IL : Seta suivaantui kohuprofessorin puheista
"Soveltavan psykologian professori joutui kovan kritiikin kohteeksi, kun häntä haastateltiin naisten seksuaalisuuden joustavuudesta.
Setan mielestä artikkeli antaa yksipuolisen kuvan seksuaalisuudesta. Somessa artikkelia on kritisoitu epätieteelliseksi ja halventavaksi.
HS:n mukaan yksittäisen professorin haastatteleminen oli jutun kannalta perusteltua.
Setan mielestä jutussa miesten heteroseksuaalisuus on normi, jota vastaan arvioidaan muuta seksuaalisuutta. Setan mukaan artikkelista saa oletuksen, että sukupuolisuus ymmärretään vain naiseksi ja mieheksi, eikä siinä ole otettu huomioon esimerkiksi muunsukupuolisia, sukupuolettomia tai intersukupuolisia."
Millaisia ovat nämä sukupuolettomat ihmiset? 🤔
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3da1d9f-eada-4c1f-b3af-f5fb84a7ea00
Kommentit (295)
Miksi kukaan täyspäinen menee SETAn poliittisen siiven eli vihervasemmiston päämediaan HS YLE IS antamaan mitään haastattelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei tämä vauva.fi myöskään ole puolueeton taho. Kirjoitin ensimmäisen kommentin tähän ketjuun. Se oli saanut paljon tykkäyksiä ja ollut pitkään ketjussa, mutta poistettiin eilen. Ei siinä mitään niin loukkaavaa ollut, että se olisi pitänyt poistaa.. eipä vaan ollut Setan ideologian mukainen mielipide. Kyllä Suomessa kuitenkin vielä pitäisi sanan- ja mielipiteen vapaus olla!!
"Mielipiteenvapaus", tai mitä nyt juridisesti tarkoitatkaan, ei tarkoita vapautta julkaista toisten omistamilla alustoilla ilman sensuuria, ei tarkoita vapautta seurauksilta eikä suomen laissa tarkoita oikeutta levittää seksuaalisuuteen tai sukupuoleen liittyvää syrjivää, kansankiihottavaa tai väkivaltaista tekstiä. Ihan lukee laissa, ja on tehnyt niin jo vuosia.
Sananvapauteen siis liittyy olennaisesti oikeus ilmaista mielipiteensä, välittää viestejä ja vastaanottaa tietoja ilman ennakkosensuuria. Se lukee laissa.
Seta = sekopäisten perverssien järjestö.
Heidän mielipiteitään ja kantojaan ei pitäisi todellakaan minkään valtiollisen toimijan huomioida ollenkaan.
Tunnen erään miehestä naiseksi leikellyn. Ehkä hän on omasta mielestään nainen, mutta ei muiden mielestä kuin naurettava homo-pelle.
Ongelma ei varmasti tässä asiassa ole lähtökohtaisesti se, että joku haluaa aikuisena muuttaa omaa sukupuoltaan tms.Ongelmaksi koetaan se, että näiden marginaalitapauksien takia halutaan muuttaa meidän yleiset luokittelut/systeemit esimerkiksi juuri näiden vessojen muuttaminen unisex-vessoiksi ihan vain heidän näkemyksiä miellyttäekseen. Miksei tässäkin asiassa toteudu demokratia?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään miehestä naiseksi leikellyn. Ehkä hän on omasta mielestään nainen, mutta ei muiden mielestä kuin naurettava homo-pelle.
Minä kyllä naisena tunnistan transnaiset naisiksi. Kehonkielessä ja muussa on selvää naismaisuutta, joita miehillä ei ole.
Joissakin kulttuureissa naisiksi lasketaan kaikki, jotka muut naiset hyväksyvät osaksi omaa porukkaansa. Minusta se on aika hyvä rajaus.
Olen työskennellyt nuorten parissa ja väitän, että trans-ominaisuuteen liittyy todellakin (kuten joku vieras kertoi) suurempi todennäköisyys autismin kirjon samanaikaisuudelle.
Myös kaverisuhteet vaikuttavat: olen seurannut läheltä, että jos tyttö ei sulaudu tyttöporukkaan ja häntä kiusataan, alkaa hän kehitellä "jotain suurempaa ja hienompaa" narratiivia sille: "mua syrjitään koska olen seksuaalisesti sitäsuntätä."
Vaikka syrjimiselle olisi altistanut sosiaalisten taitojen puute. (Ja korostan että varsinainen syrjiminen on väärin)
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt nuorten parissa ja väitän, että trans-ominaisuuteen liittyy todellakin (kuten joku vieras kertoi) suurempi todennäköisyys autismin kirjon samanaikaisuudelle.
Myös kaverisuhteet vaikuttavat: olen seurannut läheltä, että jos tyttö ei sulaudu tyttöporukkaan ja häntä kiusataan, alkaa hän kehitellä "jotain suurempaa ja hienompaa" narratiivia sille: "mua syrjitään koska olen seksuaalisesti sitäsuntätä."
Vaikka syrjimiselle olisi altistanut sosiaalisten taitojen puute. (Ja korostan että varsinainen syrjiminen on väärin)
Eli silloin kun tyttö on vielä ollut osa kaveriporukkaa, on hän ollut hetero. Sitten jos jonkin oman sosiaalisen kömpelyyden takia joutuukin ulkoreunalle, alkaa sateenkaari-ideolologia puhjeta.
Vierailija kirjoitti:
On vain kaksi sukupuolta, mies ja nainen. Muunsukupuolisia ei voida yksiselitteisesti sanoa joko mieheksi tai naiseksi ja tässäkin lauseessa lähtökohtana on kaksi sukupuolta, mies ja nainen.
On miehiä, naisia ja sitten näitä luonnonoikkuja. Niilläkin suurimmalla osalla ongelma on enemmän korvien kuin jalkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seta ajaa ideologiaa, ei se enää ole sitä mitä silloin alussa oli. Sen takia lopetin tukemisen jo jokunen vuosi sitten.. seta pois kouluista ja työpaikoilta, kiitos.
Moni asia alkaa hyvää tarkoittaen mutta vääristyy vuosien mittaan ihan toisenlaiseksi ja jopa haitalliseksi alkuperäiselle idealle. Jos liike on suosittu niin sinne johtoon tuppaa hakeutumaan nää kaikenmaailman luonnehäiriöiset jotka haluaa toteuttaa taipumuksiaan liikkeen vaikutusvallalla. Päti ainakin loistavasti metoo:ssa mutta muuallakin.
Esim. suomalainen politiikka varsinkin siellä "kansan ja köyhien asiaa ajavan" vasemmiston piirissä on niin surutonta jatkuvaa valehtelua, vastapuolen maalitusta ja seurauksista piittaamattomuutta että ei voi kuin ihmetellä mistä tuollaisia tyyppejä on edes löytynyt liikkeeseen.
Liikkeeseen liittyneet ihmiset hyötyvät siitä, smart ass!
Seta muka huolissaan tieteellisistä tosiasioista SALLI MUN NAURAA. 😂 🤣 😂
Voi voi, mies ja nainen on edelleen todelliset sukupuolet. Muita ei ole. Nainen on edelleen nainen, ei mies voi muuttua naiseksi, eikä nainen mieheksi, ja jokaisella on jompikumpi sukupuoli, ei ole mitään "muuta".
Seta pitäisi kieltää pseudotieteellisenä kulttina joka aivopesee lapsia ja nuoria uskomaan satuja, tieteellisten faktojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä naisena tunnistan transnaiset naisiksi. Kehonkielessä ja muussa on selvää naismaisuutta, joita miehillä ei ole.
Joissakin kulttuureissa naisiksi lasketaan kaikki, jotka muut naiset hyväksyvät osaksi omaa porukkaansa. Minusta se on aika hyvä rajaus.
Etkä tunnista. Jokainen nainen tajuaa heti että ovat miehiä ja käytökseltäänkin täysin epänaisellisen röyhkeitä, selvästi ovat nyös pahempia naisvihaajia kuin päästään terveemmät miehet. Joku misdio niillä on halveerata naisia, ja viedä naisilta kaikki turvallisuuden tunne ja omat saavutukset.
Lisäksi ovat helvetin karmivan näköisiä. Tulee kauhuelokuvat mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen enkä tiedä mitään karmeampaa kuin nämä miehet, jotka luikertelee naisten ja lasyen lähelle, mukamas "naisina". Vaarallisia ja päästään pipejä MIEHIÄ, enkä todellakaan ikinä kutsuisi tämmöistä naiseksi. Se on halventavaa naisia kohtaan, kutsua ransua naiseksi. Tekevät vain pilaa meistä ja pahaa meille monilla eri keinoilla. Ransut on troijan hevosia, naisten pahimpia vihollisia.
Hermafrodiittia en ole koskaan nähnyt.
Tunnen tosiaan yhden tapauksen, jolla diagnosoitiin autismin kirjon häiriö. No pian hän alkoi myös kokea, että on tyttönä syntynyt väärään sukupuoleen. Ravasi psykologeilla ja söi hormoneja. Muutti nimensä pojan nimeksi. No aikuisuuteen kun pääsi niin mieli sukupuolensa suhteen taas muuttui, eikä lopulta koskaan tehnyt mitään isompia/peruuttamattomia toimenpiteitä.
Juuri tämän vuoksi ei pidä lähteä asian kanssa hosumaan, vaikka Seta tätä asiaa ilmeisesti kovastikin ajaa eteenpäin. Ulkomailla taas, joissa näitä peruuttamattomia muutoksia on tehty alaikäisille on alettu linjaa korjaamaan Suomen suuntaan. Nämä myös kehuvat Suomen mallia tässä asiassa. No täällä tietenkin kehityssuunta yritetään viedä tähän ulkomailla jo huonoksi todettuun suuntaan. Pitäisi sen verran katsella ympärilleen, ettei toista samoja virheitä kuin muut. Ja mikä helvetin kiire Setalaisten mielestä näihin korjaustoimenpiteisiin on? Eikö ole parempi, että tämä yksilö on varma tuntemuksistaan ja vasta sitten tekee peruuttamattomia muutoksia keholleen? Eikö se yksilön onnellisuus ole tärkeintä eikä mikään aikataulu?
Samoin kummastuttaa tämä normiluokitteluun uskovien noitavaino. Minä miellän sukupuolet juurikin naiseksi ja mieheksi. Aion lapseni myös tämän uskomukseni valossa kasvattaa. Eikä minua paskanvertaa kiinnosta, jonkun muunsukupuolisen/sukupuolettoman lässytykset ja mielipiteet aiheesta. Ettehän tekään minun siunausta kysele oman elämänne ratkaisuille. Miksi ihmeessä odotatte ja vaaditte muiden nostavan aatteenne tikun nokkaan ja orjailevan teidän uskomuksia elämässään?? Haittaisiko teitä jos teidän lapselle haluaisi joku esimerkiksi tuputtaa omia uskonnollisia näkemyksiään? Olisiko tällaiset vierailut kouluissa mielestänne ok? Keskittykää tekin vain itseenne, muutelkaa ja leikelkää itseänne miten tykkäätte, mutta helvetti sentään, antakaa myös meille valtaväestöön kuuluville rauha elää elämässämme omien aatteidemme mukaan ja kasvattaa myös lapsemme juuri kuten itse hyväksi koemme.
vai someraivo taas? ja kun katsotaan setan omaa materiaalia, ei sieltä löydy mitään todistettavissa olevaa, todellisuuteen perustuvaa juttua. seta ja sen materiaali pitäisi kieltää alle 18 vuotialta. seta on luikerrellut sekopäisine teorioineen koulumateriaaliin. meidän kakarat tietävät kaiken seta materiaalin mt-potilaiden laatimaksi ja valeeksi. kas näin kotona opitaan ne oikeat totuuteen perustuvat asiat. koulua kävivät vain näön vuoksi. kotioppi on viisas ratkaisu.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen.
Nainen joka ompelee pillun umpeen ei ole mies. Nämä molemmat ovat mielenterveyspotilaita.
Heidän pitää korjata päässä oleva väärä sukupuoli. Siten se onnistuu. Kehoa murjomalla se ei onnistu. Ihmisten täytyy hyväksyä itsensä.
Seta joutaisi lakkautettavien ääri järjestöjen listalle. Suomen nuoret saavat sairaalta kuulostavaa informaatiota.
Nuo eivät ole sukupuolen osa-alueita. On käsittämätöntä, että ihmiset eivät ymmärrä korrelaation käsitettä. Ilmiöt voivat voimakkaasti korreloida keskenään jossain kontekstissa ilman, että ne olisivat välttämättömiä toistensa olemassaolon näkökulmasta. Sukupuoli on dikotomisena luokkana olemassa kaikilla nisäkkäillä, ihan sama miten tapakulttuuri säätelee sukupuolisuuteen liittyviä rooliodotuksia, kuten esimerkiksi pukeutumista. Sekään että tummaihoinen ihminen keskimäärin tykkää enemmän jazzista kuin vaaleaihoinen Yhdysvalloissa, ei tee jazzista tummaihoisuuden keskeistä tai edes vähemmän keskeistä ulottuvuutta. Setalaiset kuulostavat välillä kuin joltain litteän maan teoreetikoilta tai kreationisteilta, ainoana erona on että on poliittisesti epäkorrektia vastustaa heidän epätieteellisyyttään ja tunneperäsitä argumentaatiotaan. Täysin epäanalyyttinen ajatusmaailma yhdistettynä tunneperäiseen vouhotukseen, johon hurahtavat nimenomaan teini-ikäiset tytöt. Ei ihme, että suurin osa transpoleille hakeutuvista on naissukupuolen edustajia, hyvin nuoria ja trendikkäitä.