Muita, jotka ei enää halua miestä eikä parisuhdetta?
Kun täytin 40, niin tuli jotenkin mitta täyteen miehiä ja parisuhteita. Takana yksi pitkä avoliitto, muutama seurustelu ja yksi avioliitto, josta lapsi. Enää ei vain kiinnosta, en halua lähelleni ja elämääni ainuttakaan miestä paitsi pelkkänä kaverina. Mikään pelkkä seksisuhde ei varsinkaan voisi vähempää kiinnostaa, yök. Mutta ei mikään parisuhdekaan, edes yksille treffeille en halua. En jaksa, ei kiinnosta, ei nappaa enää, parisuhteiden jaksamisen kiintiö on täynnä. Eikä nappaa enää varmaan koskaan. Vaikka olen aina ollut ns. parisuhdeihminen. Mikähän tämä juttu oikein on? Onko tavallistakin?
Kommentit (390)
Mulla myös mitta täynnä. Uuvun jo ajatuksesta ensimmäisestä riidasta. Haluan olla yksin koko loppuelämän. Neljä suhdetta takana ja joitain irtosuhteita. Ei vois miehet vähempää kiinnostaa kumppanina. Kavereina ovat kyllä tosi kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös mitta täynnä. Uuvun jo ajatuksesta ensimmäisestä riidasta. Haluan olla yksin koko loppuelämän. Neljä suhdetta takana ja joitain irtosuhteita. Ei vois miehet vähempää kiinnostaa kumppanina. Kavereina ovat kyllä tosi kivoja.
T. N43
Itse olin nuorena aviossa kaksi kertaa ja viimeisimmän eron jälkeen ajattelin, että elän nyt jonkin aikaa yksin. Siitä on nyt 30 vuotta ja elän edelleen yksin.
En siis päättänyt olla sinkku ja lapseton, niin vaan kävi, koska ei vaan löytynyt miestä, jonka kanssa olisin halunnut jakaa elämäni. Kokeneempana alkoi hahmottaa parisuhteita sen verran tarkemmin ja nostaa omaa vaatimustasoaan. Yleensä miesten kanssa arvopohja on ollut niin erilainen käytännössä, etteivät suhteet ole edenneet pidemmälle.
Nuorempien sukupolvien naisten osalta tilanne on vielä pahempi, nyt kun netti on pilannut osan nuorista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ralph Fiennes rakastuisi minuun silmittömästi niin elettäisiin onnellisina elämämme loppuun asti. Joku tavallinen ukko ei ole arjessa kun tiellä!
Silmittömästi :D
Mun mielestä tää Fiennes diggari on tosi symppis. Miettikää, nainen on uskollinen ihastukselleen viimeiseen asti, vaikka kuinka patu gubbe jo on. Kaikki miehet ei oo vaimoilleenkaan yhtä uskollisia eivätkä varsinkaan vanheneville vaimoille, ne kun päivitetään uuteen versioon jos vaan rahkeet riittää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut yksin nyt 6 vuotta. Takana yksi parinkymmenen vuoden avioliitto, joka päätyi eroon. En ole halunnut uutta suhdetta, koska uuteen ihmiseen tutustuminen tuntuu liian rasittavalta. Olen ihan tyytyväinen yksin, varsinkin nyt, kun viimeinenkin lapsi on lentänyt pesästä. En kaipaa läheisyyttä, enkä parisuhdetta. Voin kaikessa rauhassa toteuttaa omia haaveitani ja juttujani ilman, että tarvitsee olla perustelemassa tai selittämässä kenellekkään.
Täällä aika samanlainen tilanne, olen ollut nyt seitsemän vuotta eron jälkeen ilman parisuhdetta. Sellaisen olisin "saanut" tässä jo moneenkin kertaan, mutta ei vaan enää jaksa eikä huvita. En kaipaa seksiäkään. Helpompaa elää näin. Olen karvan vajaa 50v. nainen, lapset aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ralph Fiennes rakastuisi minuun silmittömästi niin elettäisiin onnellisina elämämme loppuun asti. Joku tavallinen ukko ei ole arjessa kun tiellä!
Eiks Ralphkin ala olla jo aika vanha ja rupsahtanut patu..
Hot!
Uskomatonta, miten Ralph Fiennes on saatu tähänkin ketjuun. Ja todellakin on hot edelleen!
Haluaisin parisuhteen, jos sellaisia miehiä olisi ylipäätään olemassa, joista voisin kiinnostua ja jotka kiinnostuisivat myös minusta. Muttei ole, joten olen tyytyväinen elämääni ilman ja keskityn muihin asioihin, vaikka olisikin paljon annettavaa parisuhteelle.
n44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmittömästi :D
Mun mielestä tää Fiennes diggari on tosi symppis. Miettikää, nainen on uskollinen ihastukselleen viimeiseen asti, vaikka kuinka patu gubbe jo on. Kaikki miehet ei oo vaimoilleenkaan yhtä uskollisia eivätkä varsinkaan vanheneville vaimoille, ne kun päivitetään uuteen versioon jos vaan rahkeet riittää.
