Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette käy papa kokeissa, miten uskallatte jättää ne väliin?

Vierailija
27.06.2024 |

Yllättävän moni nainen sanoo, ettei käy papa kokeissa. Jos olet yksi heistä, niin eikö sinua pelota että mahdollinen syöpä saa rauhassa kehittyä ja levitä?

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla löytyi rutiini papakokeesta CIN3, eli vahva syövän esiaste. Se poistettiin saman tien ja nyt käyn 6kk välein papassa.

Suosittelen muitakin käymään 

Vierailija
2/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole käynyt, kun ei ole ollut tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kyllä vaikka olin neitsytkin. Pieni nipistys tuntui vain. 

Vierailija
4/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään tosi paljon gynekologilla käyntiä. Se on jotenkin alentavan tuntuista, noloa ja usein vieläpä kivuliasta. Olen sitten pelkoni tueksi lueskellut juttuja, joissa nimenomaan papa-kokeen ottaminen on edesauttanut syövän kehittymistä ja uskotellut itselleni, että parempi näin.

Tuo on totuus, mutta oikeasti myös uskon olevani elämäntapoineni niin syöpäaltis, että jostain se lähtee joka tapauksessa, eikä yhden suunnan torjunta tilannetta päälaelleen muuta. Otan siis riskin. En pääse tutkituttamaan muitakaan paikkoja, jääköön tuokin arvan varaan.

Vierailija
5/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy noissa, koska kohtelu noissa on julmaa, sellaista liukuhihnameininkiä ja ajatus siitä, että naista pitää nöyryyttää kun on syntynyt naiseksi on noissa voimissaan. Muutenkin pelkään kaikkia toimenpiteitä ja välttelen lääkäriä viimeiseen saakka vanhojen traumaattisten kokemusten takia. En pysty menemään edes verikokeeseen. Lisäksi en edes usko, että vaivojani otettaisiin todesta tai että saisin hoitoa kun itselläni on jo sellainen diagnoosi, jonka piikkiin kaikki vaivat on helppo laittaa. Itselläni on suuri riski vaikka mihinkin vaivaan, mutta olen hyväksynyt sen, että todennäköisesti kuolen nuorena ja että 10 vuoden kuluessa sairastun vakavasti. Mieluiten kuolen ilman tietoa mistään kuolemaan johtavasta sairaudesta kun en mihinkään hoitoihin pysty menemään. Olen saanut parantumattoman diagnoosin, johon en kuole ja elämä jo tämän kanssa on vaikeaa. Mielummin eläisin ilman tietoa tästä kun tähän varsinaisesti mitään lääketieteellistä hoitoa ole. 

Vierailija
6/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jakorasia, niin ei tarvitse murehtia.

Vierailija
7/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jakorasia, niin ei tarvitse murehtia.

Miehesi saattaa olla..

Vierailija
8/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut viime vuosina niin hillittyä elämää, että en usko moisten kokeiden olevan enää tarpeen.

Sitä paitsi. Ihmisessä on 100 muutakin paikka mihin syöpä voi tulla.

Vierailija
9/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi alle 40-vuotiasta sairastunutta ja kummallakaan ei ollut mitään oireita. Olivat satunnaislöydöksiä tarkastuksen yhteydessä. Toisella paljon partnereita, mutta kondomin kanssa parikymppisenä, toisella paljon vähemmän. Kumpikin pystyttiin hoitamaan, onneksi. 

Tämän takia käyn itse vuosittain. 

Vierailija
10/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

Vierailija
11/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

Eli jos tulee hankalia oireita et mene lääkäriin, ja jos menisitkin et halua syöpähoitoja? Niin varmaan.

Vierailija
12/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pumpulissa eläviä nössöjä riittää, joillekin joku verenpaineen mittauskin on liikaa :D 

Vierailija
13/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole ollut tarvetta? Eihän ne solumuutokset tunnu miltään.

Vierailija
14/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tulee hankalia oireita et mene lääkäriin, ja jos menisitkin et halua syöpähoitoja? Niin varmaan.

Eivät kaikki halua, kuka mistäkin syystä.

Vierailija
15/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mutta viimeksikään eivät saaneet otettua. En halua mennä ronkittavaksi puoleksi tunniksi. Ottakaa se näyte nopeasti ja piste.

Vierailija
16/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt selibaatissa jo yli 30 vuotta.  Tupakoinut olen jo 45 vuotta. Kumman saan todennäköisemmin: kohdunkaulansyövän vai keuhkosyövän?

Vierailija
17/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole ollut tarvetta? Eihän ne solumuutokset tunnu miltään.

Mulla ei ole hpv:tä, niin ei ole tarvetta.

Vierailija
18/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en torttuani esittele kenelle tahansa!

Vierailija
19/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut viime vuosina niin hillittyä elämää, että en usko moisten kokeiden olevan enää tarpeen.

Sitä paitsi. Ihmisessä on 100 muutakin paikka mihin syöpä voi tulla.

-----

Ei sillä "viime vuosien hillityllä elämällä" ole asian kanssa mitään tekemistä. HPV virus on voinut tulla jo nuorena ja "aktivoitua" esim. vasta viisikymppisenä ärhäkkääksi syövän esiasteeksi.

Vierailija
20/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt minäkään nammografiaan kun tuli kutsu. Jos joku tauti tulee, se sitten tulee. Siihen asti haluan elää tietämättömänä ja huolettomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme