Sosiaalietuuksiin uusia leikkauksia - Hallitus hakee kymmenien miljoonien eurojen säästöjä.
Hallitus haluaa korostaa vanhempien ja sukulaisten vastuuta nuorten ja nuorten aikuisten pärjäämisessä ja turvaverkkona. Erityisesti leikkaukset kohdistuvat nuorten saamaan kuntoutus rahaan ja kuntouttamiseen:
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lain mukaan yhden hengen minimi asunistila on 20 neliötä. Opiskelijoilla ja pienillä lapsilla se on puolet aikuisen tilasta sillä pienet lapset eivät vie yhtä paljon tilaa kuin aikuiset vaan mahtuvat hyvin pienempäänkin tilaan kun taas opiskelijat voivat asua soluasunnoissa joissa asunto koostuu kolmesta tai neljästä kymmenen neliön huoneesta.
Entä jos opiskelee mutta on jo aikuinen jolla on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja 2 teiniä. Tampereelta pitäis löytyä asunto joka on max 853 euroa. Tällä hetkellä asutaan kolmiossa 73m2, lapsilla omat huoneet ja minä nukun olkkarissa. Vuokra 980e, yksityinen vuokranantaja, Ruotula. Toimeentulotuella olen sairauden vuoksi.
Moni äiti ja kaksi teiniä asuvat kaksiossa, äiti nukkuu olohuoneessa. Minullakin oli siskoni kanssa yhteinen huone, vaikka vanhemmat olivat töissä.
Itse asiassa harvinaisempaa noin ahdas asuminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois!
Sopii minulle ja samalla myös verot pois niin pysymme tasapainossa.
Joo ja pitää saada elättää itsensä keinolla millä hyvänsä esim. Myymällä tuotteita joiden laatu - ja turvallisuusvaatimuksia ei kukaan valvo. Myynnin pitää saada tapahtua missä ja milloin tahansa, vaikka kaduilla ohikulkijoille.
Lisäksi parittaminen sekä huumekauppa täytyy laillistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lain mukaan yhden hengen minimi asunistila on 20 neliötä. Opiskelijoilla ja pienillä lapsilla se on puolet aikuisen tilasta sillä pienet lapset eivät vie yhtä paljon tilaa kuin aikuiset vaan mahtuvat hyvin pienempäänkin tilaan kun taas opiskelijat voivat asua soluasunnoissa joissa asunto koostuu kolmesta tai neljästä kymmenen neliön huoneesta.
No jos elämä on mennyt normaalin kaavan mukaan niin siinä vaiheessa on jo yleensä siirrytty työelämään ja oltu jo jonkin aikaa työputkessa kun niitä lapsia tulee. Toki satunnaisia poikkeuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta valtiosta ei ole mitään hyötyä ja sitten alkaa tapahtua.
Jos valtio ei halua huolehtia omistaan, miksi omat huolehtisivat valtiostaan.
Jos valtiota ei kiinnosta oman maa oma kulttuuri, mitä hyötyä kansallisvaltiosta on?
Miksi kukaan haluaisi painaa töitä sellaisen valtion edestä, joka vain jatkuvasti heikentää sen omien kansalaisten mahdollisuuksia, polkee heikoimpiaan ja suosii vain varakkaita.
Sairasta ajattelua. Ei valtio ole kenenkään isä tai äiti. Tämän maan sairaus on ihmisten valtioriippuvuus. Ottakaa idiootit vastuu itse omasta elämästänne. Jos ei ole pinkkaa, älkää jumalauta lisääntykö.
Ainoa syy valtion olemassaololle on siitä ihmisille koituva hyöty. Sama syy miksi on olemassa mitä vaan ihmisyhteisöjä, sen sijaan että jokainen haahuilisi yksinään metsissä.
Valtioriippumaton ihminen ei myöskään noudata minkään valtion lakeja, miksi noudattaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois!
Joo ja pitää saada elättää itsensä keinolla millä hyvänsä esim. Myymällä tuotteita joiden laatu - ja turvallisuusvaatimuksia ei kukaan valvo. Myynnin pitää saada tapahtua missä ja milloin tahansa, vaikka kaduilla ohikulkijoille.
Pitää myös saada rakentaa itselleen hökkeli kunnan maille missä asua mistä tahansa materiaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois!
Ja kaikenikäiset miehet sekä naiset myymään itseään kadunkulmille. Toivottavasti joku rikas mummo ostaa 50v peralta kikulia jotta pera saa syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta valtiosta ei ole mitään hyötyä ja sitten alkaa tapahtua.
Jos valtio ei halua huolehtia omistaan, miksi omat huolehtisivat valtiostaan.
Jos valtiota ei kiinnosta oman maa oma kulttuuri, mitä hyötyä kansallisvaltiosta on?
Miksi kukaan haluaisi painaa töitä sellaisen valtion edestä, joka vain jatkuvasti heikentää sen omien kansalaisten mahdollisuuksia, polkee heikoimpiaan ja suosii vain varakkaita.
Minkä takia vanhemmat, isovanhemmat ja sukulaiset eivät voi huolehtia omistaan ja auttaa? Miksi sen pitää olla valtio ja kunnat?
Niin, jokaisella nuorellahan on varakkaat vanhemmat ja mummot ja papat, kyllä näin on juu. 🤦🏻
Mistä teitä vajaaälyisiä kokkareita sikiää, sukujuhlista?
Yhdellä mummollakin voi olla 11 lastenlasta, ei välttämättä ole paljon antaa senkään takia.
Kyllä mä voin mennä ravintolaan töihin palkkatuella, jos työkkäri käskee.
Jos uuni ja jääkaappi on likaiset niin soitan terveystarkastajan paikalle.
Työvuorot pitää ilmoittaa pari viikkoa etukäteen ja jos työvuoro perutaan niin soitan aviin.
Ja aina kuitit asiakkaille tai ilmoitan verohallintoon.
Minua ei tippaakaan kiinnosta, jos yritys loppuu.
En ole vakituinen.
Minua ei tippaakaan kiinnosta yrittäjän perheen asuntovelka.
On se harmi, että palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvo hallitukselle (ilmainen): kun siellä päässä välähtää joku "idea", miettikää; mitä. siitä. seuraa. Miettikää, ja pohtikaa mitä siitä seuraa, ja miettikää sitä oikein tarkasti.
Mieti sinäkin miksi eläkkeelle jäädään heti kun peruskoulu loppuu ja vanhemmilla loppuu elatusvelvollisuus vaikka se ei lopu jos lapsi meneekin opiskelemaan. Miksi alle 18 vuotiaille maksetaan eläkettä ?
Ja vielä suurempi kysymys on että miksi kenelläkään alle eläkeikäiselle työikäiselle maksetaan eläkettä?
Et kai koskaan ole nähnyt kehitysvammaisia? Työkyky on menetetty jo syntyessä. Voi sattua myös onnettomuus ja halvaantuu. Mitä töitä neliraajahalvaantuneella on mahdollista saada?
Monet sokeat ovat eläkkeellä vaikka ovat täysin työkykyisiä. Heillä ei ole eläkkeessään edes tulorajaa. Esimerkiksi maalipallourheilija voi olla hyväpalkkaisessa työssä vaikka IT-alalla, ja saada palkan lisäksi eläke-etuudet jo nuoresta pitäen.
Mihinkäs ne säästyneet rahat käytetään? Onko joku rikas tarvitsemassa hyvitystä?
Aivan oikein että tukia leikataan ,annetaan rahaa ja mitään ei tarvitse tehdä ja vielä kitistään kun pienenee,se 4 työpaikkaa kk haku ei ole työtä
Hakee siis kymmenien miljoonien säästöjä tässä kohtaa!
Mutta vasta muutama aika sitten uutisoitiin hallituksen laittavan reilun 330 miljoonaa Kela-korvausten korotuksiin: yli 65 vuotiaiden yksityislääkärikäyntien kelakorvattavuus yleislääkäritasolla ja sitten oli erikseen mm. silmälääkärikäyntien ja gynekologikäyntien kelakorvausten korottaminen.
yli 330 miljoonaa noihin!
Tunnin juna!
Perintöveron poisto!
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein että tukia leikataan ,annetaan rahaa ja mitään ei tarvitse tehdä ja vielä kitistään kun pienenee,se 4 työpaikkaa kk haku ei ole työtä
Oliko tuossa eritelty mitä kaikkea kuntoutuksena saa?
Juu, ja sinä kommentoija et sitten saa mitään vai!
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää SAIRAAMPAA HALLITUSTA OLLA. EI VOI.
Mitä pahaa nuoret on tehneet. Tälläkö tosiaan saadaan jotain hyvää aikaiseksi tulevaisuutta ajatellen. Hävetkää jumalauta.
Toivon että joku karma löytyisi noille. Eivät muutoin opi, jos silloinkaan.
Valtion rahat on loppu. Johtuu ihan siitä. Mitä järkeä on siinä että valtion tuella pitää saada asua Suomen ykköskaupungissa? Ihmiset meuhkaa nyt kuorossa, kun epäterve tukiautomaatti ajetaan alas. Onhan se ikävää, en sitä kiellä, mutta uudistus on pakko tehdä. Olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Mun vuokra on 1350€ pk-seudulla. Maksan sen kokonaan nettopalkastani saamatta euroakaan asumistukia. Yh olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos elämä on mennyt normaalin kaavan mukaan niin siinä vaiheessa on jo yleensä siirrytty työelämään ja oltu jo jonkin aikaa työputkessa kun niitä lapsia tulee. Toki satunnaisia poikkeuksia on.
Ei ne ole nykyään mitään satunnaisia poikkeuksia, eikä ole enää tuollaista yhtä normaalia kaavaa minkä mukaan eletään. Itse sain 2 lasta kun opiskelin yliopistolla. Kyllä siellä oli ylioppilaskylän päiväkoti täynnä lapsia, joten en ollut harvinainen poikkeus. Lisäksi opiskelijoissa on nykyään muitakin kuin nuoria, keski-ikäisiä alanvaihtajia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 tamperelaiskotia on saanut Kelalta ikävän kirjeen Nyt heidän pitää muuttaa
Onko pienituloisella lapsiperheellä enää varaa asua Tampereella?
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000010787363.html?utm_medium=pro…
Kiitos hallitus.
Ei työttömillä enää tosiaan ole varaa asua yli 120 neliön asunnoissa, istua tuntitolkulla kuumassa suihkussa ja ostaa joka päivä 3 askia tupakkaa, näin kurjatksi se on mennyt.
4 hengen perheitä asuu vuokrakaksioissa.
Voit vain kuvitella pyykkien kuivatusta, kun pyykkiä pestään joka päivä.
Viekää kuivaushuoneeseen kuten muutkin kuolevaiset.
Vierailija kirjoitti:
IMF vaatii lisää leikkauksia ja verojen korotuksia :(
Siitä huolimatta ei olisi pakko leikata köyhiltä ja sairailta vielä lisää (eikä olisi pitänyt alunperinkään). Milloin oikein rikkaat alkavat osallistua näihin "yhteisiin" talkoisiin? Siellä olisi varallisuutta, mitä voisi verottaa kovemmalla kädellä. Ansiotuloa toki jo verotetaankin, mutta pääomatulossa maksimi veroprosentti on naurettavan alhainen 34%. Varallisuus senkun jatkaa kasautumistaan, kun köyhät köyhtyy entisestään. Tämä hallitus todella vihaa köyhiä ja sairaita, hädänalaisia ihmisiä. Kai tarkoituksena on ajaa ihmiset niin pahaan ahdinkoon, että he itse tappavat itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 tamperelaiskotia on saanut Kelalta ikävän kirjeen Nyt heidän pitää muuttaa
Onko pienituloisella lapsiperheellä enää varaa asua Tampereella?
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000010787363.html?utm_medium=pro…
Kiitos hallitus.
Ei työttömillä enää tosiaan ole varaa asua yli 120 neliön asunnoissa, istua tuntitolkulla kuumassa suihkussa ja ostaa joka päivä 3 askia tupakkaa, näin kurjatksi se on mennyt.
4 hengen perheitä asuu vuokrakaksioissa.
Voit vain kuvitella pyykkien kuivatusta, kun pyykkiä pestään joka päivä.
Viekää kuivaushuoneeseen kuten muutkin kuolevaiset. <
Olen viimeksi nähnyt toimivan kuivaushuoneen 90-luvulla, jolloin käytiin viemässä oman äitini kanssa lakanat kuivumaan sellaiseen. Nykyisestä talosta jossa asun se poistettiin käytöstä samaan aikaan kuin kylmiökin, perusteluna oli sähkön kallistuminen ja säästöt, ja on nykyisin muutettu pyörävarastoksi.
Mutta miten aiot saada sen tapahtumaan? Jos sulla ei ole siihen keinoa, etkä halua kuntoutusta, olet käytännössä itse hyväksynyt sen että heistä tulee elinikäisiä lorvijoita.