Harmittaa kaverin hullu mies :(
Mikäköhän persoonallisuushäiriö silläkin on? On sellainen, että ei hyväksy oikein ketään vaimonsa ystäviä jolleivat he ole hänen kautta tulleita. Saa ihme raivareita aina välillä ja on hyvin usein ilman kummempaa syytä tosi huonotuulinen. Huumorintaju menee aivan yli hilseen. Puhuu jotain ja kaikki luulevat hänen olevan tosissaan mutta myöhemmin kertoo, että vitsaili vain.
Ei tule toimeen kun niiden kanssa jotka " hyväksyy" lähipiiriinsä ja tähän piiriin siis ei todellakaan kuulu vaimon ystävät ja tutut. Jonain päivänä saattaa olla moikkaamatta esim. mua ja toisena päivänä taas saattaa vihjailla jotain ylipainostani tms. Mihinkään kysymykseen ei vastaa selkeästi vaan vastaa jotain mistä ei ymmärrä mitään. Jos kaverini tulee meille niin mies soittelee vähän väliä ja skitsoaa, että lapset tappelee ja tule jo kotiin jne. Kaverini mukaan mies ei pidä minusta (syytä ei tiedä) mutta ei se pidä muistakaan hänen kavereista ja haluaisi, että vaimo ei olisi muiden kun hänen valitsemien kavereiden kanssa. Ärsyttää katsella sivusta sitä touhua. Ja kaveri tietenkin heti vetää herneen nenään kun yritän sanoa, että se mies ei käy ihan täysillä. Tietää sen kyllä itsekin mutta silti loukkaantuu kun sanon totuuden. Ja on vihainen mulle siitä kun MINÄ en pidä hänen miehestä??
Muutamat ihmiset ovat jo tän miehen takia jättäneet kaverinikin ja pakko kyllä sanoa, että vaikka tämä nainen on aivan ihana niin alkaa ärsyttämään tollasen idioottimiehen ainainen puolustelu. Kaiken lisäksi se mies tekee mitä tahtoo ja nyt tahtoo muuttaa taas (muuttavat koko ajan kun mies haluaa) vaikka perheessä on paljon lapsia. En tiedä onko uskonnolla näiden asioiden kanssa mitään tekemistä mutta ovat lestadiolaisia.
Kommentit (8)
sanot kaverillesi, että tämä oli nyt tässä. Sano suoraan mitä miehestä ajattelet ja sano olevasi tukena sitten, jos joskus jotain pahaa tapahtuu. Ja olen aika varma, että tapahtuu. Eihän tuollainen toisen ihmisen täydellinen umpioiminen ihan normaalia ole.
Ei sinulla ole mitään velvoitetta taistella yksipuolisesti ystävyyssuhteessanne sekä miestä että ystävääsi vastaan.
ystäväni nimenomaan ei hae minulta enää mitään tukea eikä kerro enää mitään mulle koska on vihainen ja loukkaantunut kun en pidä hänen miehestään. Vaikka siis asia on niin, että se mies ei pidä minusta ja yrittää tuhota meidän ystävyyden. Ja pikkuhiljaa huomaan ystäväni alkavan uskoa miestään. Pitkään oli sitä mieltä, että haluaa jo asettua aloilleen eikä muuttaa enää mutta kas kun mies tarpeeksi puhui paskaa niin nyt sitä ollaan niin samaa mieltä miehen kanssa. Tiedän, että sisimmässään ystäväni tietää, että erota siitä miehestä pitäis mutta koska ei voi sitä tehdä (usko ja monta lasta ym.) niin on helpompaa vaan olla ajattelematta koko asiaa ja hylätä (??) sellaiset ihmiset jotka tuovat mieleen sen tosiasian, että mies ON omituinen ja kamala :(
Eli mua siis harmittaa se, että kohta meidän välit varmaan menee koska mies on saanut ystäväni uskomaan, että mun kanssa ei kannata olla ja tekee meidän tapaamisesta niin vaikeaa. Ja sitten muutetaan pois heti kun hänen vaimo ehtii vähän asettua. Harmittaa kun ystäväni ei suostu näkemään. Ja sitten vielä ihmettelee jos kauhistelen miehen käytöstä. Eli siis alan uskoa, että mies pilaa meidän välit. Enää emme voi oikein puhua mistään koska ystäväni välttelee puhumasta mistään mihin mies liittyy ja minäkin välttelen, ettei hän loukkaantuisi :( Mietin vaan, että mikä sillä miehellä voi olla?
Raskaampaa hänellä on ja pahinta jos ystävät kaikkoavat. Kaverisi ei vaan ehkä uskalla puhua miehestään pahaa. Hiljaa myötäilemällä päässee helpommalla. Nimimerkillä kokemusta on.
mutta kun huomasi miten järkyttynyt olin ja kuinka en hyväksynyt sen miehen juttuja kaveriani kohtaan niin käänsi kelkkansa ja alkoi väittämään, että minä haukun hänen ihanaa miestään ja että miksen minä voisi pitää hänen miehestään. Olen kyllä yrittänyt jutella sille miehelle ihan asiallisesti ja sanon hei yms. mutta kun se mies ei voi sietää minua (enkä minäkään häntä) niin voi voi?
(joita harvassa) niin et hylkää. Sinua tarvitaan ehkä myöhemmin .
Ihannemaailmassa näin onkin. Mutta pitäisikö ap:n jaksaa vuosikausia (esim. kymmeniä vuosia) olla ystävänsä tukena ja turvana ja ottaa haukut hänen mieheltään. Ei mikään ihmissuhde voi olla yksipuolinen vuodesta toiseen.
Asia on eri, jos pystytte ystäväsi kanssa puhumaan ja tekemään jotain kivaakin, mutta jos olet vain hänen olkapäänsä, johon kaataa huolet, kun mieheen ei voi sitä tehdä, niin et voi olla kenenkään kaatosäkki vuodesta toiseen.
kun oli lapsi, äidilläni oli ystävä jonka mies käyttäytyi juuri noin, ei hyväksynyt vaimonsa ystäviä ja pyrki muutenkin kontrolloimaan tämän elämää. Töissä oli kuulemma pidetty, mutta kotielämässään täysi tyranni. Tilanne paheni koko vuosien mittaan, mutta lopulta nainen tajusi erota. Kesti monta vuotta paikkailla itsetuntoa ja muuta.
Valitettavasti kyseessä taitaa olla persoonallisuushäiriö, ja tilanne tuskin paranee koska ko. henkilö ei varmstikaan huomaa käytöksessään olevan mitään vikaa. Neuvoisin pysymään ystäväsi tukena, muuta tuskin voit tehdä ennen kuin ystäväsi itse tajuaa tilanteensa.
sääliksi käy kyllä ystävääsi. Mies ei parane ikinä vaan muuttuu aina vain hankalammaksi. Eikä lestadiolainen varmaankaan voi erota?