Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen tyrmää vuoroviikkovanhemmuiden ja pitää sitä itsekkäänä tapana

Vierailija
11.11.2024 |

Nyt tuli oikea asiaa pitkän linjan lastenpsykiatrilta.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/0d91a85c-e9b4-4a1b-b86e-9…

Mitä palstalaiset ovat mieltä? Asiallista keskustelua kiitos. Ei sepitettyjä tarinoita.

Kommentit (900)

Vierailija
301/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroviikko on hyvä ratkaisu, tällöin valtio säästää elatustuen maksamisessa eikä huoltajien tarvitse maksaa toisilleenkaan yhtään mitään elleivät tietysti halua sopia niin.

Ei vuoroviikkosopimus tarkoita, ettei valtio maksais elatustukea. 

Tarkoittaa se. Lastensuojelu tukee niitä joilla on oma asunto ja rahaa, he voivat ottaa lapset kirjoilleen. Miksi maksaa elatustukea täyttä määrää kun lapset ovat niin vähän luonasi? Luonapitovähennys tulee myös elatusmaksuunkin huomioon otettavaksi, siis mitä vähemmän lapset ovat luonasi, sitä pienempi on elatuksesi lapsistasi. Monet huijaavat.

No eihän tarkoita. Tiedän tämän ihan siitä, kun saan Kelalta elatustuen (koska lasten isällä ei ole maksukykyä), vaikka meillä on lastenvalvojalla vahvistettu viikko-viikko -sopimus. 

Vierailija
302/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa monta tuhatta siitä että haluaa kiusata toista huoltajaa ja lapsia? Säästäisitte nekin rahat itsellenne ja lapsillenne. Rauha on rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroviikko on hyvä ratkaisu, tällöin valtio säästää elatustuen maksamisessa eikä huoltajien tarvitse maksaa toisilleenkaan yhtään mitään elleivät tietysti halua sopia niin.

Tarkoittaa se. Lastensuojelu tukee niitä joilla on oma asunto ja rahaa, he voivat ottaa lapset kirjoilleen. Miksi maksaa elatustukea täyttä määrää kun lapset ovat niin vähän luonasi? Luonapitovähennys tulee myös elatusmaksuunkin huomioon otettavaksi, siis mitä vähemmän lapset ovat luonasi, sitä pienempi on elatuksesi lapsistasi. Monet huijaavat.

No eihän tarkoita. Tiedän tämän ihan siitä, kun saan Kelalta elatustuen (koska lasten isällä ei ole maksukykyä), vaikka meillä on laste

Sitten on aika paljon eriarvoisuutta asioissa. 

Vierailija
304/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tarkoita. Tiedän tämän ihan siitä, kun saan Kelalta elatustuen (koska lasten i

Sitten on aika paljon eriarvoisuutta asioissa.

Mitä eriarvoisuutta? 

Vierailija
305/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkulapsiperheissä noin vaan erota, jos yhteistyö sujuu kuin tanssi! Minun puolisoni paljastui petolliseksi ja vilpilliseksi, ja lapsiperhearjessa on itsekeskeinen vauva. Anteeksi suorapuheisuuteni. Sellaisen ihmisen kanssa ei lähdetä ainakaan "kotkanpesämalliin", jossa vanhemmat vaihtaa asuntoa. En halua sen ihmisen haamua tai edes kalsareita kotiini. Toisaalta ei vuorovanhemmuuskaan meille sovi, kun hänen käsityksensä lastenhoidosta on se, että lastenohjelmat pannaan pyörimään ja itse voi vaan lorvailla. Yksi koti on parempi ja sen välittävämmän vanhemman luona, Sinkkosen sanoin tosiaan, ja laaja oikeus tavata usein. Jospa toinen käsittäisi, että lasten kanssa puuhailu on oikeus, ei pelkkä velvollisuus, jota paetaan. 

Vierailija
306/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkulapsiperheissä noin vaan erota, jos yhteistyö sujuu kuin tanssi! Minun puolisoni paljastui petolliseksi ja vilpilliseksi, ja lapsiperhearjessa on itsekeskeinen vauva. Anteeksi suorapuheisuuteni. Sellaisen ihmisen kanssa ei lähdetä ainakaan "kotkanpesämalliin", jossa vanhemmat vaihtaa asuntoa. En halua sen ihmisen haamua tai edes kalsareita kotiini. Toisaalta ei vuorovanhemmuuskaan meille sovi, kun hänen käsityksensä lastenhoidosta on se, että lastenohjelmat pannaan pyörimään ja itse voi vaan lorvailla. Yksi koti on parempi ja sen välittävämmän vanhemman luona, Sinkkosen sanoin tosiaan, ja laaja oikeus tavata usein. Jospa toinen käsittäisi, että lasten kanssa puuhailu on oikeus, ei pelkkä velvollisuus, jota paetaan. 

Sama tilanne minullakin oli ja se oli molemmille sopiva, lapset jäivät minulle kuten aina ennenkin olin itse kaiken hoitanut. Käräjäoikeudessa ei välitetä näistä asioista ja lastensuojelu on mukana tässäkin manipulaatiossa. Se on järkyttävää ymmärrettävästi.

Vierailija
307/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tarkoita. Tiedän tämän ihan

Ihan kaikenlaista ja riippuu ketä on mukana tekemässä asioita, intentio vaikuttaa. 

Vierailija
308/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
309/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se tuli, ylisukupolvinen välinpitämättömyys jälkeläistä kohtaan🥶eikä siitä opiskelemalla irti pääse. Onneksi minä kykenin ja kykenen rakastamaan lastani, eikä hänen ylitse mikään mene🥰

minä onnen tyttö😊

Yrititkö olla sarkastinen, hymiöidesi kanssa? Sinähän olet oikea malliesimerkki välttelevyydestä. Vähättelevä muita ja muiden tuntemuksia kohtaan, ja itseä keinotekoisesti nostava asenne - itseä pitää nostaa, kun se itsetunto ei ole hyväksi kasvanut luonnostaan. 

Vierailija
310/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkosen olen nähnyt muutaman kerran teeveessä. Että on lapsentasolle vajonnut ja aikuisillekin lässyttävällä äänellä puhuva, ei kerro pätevyydestä. Lainsäädäntö ja lastensuojelu perustuu rautaiseen kokemukseen hoitaa asioita PARHAALLA MAHDOLLISELLA TAVALLA, myös huomioiden taloudelliset edellytykset.

Sinkkonen ei elä todellisessa reaalimaailmassa, vaan satumaailmassa kuin lapsi. Kynis.mies

Vierailija
311/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Harmittaa sanoa, mutta se on ihan totta. En ikinä itse haluaisi asua vuoroviikoin eri asunnoissa. Voihan lapsella olla yksi vakituinen koti ja tavata etävanhempaa lähes jokainen viikonloppu ja koulujen loma-aikoina enemmänkin, niin siitä tulee melkein 50/50.

Niin ettei etävanhemmalla olisi koskaan vapaata viikonloppuna? Pienen lapsen paikka on 80% äidin luona.

Vierailija
312/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun itse erosin 15 vuotta sitten niin oli ihan selvää, että lapsilla on vain yksi koti ja isällään käyvät silloin, kun tämä on ilman viinaa. No, sitä ei tapahtunut kovin usein. Lapsista tuli tasapainoisia, omilla jaloillaan seisovia aikuisia. Lähivanhempana tein uhrauksen, menetin oman aikani ja elämäni, mutta sen tein itselleni selväksi jo lasten ollessa pieniä, että äiti on se, joka lopulta hoitaa kaiken, jos miehestä ei ole vastuunkantajaksi.

