Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaperhepsykologi vääristelee sanomisiani Onakantaan

Vierailija
10.11.2024 |

Olen ollut asiakkaana synnytystraumojen takia. Haluaisin kuitenkin lopettaa asiakkuuden, koska viime käynnin asiat psykologi kirjasi Kantaan tavalla joka saa minut näyttämään siltä etten oikein hahmota miten vuorovaikutetaan vauvan kanssa tai pelkään, että jotain pahaa tapahtuu!

Siis sanoin, että en aina tiedä mitä tekisin vauvan kanssa. Syy: olen yksin vauvan kanssa 12 tuntia päivästä joten pakostikin päivässä tulee hetkiä jolloin ei tiedä mitä tekisi. Vauva on niin pieni, että ei sen kanssa voi juuri muuten vuorovaikuttaa kuin jutella vaippaa vaihtaessa, lorutella, laulella yms. joita jo teen. 

Sitten tuo, että pelkään että jotain pahaa tapahtuu. Meinasin menettää lapsen jo tämän elämän alussa joten olen ollut aika varovainen vauvan kanssa ja miettinyt vaaratilanteita ja miten ehkäistä niitä. Nyt sekin on kirjattu tuonne aivan kummallisesti. 

Minusta tuntuu, että äitinä minusta yritetään tehdä tässä jotain reppanaa jolla on jotain ihmeellisiä vuorovaikutusongelmia. Itse olen ennemmin 24/7 vauvassa kiinni ja koko ajan kuulostelen vauvan tarpeita. Olen nyt tietysti hänessä kiinni ja myöhemmin on toisin kun vauvakin kasvaa. Onko muilla näitä kokemuksia psykologeista?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Omakantaan. Psykologi tekee äitiydestäni jotain suoritusta jossa tarvitaan neuvoja ja apuja joka paikkaan. Minusta tämä on aivan outoa. Luulisi, että äitiydessä olisi kyse ihan muusta.

ap

No sinähän se olet tehnyt ei psykologi. Itse kirjoitit aloituksessa ettet tiedä miten suojata lasta ettei mitää tapahdu ja sinä et muutenkaan tiedä miten olla lapsen kanssa. Ihan itse ja nyt syytät muita.

En todellakaan sanonut etten tiedä miten suojata lasta tai olla lapsen kanssa! Juuri tuota ihme vääristelyä! ap

Sitten vain otat puheeksi asian ja pyydät korjausta. Todennäköisesti inhimillinen väärinymmärrys tai tahattomasti muotoiltu jotenkin huonosti. Otat vain esille asian niin todennäköisesti korjaantuu sillä. Kyllä työntekijätkin yleensä toivovat, että uskalletaan ottaa tällaisia asioita puheeksi. -Eri

Vierailija
62/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Omakantaan. Psykologi tekee äitiydestäni jotain suoritusta jossa tarvitaan neuvoja ja apuja joka paikkaan. Minusta tämä on aivan outoa. Luulisi, että äitiydessä olisi kyse ihan muusta.

ap

No sinähän se olet tehnyt ei psykologi. Itse kirjoitit aloituksessa ettet tiedä miten suojata lasta ettei mitää tapahdu ja sinä et muutenkaan tiedä miten olla lapsen kanssa. Ihan itse ja nyt syytät muita.

En todellakaan sanonut etten tiedä miten suojata lasta tai olla lapsen kanssa! Juuri tuota ihme vääristelyä! ap

Ap: täällä on ihme kiusanhenkiä kirjoittelijoista osa. Kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ymmärtää sanomasi oikein. Itsellä vastaava kokemus vastavalmistuneesta terveyskeskuslääkäristä, tosin ihan muusta aiheesta. Kannattaa tehdä oikeisu kirjallisena vaikka vaatiikin aikaa. Jos yrität oikaista suullisesti on siitä seurauksena vain entistä erikoisempi kirjoitus uudesta käynnistä ja tarina alkaa elää omaa elämäänsä. 

Valitettavasti osa terveydenhuollon ammattilaisista on väärällä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitit tuolla, ettet tiedä aina tiedä, mitä tekisit vauvan kanssa? Siis oletko neuvoton ja et tiedä, miten jossain tilanteessa kannattaa toimia? Vai et keksi tekemistä, johon vauvan voi ottaa mukaan ja tylsistyt kotona?

Minua myös kiinnostaa tämä. Voi selittää myös kirjauksen, jos psykologi on ymmärtänyt ap:n tarkoittavan ensimmäistä, kun tämä onkin tarkoittanut jälkimmäistä. 

Vierailija
64/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap: täällä on ihme kiusanhenkiä kirjoittelijoista osa. Kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ymmärtää sanomasi oikein. Itsellä vastaava kokemus vastavalmistuneesta terveyskeskuslääkäristä, tosin ihan muusta aiheest

Miksi ei voisi olla mahdollista, että kyseessä on joku täysin inhimillisistä syistä johtuva virhe? On tietenkin kaikilla aloilla kaikenlaisia ihmisiä ja osa väärällä alalla, mutta ei kai aina heti tarvitse olla syyttävällä asenteella liikkeellä.

Vierailija
65/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ottaa kuvankaappaukset lausunnoista ,ennen kuin huomautat niistä psykologille.

Vierailija
66/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kanta,turha.Sinne kirjataan niin jonniin joutavaa.Lääkärien tekstit pitempiä.Näin kerran.Itsestäni luki kannassa kerran , että olin iloinen,ja muuta kun asioin terv.kesk..sittemmin joku poisti tekstit..En kait mä elävänä itkekkään.Itken jos vakavasta kyse toki..Kirjaukset on päin per...ä monesti.Meni pitkään kela sivulta puuttui kaikki,kun joku nainen kertoi hällä näkyy kaikki,mulla ei näkynyt...

Vierailija
67/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap: täällä on ihme kiusanhenkiä kirjoittelijoista osa. Kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ymmärtää sanomasi oikein. Itsellä vastaava kokemus vastavalmistuneesta te

Mun kohdalla ainakin virhekirjauksia oli kaksi yhdessä tekstissä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi