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pelastan lapseni huumeilta?

Vierailija
15.11.2024 |

Aikuinen lapsi kyseessä.

Olen aika lailla epätoivoinen jo. Pitäisikö luovuttaa ja pistää välit kokonaan poikki?

Hänellä huumeidenkäyttöä takana yli 10 vuotta jo

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huumetta se käyttää?

Jos se on vain pössyttäjä, niin muuta Saksaan, niin ongelma on ohi.

Huumeidenkäyttö on niin suhteellista.

Kun alkoholi täyttää enemmän huumeen kriteereitä kuin kannabis niin laki on kaksinaismoraalinen. Kovempaa kamaa saa myydä laillisesti ja kannabis on laitonta. Ihan absurdia kun kannabiksella ei ainakaan kuole vahingossakaan eikä kovalla yrittämiselläkään.

Vierailija
22/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelen päihteiden käyttäjän kanssa ja tuntuu että aina vaan on tyytyväinen kun saa päihteensä. Käyttänyt monta vuotta. Minä en käytä mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelasta oma elämäsi ja ota siitä kaikki ilo irti. Lapsi on menetetty tapaus, vain hänen oma herääminen tilanteeseen voisi hänet pelastaa. Mikään tai kukaan muu ei häntä voi auttaa kuin hän itse. 

Oikeasti ja järjellä ajateltuna tiedän tämän kyllä. Mutta oman lapsen kohdalla järki vaan ei jostain syystä toimi  :'(  . Tätä on jatkunut vuosia, oon aika lailla raunioina.  -ap

Eli mitä haluat täältä kuulla?

Vierailija
24/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Se on suru, että maailma on tällainen, mutta se ei ole sinun vikasi. Pelasta sen sijaan oma sielusi

Vierailija
25/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan rahoita käyttöä, anna ruokaa, rahaa ei saa antaa. Kokemusta on.

Älä anna ruokaa. Älä vie ruokaa. Niillä ei tarvii jäädä päihteiltä rahaa ruokaan, jos joku tuo ruokaa. Juurikin tuo. Niillä ei tarvitse olla rahaa ruokaan, jos joku sitä tuo tai jostain saa ruokaa helposti. Ihan sääliksi käy erään ex äitiä varsinkin, kun se kantoi ruokaa ja mikään ei muuttunut paremmaksi ikinä... ainakaan sillä tavalla. Ex oli varmasti aina enemmän rahaa viinaan ja päihteisiin juuri sellaisina päivinä ja ei muakaan haitannut, että exän äiti toi ruoat sinne... kävin syömässä siellä ex jääkaapilla välillä niin elämässä ei paljon tarvinnut miettiä sitä, onko varaa mennä baariin. Kiitos vaan ex äidille, ihan hyvät sapuskat oli. :) 

Vierailija
26/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seurustelen päihteiden käyttäjän kanssa ja tuntuu että aina vaan on tyytyväinen kun saa päihteensä. Käyttänyt monta vuotta. Minä en käytä mitään

Aivan vilpittömästi, miksi seurustelet päihteisen kanssa? 

Vierailija
27/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tiedä, miten voisin auttaa. Mietin, että tekisin huoli-ilmoituksen itsestäni. Hoidan raha-asiat, sen verran tolkuissaan toisinaan että siirtää palkat ja tuet minulle että voin maksaa vuokrat ja laskut. Joka kuukausi ei.

Mietin, että voisi olla järkevin vaihtoehto, että saisi jonkun kunnallisen edunvalvojan, joka hoitaisi raha-asiat. En vaan tiedä, miten pitäisi toimia.

Olen toiminut käytännössä edunvalvojana jotain viisi vuotta jo. Olisi asunnoton, jollen huolehtisi

-ap

Ap, kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä: https://dvv.fi/nain-ilmoitat-edunvalvontaa-tarvitsevasta-henkilosta

Mutta ilman asianosaisen suostumusta edunvalvojaa on todella vaikea saada, ja lääkärinlausunto tarvitaan. Kevyempi vaihtoehto voisi olla sosiaalitoimen välitystili, mutta tämäkin on asiakkaalle vapaaehtoinen palvelu. 

Huoli-ilmoituksia voi tehdä, myös lapsestasi. Mutta aikuisen ihmisen kohdalla ne eivät yleensä johda mihinkään, jos henkilö itse kieltäytyy avusta. Jos haluat keskustella ammattilaisen kanssa tilanteesta, voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi sosiaalipalvelujen neuvontapuhelimeen.

t. sosiaalityöntekijä

Vierailija
28/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tiedä, miten voisin auttaa. Mietin, että tekisin huoli-ilmoituksen itsestäni. Hoidan raha-asiat, sen verran tolkuissaan toisinaan että siirtää palkat ja tuet minulle että voin maksaa vuokrat ja laskut. Joka kuukausi ei.

Mietin, että voisi olla järkevin vaihtoehto, että saisi jonkun kunnallisen edunvalvojan, joka hoitaisi raha-asiat. En vaan tiedä, miten pitäisi toimia.

Olen toiminut käytännössä edunvalvojana jotain viisi vuotta jo. Olisi asunnoton, jollen huolehtisi

-ap

Ap, kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä: https://dvv.fi/nain-ilmoitat-edunvalvontaa-tarvitsevasta-henkilosta

Mutta ilman asianosaisen suostumusta edunvalvojaa on todella vaikea saada, ja lääkärinlausunto tarvitaan. Kevyempi vaihtoehto voisi olla sosiaalitoimen välitystili, mutta tämäkin on asiakkaalle vapaaehtoinen palvelu.

Olen aika lailla lopussa. En tiedä tarkalleen, mitä käyttää, mutta suonensisäisiä kuitenkin, koska piikkien jäljet. Ei hällä mitään lääkärinlausuntoja ole, muuta kun kerran meni vakkari työpaikka huumeidenkäytön vuoksi ja siinä oli joku vuoden aika jolloin oli kontrollit ja työterveyslääkärillä käynnit.  Vuoden jälkeen mämmäsi ja meni aineissa töihin ja sai kenkää

-ap

Vierailija
29/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomesta saa apua. Kaverii kuoli huumeisiin eikä kukaan viranomainen halunnut auttaa sitä.

Vierailija
30/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty pelastamaan. Ei muutu, ellei muutoshalu lähde itsestä. 

Vierailija
31/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Olen pahoillani. Minullakinnon lapsi; joka on sekoillut vuosis. Ja Minulla on sinulle yksi neuvo: etäännytä itsesi. Päästä irti. Sen teet alkamalla ajattelemaan, että hän on jo kuollut. Sure hänen kuolemasnsa etukäteen. 

Tämä auttoi minulla.

Vierailija
32/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut itsellesi keskusteluapua? Siitä voi olla suuri apu niin että pystyt pitämään rajoja eikä välejä tarvitse kokonaan katkaista. Olet aivan uskomattoman hyvä, jos olet pystynyt hoitamaan hänen raha-asioitaan!!! Ja pitkään! Todella harva vanhempi pystyy siihen mitä olet tehnyt. 

Hakeudu vertaistukiryhmään ja terapiaan. Siellä mieti ammattialaisten kanssa yhdessä tilannetta ja miten kannattaa edetä. Voit jo heti kysyä lapseltasi, suostuisiko hän edunvalvontaan. Tietämättä tarkemmin en osaa neuvoa enempää. Parempi tehdä ratkaisut huolella harkiten, lapsi ehkä voisi myös suostua mukaan terapeutille. 

Vierailija
33/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut itsellesi keskusteluapua? Siitä voi olla suuri apu niin että pystyt pitämään rajoja eikä välejä tarvitse kokonaan katkaista. Olet aivan uskomattoman hyvä, jos olet pystynyt hoitamaan hänen raha-asioitaan!!! Ja pitkään! Todella harva vanhempi pystyy siihen mitä olet tehnyt. 

Hakeudu vertaistukiryhmään ja terapiaan. Siellä mieti ammattialaisten kanssa yhdessä tilannetta ja miten kannattaa edetä. Voit jo heti kysyä lapseltasi, suostuisiko hän edunvalvontaan. Tietämättä tarkemmin en osaa neuvoa enempää. Parempi tehdä ratkaisut huolella harkiten, lapsi ehkä voisi myös suostua mukaan terapeutille. 

ps. Siis siellä terapiassa ei käsiteltäisi hänen ongelmiaan, vaan teidän suhdettanne miten siitä saisi paremman ja voitte sopia miten usein ja millä tavalla yhteyttä pidetään. 

Vierailija
34/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia olen seurannut  lapsen myötä sivusta tuota elämää, hänen huumeiden käyttönsä alkoi yläasteella kannabiksen polttelulla. Minulla ja miehellä ei itsellä ollut tietoa huumeista, eikä ymmärretty mistä oli kyse. Meillä alkoholiakin käytetetään ihan satunnaisesti, muutaman kerran vuodessa.

Vuosien kuluessa siirtyi käyttämään kaikkea muuta, paitsi heroiinia. Kavereita kuoli huumeisiin ympäriltä, osa jäi pysyvästi matkoilleen, eivätkä ikinä palaudu normaaliin elämään. Osa kuoli henkirikoksen uhrina, kun jäivät velkaa, tai joku muu mystinen syy, se hengen hinta voi olla pari kymppiä.

Lapseni elää edelleen.

Vierailija
35/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain pystyä hyväksymään elämässä se tosiasiassa, että kaikista meistä ei ole elämän onnistujiksi. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Olen kuitenkin pahoillani puolestasi. Osa lapsistamme saattaa kuolla nuorena onnettomuuksiin, syöpään tai muihin sairauksiin, osa kuolee huumeisiin ja itsemurhiin. Sinun omalla elämälläsi on kuitenkin merkitystä  Sinulle. Ja se on ihan sallittua. Aikuinen lapsesi on valinnut toisin ja hänelläkin on oikeus siihen.

Vierailija
36/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta raha-asioista huolehtiminen ja pistä välit poikki. Hän on valinnut huumeet ja sinulla on oikeus valita elämä johon ne eivät kuulu millään tavalla.

Vierailija
37/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas paskasti kasvatettu lapsi.

huumeiden yhteiskunnalle aiheuttamat kustannukset pitäisi laittaa maksettavaksi niille vanhemmille, jotka kasvattivat lapsistaan nistejä

Vierailija
38/38 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomesta saa apua. Kaverii kuoli huumeisiin eikä kukaan viranomainen halunnut auttaa sitä.

mitä apua se muka tarvitsee? itsehän se haluaa vetää päänsä sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi