Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ei puhu lapsistaan tai henkkoht elämästään töissä?

Vierailija
11.11.2024 |

Vastaan kyllä jos joku kysyy jotain arkista, kuten onko mulla lapsia, eläimiä, harrastuksia tms. Mutta en koskaan aloita puhumaan kahvihuoneessa että meijän pertsa sitä tätä ja jannica tätä tota. Töissä olen vain työroolissa enkä sekoita muuta elämää siihen. Huumoria on ja kaikille olen ystävällinen, mutta tunnen itseni tosi kiusaantuneeksi jos puhun omista asioistani muille töissä. En usko että ketään edes oikeasti kiinnostaa, ei mua ainakaan kiinnosta jonkun etelämatkat tai koiran kuulumiset. Sitä paitsi tunnen itseni jotenkin haavoittuvaksi jos löpisen henkilökohtaisia asioitani muille, olkoonkin vaikka aika harmittomia asioita.

Tauot tykkään muutenkin viettää yksin omassa rauhassa, koska aivojen on pakko saada hetki olla ilman ärsykkeitä. Kevyt juttelu tyhjänpäiväisistä asioista saa mut takeltelemaan, en osaa heittäytyä, vaan koen ahdistusta ja haluan paeta paikalta. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu. Toisella on mielenterveydellisiä ongelmia ja toisellä kehitysvammaa.

En halua puhua, kun eip ketään kiinnosta kuunnella huonoja asioita.

Vierailija
2/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kamalaa kun kollega pakkonäytti puhelimesta lomakuvia. Oli pokassa pitämistä, kamalia kuvia. Vähän huitastu ihan random kuva kaupungista, eikä siinä kuvassa ollu mitään nähtävää. Näitä piti sit kattoa joku puoltuntia ku se vaan näyttää ja näyttää. Yks kollega puhu vuosia jostain " Kullervosta", ei ikinä selvinnyt puhuko se puolisosta,kissasta vai onkohan se sen lapsi? Sit oli niitä kollegoja jotka tuli töihin naama kurtussa, ei moikannu, ja hapan ku mikä koko työpäivän. No se olikin kuulemma tapellut puolisonsa kanssa. Ai,tarviiko silti olla töissä tollanen asenne? Asiakaspalvelua vielä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Kamalaa kun kollega pakkonäytti puhelimesta lomakuvia. Oli pokassa pitämistä, kamalia kuvia. Vähän huitastu ihan random kuva kaupungista, eikä siinä kuvassa ollu mitään nähtävää. Näitä piti sit kattoa joku puoltuntia ku se vaan näyttää ja näyttää. Yks kollega puhu vuosia jostain " Kullervosta", ei ikinä selvinnyt puhuko se puolisosta,kissasta vai onkohan se sen lapsi? Sit oli niitä kollegoja jotka tuli töihin naama kurtussa, ei moikannu, ja hapan ku mikä koko työpäivän. No se olikin kuulemma tapellut puolisonsa kanssa. Ai,tarviiko silti olla töissä tollanen asenne? Asiakaspalvelua vielä..

Mullakaan ei mitään hajua jos joku puhuu Hannun tekemisistä tai Mikan lätkäpelistå. Tyydyn vain toteamaan että oho tai kiva tai hienoa.

Ap

Vierailija
4/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huijannut heidät uskomaan että minulla on 3 vuotias lapsi.

Työpöydässäni on kuva siskoni 3 vuotiasta lapsesta.

Saan pitää kesälomaa samaan aikaan kuin muut perheelliset!!!

Vierailija
5/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan puhu. Ei minulla tosin ole lapsiakaan, mutta ei sitä ole kukaan edes kysynyt. 

Vierailija
6/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää työkaverit, jotka höpisevät omia asioitaan töissä. 

En kerro mitään kenellekään, en luota vieraisiin ihmisiin.

päikyn täti

Vierailija
7/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huijannut heidät uskomaan että minulla on 3 vuotias lapsi.

Työpöydässäni on kuva siskoni 3 vuotiasta lapsesta.

Saan pitää kesälomaa samaan aikaan kuin muut perheelliset!!!

Minäkin käytin vastaavaa muutaman vuoden. Sanoin miehen lapsia omikseni, vaikka mies ei ollut heidän kanssaan edes tekemisissä. Olivat tuolloin jo aikuisia, mutta sanoin n.10 vuotiaiksi. 

Vierailija
8/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpien työkavereiden, oman tiimin kanssa puhumme jatkuvasti puolisoista ja lapsista, kaikki lomareissut, pyhien vietot ruokineen ja lahjoineen jaetaan porukalla. Suunnittelimme myös yhdessä reissuja, treenejä, ruokia ym. Ihanaa vastapainoa työlle ja mikä parasta, kun on niin huipputyökaverit. 

