Huvittava hoitoonsaamis vietti...
Ajaako kenenkään muun isovanhemmat hulluuden partaalle sillä milloin-saadaan-vauva-hoitoon-jankutuksella?? Mä en ymmärrä sitä yhtään! Kaveri on puolivuotias ja aina kun nähdään alkaa se sama kysely siitä milloin saa hoitoon ja koko ajan yritetään keksiä minulle ja isälle jotain tekemistä minne ei voisi ottaa lasta mukaan. Ihan mielettömän huvittavaa. Yhtään en tiedä mitäköhän meinaavat sitten tehdä kun ei itse ole paikalla? :) Syödä karkkia? Onko se oikeasti niin erilaista olla sitten ilman vanhempia? Itse kun en todellekaan ole mikään ylisuojeleva ja oikein mielellään annan muksun isovanhempien syliin kun vaan mahdollista!
Onko tämä ilmiö olemassa vain meillä? :)
Kommentit (6)
Mulle itelle tuli oikeestaan ihan yllärinä tässä pari viikkoa sitten se kuinka innokkaasti oma äitini haluaisi saada tytön kotiinsa viikonloppuhoitoon. Oltiin käymässä siellä ja jotenkin hän vain loukkaantui kun olimme niin pikaisesti käymässä ohikulkumatkalla että "ku et ikinä tuo tyttöä viikonloppuhoitoon, niin että ehdittäis leikkiä kunnolla".
Nyt olen sitten koittanut oikein keksimällä keksiä jotain menoa että voisi viedä tytön hoitoon mummulle. Jotenkin en vaan osaa viedä tyttöä hoitoon "muuten vaan". Äitini on ollut meillä monet viikonloput ja lomillaan pidempiäkin aikoja ja saanut täysin vapaasti hoitaa tyttöä aamusta iltaan, olempa sitten ollut kotona tai omissa harrastuksissani tms. Mutta kaipa se on sitten niin eri asia saada tyttö mummulaan hoitoon kokonaan ilman äitiä, kun hoitaa häntä meidän kotonamme.
hannnah
kun ei ole mummolaa:( tai siis on, mutta kun mummo ei halua koskaan, ikinä hoitaa...
Olen aika katkera.
Mä oon kans ihmetellyt tota "hoitoonvinkumista". Imetän vielä (vauva kohta 10 kk) ja kyllä sellainen pidempiaikainen mummolajuttu olis aika veemäistä. Ja kun sinne mummolaan on 300 km matkaa, niin ei ihan muutamaksi tunniksi kande viedä. Ja se, että mummo tulis meille... Niin no, on niitä omia menoja hällä sen verran, ettei ehdi....
Mut ap:lle, tuskin ne mitään karkkia söis, luultavasti mummo sylittelis oikein kunnolla, pussailis ja leikkis :D
Musta on ihana kun näin uusioperhe yhdistelmien takia meillä on kolme mummolaa ja kaikki haluaa hoitaa ja helliä. Itsekin on kiva mennä kylään ettei aina ole kotona, kun tuntuu nuo kaveritkin vierastavan tällaista lapsellista. On vaan huvittavaa kun pitäisi saada hoitoon eikä kylään! Kai se sitten on eri asia, itse en vaan koskaan ole ajatellut asiaa niin :)
Meillä kans alkoi hoitoon pyytely suunnilleen heti syntymän jälkeen. Tosin meillä oli kyse siitä, että mummolla (anopilla) itellään vauvakuume ja sit halus leikkiä äitiä meidän vauvan kanssa.
Tuntui aika ikävältä, kun pyysi ottamaan vaunut mukaan, kun mentiin kylään, että saisi käydä uuden miehensä kanssa ulkoilemassa ja "leikkimässä perhettä" meidän tytön kanssa (tyttö nukkuu vaunussa), mut sitten ei oikeestaan halua viettää aikaa muuten tytön eikä meidän kanssa. Eli tyttö on hänelle vain vauva, ei persoona. Ei esim. kysele, et mitä tytölle ja meille kuuluu jne. Tyttö nyt 6kk.
Minusta on tärkeää, että vietetään sitä aikaa koko perheen voimin. Koska ne yhteisen tavat ja pelisäännöt pitää oppia.
Tulee itellekin jotenkin outo olo, et miks siihen lapseen ei voi tutustua vanhempien läsnäollessa?!
Meilläkin kolme mummolaa ja isomummot ja -ukit päälle eli hoitopaikkoja riittää, mut luulenpa, että koska tyttö ei rupea nukkumaan edes isänsä kanssa, niin menee KAUAN ennen kuin mummolaan hoitoon menee yöksi. Ehkä sitten kun osaa itse sanoa, mita haluaa.
ps. mummo 45v. odottaa nyt vauvaa.
ole vain teidän ilmiö. Meillä joskus samaa, joskaan ei nyt ihan jankutukseksi voi sanoa. Olen kyllä iloinen, kun on mummola, jonne voi lapsen viedä hoitoon tarvittaessa ja joskus huvikseenkin. Ainakin meillä tyttö joskus kyllästyy pelkkään kotonaoloon, joten sekin riittää syyksi mennä mummolaan, vaihtelu virkistää.