Voiko auton huoltokirjaan pyytää merkinnän jälkikäteen?
Olen myymässä autoani ja huomasin, että kaksi korjaamoa on jättänyt merkitsemättä sähköiseen ja manuaaliseen huoltokirjaan. Molemmat 1,5 vuoden sisällä. Tietääkö joku, onko mahdollista saada leima vielä näin jälkikäteen? Luulisi, että korjaamoilla on joku tieto jossain, mitä ovat huoltaneet ja milloin.
Kommentit (6)
Varmaankin. Etenkin jos sinulla on kuitti tallella tehdystä työstä. Jos ei, niin varmaan riittää, kun käyt näyttämässä tiliotettasi, että olet maksanut korjaamolle tehdystä työstä. Jos ei auta, niin uhkaa maineenmenetyksellä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yrittää mutta mistä huoltamo muistaa mitä on edes tehty noin jälkikäteen. Nykyautoissa merkinnät tehdään tietokantaan eikä omassa Mersussa ole edes mitään huoltokirjaa.
Juu, mulla on myös Audissa sähköinen huoltokirja, mutta merkinnät puuttuvat sieltäkin.
Minä merkkasin itse. Vaihdettu takapyörän laakeri korjaamo se ha se. Xx.xx.xxxx. ihan muistamisen takia, jonkun muunkin kirjoitin itse
Autostani ei kyllä kukaan kysele enää huoltokirjaa vaikka siinä onkin yleisesti kaikki huollot ja öljynvaihdot. Sen iän ylitse jo.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yrittää mutta mistä huoltamo muistaa mitä on edes tehty noin jälkikäteen. Nykyautoissa merkinnät tehdään tietokantaan eikä omassa Mersussa ole edes mitään huoltokirjaa.
Olen korjaamoyrittäjä ja kunnon korjaamoilla jää tietokoneelle kaikki huollot rekisterinumeron ja asiakkaan nimellä muistiin huoltohistoriaan ja helppo katsoa/tulostaa jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korjaamoyrittäjä ja kunnon korjaamoilla jää tietokoneelle kaikki huollot rekisterinumeron ja asiakkaan nimellä muistiin huoltohistoriaan ja helppo katsoa/tulostaa jälkikäteen.
Noin on minunkin käyttämässäni pienkorjaamossa. Maineesaan ja asiakkaistaan kannattaa pitää kiinni. Sitäpaitsi hän ainakin kirjaa huollot sekä järjestelmäänsä, että minun vanhanaikaseen huoltokirjaani. Puhumattakaan rekisteriotteeseen katsastusta varten.