Eiköhän meitä Fiennes diggareita ole useampi kuin yksi
Monet vanhemmat naiset ottavat kyllä elämänkumppanin, mutta eivät muuta yhteen. Eikä ole mitään muitakaan sitoumuksia. Käyvät teatterissa, markkinoilla, tapahtumissa yhdessä, juhlissa on aina avec. Mutta suhde on vakavampi kuin pelkkä ystävyyssuhde, seurustelusuhde mutta pitävät omat asunnot jne. Tiedä sitten täyttyykö läheisyydenkaipuu siinä kotisohvalla sylikkäin vai onko suhteet kuitenkin seksittömiä.
Voi olla että 20 vuoden päästä kun olet 60-vuotias alat haikailla lämmintä kainaloa vierellesi, muistella lämmöllä romanttista rakkautta ja toisen ihon lämpöä.
Mutta kuka tietää, ehkä et. :)
Ei nelikymppisenä enää kelpaa "omaa tasoasi" oleville statusmiehille, niin voimaannuttaan ja ollaan (tahtomattaan) yksin? :D
Naisten kaveruus ei muuten ole minkään arvoista.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, vaikka elämässäni on ollut ihan mukavia miehiä. En vain halua muuttaa kenenkään kanssa yhteen (mies yleensä haluaa), ja haluan myös elää omaa elämääni. Jos haluan lähteä huomenna reissuun Lappiin, niin haluan lähteä enkä keskustella asiasta jonkun kanssa.
Jo muuttaessani eron jälkeen kolmekymppisenä isoon yksiöön talon talkkari, siellä oli ekassa kerroksessa talkkarille perhe-asunto, varoitti, että miehet ovat tässä talossa muuttaneet naisen omistamaan yksiöön. Sitten se nopeasti myydään ja muutetaan muualle isompaan asuntoon. Sitten erotessa onkin hankala saada omiaan pois ja se entinen 44 neliön yksiö on myyty ajat sitten.
Kehoitti asumaan vaan yksin siinä ja seurustelemaan muuten, muttei tosiaan mitään miehiä vakituisesti asumaan sinne. Hyvä mies oli kaikin puolin ja aina sai soittaa ovikelloa, oli milloin tahansa mitä tahansa asuntoon liittyvää asiaa. Hän jopa teki pätevästi ja edullisesti täyden remontin ennen muuttoani asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisenä enää kelpaa "omaa tasoasi" oleville statusmiehille, niin voimaannuttaan ja ollaan (tahtomattaan) yksin? :D
Incelikin tuli taas vänisemään asiasta, josta ei tiedä mitään.
Täällä yksi 31v. Ei vain oikein löydy enää mielenkiintoa ja tämä koskee myös muita ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan noin kova paikka ku joku haluaa olla yksin. Narsisti ei tykkää kun ei olekkaan enää naisten elämän keskipiste. Ja ite oon 31v enkä halua enää suhteita. Edelleen saan pitkää katsetta komeimmalta prosentilta, että kyse ei ole siitä etten sais.
En ole enää pitkään aikaan ollut kiinnostunut miehistä, liikaa tullut luettua kaikkea niiden naisvihapaskaa tälläkin palstalla. Turvallisempi ja terveempi vaihtoehto on elää sinkkuna ja viettää aikaa ystävien/perheen kanssa
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Minkälaisten miesten kanssa te oikein olette olleet? Mulla oli nuorempana useita suhteita ja paljon hauskoja hetkiä eri miesten kanssa. Nyt olen ollut parikymmentä vuotta mieheni kanssa yhdessä enkä kyllä tiedä, miten edes selviäisin ilman häntä. Meillä on kivaa yhdessä ja sen lisäksi mies hoitaa kotia ja järjestelee kaikenlaisia asioita. On paljon mukavampaa olla yhdessä kuin yksin.
Sun mies on aarre. Ne aarteet revitään käsistä!
Samaa mieltä! Sulla on hyvä elämä ja hyvä mies.
Ihana vapaus olla sinkku. Lapsetkin jo aikuisia. Niin omaa aikaa piisaa. En kaipaa enää parisuhdetta, enkä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, vaikka elämässäni on ollut ihan mukavia miehiä. En vain halua muuttaa kenenkään kanssa yhteen (mies yleensä haluaa), ja haluan myös elää omaa elämääni. Jos haluan lähteä huomenna reissuun Lappiin, niin haluan lähteä enkä keskustella asiasta jonkun kanssa.
Miksi tuosta pitäisi keskustella sen kummemmin? Minä ainakin sanoisin että sehän sopii, nähdään kun palaat, pidän asunnon siistinä.
Sinä saat olla juuri sellainen kuin olet. Jos olet noin tyytyväinen, niin eihän siinä mitään ongelmaakaan ole.
M49