Hybridien ja sähköautojen vaihtoarvo romahtamassa pohjamutiin
Ei kukaan järkevä autokauppias hyvitä hybrideistä ja täyssähköautoista kuin aivan nimellisen hinnan. Riskiskenaarioon pitää laskea tilanne, jossa ajoakusto menee kokonaan vaihtoon ja sen vaihtotyön ja osien hinta pitää vähentää hyvitettävästä hinnasta.
Usein voidaan päätyä siis tilanteeseen, jossa vaihdossa tarjottavan ajoneuvon hyvityshinta on 0 euroa tai ajoneuvoa ei oteta lainkaan vaihdossa.
Kommentit (757)
vispilähintit jo paniikissa
Tänään klo 16:00
Kantaverkkoyhtiö Fingrid on päivittänyt arviotaan sähkön riittävyydestä tulevana talvena.
Fingridin mukaan sähköstä ei pitäisi syntyä pulaa, mutta häiriötilanteiden yhteydessä lyhytkestoisten niukkuustilanteiden todennäköisyys kasvaa.
Keskimääräisenä talvipäivänä sähköpulan todennäköisyys on edelleen pieni. Sähköjärjestelmä kestää yksittäisen merkittävän vian suuressa tuotantolaitoksessa tai rajayhteydessä.
Kylmänä ja tuulettomana jaksona puolestaan kotimaisen sähköntuotantalaitoksen tai siirtoyhteyden vikaantuessa tehotilanne muodostuu kuitenkin aiempaa todennäköisemmin kireäksi, Fingrid kirjoittaa.
Lisäksi Fingrid kertoo, että erittäin kylmänä ja tyynenä talvipäivänä käytettävissä oleva kotimainen sähköntuotantokapasiteetti on laskenut 12 000 megawatista 11 800 megawattiin.
Muutos johtuu Olkiluoto 2 -ydinvoimalaitosyksikön noin 150 megawatin tehonalennuksesta.
Ymmärrä urvelo että auto on myös status väline. Mä en ilkeäisi ostaa Corollaa saati kertoa edes kenellekään et ajan Corollalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ajatellaan, että maksan sähköautosta vaikka 80 t€ ja ajan sillä kahdeksan vuotta ja se menettäisi siinä ajassa arvonsa niin eihän se ole kuin kymppitonni vuodessa. Käyttökustannukset on kuitenkin melko mitättömät. Työajot ja kilometrikorvaukset huomioiden sähkö ja huollot tuskin maksavat mitään. En pidä kalliina.
Tai sijoittaa 70t tuottamaan ja ostaa käytetty Corolla 10t. Kahdeksan vuoden päästä tuo 70t olisi tuottanut 6% korkoa ja Corollasta sais vielä 5t käteistä.
No mitä sillä saadulla rahalla sitten tehdään? Ei siitä mitään iloa ole kun ei muutenkaan kulu kaikki mitä tienaa. Harvinaisen typerää pistää raha kiinni johonkin sijoitukseen jos sillä voi ostaa jotain mistä voi nauttia. Corollan kohdalla ei voi puhua nautinnosta, kärsimystä lähinnä sellaisella kinnerillä ajamine
Teppo on varmaan kuin yksi edesmennyt sukulaiseni joka kituutti vanhassa peruskorjausta huutavassa murjussa eläen maksalaatikolla ja kun potkaisi tyhjää niin tileillä ja osakkeissa oli jaettavana miljoona euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kantaverkkoyhtiö Fingrid on päivittänyt arviotaan sähkön riittävyydestä tulevana talvena.
Fingridin mukaan sähköstä ei pitäisi syntyä pulaa, mutta häiriötilanteiden yhteydessä lyhytkestoisten niukkuustilanteiden todennäköisyys kasvaa.
Keskimääräisenä talvipäivänä sähköpulan todennäköisyys on edelleen pieni. Sähköjärjestelmä kestää yksittäisen merkittävän vian suuressa tuotantolaitoksessa tai rajayhteydessä.
Kylmänä ja tuulettomana jaksona puolestaan kotimaisen sähköntuotantalaitoksen tai siirtoyhteyden vikaantuessa tehotilanne muodostuu kuitenkin aiempaa todennäköisemmin kireäksi, Fingrid kirjoittaa.
Lisäksi Fingrid kertoo, että erittäin kylmänä ja tyynenä talvipäivänä käytettävissä oleva kotimainen sähköntuotantokapasiteetti on laskenut 12 000 megawatista 11 800 megawattiin.
Muutos johtuu Olkiluoto 2 -ydi
Eihän tuo vaikuta kuin sähkön hintaan. Vispilähintillä on massia. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä urvelo että auto on myös status väline. Mä en ilkeäisi ostaa Corollaa saati kertoa edes kenellekään et ajan Corollalla..
merkki heikosta itse tunnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Corolla eläjä on esimerkki köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Muutos johtuu Olkiluoto 2 -ydi
Talvella(kin) ne sähköautot ladataan pääsääntöisesti silloin kun muu kulutus on vähäisintä. Kun akut on jo täynnä Teppo raottelee silmiään ja alkaa käyttää sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mä ajaisin Corollalla kun on rahaa.
Menkää katsomaan Iltalehden keskustelusta ihmisiä ketkä mollaavat sähköautoja.. Ei tarvi miettiä sen jälkeen kumpi porukka on tehnyt elämässä onnistuneita päätöksiä. Torsti/ Teppo vai sähköautoilija
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Ei sen tarvii olla se ainoa auto
itsekin maksan maidosta 10 eur tölkki
Vierailija kirjoitti:
Menkää katsomaan Iltalehden keskustelusta ihmisiä ketkä mollaavat sähköautoja.. Ei tarvi miettiä sen jälkeen kumpi porukka on tehnyt elämässä onnistuneita päätöksiä. Torsti/ Teppo vai sähköautoilija
Samaa nauroin viime viikolla tänne. Pelkästään kuvasta näkee kumpaa kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa nauroin viime viikolla tänne. Pelkästään kuvasta näkee kumpaa kannattaa.
Jep sama porukka kun menee kyselee pankkiin lainaa ei tarvi edes aikaa tilata. Näkee naamasta ettei oo luottotiedot kunnossa.
Tämä on ongelma vain sellaisille ihmisille joilla ei ole rahaa. Eli hyvin pieni marginaaliryhmä Suomen väestöstä.
Torsti joo tunnistin sun kirjoitustyylin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Corollalla. Siksi minulla on rahaa. Sebolla ei ole. Sillä tesla model 3 rahoituksella. Se vasta kallista. Mutta vain köyhällä on varaa maksaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Corollalla. Siksi minulla on rahaa. Sebolla ei ole. Sillä tesla model 3 rahoituksella. Se vasta kallista. Mutta vain köyhällä on varaa maksaa ;)
Mä ajan Teslalla koska säästän sillä 5k vuoteen . Oon avannut tänne jo laskelmat.
Vierailija kirjoitti:
Oikealla jäljillä olit, kerrankin, ei tarvinnut miettiä. Teppo on tehnyt enemmän onnistuneita päätöksiä.
voisin ostaa uuden teslan käteisellä vaikka heti mutta kun olen hetero
Vihreä siirtymä on maailman suurin kusetus. Kiinalaisia tuulimyllyjä, joiden omistus holding-yhtiöissä (lue veroparatiisi) Luxemburgissa, siellä peräti 58% kaikista.
Lähes kaikki akkukaivosyhtiöiden taustaomistus rekisteröity veroparatiisisaarille. Miten witum tyhmiä me olemme? Kuin joku afrikkalainen alusmaa.