No mutta jos mies ei olisi ollut juoppo vaan ihan kelpo vanhempi, joka haluaa osallistua lastensa elämään mahdollisimman paljon? Olisitko silti vaatinut että lapset asuu vain sinun luonasi ja näkee isäänsä vain joskus? Jos isä on kyvytön niin silloin äiti tietenkin hoitaa, helppo päätös, mutta ei vuoroviikkoihin päätyvillä ole sellainen tilanne. 

Vierailija
313/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on rahaa, taistelevat näistä asioista käräjäoikeudessa maksaen vielä kuluja näistä istunnoista kun sopuisat ihmiset sopivat keskenään ja menevät vain lastenvalvojien luokse vahvistamaan sopimuksensa paperille. 

Sopuisten ihmisten ei tarvitse vahvistaa sopimusta lastenvalvojalla vaan sopivat keskenään. Elatus- ym.sopimusta ei ole pakko tehdä, jos asiat hoituu muutenkin.

Vierailija
314/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette eronneet kun Jumalan, papin ja seurakunnan edessä olette luvanneet että "kunnes kuolema erottaa". 

Vierailija
315/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 on todella kuvottava tilanne jos lapsi on sijoitettu väkivaltaisen isän tekojen takia. Moraaliton ja epäeettinen tilanne. 

Vierailija
316/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on rahaa, taistelevat näistä asioista käräjäoikeudessa maksaen vielä kuluja näistä istunnoista kun sopuisat ihmiset sopivat keskenään ja menevät vain lastenvalvojien luokse vahvistamaan sopimuksensa paperille. 

Sopuisten ihmisten ei tarvitse vahvistaa sopimusta lastenvalvojalla vaan sopivat keskenään. Elatus- ym.sopimusta ei ole pakko tehdä, jos asiat hoituu muutenkin.

No täytyy köyhien ihmisten, vaikka sopuisia olisivatkin, kun sitä Kelan maksamaa elatustukea ei muuten saa. 

Vierailija
317/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette eronneet kun Jumalan, papin ja seurakunnan edessä olette luvanneet että "kunnes kuolema erottaa". 

Mä en ole eronnut, mutta en ole alun alkaenkaan luvannut mitään papin tai seurakunnan edessä. Ihan puolison kanssa suoraan kahdestaan susiparina on asiat sovittu.

Vierailija
318/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiako ei saada ilman noita mainitsemiasi? 

Vierailija
319/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lupasin, enkä olisi eronnut. Mutta mies kun halusi vaihtaa minut toiseen. Mitäs siinä voi tehdä?

Vierailija
320/900 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini elämää kun tässä seurailen: lapsiviikoilla ruoat on hankittu etukäteen ja on tietty aikataulutus joka päivälle mitä syödään, mitä tehdään. Lapset potkitaan ulos leikkimään ja kaverini jynssää kotiaan sen aikaa. Joka ilta laittaa ruikutusviestiä miten on aivan puhki ja loppu. Lapsensa ovat jo isompia, huom. 

Lapsivapailla viikoilla hän miesystävänsä kanssa kaiken vapaa-ajan löhöää sohvalla, käyvät jatkuvasti ulkona syömässä tai wolttaavat ruokaa kotiin. Myös lapsivapaat viikonloput menevät heillä yleensä jossain kekkereillä.

Mä olen lapsiperhearkea koko ajan. Lapset menevät pari kertaa vuodessa viikonlopuksi mun vanhemmille, mutta muuten ovat mun kanssa. Mun mies on paljon töissä, niin tosin minäkin välillä, ja siinä ohessa sitten yritetään pyörittää tätä perhettä. En usko, että olen ihan niin väsynyt kuin kaverini, joka saa nauttia joka toisen viikon lapsettomasta ajasta. Enkä tiedä olenko kateellinen vai miksi olen ärsyyntynyt hänen tavasta elää. Ehkä joskus vaan ne ainaiset rutinat miten on niin väsynyt väsyttävät mua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä