Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja yh-arki - olen uupunut ja kadehdin ystävän ydinperhettä

Vierailija
14.11.2024 |

Taustalla avioero miehestä, joka ei kyennyt olemaan turvallinen isä lapsille. Lapset jäivät minulle, näkevät isäänsä satunnaisesti. Olen yksin lasten kanssa, ei ole isovanhempia tai sisaruksia hoitoapuna. Taloudellisesti on tiukkaa, asutaan pk-seudulla vuokralla. Teen paljon töitä, jotta tultaisiin toimeen. Lapset ovat rakkaita, mutta samalla olen väsynyt pyörittämään arkea yksin.

Kaipaisin rinnalle puolisoa ja kun erosta on kulunut aikaa, olen alkanut kadehtia ystäväni ydinperhettä. Heillä mies osallistuu, tekee asioita lasten kanssa ja tekevät asioita yhdessä perheenä. Ovat tosi onnellisen oloisia yhdessä. En enää halua nähdäkään heitä, kun joka kerta vain muistuttaa, mistä itse jään paitsi.

Miten näistä kateuden tunteista pääsisi yli?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ydinperheitä kadehtiville. Täällä maailmassa ei vain käy onnen lahjat tasan. Toivon tietysti, että teidänkin elämässä olisi jotain, mistä te ymmärrätte olla kiitollisia. Vertaamalla omaa tilannettaan muiden vastaavaan, ei koskaan voita mitään.

Vierailija
82/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisella naisella on täysin vapaa oikeus valita puolisonsa miljoonien miesten joukosta ja silti he valitsevat tietäen ja tahtoen itse väärän ihmisen ja sitten mahd. itkevät yyhouttaan.

Ihmeellistä.

Eipä nuo miehetkään onnistu puolison valinnassa sen paremmin, kun puolet miehistä eroaa.

Niin koska naiset tekevät Suomessa aloitteen oliko se 70% erotapauksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa yksinhuoltajat:

Olemme ydinperhe ja kaverinani on yksinhuoltaja, jolla ei tukiverkkoja ole. Olemme monta kertaa sanoneet tälle yksinhuoltajalle, että jos vain tarvitset jossakin meidän apua, niin pyydä. Yksinhuoltaja kieltäytyy avusta joka kerta. Paitsi kerran, kun hän oli todella väsynyt ja lastensa huoneet olivat sotkuiset, niin mentiin siivoamaan lasten kanssa yhdessä heidän huoneensa oikein kunnolla.

Sitä piti siis kysyä, että miksi apua ei pyydetä, vaikka yksinhuoltaja on tosi väsynyt?

Ei halua olla vaivaksi. Ja kun se yksi kerta ei sitä kokonaisuutta muuta miksikään. Se arki on yhtä raskasta silti. Minä kasvatin lapseni myös yksin,  ennenkaikkea olisin kaivannut omaa aikaa (voiko ne yh.n lapset tulla päiväksi kylään tai jopa yökylään?) Tai jotain pientä hemmottelua. Jotain, että olisin muutakin kuin äiti, jota joku tarvitsee kokoajan. 

Arkea se ei silti muuta. Ja avun pyytäminen on tosi vaikeaa. Kun on tarpeeksi uupunut, pelkää romahtavansa pienestäkin myötätunnosta. Että sitten ei enää saisi itseään kasatuksi ollenkaan, ja pystyisi jatkamaan. Minulla vielä lasten isä teki jatkuvaa kiusaa, lastensuojelu ilmoituksia, vaikutti lapsiin puheillaan ym, joten oli suuri kynnys siksikin edes päästää ketään lähelle, tai omaan kotiinsa. 

Vierailija
84/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää surra ja kärsiä ero, jonka jälkeen voit siirtyä elämässä eteenpäin. Voit deittailla ja pitää hauskaa, mutta älä perusta uusperhehelvettiä. 

Vierailija
85/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnellinen ydinperhe ja kyllä me riidellään lastenhoidosta ja ruuanlaitosta. Mutta vain tuollaisista pikkuasioista. Olen päivittäin onnellinen, että onnistuin nappaamaan miehen, joka rakastaa minua ja haluaa minulle hyvää. 

Mutta vaikka tilanne olisikin toisin, niin varmasti pärjäisin. Kyllä apkin pärjää. Pienistä iloista se lähtee. 

Vierailija
86/89 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat oli naimisissa kuolemaan asti. Ei ehkä olisi kannattanut. Itse olen yh ja nautin, kun saan olla röhnöttää kotona niin kuin itse haluan. Mutta on totta, että rahaa ja aikaa on puolet vähemmän ja se rajoittaa esimerkiksi harrastuksia. Toisaalta en yhtään kaipaa mitään harrastusrumbaa muutenkaan, enkä usko että se olisi lapselle hyvä. Ydinperhe, jossa kaikilla harrastuksia olisi oikein kauhuskenaario. Miehilläkin on usein omia harrastusrientoja plus että osa haluaa lasten harrastavan omaa lempiurheiluaan. 

Vierailija
87/89 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin tarkoittaa, "ei kyennyt olemaan turvallinen isä lapsille"? Hakkasi lapsia, tunki ne mikroon, huusi niille, jätti ne taaperoina yksin kotiin ja lähti baariin? Eikö voisi ihan vaan sanoa, miten asia on, sen sijaan että kehittää tuollaisia typeriä kiertoilmaisuja. Miksi piti hommata useampi lapsi ennen kuin asia selvisi? Lapsia tai lemmikkejä ei IKINÄ hommata enempää kuin mitä kykenee yksin hoitamaan.

Miksi siis ap:n ex-mies hankki lapsia, kun niitä ei pysty yksin hoitamaan? Sama standardihan on oltava molemmille vanhemmille.

Ap antoi. 

Vierailija
88/89 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää tehdä oma surutyösi siitä, että mies, josta tuli lastesi isä ei ollutkaan hyvä isä. Vähän kuin surra kuolemaa. Sillä sinulta on kuollut haave miehestä, joka olisi hyvä isä teidän lapsille. Se riistettiin sinulta. Anna aikaa suremiselle.

Vi##u mitä itsesäälistä paskaa. 

Siinä vihainen ja sitä muihin purkava sivullinen.Sinusta ei ole mitään apua. Päinvastoin. Tämä ei ole oikea keskustelu sinun ongelmasi purkamiseen.

Mikään ei ole oikea keskustelu sinun muka-elämänohjeillesi. 

Vierailija
89/89 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap anna lapsiaan huostaan kun selvästikin on niihin kyllästynyt.