Vierailija
9/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään puhu, joten moni luulee, että olen lapseton. Mutta vastaan toki rehellisesti, jos joku kysyy, että onko mulla lapsia ja saatan heistä jotain kertoakin silloin.

Vierailija
10/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
11/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimpien työkavereiden, oman tiimin kanssa puhumme jatkuvasti puolisoista ja lapsista, kaikki lomareissut, pyhien vietot ruokineen ja lahjoineen jaetaan porukalla. Suunnittelimme myös yhdessä reissuja, treenejä, ruokia ym. Ihanaa vastapainoa työlle ja mikä parasta, kun on niin huipputyökaverit. 

Ootas kun joku teistä saa ylennyksen tms ja tulee vaikka uudeksi esihenkilöksenne. Tai käräyttää sut jostain, oli syytä tai ei. Kollega on aina jonkinlainen kilpailija tai uhka, tiedostaa/hyväksyy sen tai ei. Kun rakkauteen tulee ryppy, kollegasta tulee vihollinen.

Vierailija
12/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko että ketään edes oikeasti kiinnostaa, ei mua ainakaan kiinnosta jonkun etelämatkat tai koiran kuulumiset."

No näinhän se onkin joten en todellakaan rasita ihmisiä tuollaisilla lätinöillä. Edellisessä työpaikassa oli tuollainen ikuisuusavautuja moottoriturpa joka puhui jatkuvasti itsestään ja elämästään. Tein sen virheen että kuuntelin aluksi kohteliaasti, olisi heti pitänyt ottaa etäisyyttä. No, kaikesta oppii

Vierailija
13/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootas kun joku teistä saa ylennyksen tms ja tulee vaikka uudeksi esihenkilöksenne. Tai käräyttää sut jostain, oli syytä tai ei. Kollega on aina jonkinlainen kilpailija tai uhka, tiedostaa/hyväksyy sen tai ei. Kun rakkauteen tulee ryppy, kollegasta tulee vihollinen.

Höpö höpö😂😂 Meillä ei ole mulkkuja töissä ja sitä paitsi minä olen heidän lähiesimies😄

Vierailija
14/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella. Ei yhtään kiinnosta ne jatkuvat selitykset mitä jotkut harrastaa omasta elämästään. Esim. lounaalla pöydässä viisi henkilöä, ja koko lounas menee siihen kun yksi selittää omia h el v e ti n tylsiä juttuja omasta elämästään. 

Vierailija
15/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset vielä puhuu usein oikein isoon ääneen ja hävettää olla koko seurueessa. 

Vierailija
16/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että joillakin työkavereilla on selkeä suosikkilapsi, josta tykkäävät kertoa juttuja. Sitten jossakin asiayhteydessä käykin ilmi, että lapsia onkin useampi, mutta niistä muista ei koskaan kerrota mitään. Suosikkilapsi on useimmiten esikoinen tai kuopus.

Vierailija
17/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltainen työpaikka. Ei puhuta. Jokainen saa pitää yksityisyytensä.

Vierailija
18/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö😂😂 Meillä ei ole mulkkuja töissä ja sitä paitsi minä olen heidän lähiesimies😄

Eli ovat alisteisessa asemassa sinuun nähden. Viime kädessä sinä määräät ja sanktioita tulee jos joutuu ristiriitatilanteeseen.

Vierailija
19/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä töissä omassa tiimissä puhutaan paljonkin työn ulkopuolisia asioita ja perheiden kuulumisia sekä reissutarinoita. Vietetään kuitenkin niin iso osa valveillaolosta keskenään, että on ihan kiva, että tullaan toimeen ja ollaan jopa ystäviä muutenkin. Ei kaikki lasten sairastelut tietenkään kiinnosta, mutta se on kohteliasta esittää kiinnostunutta ja kysellä lisätietoja. Kuuluu ihan perus hyviin käytöstapoihin. 

Vierailija
20/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä töissä omassa tiimissä puhutaan paljonkin työn ulkopuolisia asioita ja perheiden kuulumisia sekä reissutarinoita. Vietetään kuitenkin niin iso osa valveillaolosta keskenään, että on ihan kiva, että tullaan toimeen ja ollaan jopa ystäviä muutenkin. Ei kaikki lasten sairastelut tietenkään kiinnosta, mutta se on kohteliasta esittää kiinnostunutta ja kysellä lisätietoja. Kuuluu ihan perus hyviin käytöstapoihin. 

Itse ainakin ihan sujuvasti muistan muiden ihmisten lapset ja lapsenlapset, ja osaa esittää kiinnostunutta vaikka en omistani kerro mitään. Eihän se sitä tarkoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän