Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussanneet sekundääriset,onko teitä?

20.02.2007 |

Elikkä täällä plussa napsahti eilen testiin,laskettuaika olisi noin 26.10.

Sit taustaa,eli nyt kuudesraskaus joista kaksi lasta syntynyt,esikoista yritettiin 6 vuotta hoitoineen päivineen ja poika syntyi sit 6/03,tyttö lähti aluillensa yllärinä ja syntyi 8/04,Sen jälkeen tjot ja km 10/05 rv9,kovaa yritystä 9kk ja plussa joka päättyi lääkkeelliseen tyhjennykseen 8/06 keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna rv 9,sitten jälleen 5kk yritystä ja alkuraskauden keskenmeno 1/07 ja nyt sitten plussa 19.2 ja katsotaan jos nyt menis loppuun saakka vihdoinkin.

Tervetuloa tuntoja vaihtamaan.

Tari rv 4+4

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammulille myös paljon voimia hankalaan tilanteeseen, missä olet miehesi kanssa,olet ajatuksissani.

Täällä on ollut hankaluuksia veristen vuotojen kanssa,jotka tulevat kohdunsuulla olevasta polyypista.Ja säikäyttävät joka ikinen kerta:(.

Onneksi tunnen jo pikkuisen liikkeitä masusta,niin se helpottaa vähän oloa. Viimeksi torstaina kävin ultrassa jossa vauvalla kaikki hyvin,ja niskaturvotus ok.Maanantaina olisi nyt sit äitipolilla käynti ja en tiedä mitä sanovat, tuosta noin paljon vuotavasta polyypista sitten.

Elikkä täällä eletään aika lailla levossa ,jotta ei tulisi tuota vuotoa noin paljoa. Toivon niin kovin että koko hemmetin polyyppi häviäisi kokonaan ja vuodot loppuisivat. Tämä on todella rasittavaa:(

Tari rv 12+1

Vierailija
22/37 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ajatuksissani,kuten kaikki muutkin kanssasisaret täällä.

Itselläni kaikki hyvin,eli np-ultrassa käyty ja kaikki ok. Yurvotusta oli 0,9mm eli aivan normaali ja pituutta oli sintillä pikkasen vajaat 5 cm.

Olen kanssa ollut tuntevinani jo pikkasen liikkeitä,joita ekalta tunsin vasta rv.18 tjtn... Ei niistä kyllä voi erehtyä,niitä ne on!

Sykekin kuulunut kotidoplerilla jo pari viikkoa,enää en ole sillä jaksanut niitä kuunnella kun kerran kaikki on kunnossa.

Laite onkin myynnissä jos jotain kiinnostaa??? Ostin sen 20.2.07 elikkä takuuta on jäljellä vielä reilusti ens vuoden puolelle....

Oonakamu ja sintti 12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan esittelyä iltapäivällä, nyt on kiire lähteä kotieläintilalle. Oonakamu, ostaisin mielelläni sen kotidopplerin. sposti: jana@welho.com.

On ne varmaan liikkeitä, esikoisen liikkeet tunsin jo rv 15-16. Toisen varmaan tuntee aiemmin.

t: Id@ ja perhe sekä masu 9+5

Vierailija
24/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas parempi päivä tänään eikä vuotoja näy,eilenkin tuhrutti vain hyvin vähän. Toivotaan että nyt toi tuhruttelu jäisi historiaan kokonaan. Täällä vauvan liikkeet voimistuu päivä päivältä,rupesin tuntemaan niitä jo rv 11, mutta kolmas lapsi tosin on kyseessäkin. Esikosta liikkeet tuntui jo rv 16 ja kakkosesta 12+.

Huomenna olisi se kauan odotettu äitipolilla käynti ja samalla np-ultra.Tosin torstaina lääkäri otti jo sen niskapoimun ja oli hyvä 1.1mm:)) Vauvalla kaikki hyvin, kun sais vielä noi vuodot loppuun,niin olisin ikionnellinen. Palaan huomenna asiaan äitipoli kuulumisten kera.

Tari rv 12+2

Vierailija
25/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko nyt voisin päästä loppuun saakka ;).

Olemme kolmihenkinen perhe Uudeltamaalta. Tytär syntyi kesällä 04, Icsin tuoresiirron tuloksena. Tämä toinen on PASsin peruja. Nyt on siis raskausviikkoja kasassa 9+5.

Onneksi olen alkuraskauden ultrassa käynyt, välillä on niin epäuskoinen olo raskauden suhteen. Muita oireita ei juuri ole kuin väsymys, varsinkin iltäpäivällä. No vatsa on alkanut ihan vähän pömpöttää, voipi johtua myös syömisestä. Olen näet neuvolatädin " määräämällä" lihotuskuurilla. BMI on vain 17, mutta olen muutenkin pieni ja hentoluinen, mallia neuvostovoimistelija ;).

Np-ultra on jo runsaan viikon päästä, rv 11 tasan, aika aikaisin. Samaan aikaan otetaan tosin veriseula, ikää kun on jo 36. Onko kukaan muu ollut veriseulassa, halusin siis itse mennä siihen. Mutta mietityttää vaikuttaako tulokseen noi hoidot ja hormonit. No, eiköhän selviä siellä.

terveisin Id@ rv 9+5

Vierailija
26/37 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin np-ultran kanssa otetaan samalla veriseula kaikilta,ainakin kaikilta jotka tiedän. Tosin ollaan kaikki yli kolmekymppisiä,itse 34 vuotias ja veriseulan tulokset tulee viikon päästä. Niissä ei pitäisi olla mitään erityistä edellisen raskauden ja niskaturvotuksen perusteella,vaan eihän sitä koskaan tiedä....

Luottavaisin mielin mennään eteenpäin!!!

Edellisessä raskaudessa olin jo tähän mennessä tuhruttanut muutamaan otteeseen,onneksi kaikki meni lääkärin ennusteesta huolimatta hyvin.

Olenkin päättänyt tästä eteenpäin nauttia täysin rinnoin tästä raskaudesta, kun ei ole ollut pienintäkään vuotoa eikä muutakaan

hälyyttävää...

Ai niin,tervetuloa vaan mukaan kaikki uudet tuttavuudet!!!!

Vierailija
27/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla käyty ja vauvalla kaikki hyvin,niskaturvotus 1.1mm ja seerumiseulan tulos todella hyvä. Joten sen puolesta ei enään tarvitse jännittää. Istukan reunasta on veriset vuodot lähtöisin,ja on sit vuotanut sellaisen lätäkön tuonne, joka nyt vuotelee sit vielä kuulemma jonkin aikaa ihan pois sieltä. Mut nyt taas mentävä.

Tari ja sissi rv 12+3

Vierailija
28/37 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista on ollut pinossa.

Id@: Tervetuloa mukaan joukkoon!

mammulille paljon voimia vaikeaan tilanteeseenne.

Täällä on vointi mennyt etomisen a väsymyksen vallassa, tänään on ensimmäinen päivä kun tuntuu että molemmat vaivat olisivat hieman hellittäneet. Vuodoista olen minäkin saanut kärsiä, viime lauantaina tuli veristä vuotoa mutta ultra varmisti että pikkuinen oli kunnossa ja sydän sykki edelleen. Sitten eilen tuli rusehtavaa suttuvuotoa ja taas huolettaa kovasti, vaikka onneksi ei nyt tullut verta vaan ainoastaan rusehtavaa.

Ensi keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola ja neuvolantäti lupasi puhelimessa että katsomme sitten ultrallakin pienen vointia.

Tässäpäs kuulumiset täältä, kertoilkaahan muutkin kuulumisia! Ja hauskaa vappua kaikille jo etukäteen!=)

K & Himpula rv9+0 (ultran mukaan 9+3)

Vierailija
29/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa:) Pitäisköhän meidän olla vähän aktiivisempia, kun tipahdetaan niin alas aina.

Täällä vuoto loppui siihen np-ultraan,silloin seuraavana päivänä vielä vuoti siteellisen, mutta nyt ei siis ole vuotanut kolmeen viikkoon enään. Täällä masu on jo iso ja äitiysvaatteita joutuu ostamaan jo uusia, kun entiset jo puristelevat. Minkä kokoinen mahtaa olla loppu kesästä kun nyt jo tälläinen....

viikko sitten torstaina kävin neuvolassa, jossa kaikki oli hyvin,sydänäänet kuuluivat loistavasti,pissapuhdas,painoa oli tullut 250g/viikko ja mikä parasta verenpaine oli tosi hyvä:)).

Pieniä liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, mutta silti edelleen jotenkin sellainen epäuskoinen olo ,että ihan tosiaanko minusta on tulossa nyt kolmannen kerran äiti.Johtunee noista monista keskenmenoista ennen tätä raskautta. Jospa rakenneultran jälkeen uskaltaa sit jo täysillä nauttia tästä odotuksesta,rakenneultra on siis 4.6 ,ei enään kauaa ole sinne, mutta silti niin kauan. Mutta kirjoitelkaa ihmeessä tekin kuulumisia, minä yritän nyt kirjoitella useammin.

Tv Tari rv 15+6

Vierailija
30/37 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki sekundäärit ovat??Laittakaas ihmeessä nyt kuulumisia tännekkin. Täällä ei mitään uutta, kaikki on ennallaan ja masu kasvaa päivä päivältä isommaksi ja liikkeet tuntuu jo hyvin:))

Nostelempa pinoa taas ylös,jotta saadaan tänne muidenkin kuulumiset.

Tari rv 16+3

Vierailija
31/37 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana kuvioissa on Mammuli ja masuasukki, juuri matkalla np-ultraan ja trisemesteriseulaan verinäytteisiin, yksityisesti.

Masussa tulokas voi toivottavasti hyvin - ainakin reippaat sydänäänet ja pikku potkutkin kuuluivat neuvolakäynnillä ja kohtukin kuulemma juuri niinkuin pitää.

Np-ultra mietityttää kovasti - hiljaa rukoilen mielessäni että kaikki olisi kunnossa. Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa (vihdoinkin!) helpottaa, kyllä sitä on kestänytkin. Painoni ei ole juurikaan noussut, ruokahalut (roskaruoan puputtamistarve) ovat rauhoittuneet pahoinvoinnin hellittäessä. Viikko 12 siis menossa ja pikkuisen massu pömpöttää mutta ei vielä ulkopuolisen huomattavasti vaikka olo tuntuukin entiseen hoikkaan minään verrattuna jo norsulta.

Kotirintamalla ei ole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa parisuhdekiemuroista, tilittelen varmasti taas tuntojani erikseen tuon oman avaukseni pinossa. Tuntuu todellakin siltä että jäitä polttelisi ja tämä kokemus oppimisineen on vähintäänkin tohtorintutkinto-tasoa. Onneksi luontoäiti antoi minulle superväsymyksen ja ärhäkän etomisen muutamiksi viikoiksi - kaikki energia meni siihen ja normaalisti niin ärhäkkää sanan miekkaani en yksinkertaisesti jaksanut heiluttaa ... hyvä niin.

Toivottavasti muut kanssasisaret voitte mainiosti ja masuasukkinne myös. Olisi mukava kuulla teistäkin kuulumisia!

Lämpimin terveisin,

Vierailija
32/37 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin että on tosiaan tasan kuukausi kun viimeksi pinouduin.

Np-ultrassa ja veriseulassakin tuli käytyä ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Outo juttu että tuota veriseulaa np-ultran yhteydessä ei täälläpäin tarjota, kävin siis yksityisellä. Ekassa raskaudessa asuimme Helsingissä ja nyt Espoossa.

Minusta vatsani on jo iso (varsinkin viime raskauteen verrattuna) mutta ei ilmeisestikään muiden mielestä, ei kukaan hoksaa että olen raskaana. Lihotuskuurikaan ei ole tulosta tuottanut, kuukaudessa vain 400 grammaa. Mutta hemoglobiini yllättäen nousi satunnaisella Kräuterblutsaftin juonnilla 110>135.

Minäkin olen muutaman kerran selvästi tuntenut pienen pieniä hentoja liikkeitä.

Oletteko jo kertoneet tuleville sisaruksille? Meillä tyttö oli mukana ultrassa ja näki pikkuveljensä (kyllä 80%:sti poika). Kovasti sen jälkeen hän on päivittäin puhunut pikkuveljestä ja siitä että hän on isosisko.

Hyvää keväänjatkoa kaikille, pinoudutaanhan useammin

t:Ida rv 14 tasan

Vierailija
33/37 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäinen lääkäri-neuvola käynti. Lääkäri katsoi myös ultralla ja voi että sitä pikkuista!! =) Siellä se juuri heräsi kun ultrattiin ja venytteli pikkuisia jalkojaan ja käsiään niin että kuvasta erotti jopa sormet ja varpaatkin!=) Nyt vasta uskallan kunnolla iloita siitä että meille tosiaan on pikkuinen vauveli tulossa, ja ennen kaikkea uskon nyt että masussa tosiaan joku majailee =)

Vointi on ollut suht hyvä, edelleen väsyttää kovasti, kuvottaa iltaisin ja närästää.

Voikaahan toisetkin hyvin ja kertoilkaa useammin kuulumisia!

K & Himpula rv11+4

Vierailija
34/37 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden uurastus palkittiin samoihin aikoihin ku sulla,eli la suunnilleen 26.10. Eka lapsi sai alkunsa heti ja syntyi tyttö 11/03,sen jälkeen alkuraskauden keskenmenoja useita ja nyt tuntuu viimeinkin että voisi jatkua loppuun asti. Ultraan on vielä 3 vk aikaa,joten silloin varmistuu missä mennään...

Vuoden päivät söin metformiinia,ainoastaan keskenmenoja sain. Tosin ilman lääkettä ei tapahtunut mitään,johtuen osittain kroonisesta rintatulehduksestani joka leikattiin reilu vuosi sitten. Sai ilmeisesti mun hormoonit aivan selälleen...

Olisi mukavaa vaihdella aatoksia ku samoilla viikoillakin mennään???

Vierailija
35/37 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva huomata et en ole täällä yksin:)

Täällä mennään rv 6+2 oireita on ajoittainen huimaaminen,päänsärky,nälkä olis aina, Masu on ihan kamalan turvoksissa,varsinkin iltaisin. Ja sellainen pahoinvointi et joku päivä voin huonosti ja taas toisena päivänä en tunne huonoaoloa olleskaan. Vähän niin kuin tyttöä odottaessa aikoinaan.

Hitsi että pitää odottaa vielä kaksiviikkoa sitä ultraakin ,kun ei millään malttais.Minulla siis ultra sekä lääkäri silloin 20.3 rv silloin pitäis olla jotain 8+3. Seuraava ultra onkin sit rv 13 äitipolilla ilmeisesti. Minulla lievä verenpainetauti joka yleensä raskausaikoina tahtoo villiintyä ja edellisessä onnistuneessa raskaudessa sitten oli myös tuo raskausajan diabetes. Toivottavasti nyt ei tule ja pysyis sokerirasituksissa arvot ok. Mut kirjoitellaan ja laittakaas muutkin vaan viestiä itsestänne,niin saatais lisää porukkaa tänne. Tari rv 6+2

Vierailija
36/37 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois meneillään 6+4 ja oireita ei juurikaan... Mitä nyt välillä nippailee vattan pohjasta ja rinnat pikkasen arat.

Samanlaiselta tuntui kun odotin tyttöä ja tästäkin veikkaan tyttöä.

Pahoinvointia ei ollut silloinkaan varsinaisesti,pientä etomista lähinnä iltaisin ja lämmintä ruokaa kohtan...

Mulla ed.raskaudessa korkea verenpaineeni normalisoitui ja toivottavasti nytkin. Yksi arvo oli s.rasituksessakin pikkasen koholla ja niin musta tuli kans raskausdiapeetikko.

Diapeteshoitaja vaan ihmetteli miten sain aivan normaalikokoisen vauvan,enkä jättiläistä... Mikään muu arvo ei ollut koskaan yli sallitun jatko mittauksissa. Mulla oli vaan silloin elämänrytmi hieman toinen ku olin jo töistä pois. Saaton syödä kunnon ruuan vasta klo.22 ku valvoin yöt ja nukuin päivät,sit aamul sokerirasitukseen,jee... Ihme jos ei ois ollu vähä arvo pieles... Nyt nukkumaan,uni nimittäin maistuu!!!!!

Vierailija
37/37 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaihtuu jo huomen rv 7+0 uskomattomalta kuulostaa. Pientä etomista on ollut ja rinnat edelleen kipeät. Paleltaa ja nälättää ja entäs toi pissalla juoksu...

Mutta kaikista merkeistä olen vain super onnellinen,kahdessa keskenmenneessä raskaudessa on jo vuotanut näillä viikoilla tuhrua, nyt siis ei vielä. Mut pelottaa kovin kuiteskin.

Mut hyvät fiilikset ovat nyt sit kuiteskin, vaik pelko onkin persiissä. Mutta jatketaan ihmettelemistä ja vielä ensiviikko olisi välissä ja sit pääsee ultraan vihdoinkin.

Mut nyt mentävä taas. Kirjoittelehan sinäkin kuulumisia välillä.

Niin ja saa tänne muitakin sekundäärisiä tulla mukaan juttuun:)

Tari rv 6+6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi